Grupa VI - Przyjaciele Bolka i Lolka

  • Informacje grupowe

    Witamy serdecznie rodziców i dzieci po wakacjach. Jesteśmy już rok starsi i mamy nowych przyjaciół naszej sali. Są nimi: Bolek i Lolek. Jesteśmy w tym samym składzie co w tamtym roku, żadna nowa koleżanka ani kolega do nas nie doszli.

    Panie pracujące w naszej grupie: pani Agata, Edyta, Ania, Klaudia- prowadzi język angielski s. Regina – prowadzi religię

    O porządek na sali i nasze brzuszki dba pani Edyta.

    A teraz troszkę opowiemy o naszych nowych przyjaciołach.

    Bolek i Lolek korzystają z życia – to fakt. Swoimi przygodami bawią też innych, przede wszystkim najmłodszych, ale i starsi z sentymentem patrzą na ich dokonania.

    Na ekranie zaistnieli w 1963 roku (wtedy wyświetlono pierwszy odcinek ich przygód), w odpowiedzi na zapotrzebowanie Telewizji Polskiej na bajkę o dwóch chłopcach przeżywających przygody znane z książek dla dzieci i młodzieży.

    Niektórzy do dziś borykają się z problemami rozróżnienia bohaterów, w związku z tym podpowiadamy…Bolek jest wyższy i szczuplejszy, nosi czerwone szorty i żółtą bluzę, a Lolek to ten niższy i tęższy, zazwyczaj ubrany w zbyt obszerne fioletowe spodnie na szelkach i biały podkoszulek. 

    MARZEC

    09.03.2020 Występy z okazji Dnia Kobiet przygotowane przez grupę 3 i 4

    06.03.2020 Dzień kobiet obchodzony w naszej grupie

     

    LUTY

    10.02.2020- do 23.02.2020 Ferie zimowe

     

    STYCZEŃ

    14.01.2020 Koncert Muzyczny

    18.01.2020 Występy w Moku  w ramach Małego Arta z okazji Dnia Babci i Dziadka

    23.01.2020 Bal karnawałowy w przedszkolu (Czwartek)

    Serdecznie prosimy aby każde dziecko w ten dzień miało zapewniony strój na bal.

    Z góry dziękujemy!!!

     

    GRUDZIEŃ

    04.12.2019 Uroczysta akademia z okazji Dnia Górnika

    Serdecznie zapraszamy tatusiów oraz dziadków którzy wykonują ten zawód o przybycie dnia 04.12 o godz. 9.30.

    06.12.2019 Odwiedził nas Mikołaj

    13.12.2019 Warsztaty mydlarskie

     

     

     

    LISTOPAD

    07.11.2019 Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego w PP nr 9 pt” Polska moja Ojczyzna”

    Uroczysta Akademia z okazji Dnia Odzyskania przez Polskę Niepodległości

    08.11.2019 Śpiewanie hymnu o 11.11

    22.11.2019 Wycieczka do planetarium w Zielonej Górze

    28.11.2019 Wycieczka do Zanamu w Polkowicach

    29.11.2019 Odwiedziła nas czarodziejka, która przeniosła nas w magiczny czas wróżb z okazji Andrzejek

    PAŹDZIERNIK

    01.10.2019 Robimy samodzielnie sałatkę owocową, pyszną , smaczną , no i zdrową

    10.10.2019 Udział Liliany z naszej grupy w II Powiatowym Konkursie Wiersza logopedycznego organizowanego w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Nauki

    11.10.2019 Koncert muzyczny pt „O księżniczce Wiolince i czarodzieju Sol-fa -mi-lu”.

    14.10.2019 Uroczysta Akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej

    21.10.2019 teatrzyk ” Tygrysek Pietrek”

    25.10.2019 wzięcie udziału w akcji „Pierwszy krok turystyczny”

    28.10.2019 wyjście na cmentarz

    WRZESIEŃ

    05.09.2019 Zebranie z rodzicami o godz.15.30

    17.09.2019 Teatrzyk ” Rozmaite bajki”

    19.09.2019 Mama Klaudii czytała dzieciom bajki w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” za co bardzo dziękujemy oraz spotkanie z panią z apteki(mamą Klaudii) i wykonywanie wspólnie maści

    20.09.2019 Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka i Sprzątanie Świata

    23.09.2019 Powitanie jesieni kolorem czerwonym

    24.09.2019 Dzień pieczonego ziemniaka i spotkanie z weteranami

    27.09.2019 Dzień Chłopaka

     

     

     

  • Uczymy się i bawimy

    Tematyka Kwiecień:

    1. Wielkanocne zwyczaje.

    2. C.d Wielkanocne zwyczaje

    3. Akademia dobrych manier.

    4. Dbamy o Ziemię.

    Tydzień 30.03-03.04 2020 Cd. Wiejskie zwierzęta

    30.03.2020 r. Poniedziałek

    1. Proszę skorzystać w tym tygodniu z zestawu ćwiczeń, który udostępniłam 18.03.2020 r.

    2. Proszę przeczytać dzieciom wiersz H. Szayerowej pt.”Tylko nic nie mówcie krowie”.

    Nabiał produkt smaczny, zdrowy. Dostajemy go od krowy. Tylko nic nie mówcie krowie! Jak się krowa o tym dowie, to się jej przewróci w głowie i gotowa narozrabiać… I przestanie nabiał dawać, czyli masło, mleko, sery i śmietanę na desery! No i jajka. Co ja baję? Przecież jajka kura daje…Tylko nic nie mówcie kurze!

