Grupa II - Przyjaciele Wróbelka Elemelka

  • Informacje grupowe

    Witamy w grupie II „Przyjaciół Wróbelka Elemelka”. Do naszej grupy chodzi nas 25 dzieci. Są z nami Pani  Iwonka, Pani Ewa i Pani Ela. Pomaga nam Pani Agnieszka, a o nasze brzuszki i czystość naszej sali  dba Pani Małgosia.

                                    

    Ważne wydarzenia w naszej grupie :

    UWAGA RODZICE !!!

    „ Od 6 maja rusza Przedszkole tylko dla dzieci rodziców pracujących. Proszę o zgłoszenie się  do pani dyrektor lub wicedyrektor do jutra 30.04.2020 do godziny 15:00 tylko tych, którzy nie są w stanie zapewnić dzieciom opieki,  bo w grupach będzie mogło być tylko po 10 dzieci.”

     

    ZAPISY DZIECI DO PRZEDSZKOLI NA MIESIĄCE WAKACYJNE (LIPIEC I SIERPIEŃ)  BĘDĄ PROWADZONE WE WSZYSTKICH PLACÓWKACH W DNIACH 11-22.05.2020R. NA KAŻDY MIESIĄC  ODDZIELNIE  – szczegóły na stronie www przedszkola w aktualnościach.

     

    MARZEC :

    Drodzy Rodzice , Kochane dzieci.

    Przez kolejne dni na stronie bawię się i uczę,zamieszczane będą materiały do wykorzystania podczas wspólnego spędzania czasu.

     

    09.03.2020 – Spotkanie z okazji Dnia Kobiet – Występ dla Pań dzieci z gr. III i IV

    STYCZEŃ :

    17.01.2020 – Próba w MOK przed „Małym Artem” – koszt dojazdu 4 zł

    18.01.2020 – Występ „Mały Art” w MOK Głogów . Występ dla Babci i Dziadka o godz. 11.00

    Zbiórka w holu o godz.10.45.

    Dziewczynki ubieramy – białe rajstopki i biała bluzeczka ( spódniczki będą przedszkolne),

    Chłopcy – strój galowy ( ciemne spodnie , biała koszula ).

    Wszystkie dzieci będą miały na głowach czapeczki. Proszę o uwzględnienie powyższego przy czesaniu fryzur dziewczynkom.

     

    23.01.2020 – Bal Karnawałowy  ( Prosimy o przebranie dzieci )

    GRUDZIEŃ :

    04.12.2019 – Dzień Górnika

    06,09.12.2019 – Spotkanie z Mikołajem

    12.12.2019 – Zajęcia otwarte dla rodziców – dekorowanie pierników

    LISTOPAD :

    07.11.2019 –  Akademia z okazji Odzyskania Niepodległości

    08.11.2019 – Wspólne śpiewanie Hymnu Polski o godz.11.11

    13.11.2019 – Zebranie z rodzicami o godz. 15.00

    15.11.2019 –  Pokaz Iluzjonisty

    25.11.2019 – Dzień Pluszowego Misia

    25.11.2019 – 02.01.2020 – Akcja „Góra Grosza”

    PAŹDZIERNIK :

    14.10.2019 – Dzień Edukacji Narodowej

    15.10.2019 – Czytanie bajek  dzieciom przez młodzież

    21.10.2019 – Teatrzyk „Tygrysek Pietrek”

    WRZESIEŃ :

    05.09.2019 – Zebranie z rodzicami

    17.09.2019 – Teatrzyk „Rozmaite bajki”

    23.09.2019 – Powitanie Jesieni – ubieramy się w kolor czerwony

    24.09.2019 – Dzień Pieczonego Ziemniaka

    30.09.2019 – Dzień Chłopaka

  • Uczymy się i bawimy

     

    CZERWIEC

    30.06.2020 Wtorek

    Witajcie wakacje! Czeka morze, góry, las i inne ciekawe atrakcje. Spać będzie można ile się tylko da. Budzik w wakacje też wolne od codziennych obowiązków ma. Ale pamiętaj nie bądź leń! Przespać można tylko jeden dzień. Potem plany stwórz dokładne, a wakacje będą ładne. Opalaj się z umiarem. O bezpieczeństwie w wodzie pamiętaj też. Aktywny udział w sportach bierz. Pamiątek wakacyjnych jak najwięcej zbierz.

    Kochane Dzieci, Rodzice ! Dziękujemy Wam za wspólną zabawę i naukę . Dziękujemy za wytrwałość, wspólnie spędzony czas, tysiące uśmiechów i miliony pomysłów. Daliśmy radę. RAZEM . Odpocznijcie proszę wszyscy i nabierzcie sił na nowy rok szkolny. Pozdrawiamy serdecznie – Pani Iwonka, Ela i Ewa.

    29.06.2020 Poniedziałek

    Kochani na dziś – ćwiczenia ortofoniczne na podstawie opowiadania ” Spacerkiem po lesie”.
    Proponuje wybranie się, na niby, na wycieczkę do lasu. Proszę dzieci, aby naśladowały odgłosy i ruchy, o których będzie opowiadał im rodzic i które będzie pokazywał. Zwracamy uwagę na odpowiednie zachowanie podczas ćwiczeń.

    Wybieramy się na wycieczkę do lasu, mamy brzydką pogodę, dlatego należy się odpowiednie ciepło ubrać. (Dzieci naśladują za nauczycielem czynności związane z ubieraniem się). Las znajduje się bardzo daleko, dlatego wybierzemy się na tą wycieczkę samochodem. (Dzieci jeżdżą samochodami po sali, mając za kierownice plastikowe kółka.
    Już prawie jesteśmy w lesie, wybraliśmy się na spacer jak Ola z piosenki Poszła Ola na spacerek. (Dzieci śpiewają piosenkę ilustrując ją ruchem).
    Jesteśmy w lesie. Idziemy cicho, aby nie spłoszyć zwierząt żyjących w lesie. (Dzieci skradają się na palcach). Drzewa poruszają gałęziami, słychać szum wiatru. (Dzieci naśladują ruchy gałęzi drzew i szum wiatru: szszsz o różnym natężeniu).
    Na ścieżce spotykamy wiewiórkę, która wesoło skacze i szuka orzechów na . Wiewióreczki skaczą na ugiętych nogach, z rękami zgiętymi przed sobą pomiędzy drzewami, co pewien czas zatrzymują się, przykucają i szukają orzechów. Z drzewa na drzewo przelatuje dzięcioł. (Naśladują lot ptaka – poruszają się, machając rękami). Właśnie usiadł na jednym z drzew. Posłuchajcie, jak stuka dziobem w jego korę. (Przykucają, rytmicznie stukają zgiętym palcem o podłogę, powtarzają słowa: stuk, puk, stuk, puk). W oddali słychać, jak drwale piłują drzewo – naśladują piłowanie drewna – naśladują: zzz, zzz, zzz).
    Na sośnie siedzi wróbel i głośno ćwierka. (Przykucają i głośno ćwierkają: ćwir, ćwir, ćwir). Idziemy dalej, przedzieramy się przez gęste zarośla, podnosimy wysoko nogi, omijając wysokie trawy. (Pokazują, jak przeciskają się przez zarośla. Idą, wysoko podnosząc nogi, jakby przechodziły przez wysokie trawy). Liście szeleszczą pod stopami. (Szurają stopami i powtarzają: szur, szur, szur). Nagle w oddali pojawił się niedźwiedź. Cicho pomrukuje i szuka kryjówki. (Idą na czworakach i powtarzają: wrr, wrr, wrr).
    Na niebie pojawiły się ciemne chmury i zaczął padać deszcz. (Naśladują ruchami palców padający deszcz, powtarzają: kap, kap, kap.) Niestety, nasza wycieczka dobiegła końca. Biegnijmy szybko do samochodów, aby schować się przed deszczem. (Biegną , a następnie otwierają parasole, zakładają kalosze i tak przygotowani maszerują do przedszkola .

    26.06.2020 Piątek

    Kochani pogoda dziś zmienna. Obecnie pada więc pozostajemy w domkach. Dla was więc propozycja – Zabawy paluszkowe.

    Zabawy paluszkowe i wyliczanki towarzyszą nam od zawsze. Pamiętam, jak ze mną bawili się rodzice w raczka nieboraczka, czy sroczkę. Zabawy te sprawiały mi ogromną radość, zawsze był czas na wygłupy i przytulanki. A to ulubione wyliczanki i zabawy paluszkowe.

    Rodzinka (dotykamy kolejno paluszków dziecka, zaczynając od kciuka)

    Ten duży- to dziadziuś

    A obok – babunia

    Ten w środku -to tatuś.

    A przy nim- mamunia.

    A to jest- dziecinka mała

    A to- moja rączka cała!

    Idzie myszka

    Idzie myszka do
    braciszka
    (prowadzimy palce po ręce dziecka)
    Tu wskoczyła (
    szybko wsuwamy palec za kołnierz

    lub pod koszulkę) 
    Tu się skryła. (
    wsuwamy rękę w rękaw)

    Rączki robią klap, klap, klap
    Nóżki robią tup, tup, tup.
    Tutaj swoją główkę mam
    I po brzuszku bam, bam, bam.
    Buzia robi am, am, am
    Oczka patrzą tu i tam.
    Tutaj swoją główkę mam,
    I na nosku sobie gram.