    Źródło: „Kiosk pod stokrotką”, Kraków 1974

    Pytania dotyczące wiersza: 

    a )Jakie korzyści przynosi ludziom hodowla zwierząt?

    b) Jakie produkty pochodzenia zwierzęcego najbardziej lubisz?

    3.Mam dla was zadanie  z którym wiem, że sobie świetnie poradzicie -„Puzzle do złożenia”. Proszę o wydrukowanie przez rodziców karty pracy, a nastepnie przekazanie swoim pociechom. Teraz kochane dzieci Wasza kolej. Weźcie nożyczki w rękę,przetnijcie po linii prostej tak aby powstało 9 kwadracików. Ułóżcie z nich puzzle, i naklejcie na kolorową kartkę.

    4. Ćwiczenia logopedyczne

    Zabawa ćwicząca narządy mowy: Naśladuj mnie.

    Krowa – ruchy okrężne żuchwą, wargi zamknięte.

    Świnka – tworzenie ryjka, jak przy wymawianiu u.

    Piesek – szczerzenie zębów, ziajanie.

    Kotek pije mleko – wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki, oblizywanie warg ruchem okrężnym.

    Konik – kląskanie.

    Miłej zabawy!

    /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    RELIGIA:


    Pomódlcie się z dziećmi za ludzi chorych, szczególnie dotkniętych koronawirusem, modlitwą: „Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste zmiłuj się nad nami”. Proszę, aby dzieci na kartce narysowały krzyż, a wokół niego kwiaty, jako wyraz wdzięczności Panu Jezusowi za to, że nam otworzył niebo. Proszę, aby dzieci powtórzyły piosenkę: „Rysuję krzyż”, z gestami, które uczyłyśmy się na zajęciach.

    S. Regina
    ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    Ciag dalszy przesłanych zdjęć: 

    Cieszymy się bardzo że mamy tak kreatywne dzieci w grupie 🙂 i dziękujemy rodzicom za pomoc w wykonaniu prac

    Marysia i jej piękna kurka

    Tymusia piękna kurka

    Tak urósł Kingi owies

    Apetyczne kanapki Kingi

    Piękna kurka Kingi

    Piękna gitara Lili

    oraz piękna gitara Zuzi

     

    Marysi piękny kotek i logopedyczna karta pracy

    27.03.2020 r. Piątek

    1.Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od wiersza „Wyszła kura na podwórze”.Proszę Was rodzice o przeczytanie wiersza swoim pociechom, a następnie o zadanie im kilku pytań:

    -Co znajdowało się na podwórzu?

    -Czy kurze się tam podobało?

     

    Wyszła kura na podwórze, 

    Spodobało się tam  kurze.

    Na podwórzu duzo kurzu,

    Piórko, trawka i sadzawka,

    Kamyk, kwiatek i dżdżownica,

    Jaka piękna okolica.

    Drapu- drap jedną z łap,

    jest robaczek to go – cap.

    Drapu- drapu łapką w kurzu, 

    Jak tu pięknie na podwórzu.

     

    2.Dzisiaj również pora   na plastykę. A więc proszę o zrobienie pracy plastycznej „Kurka”.A Was drodzy rodzice o pomoc w narysowaniu dzióba, skrzydełek, nóżek.A wasze pociechy niech samodzielnie wycinają.

    Proszę o użycie 0.5 l butelki plastikowej, czerwonej nakrętki,kartki żółtego koloru.Kto nie ma  kartki w kolorze żółtym może użyć kartki pomalowanej farbą na żółto( z dwóch stron).

    Proszę o wypełnienie środka butelki żółtą kartką porwaną oczywiście przez wasze pociechy na mniejsze kawałki.Po wrzuceniu kartek do środka proszę o zakręcenie nakretką.

    Oczy naklejamy wg swojego pomysłu, dziób, skrzydełka, nóżki.

    Czekamy na wasze zdjęcia z kurkami.

    MIŁEJ ZABAWY!!!

    3.Ćwiczenia logopedyczne( gimnastyka narządów mowy) – „Obiad kotka”.Proszę o powtarzanie kilka razy w ciągu dnia, wspólne wykonywanie  określonych czynności, np.:
    – jedzenie – układanie dłoni w kształcie miseczki, wysuwanie języka z buzi, dzieci wykonują ruchy naśladujące wylizywanie,
    – oblizują z zadowoleniem górną wargę, potem dolną, następnie górną i dolną jednocześnie w prawą stronę , potem w lewą,
    – po jedzeniu myją ząbki górne językiem, potem dolne,
    – okazują zadowolenie – mruczą, uśmiechając się ze zwartymi zębami i ustami rozciągniętymi na boki.