    Grota misia
    Tu jest grota. (
    pokaż pięść)
    W środku miś
    (zegnij kciuk i wsadź pod złożone

    palce)
    Proszę, misiu, na dwór wyjdź (
    zastukaj w

    pięść)
    O! Wyszedł miś. (
    wysuń kciuk)

    Sroczka

    Tu sroczka kaszkę warzyła.
    Dzieci swoje karmiła.
    Temu dała – na łyżeczce,
    Temu dała – na miseczce,
    Temu dała – na spodeczku,
    I dla tego? Nic nie miała!
    Frr ! – po więcej poleciała.

    Co ja tu mam  

    Tu paluszek, tu paluszek

    Kolorowy mam fartuszek

    To jest rączka, a to druga

    Tu jest nosek

    Tu ząbeczki

    A tu buzia na ploteczki

    To jest rączka, a to druga

    Popatrz – oczko do mnie mruga! 

    Dla grzecznych dzieci
    Dla grzecznych dzieci słoneczko świeci
    (rączki w górę)
    A dla niegrzecznych?… wcale nie świeci(
    kiwamy palcem)
    Rybki pływają
    (złożone rączki naśladują płynącą rybkę)
    Ptaszki fruwają (
    machamy „skrzydełkami”)
    Motylek poleciał w daleki świat (
    truptamy w dowolnym kierunku)

    Rzeczka

    Płynie, wije się rzeczka (rysujemy na plecach maluszka linię)
    Jak błyszcząca wstążeczka (
    delikatnie drapiemy je po plecach)
    Tu się srebrzy, tam ginie
    (wsuwamy palce za kołnierzyk)
    A tam znowu wypłynie (
    przenosimy dłoń pod paszkę i szybko wyjmujemy).

    Kotek
    U
    mył kotek łapki (pocieramy dłonią o dłoń)
    Umył kotek nosek
    (głaszczemy nos)
    Więc mu na śniadanie
    Miskę mleka niosę
    (ręce składamy w łódeczkę)
    Myję Julcia rączki
    (pocieramy dłońmi)
    Buzia – aż się świeci
    (głaszczemy policzki)
    Czysty chce być kotek
    Cóż dopiero dzieci
    (rozkładamy ręce)

    Kanapka                                                       

    Najpierw chleb pokroję.
    (uderzamy lekko brzegami dłoni po plecach dziecka)
    Potem posmaruję.
    (głaszczemy plecki dziecka)

    Na to ser położę.
    (przykładamy po kilka razy dłonie do pleców)
    Pomidora dołożę.
    (rysujemy kółeczka na plecach)
    I posolę, i popieprzę.
    (przebieramy palcami po pleckach)
    Żeby wszystko było lepsze.
    (masujemy)
    Już nie powiem ani słowa,
    (ugniatamy delikatnie)
    bo kanapka jest gotowa.
    (robimy wielkie „aaaaam”, chwytamy dziecko i zjadamy!)

    Paluszek i gruszka
    To jest kciuk – najgrubszy paluszek,
    To wskazujący, co narwie nam gruszek,
    Ten trzeci je podniesie,
    A czwarty do domu zaniesie.
    A tu mamy maluszka,
    Co wrzuca gruszki do brzuszka.

    Kominiarz

    Wchodzi kominiarz po drabinie.
    Fiku – miku i już jest w kominie…

    Pada deszczyk
    Pada deszczyk
    kapu – kap, kapu -kap, kapu – kap,
    Mokną drzewa, że aż strach
    kapu – kap, kapu – kap, kapu – kap
    Wieje wiatr osusza drzewa
    szus – szus – szus, szus – szus – szus
    Widać taka jest potrzeba
    szus – szus – szus, szus – szus – szus

    Rak
    Idzie rak nieborak,
    Jak uszczypnie będzie znak.
    Idzie rak nieborak,
    Raz do przodu, a raz wspak.

    Dzwon

    Dzwoni wielki, duży dzwon:
    Bum – bom, bum – bom.
    Dzwoni średni, mniejszy dzwon:
    Bim – bam -bom, bim – bam -bom.
    Dzwoni całkiem mały dzwonek:
    Bim – bim -bim, Dzyń – dzyń – dzyń.
    Dzwonią malutkie dzwoneczki:
    Dzyń -dzyliń, dzyń – dzyliń.

    Gdzie jest…

    Gdzie jest kciuk? Gdzie jest kciuk?

    Jestem tu. Jestem tu.

    Jak się pan czuje? Dobrze, dziękuję.

    Muszę już iść. Muszę już iść.

    Każda rączka, każda rączka, pięć paluszków ma.

    Paluszki składamy,

    wszystkimi klaskamy: raz i dwa, raz i dwa.                                      
    Pięć paluszków, pięć paluszków prawa ręka ma, lewa ręka ma.                                                              

    Paluszki witamy, głośno przeliczamy, ty i ja, ty i ja.