    4.Kto ma możliwość wydrukowania kart pracy to proszę skorzystać ze strony https://eduzabawy.com/karty_pracy/policz-obrazki/dzien-kundelka

    5.Dla tych którzy nie mają możliwości wydrukowania to polecam stronę matzoo.pl/zerowka  Proszę wejść w zakładkę Wielkości i porównania. Jest tam wiele ciekawych zabaw matematycznych.

     

    Dziękujemy za przesłanie zdjęć z wykonanymi pracami!

    Tymuś z pięknymi marakasami  i apetycznymi kanapkami

    Kingi karty pracy

    Kingi karty pracy oraz Lilii praca „Wiejska zagroda”

    26.03.2020 r. Czwartek

    1.Utrwalamy nadal z dziećmi piosenkę „Gdacze kura koko ko”

    2. Polecam dzieciom aby obejrzały film edukacyjny dotyczący zwierząt na wiejskim podwórku. Podaje link do strony: https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

    3.Zadanie dla chętnych dzieci , które bardzo lubią rysowanie po sladzie, a w naszej grupie jest wiele takich dzieci. Proszę rodziców o wydrukowanie i przekazanie swoim pociechom karty pracy.

    Prickelbilder für kinder 2019 #nägel #nagelsteentjes #steentjes

    4.Proszę o wykonanie wspólnie z rodzicami „Kanapkowych zwierzątek”, moja propozycja poniżej, akurat na kolację bedą dzisiaj jak znalazł. Ale jak zawszę wierzę w Waszą kreatywność i wiem,  że powstaną bardzo apetyczne kanapki.Proszę również o Wasze zdjęcia z kanapkami wykonanymi przez Was.

    SMACZNEGO!!!

    Znalezione obrazy dla zapytania: kanapki zwierzątka

    25.03.2010 r. Środa

    Dziś kontynuujemy zestaw ćwiczeń gimnastycznych z poniedziałku.

    Następnie wraz z rodzicami proszę spróbować zrobić instrumenty muzyczne z ekologicznego materiału jaki posiadacie w domu. Można skorzystać ze strony: https://ekodziecko.com/category/instrumenty

    Czekamy na wasze zdjęcia z wykonanymi instrumentami

    Życzymy miłej zabawy!!!

    Ciąg dalszy prac przez Was wykonanych:  praca Kingi z religii oraz Marysi

    LOGOPEDIA
    Zapraszam dzieci i rodziców do wspólnej pracy i zabawy nad kształtowaniem poprawnej wymowy dziecka – nauczyciel, logopeda Regina B. Pod nagłówkiem LOGOPEDIA będę zamieszczała zabawy i ćwiczenia logopedyczne. .Miłej i efektywnej zabawy „Poszukiwanie wiosny” – gimnastyka buzi i języka – o języczku, który wybrał się na poszukiwanie wiosny.
    Wiosna zbliżała się wielkimi krokami. Za oknem słychać było śpiew ptaków
    (naśladujemy głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny.
    Jechał na koniu (kląskamy, uderzając językiem o podniebienie).
    Na łące zobaczył bociany (mówimy: kle, kle, kle).
    Zatrzymał swojego konia na leśnej polanie (mówimy: prr).
    Zsiadł z konia i rozejrzał się wokoło (oblizujemy wargi ruchem okrężnym).
    Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonujemy krótki wdech nosem,
    chwilę zatrzymujemy powietrze i długo wydychamy ustami).
    Było ciepło i przyjemnie (uśmiechamy się).
    Na skraju polany zakwitły już wiosenne kwiaty: pierwiosnki i sasanki.
    Pachniało wiosną (oddychamy głęboko, wdychając powietrze nosem,
    wydychając ustami). Języczek pochylił się i powąchał kwiaty
    (wdychamy powietrze nosem) i kichnął (mówimy apsik!).
    W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla
    zaspanego jeża (ziewamy, przeciskając język między złączonymi zębami).
    Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu
    (kląskamy, uderzając językiem o podniebienie).

     

    24.03.2020 r. Wtorek

    • Proszę aby dzieci osłuchały sie z piosenką , nauczyły się pierwszej zwrotki piosenki i refrenu”Gdacze kura koko ko” Śpiewające brzdące.Umieszczam adres strony gdzie znajdą państwo tą piosenkę: w https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

      Pewna kura na podwórzu ciągle gdacze,
      Ciągle gdacze,
      A gdy gdacze to wysoko w górę skacze,

      W górę skacze,
      Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje,
      Hałasuje,
      I się niczym, ani nikim nie przejmuje,
      Nie przejmuje.

      Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
      W nocy ko, ko, ko, ko,
      Przez dzień cały ko, ko, ko,
      Ciągle ko, ko, ko, ko,
      Tylko ko, ko, ko, ko,
      Na okrągło ko, ko, ko!

    • Dzisiaj kolej na pracę plastyczną. A więc tematyka pracy „Wiejska zagroda”.Proszę o wykonanie pracy na kartce A4, dowolna technika,mogą być kredki, farby.Liczę na Waszą kreatywność. Miłej zabawy!                                                                 Pamiętajcie  aby przesłać zdjęcie  Wasze z wykonaną pracą.

     

    • Dalej gimnastykujemy nasze buzie i języczki a więc Ćwiczenia logopedyczne :      

     

    • Ćwiczenia oddechowe (Wdech nosem (usta zamknięte) i wydech ustami.
      Dmuchanie na płomień świecy.
      Dmuchanie na piłeczkę pingpongową, wyścigi piłeczek.
      Dmuchanie na kulkę z waty, na wiatraczek.
    • Ćwiczenia warg: Parskanie (wprawianie warg w drganie).
      .Masaż warg zębami (górnymi dolnej wargi i odwrotnie). 
    • Ćwiczenia języka:Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego.
       Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych (krążenie językiem).                Miłej zabawy!

    Zabawa badawcza „Co szybciej spada?”

    Potrzebne będą: ptasie pióra, klocki, kartki, nadmuchany balonik (jeżeli ktoś nie ma ptasiego pióra to można zastąpić czymś innym)

    Dziecko trzyma w dłoni ptasie pióro, upuszcza je i obserwuje jego lot. Następnie trzyma w jednej dłoni ptasie pióro, a w drugiej kartkę. Upuszcza obydwa przedmioty i obserwuje ich lot. Dziecko porównuje szybkość spadania piór i innych przedmiotów. Mogą zastanawiać się, dlaczego jest ona różna. Rodzic zwraca uwagę na zależność szybkości spadania przedmiotów  od ich ciężaru.

     

    23.03.2020 r. Poniedziałek

    Proszę rodziców o przeczytanie wiersza  Jana Brzechwy pt.”Jak rozmawiać trzeba z psem” . Podaje link do strony z której można skorzystać: www.wierszyki dladzieci.pl 

    Poniżej pytania dotyczące wiersza:

    1. Jak należy opiekować się zwierzętami domowymi?

    2. Do kogo należy zwrócić się o pomoc, gdy zachoruje zwierzę?

    Moi drodzy nie zapominamy o języku angielskim, posłuchajcie, proszę, piosenki i przypomnijcie sobie nazwy zwierząt:

    Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą wg W. Sherborne na cały tydzień.

    1. Powitanie
    – dzieci witają się różnymi częściami ciała (kolanami, łokciami, barkami, głowami itp.).
    – rozgrzewanie części ciała od stóp do głowy.

    2. Ćwiczeni kształtujące świadomość schematu ciała
    a) Wystukiwanie rytmu
    Dzieci leżą w rozsypce na podłodze. Jedna osoba wystukuje rytm wybraną przez siebie częścią ciała( może to być np. klaskanie, pstrykanie palcami) a pozostałe dzieci naśladują. Następnie zmieniamy osobę inicjującą rytm.
    b) Plażowanie
    Dzieci leżą na brzuchach w kręgu tak, aby wszyscy się widzieli. Na sygnał dzieci machają nogami (góra-dół ), na przemian uginają i prostują nogi w kolanach.

    3. Ćwiczenia kształtujące świadomość przestrzeni
    a) Pełzanie
    Dzieci leżą w „rozsypce” na podłodze(na brzuchu lub na plecach). Na sygnał poruszają się w przód, tył (pełzają) – ruchy wykonują za pomocą rąk.
    b) Bączek
    Dzieci siedzą z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi. Próbują odpychać się rękoma w miejscu wokół własnej osi.
    c) Turlanie
    Dzieci leżą na podłodze. Na sygnał turlają się w dowolnym kierunku.

    4. Ćwiczenia relaksacyjne

    5. Ćwiczenia oparte na relacji „ z” .
    a) W bujanym fotelu
    Dziecko siedzi na podłodze w rozkroku, z nogami ugiętymi. Drugie odwrócone jest do niego plecami. Trzymają się w ramionach i kołyszą się na boki.

    6. Ćwiczenie relaksacyjne

    Zachęcam rodziców i dzieci do wspólnych masażyków. Najpierw dzieci wykonują masażyk na plecach rodziców, a potem zamiana Miłej zabawy!

    Wycieczka

    Idzie pani: tup, tup, tup (stukamy plecy malucha opuszkami palców),
    dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (stukamy w plecy zgiętym palcem),
    skacze dziecko: hop, hop, hop (opieramy dłoń na przemian to na przegubie i na palcach)
    żaba robi długi skok (dotykamy stóp, pleców i głowy dziecka).
    Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka),
    kropi deszczyk: puk, puk, puk (stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami),
    deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup (klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki),
    a grad w szyby łup, łup, łup (stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści).
    Świeci słonko (palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy),
    wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka),
    pada deszczyk (znowu stukamy opuszkami palców).
    Czujesz dreszczyk?  (leciutko szczypiemy w kark)