    A czy Wy macie swoje ulubione wierszyki, wyliczanki?

    25.06.2020 Czwartek

    Ćwicząc ciała nie zapominajcie o buzi i języku
    1.Stań z mamusią/tatusiem przed lustrem i wykonajcie ćwiczenie logopedyczne:
    • Język jedzie do lasu na koniku – dziecko naśladuje kląskanie językiem z jednoczesnym poruszaniem wargami (ściągnięcie warg i ich rozciągnięcie).
    • W lesie język rozejrzał się dookoła – dziecko wykonuje ruch oblizywania warg, najpierw w prawą, a potem w lewą stronę.
    • Zobaczył małe fioletowe kwiatuszki i je powąchał – dziecko wykonuje wdech nosem i wydech ustami.
    • Spojrzał w górę, skąd dobiegało pukanie dzięcioła – dziecko uderza czubkiem języka za górnymi zębami.
    • Spojrzał w dół – dziecko wyciąga język na brodę – zobaczył czerwonego muchomora z białymi kropkami i zaczął je liczyć – dziecko dotyka językiem każdego zęba
    2. Rozwiąż zagadki dźwiękowe https://www.youtube.com/watch?v=eVPhhfQ9Xuc

    24.06.2020 Środa

    1.Tęsknię za słoneczkiem… Postanowiłam „przynieść go” nieco do domu:
    Wykonaj słoneczko wybraną techniką plastyczną

    2.Wysłuchaj piosenki  „ Słoneczko późno dzisiaj wstało”. Spróbuj nauczyć się refrenu

    https://youtu.be/ic2Bjr7xsC0?t=16
    3. Pobaw się z mamusią/tatusiem w zabawę „Słońce świeci deszczyk pada.” Na hasło rodzica „słońce świeci” – poruszaj się po pokoju w dowolnie wybrany sposób, ciesząc się, iż świeci słońce. Na hasło: „pada deszcz”- zatrzymaj się w bezruchu, tworząc ramionkami daszek nad głową

    23.06.2020 Wtorek

    Dziś ten szczególny dzień, jeden jedyny w roku – Dzień Taty!

    Kochany tato – zacznę zwyczajnie,
    że z Tobą w domu zawsze jest fajnie:
    i w deszcz i w słotę, w smutku, w radości, wspierasz i uczysz życia w miłości.

    Dzisiaj za wszystko chcę Ci dziękować.

    1. Złóż tatusiowi życzenia – najpiękniej jak potrafisz. Zaśpiewaj mu „Sto lat!” lub jego ulubioną piosenkę. Popatrz mu prosto w oczy i powiedz jak bardzo go kochasz.
    2. „T jak tata” Połóżcie się razem na ziemi i ułóżcie ze swoich ciał literkę
    3. Sprawdźcie czy tatuś posiada : „super moc naśladowania głosów”. Poproś, aby tatuś wymówił twoje imię jak: wielki dinozaur/mrówka/kosmita. Zamieńcie się rolami i wymów słowo „tata” w podobny sposób

    22.06.2020 Poniedziałek

    „Porusz umysł i ciało”! To hasło nadchodzącego tygodnia .Nawet na wakacjach bowiem warto ćwiczyć umiejętności, które nabywaliście w przedszkolu .
    1. Jeśli posiadasz w domku figurki – spróbuj odrysować ich cienie https://www.youtube.com/watch….
    Ta zabawa wspaniale ćwiczy rączki i oczy!
    2. Poproś mamusię/tatusia o przeczytanie wiersza B. Szelągowskiej „Mój przyjaciel”

    „Mój przyjaciel”(B. Szelągowska)

     Radość wielka mnie rozpiera,
    gdy mam obok przyjaciela.
    On uważnie mnie wysłucha.
    Wiem, że mogę mu zaufać.

    Jak nikt inny mnie rozśmieszy,
    w chwilach smutku mnie pocieszy.
    To on zawsze mi doradza
    i tajemnic mych nie zdradza.

    Bez wahania mi pomoże
    wtedy, gdy się czuję gorzej.
    I niczego się nie boję,
    kiedy obok niego stoję.

    Lubię lekcje z nim odrabiać
    i świat cały z nim poznawać.
    Chętnie wszystkim się
    z nim dzielę, bo jest moim przyjacielem.

    Opowiedz o przyjacielu Olka. Powiedz, jaki jest twój przyjaciel/twoja przyjaciółka .
    3. Stań naprzeciwko rodzica, złapcie się  za rączki. Rodzic będzie kierował nimi tak, aby narysować w powietrzu wybrany przez Ciebie kształt np. serduszko/domek/obłoczek.

    19.06.2020 Piątek

    1. Na stronie http://www.clubmamy.pl/index.php… znajdziesz bogaty zbiór kolorowanek nt. bezpiecznych wakacji. Jeśli masz ochotę/możliwość wybierz jedną z nich i pokoloruj.
    2. Zorganizujcie rodzinną gimnastykę/gry ruchowe na świeżym powietrzu

     18.06.2020  Czwartek

    W wakacje nauczymy się …odpoczywać:-)
    1. Jeśli często oglądasz telewizję – przypomnijcie sobie wspólnie zasady użytkowania sprzętu. Jeśli ich nie opracowaliście – teraz jest na to dobry czas!
    2. Podczas domowego przedszkola tworzyliśmy kąciki relaksu. Porozmawiajcie o tym, co relaksuje każdego członka rodziny: chwila samotności, kąpiel, spacer, rozmowa, czytanie…. Wykonaj zawieszkę na klamkę: odpoczywam. To będzie znak, że mamusia/tatuś/lub ty sam potrzebujesz minutki dla siebie. Szablon znajdziesz tutaj: http://palcamipozytywnegoczlowieka.blogspot.com/…/zawieszka…
    3. Wybierzcie się do biblioteki lub księgarni i wypożyczcie/zakupcie książki, które będziecie czytać podczas wakacji. Możecie również wybrać je z domowej biblioteczki.

    17.06.2020 Środa

    W wakacje można spędzić ze sobą dużo czasu. Nieco zwolnić, robić ulubione rzeczy – często te, które przekładaliśmy. Dziś zachęcam Was do wspólnego zaplanowania wakacji
    1. Wypiszcie wspólne pomysły na wakacje. Nie tylko wyjazdy, ale drobne czynności, które sprawiają Wam przyjemność np. wyjście na lody, wieczory filmowe, spacery w inne miejsce niż zawsze.
    2. Jeśli planujcie wyjazd – zastanówcie się jakie rzeczy będzie trzeba ze sobą zabrać. Narysuj je w formie listy. Przyda się przy pakowaniu!

    RELIGIA

    24.06.2020 r.

    T.: Z Panem Bogiem odpoczywamy na wakacjach.

    Na wakacjach odpoczywamy z świadomością, że mój Anioł Stróż zawsze jest z nami, ale mamy Go zaprosić do towarzyszenia nam w każdej chwili życia. Pamiętamy zawsze                 o uczestniczeniu niedzielnej Eucharystii, o codziennej rozmowie z Panem Bogiem – modlitwie. Z Bogiem w sercu radość zawsze jest silniejsza i umacnia nas w dobrym. Życzę Rodzicom i dzieciom błogosławiony – szczęśliwych wakacji – s. Regina.

    17.06.2020 r.

    T.: Pan Jezus kocha nas całym Swoim Sercem.

    Na zakończenie Oktawy Bożego Ciała jest Uroczystość Najświętszego Serca Pana Jezusa. Dziękujemy Panu Jezusowi, że nas kocha, za nas życie oddał, pozwolił otworzyć Swoje Serce, aby każdy z nas mógł w tym Sercu czuć się kochanym. Stąd w czerwcu są nabożeństwa do Serca Pana Jezusa. W każdej rodzinie powinien być obraz, figurka Serca P. Jezusa, jako wzór i siła i moc do miłości rodzinnej. Dzieci znają piosenkę:

     „Sercem kocham Jezusa/ 2x                                                                                                                                                                       zawsze będę Go kochał,                                                                                                                                                                             On pierwszy ukochał mnie.

    16.06.2020 Wtorek

    Zawsze zachowujemy się bezpiecznie, wakacje nas nie zwalniają od zachowywania zasad.
    1. Wysłuchaj wiersz: „Nie wolno” J. Koczanowskiej http://koczanowska.com/nie-wolno/ Czy zawsze zachowujesz się tak w stosunku do nieznajomych?
    2. Obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug Opowiedz mamusi/tatusiowi co zapamiętałaś/eś.
    3. Zapraszam Was do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie https://www.ai360.pl/panoramy/680

     

    15.06.2020 Poniedziałek

    Wakacje! Już niedługo wakacje! Mały Miś nie może się doczekać, a Wy?
    1. Na wakacje możemy się wybrać rożnymi środkami transportu. Obejrzyj krótką bajeczkę na ten temat. https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg
    2. Spróbuj samodzielnie lub przy pomocy mamusi/tatusia wykonać samolot z papieru https://www.youtube.com/watch?v=mvHPce3viWs

     

    10.06.2020 Środa

    Kto lubi eksperymenty ????????????? Według mnie to świetna zabawa! I baaaaaaaaaaardzo pouczająca !????Wybierz kilka, które wydają się Wam najciekawsze
    1. Eksperymenty z wodą: https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dIYts
    2. Eksperymenty różne: https://www.youtube.com/watch?v=x7knRHgHt-s
    3. Eksperyment rodzinny: Sprawdź ile buziaków wywoła uśmiech mamy/taty

    RELIGIA

    10.06.2020 r.