    Lewa-prawa

    Posmaruję prawą nogę, żeby poszła w długą drogę (masujemy nóżkę),
    nakremuję lewą nogę, bo na jednej iść nie mogę (masujemy drugą nóżkę).
    Twoją małą, prawą nóżkę wnet położę na poduszkę (kładziemy nóżkę na bok),
    a dla twojej lewej nóżki mam masażyk na paluszki.
    Pomasuję ci paluszki u twej małej, lewej nóżki (masujemy paluszki dziecka).
    Prawa nóżka też je ma.
    Kto je pomasuje? Ja! (zmieniamy nóżkę)

    Karta pracy „Połącz przedmioty  z odpowiednimi zwierzętami”

    Znalezione obrazy dla zapytania: karta pracy zwierzęta domowe

    Dziękujemy za przesłanie zdjęć z wykonanych zadań.Czekamy na więcej. 

    Kinga z pięknymi tulipanami oraz z pięknym bocianem!

    Zuzi piękne tulipany

    Tymusia piękny bocian

    20.03.2020 Piątek

    Do zadań matematycznych polecam stronę matzoo.pl/zerowka

    Proszę aby dzieci zrobiły zabawy z dodawaniem i odejmowaniem

    Zadania na dziś

    1Rodzice proszę o przeczytanie dzieciom wiersza B. Forma pt”Bocian”

    Proszę aby dzieci po wysłuchaniu odpowiedziały na pytania:

    • Skąd przyleciał bocian?
    • Co po drodze spotkał?
    • Gdzie bocian spędził zimę?
    • Co powitało bociana?

    Przyleciał bocian z krajów dalekich.
    – Bardzo zmęczyłem się tą podróżą.
    Po drodze wichry i ciemne chmury,
    ledwie zdołałem uciec przed burzą.

    Tutaj zielona łąka mnie wita,
    rechoczą żabki w pobliskim stawie.
    Wygrzeję w słońcu bocianie nogi,
    odpocznę trochę w zielonej trawie.

    Potem się chętnie z dziećmi przywitam,
    wszak całą zimę ich nie widziałem.
    Uwiję gniazdo i z mą rodziną
    aż do jesieni tu pozostanę.

    2.Proszę o wykonanie przez dzieci pracy plastycznej pt „Bocian”. Do pracy tej proszę wykorzystać: patyczek do szaszłyków, 4 waciki kosmetyczne(wtedy powstanie bocian dwustronny), dodatki z papieru, oczywiście klej . Wiem że powstaną piękne bociany, liczę na waszą kreatywność.

    Moja propozycja:

    Przestrzenne bociany z płatków kosmetycznych | Bociany, Żłobki i ...

    3.Proszę o wydrukowanie kart pracy ” Po linii do hasła”.

    4. Wyliczanka matematyczna – proszę drodzy rodzice o powtarzanie z dziećmi tej wyliczanki, dzieci proszę o wykonanie czynności o których jest tam mowa.

    Milej zabawy!

    „Umiem liczyć do dziesięciu”

    Na jeden – klaśnij, na dwa-skocz,
    trochę w lewą stronę zbocz.
    Na trzy-machnij noga prawą
    ale zrób to bardzo żwawo.
    A na cztery -mrugnij okiem,
    pięć-maszeruj równym krokiem.
    Sześć – oznacza podskok w górę,
    jakbyś chciał przeskoczyć chmurę.
    Siedem to jest kroczek w prawo,
    osiem – możesz bić już brawo.
    A na dziewięć – „liczba” krzyknij!
    I na koniec stojąc w miejscu
    wolno policz do dziesięciu!

    Drodzy rodzice! Chciałybyśmy prosić państwa o przesłanie nam zdjęć  wykonanych przez Wasze pociechy prac plastycznych, kart pracy itp. Zamieścimy je wtedy w galerii . Proszę się z nami kontaktować na email :

    edytkamaz@gmail.com

    agata05021989@wp.pl

    Pozdrawiamy

     

    19.03.2020 r. Czwartek

    Zakładanie hodowli i plan obserwacji ich rozwoju. Potrzebne będą : spodki, wata, rzeżucha, woda, arkusz podzielony na 4 pola (jeżeli Państwo nie mają nasion rzeżuchy to można zastąpić szczypiorkiem lub inną rośliną).

    • układamy warstwę waty na spodeczkach i zwilżamy wodą
    • wysiewamy nasiona rzeżuchy na powierzchni z waty
    • wspólnie odnotowujemy datę założenia hodowli w kalendarzu obserwacji
    • ustawiamy hodowlę w wybranym miejscu

    Proszę zachęcić swoje pociechy do podlewania i notowania swoich spostrzeżeń w kalendarzu obserwacji (dzieci ilustrują rysunkami kolejne etapy rozwoju rzeżuchy przez około 2 tygodnie).

    Znalezione obrazy dla zapytania: rzeżucha

    Proszę żeby dzieci powtórzyły pierwszą zwrotkę i refren piosenki „Wiosna w błękitnej sukience” oraz nauczyły się drugiej zwrotki.

    „Zagadki” Proszę aby państwo przeczytali dzieciom zagadki.