    T.: Pan Jezus przechodzi przez nasze osiedla.

    Kochani Rodzice: Już przed nami czwarte co do wielkości święto w ciągu roku – Uroczystość Bożego Ciała. Jakże inaczej w tym roku obchodzone, ale niech nie będzie to zapomniane, pominięte i zlekceważone. Starajmy się z dziećmi przeżyć je uroczyście na miarę możliwości, przystrójmy w domu obraz, krzyż. Link, który podaję niżej, zobaczmy wspólnie z dziećmi                i wyjaśnić dzieciom, że w tym roku nie ma tak uroczyście z powodu pandemii na zewnątrz,            ale w domu, w kościele mamy wyrazić wdzięczność Jezusowi za Jego obecność. Zapraszamy starsze dziewczynki do sypania kwiatów w swoich parafiach, tak jak zostało to ogłoszone przez ks. Proboszczów, na konkretne godziny Mszy Św. z procesjami. Zapraszamy dziewczynki z kwiatuszkami w koszyczkach.

    Link: Procesja Bożego Ciała w Krakowie A D 2019 – / myślę, że trzeba trochę przesunąć, aby dzieci mogły zobaczyć istotę procesji: dzieci sypiące kwiaty, chłopcy dzwoniący dzwoneczkami, kapłana niosącego Najświętszy sakrament pod baldachimem. W 26 minucie jest błogosławieństwo Najświętszym Sakramentem, a pod koniec rynek krakowski i różne stroje historyczne oraz uroczy krakowski rynek z sukiennicami i kościołem Mariackim.

    09.06.2020 Wtorek

    Zabawy i zabawki Lubimy je, prawda?
    1. Pluszowe zabawki są niezwykle milutkie i mięciutkie. Masz ulubionego pluszaka? Jak ma na imię? Dziś spróbuj wykonać mięciutką zabawkę z wykorzystaniem….poduszki
    2. Oglądnij filmik: ” Jak z biegiem lat zmieniały się zabawki” https://www.youtube.com/watch?v=e-Nz5eNQ1ps . Skąd wzięła się nazwa klocków Lego? Ile lat ma pluszowy miś? Po oglądnięciu filmu na pewno będziesz już to wiedział!
    3. Pamiętaj, aby zawsze po zakończonej zabawie posprzątać. Posłuchaj wiersza: „Zabawki Antosia” Beaty Boruckiej. Jakie zabawki wymieniono w wierszu? https://madrababcia.pl/wiersz-zabawki-antosia/

    08.06.2020 Poniedziałek

    Kolejny tydzień zabaw przed nami! Tematyka raczej lubiana przez Was, kochane dzieci, bo będziemy mówić o … zabawkach!
    1. Ćwiczenie słuchowe Gdzie schowałam zabawkę?
    Rodzic zakłada przepaskę dziecku, a następnie
    ustawia się w wybranym miejscu mieszkania/domu/pokoju i „bawi się” zabawką wydającą odgłos np. przesypuje klocki. Zadaniem dziecka jest wskazać, z którego kierunku dochodzi dźwięk zabawy.
    2. Zabawa rozwijająca kreatywność: „Co by było, gdyby zniknęły zabawki?” Wymyślanie przez dziecko zastosowań przedmiotów domowych, którymi mogłoby się bawić. Wspólne poszukiwanie przedmiotów w domu.
    3. Wykonaj z mamusią/tatusiem masę solną i ulep z niej zabawkę wg własnego pomysłu. Przepis na masę solną znajdziecie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=ljIP06Xfbpg

     

    JĘZYK ANGIELSKI

    Kochani obejrzyjcie filmik, narysujcie Wasze wymarzone wakacje

     05.06.2020 Piątek

    To już ostatnie zadania w tym tygodniu. Mam nadzieje, ze wykonacie je z ochotą

    Dziś pobawimy się z papierem.

    1. Pierwsze zadanie to zatańcz na gazecie przy ulubionej muzyce.
    2. Wykonaj prosty eksperyment z tańczącymi skrawkami papieru. Potrzebne nam będą : balon, wełna, nożyczki, skrawki papieru. Najpierw potnijcie kartkę papieru na małe kawałeczki. Rodziców poproście o nadmuchanie balonika. następnie potrzyjcie wełną o balonik a potem przysuńcie balonik do kawałków papieru. Widzicie jakie czary!!!
    3. Ruch jest niezwykle ważny dla rozwoju każdego dziecka! Zaplanuj z mamusią/tatusiem Waszą ulubioną aktywność fizyczną na świeżym powietrzu.
    Zadanie dla chętnych: spójrz w niebo i jeśli będą widoczne chmury zastanów się co przypomina Ci ich kształt. Poproś mamusię/tatusia, aby opowiedzieli Ci o swoich obłoczkowych pomysłach.

     04.06.2020  Czwartek

    Bardzo mądry pan – Phil Bosmans powiedział kiedyś, że dziecko jest chodzącym cudem, jedynym, wyjątkowym i niezastąpionym. I to prawda! Każde z Was jest wyjątkowe!
    1. Na pewno masz talent! Ładnie śpiewasz, super układasz klocki, rysujesz, tańczysz lub masz inny z miliona dziecięcych talentów. To Twój skarb. Zrób to dzisiaj najlepiej jak potrafisz!
    2. Zatańcz z Majką Jeżowską  przy piosenkce „Wszystkie dzieci nasze są” . zaproście do tańca swoich rodziców https://www.youtube.com/watch…
    3. Dzieci na całym świecie uwielbiają zabawy! Wybierzcie zabawę w którą bawią się dzieci z innego kraju https://www.globalna.edu.pl/gry_ze_swiata/

    03.06.2020 Środa

    Kochani jestem!
    1. Zapraszam do obejrzenia filmiku: „Dzieci z różnych stron świata” https://www.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20 Spróbuj zapamiętaj jak najwięcej wiadomości i opowiedz mamusi/tatusiowi to, co zapamiętałeś.
    2. Dzieci różnią się wyglądem tj.kolorem włosów, oczu czy skóry/wzrostem. Nie oznacza to, że są lepsze czy gorsze – po prostu są inne. Obejrzyj zdjęcie na stronie 75 https://flipbooki.mac.pl/…/os-aaplus-tab…/mobile/index.html… i opisz wygląd dzieci. Powiedz co Ci się w nich podoba.
    3. „Co zmieniło miejsce?”. Mamusia ustawi przed Tobą kilka przedmiotów. Przyglądnij się im, a następnie zamknij oczy. Mama zmieni ich kolejność (najpierw 2 rzeczy, później można więcej). Otwórz oczka i powiedz, co zmieniło miejsce. (podobna, łatwiejsza zabawa – „Czego brakuje?”).

    Religia

    03.06.2020 r. 

    Drodzy Rodzice:

    T.: Pan Bóg nam błogosławi.

    Kochani Rodzice: Każdy Rodzic pragnie największego dobra dla swojego dziecka. Nie ma większego dobra niż to, które może dać Bóg. Dlatego korzystajmy z tych darów, które dał nam Bóg, aby się z nimi dzielić. To błogosławieństwo, którego możecie udzielać swoim dzieciom przy różnych okazjach, jak już pisałam we wcześniejszej katechezie. Błogosławimy w Imię Trójcy Świętej tej Miłości, którą jednoczy się Bóg i pragnie, abyśmy nią się dzielili i żyli. Błogosławiony to szczęśliwy, a więc pragniemy szczęścia dla swoich dzieci, znakiem krzyża obdzielamy nasze pociechy, aby Pan Jezus miał je w Swoim Sercu. Poszukajcie filmik i oglądnijcie razem z dziećmi, myślę, że wiele da Wam do myślenia.

    Film: O Trójcy Świętej z dziećmi w Kuchni – przez żołądek do wiary 🙂

    02.06.2020 Wtorek

    Kochane dzieci! Mam nadzieję, że „Dzień Dziecka” był pełen radości i zabawy! Mój był 🙂 Zdradzę Wam sekret – ja też jestem dzieckiem, tylko „nieco” większym od Was.
    Zadania na wtorek:
    1) Jak wytłumaczysz różnicę między dzieckiem a dorosłym? Jak myślisz – kim być lepiej? Dlaczego? Zapytaj mamusię/tatusia o pamiątki z okresu kiedy byłaś/eś dzidziusiem. Pooglądajcie je razem.
    2) Wysłuchaj wierszyka Danuty Wawiłow „A jak będę dorosła”. http://scholaris.pl/resources/run/id/104893
    3) Narysuj siebie jako dorosłą osobę. Niech mamusia/tatuś napisze datę na rysunku i schowajcie go do na pamiątkę. Za parę lat oglądniecie go razem i przywołacie miłe wspomnienia.

    01.06.2020 Poniedziałek

    Wszyscy jesteśmy dziećmi!
    Życzę Wam wszystkiego co dobre i piękne!

    Zapraszamy Was do   zabawy przy muzyce 

    Zumba Kids Alvaro Soler – Sofia   https://youtu.be/SOBEPiqlz48

    Posłuchajcie  wiersza pt ,,Dzień Dziecka”

     https://youtu.be/JimLQ0V6oTg

    Porozmawiajcie z dziećmi na temat wysłuchanego  wiersza.

    – Kto obchodzi ten dzień ?

    – Jakie  obowiązki  mają dzieci ?

    – Jak można spędzić ten wyjątkowy dla dzieci dzień?