    Powrócił do nas z dalekiej strony,
    Ma długie nogi i dziób czerwony.
    Dzieci się śmiały, gdy go witały,
    Żabki płakały przez dzionek cały (bocian)

    Tak jak muchomorek w kropki ma spódnicę,
    nie walczę z muchami, chętniej zjadam mszyce.
    Wysyłają ja do nieba po kawałek chleba. (biedronka)

    Tu cytrynek, tam paź królowej,
    Wszędzie piękne, kolorowe.
    Lekko unoszą się nad łąką,
    Gdy tylko zaświeci słonko. (motyle)

    Jeszcze wszystko uśpione jeszcze nic nie rośnie,
    A on śnieg przebija i mówi o wiośnie. (przebiśnieg)

    Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego.

    Zabawa „Wiosenne porządki”.

    Idzie wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi. Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu), potem ściany (język po wewnętrznej stronie policzków). Zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach). Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych). Pierzemy firanki (parskanie wargami). Zamiatamy schody (oblizywanie warg). Porządkujemy strych (język podnosi się do górnych dziąseł) i piwnicę (język na dolne dziąsła).

                         Miłej zabawy!

    18.03.2020 r. Środa

    Dziś pora na matematykę. Proszę aby dzieci wykonały zadanie. Połączyły  biedronki z odpowiednią liczbą. Życzę miłego dnia.

     

    Zobacz obraz źródłowy

     

    Proponuję do końca tygodnia zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą ruchu Weroniki Sherborne z udziałem rodziców lub rodzeństwa

    1. Powitanie piosenką „Wszyscy są” Dzieci stają w kole na dywanie wraz z rodzicami. Dziecko śpiewa piosenkę klaszcząc w dłonie swoje i rodzica: „Wszyscy są, witam was, zaczynamy, już czas Witam ja, witaj ty, raz, dwa, trzy” . Powtarzamy kilka razy. Dzieci znają tą piosenkę i potrafią ją śpiewać.

    2. Rozwijanie świadomości własnego ciała i przestrzeni

    • dzieci z rodzicami w parze witają się kolanem, dłonią, stopą, brzuchem, uchem itp.
    • -„Foteliki” – w parach rodzic obejmuje dziecko i kołysze je na boki, lub jak fotel bujany – w przód i w tył (muzyka z kasety – kołysanka)

    3.Ćwiczenia oparte na relacji „z”.

    • „Mumia” – turlanie z boku na bok dziecka (zmiana ról);
    • „Przeszkoda” – leżenie przodem, nogi i ręce szeroko rozłożone, ostrożne obchodzenie osoby leżącej w pozycji pionowej (zmiana ról);
    • „Prowadzenie” – dziecko zamyka oczy i jest oprowadzane przez rodzica po sali (zmiana ról)

    4.Ćwiczenia oparte na relacji „przeciwko”.

    • „Skała” – siad skulny, plecami do siebie, przepychanie plecami osoby stawiającej opór (skały);
    • „Odklejanie” – leżenie przodem (przyklejanie się do podłogi), odrywanie-odklejanie od podłogi po kolei ręki, nogi itd. (zmiana ról);
    • „Paczka” – siad skulny, skrzyżowanie rąk (pozycja paczki, stawiamy opór), druga osoba „rozpakowuje paczkę” – otwiera ręce, nogi (zmiana ról);

    5.Ćwiczenie twórcze

    • Taniec – przy muzyce tańczą same dłonie, ręce, stopy, nogi.

    6.Ćwiczenia oparte na relacji „razem”.

    • „Mosty” – rodzice w klęku podpartym w rozsypce na całej sali, dzieci czworakują i przechodzą pod „mostami”
    • „Tunel” – rodzice tworzą tunel – klęk podparty. Dzieci czołgają się pod tunelem na brzuchu i plecach;
    • „Twierdza” – rodzice tworzą krąg zamknięty, dzieci w środku, na sygnał próbują się wydostać poza twierdzę, a potem do twierdzy wrócić.
    • „Przeciąganie” – w parach, siad skulny, twarzą do siebie, przeciąganie się w przód i w tył;

    7.Relaks

    • „Kołysanie” – siad skulny, twarzą do siebie, przechylanie ciała w przód i w tył podczas muzyki
    • „Masażyk” – wykonują masaż pleców dziecko dorosłemu i potem zmiana podczas rymowanki „Pisze pani na maszynie A, B, kropka, przecinek” – naśladują pisanie; „idą konie, stado koni” – masaż otwartą dłonią„idą słonie, stado słoni” – masaż piąstkami „płynie wije się rzeczka” – z góry, na dół fala po plecach „idzie pani na szpileczkach” – paluszkami „zaświeciły dwa słoneczka” – całą dłonią rysujemy słonka „pada drobniutki deszczyk” – delikatnie opuszkami palców na całych plecach „czujesz dreszczyk” – chwytamy dłonią za szyję.

    17.03.2020 r. Wtorek

    Zadania do wykonania na dziś:

    1.Proszę aby dzieci osłuchały się z piosenką „Wiosna w błękitnej sukience” autor tekstu : Stanisław Marciniak. Jeżeli dzieci dadzą radę to proszę żeby w miarę możliwości nauczyły się pierwszej zwrotki i refrenu.

    Wiosna w błękitnej sukience
    bierze krokusy na ręce.
    Wykąpie je w rosie świeżej
    i w nowe płatki ubierze.

    ref: Wiosna buja w obłokach,
    wiosna płynie wysoko,
    wiosna chodzi po drzewach,
    wiosna piosenki śpiewa.

    Potem z rozwianym warkoczem
    niebem powoli gdzieś kroczy.
    Wysyła promyki słońca
    i wiersze pisze bez końca.

    ref: Wiosna buja w obłokach…

    Nocą się skrada z kotami,
    chodzi własnymi drogami.
    A teraz śpi już na sośnie
    i nie wie, że sosna rośnie.

    ref: Wiosna buja w obłokach…

     

    2.Praca plastyczna „Wiosenny Kwiat – Tulipan”

    Proszę o wykonanie  przez dzieci pracy plastycznej przy użyciu rolki po papierze toaletowym  oraz sztywnych kolorowych kartek i kolorowej bibuły  lub krepiny w kolorze zielonym.  Was drodzy rodzice proszę o narysowamie na kolorowym papierze kwiatu tulipana i listków, aby wasza pociecha mogła je wyciąć.Życzę Wam miłej zabawy.

    3.Zabawa ruchowa -„Jestem kwiatem”  – ćwiczenie dużych grup mięśniowych- dzieci w pozycji kucnej, głowy schowane, powoli podnoszą się, rozprostowują ręce, nogi, tułów, wyciągają ramiona w górę, przechodzą kilka kroków i znów wracają do pozycji kucnej.

    4.Proszę również o wydrukowanie karty pracy i przekazanie pociechom .

    16.03.2020

    Zadania na dziś:

    1.Proszę rodziców o przeczytanie bajki dzieciom pt.”Bociany i skowronek”. Poniżej link:

    http://www.nasze-bajki.pl/pl/przegladarka.aspx?bajka=1503

    2.Proszę również o wydrukowanie karty pracy i przekazanie swoim pociechom.

    Znalezione obrazy dla zapytania: wiosna rysowanie po śladzie

    Ze względu  na panującą w Polsce epidemię Koronawirus bardzo prosimy o ostrożność. Prosimy o pozostanie w domach jeżeli jest to możliwe.

    Poniżej zamieszczam kartę pracy  do zabaw logopedycznych w domu, żeby dzieci pomimo, iż nie chodzą do przedszkola to ich języczki się gimnastykowały oraz poświęciły chwilkę czasu na ćwiczenia, a efekty na pewno będą.

    Proszę o wydrukowanie kart pracy i wykonanie ich w domu.

    Znalezione obrazy dla zapytania: gimnastyka buzi i jezyka

    Znalezione obrazy dla zapytania: karta pracy logopedia

    MARZEC

    1.Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie

    2.Wszyscy pijemy wodę

    3. Wiosna wiosenka zapukała do okienka

    4. Gospodarstwo

    5. Gospodarstwo c.d.

    Wiersz Marii Terlikowskiej „Przedwiośnie”

    Sczerniały dachy i pola.
    Na drodze – błoto do kolan.
    Gołębie gruchają dziś głośniej:
    Przedwiośnie!
    Przedwiośnie!
    I wróble ćwierkają inaczej.
    I wrona inaczej dziś kracze.
    I bałwan się skurczył od rana,
    że… prawie już nie ma bałwana!
    Nos tylko mu sterczy żałośnie…
    Przedwiośnie!
    Przedwiośnie!
    Przedwiośnie!
    Przebiega kot przez podwórze.
    Ostrożnie omija kałuże:
    -Brrr! Wszędzie woda i woda.
    To nie dla kota pogoda!
    Jest mokro. Jest szaro. Nieznośnie.
    Przedwiośnie…
    Wiadomo, przedwiośnie!
    A wiosna, gdzież się podziewa?
    Za jakie skryła je drzewa?
    W leszczynach się chowa czy klonach,
    słoneczna, promienna, zielona?
    Na razie są tylko bazie.
    I kotki na wierzbie – na razie…
    A potem już może za tydzień,
    na stałe się wiosna rozgości.
    Widzicie? Już idzie! Już idzie,
    bo pąki pękają z radości.

    LUTY

    1.Zwierzęta zimą

    2 i 3. Zimowe zabawy- ferie

    4. Zwierzęta egzotyczne

     Wiersz ,, Kto pamięta o zwierzętach” 
    Leśnik sarnom wyniósł siano
    i sól do solniczki,
    a wiewiórka chowa w dziupli
    swoje smakołyczki.
    Lis futerko kupił nowe,
    wróble zaś zmieniły piórka.
    W sen zapadły jeże, żaby,
    śpi już nawet mała pszczółka.
    Cisza w lesie coraz głębsza,
    pochowały się zwierzęta.
    Co też zimą będą jadły?
    Czy też o nich ktoś pamięta?
    Pan leśniczy dba o sarny
    w swej leśnej zagrodzie.
    My o ptaki dbać musimy,
    lecz w naszym ogrodzie.

     

    STYCZEŃ

    1.W krainie baśni

    2. Zimowe potrzeby ptaków

    3. Rodzice rodziców

    4. Jak mija czas

     

    Święto Dziadków

     

    Babcia z Dziadkiem dziś świętują
    wszystkie wnuki więc pracują.
    Zetrą kurze w każdym kątku,
    przypilnują dziś porządku.

    W kuchni błyszczą już talerze
    wnusia babci bluzkę pierze.
    Wnusio już podaje kapcie-
    -bardzo kocham swoją babcię.
    Dzisiaj wszystkie smutki precz
    Święto dziadków ważna rzecz!

    „Domek dla ptaszków”

    I. Suchorzewska

    Dziś w przedszkolu Krzyś i Tomek
    zmajstrowali ptaszkom domek.
    Jest podłoga, jest i daszek
    żeby mógł się zmieścić ptaszek.
    Jest i miejsce na okruszki
    dla wróbelka, pośmieciuszki.
    Jest i gwoździk na skraweczki
    dla łakomej sikoreczki.

     

    GRUDZIEŃ

    1.Ważne święta na początku grudnia

    2. Nadchodzą święta

    3. Święta Bożego Narodzenia

    4. Witamy Nowy Rok

    Piosenka”Dzyń, dzyń”

    1.Siedzę cichuteńko
    patrzę na okienko
    poruszyły się zasłonki!
    chyba już go widzę!
    chyba już go słyszę, zabrzęczały
    jego sanek dzwonki

    Ref:
    Dzyń. Dzyń. Dzyń
    Mikołaju Święty
    Dzyń. Dzyń, Dzyń
    przynieś nam prezenty

    Co to? Co to? Co to?
    Kto to? Kto to? Kto to?
    Pan Mikołaj już się skrada
    Ojej! Ja się boję x2

    Ale bać się chyba nie wypada

    Ref:

    Dzyń, dzyń…

     

     

    LISTOPAD

    1.Domy i domki

    2.Urządzenia elektryczne.

    3.Listopadowa pogoda- szaruga jesienna.

    4.Czary mary- czyli co to są przesądy.

     

    Wiersz Anny- Łady Grodzickiej „Dwa domy”

    Kolorowe figury-te duże i małe,
    Są do układania mozaiki doskonałe.
    Wezmę dwa prostokąty, ułożę dwa domy.
    Jeden będzie żółty, drugi zielony.
    Pierwszy będzie wysoki, a drugi niziutki.
    W dużym zamieszkają ludzie, w małym krasnoludki.
    Dopasuję do każdego trójkątny daszek,
    Może zechce usiąść na nim jakiś ptaszek?
    Z małych prostokątów w obu domach drzwi zrobię’
    Ludzie i krasnoludki będą chodzić sobie.
    Małe kwadraty będą oknami,
    A żółte koło będzie słońcem nad dachami.
    Jeszcze przy dachach domów kominów brakuje,
    Zaraz je z małych prostokątów dobuduję.

     

     

    PAŹDZIERNIK

    1.Jesień w sadzie

    2.Jesień na działce

    3.Domowi ulubieńcy

    4. Nasze rodziny

     

    Maria Konopnicka Jesienią

    Jesienią, jesienią

    Sady się rumienią: 

    Czerwone jabłuszka

    Pomiędzy zielenią. 

     

    Czerwone jabłuszka, 

    Złociste gruszeczki

    Świecą się, jak gwiazdy, 

    Pomiędzy listeczki. 

     

    — Pójdę ja się, pójdę

    Pokłonić jabłoni, 

    Może mi jabłuszko

    W czapeczkę uroni! 

     

    — Pójdę ja do gruszy, 

    Nastawię fartuszka, 

    Może w niego spadnie

    Jaka śliczna gruszka! 

     

    Jesienią, jesienią

    Sady się rumienią; 

    Czerwone jabłuszka

    Pomiędzy zielenią. 

     

    WRZESIEŃ

    1i 2 Przedszkole – drugi dom

    3. Uliczne sygnały

    4. Jesień w lesie

     

    „W przedszkolu”

    1.Rano budzę się , jaki piękny to czas

    słońce wstało już , a więc pora już wstać.

    Szybko myję się, jem śniadanie i już 

    gotów jestem, bo chcę już iść, bo chcę już iść.

     

    Ref. Do przedszkola, do przedszkola

    jak cudownie tutaj co dzień mija czas.

    Do przedszkola, do przedszkola

    o tym już od rana marzy każdy z nas.

     

    2. Pani czeka już i koledzy już są;

    siadam w kole- to jest magiczny nasz krąg.

    Obok siedzi Jaś, Weronika i Staś

    tu bawimy się, więc przychodzę co dzień.

     

    Ref. Do przedszkola, do przedszkola…