     

    MAJ

    1.Miasto w którym mieszkam

    2. Łąka i jej mieszkańcy

    3.Moi rodzice

    4. Przedszkolny świat

    29.05.2020 Piątek

    Zadania na piątek .
    1. Sprzątanie po sobie to bardzo ważna umiejętność. Posłuchajcie wierszyka o porządkach w domu i przedszkolu.

    O zabawki zawsze dbamy
    po zabawie posprzątamy.
    Już samochód na wirażu:
    pędzi prędko do garażu.
    Lalki siedzą równo w rzędzie:
    bałaganu dziś nie będzie!
    Klocki ułożymy w kątku.
    Krzyś pilnuje dziś porządku.
    Każdy przedszkolaczek wie
    po zabawie sprząta się.

    Posprzątaj swój pokoik/miejsce do zabawy najpiękniej jak potrafisz.
    2. Dyżurni w przedszkolu często pomagają paniom przy posiłkach np. rozkładają sztućce. Poćwiczcie w domku nakrywanie do stołu. Ciekawą filmik na ten temat znajdziecie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=OWsTnxpxxH4
    3. Czas na muzyczną gimnastykę! Poćwiczcie z piosenką https://www.youtube.com/watch

    28.05.2020 Czwartek

    Zadania na czwartek
    1. Czy pamiętasz imiona dzieci z Twojej przedszkolnej grupy? Spróbuj wymienić ich jak najwięcej. Narysuj portret swojej ulubionej koleżanki/ulubionego kolegi.
    2. W przedszkolu jest mnóstwo kącików zainteresowań. Na parapecie w Twoim pokoiku/wybranym pokoju stwórzcie kącik plastyczny.
    3. Pobawcie się z mama/tatą do piosenki „A ram sam sam” https://www.youtube.com/watch?v=k7AsdUIXR4s

    27.05.2020 Środa

    Kolejny dzień domowego przedszkola Pracujecie znakomicie
    1. W przedszkolu często bawimy się w zabawy matematyczne. Poproś mamusię/tatusia o przeczytanie wiersza Danuty Wawiłow: „Bajka nowa prostokątna i kwadratowa” http://maja-literatura.blogspot.com/…/bajka-nowa-prostokatn…

    Pobawcie się w wyszukiwanie w domku przedmiotów w kształcie kwadratów i prostokątów.
    2. Pamiętacie przedszkolne dni? Jest czas na zabawę, naukę, gimnastykę. Można śmiać się do woli, śpiewać, ale czasem trzeba być cichutko, żeby nawzajem sobie nie przeszkadzać np. gdy pani mówi coś ważnego. Zbudujcie ciszę z piosenką wydawnictwa „Bliżej Przedszkola”
    https://www.youtube.com/watch?v=q6fqaaZG1ug

    3. Poćwiczymy słuch! Mamusia/tatuś schowa głośno tykający budzik w pokoju (jeśli nie macie w domku budzika, może to być telefon komórkowy z włączonym dźwiękiem.

    Waszym zadaniem jest odnalezienie budzika/telefonu. Możecie zamienić się rolami i mamusia będzie szukać schowany przez Was „tykający” przedmiot.

    Religia

    Drodzy Rodzice:

    T.: Pan Bóg posyła nam Ducha Świętego.

    Zbliżamy się do ważnych wydarzeń dla naszego życia duchowego – Zesłania Ducha Świętego. Gdy kreślimy na sobie znak Krzyża Świętego, to wzywamy Ducha Świętego, w modlitwie Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu, … w pieśniach i w piosenkach religijnych podobnie. Podaję dla wielu dzieci znaną piosenkę, a które nie znają podaję najpierw link filmu, a drugi z piosenką do obejrzenia. Warto z tego skorzystać, aby poprawnie tłumaczyć dzieciom prawdy Boże w codziennym życiu.

    Film: Czy wy wiecie, że jesteście świątynią Ducha Świętego?

    JĘZYK ANGIELSKI

    Kochani obejrzyjcie film, zatańczcie, powiedzie rodzicom jaka jest Wasza ulubiona zabawka; Wszystkiego najlepszego z okazji Waszego święta!https://www.youtube.com/watch?v=vjJa9i5I6M8

    HAPPY CHILDREN'S DAY – Szkółka Językowa

    26.05.2020 Wtorek

    Jutro Dzień Mamy! Postaraj się, aby cały był wypełniony niespodziankami, całuskami, przytuliskami i uśmiechami.
    Jeśli potrafisz: przygotuj z tatusiem śniadanko dla mamy, wyczaruj dla mamusi domowy salon piękności i zrób jej piękna fryzurkę, namaluj laurkę.
    Powiedz Mamusi za co ją kochasz, a na dobranoc opowiedz jej piękną bajkę. Nie zapomnij o najsłodszych całuskach.

    Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr XXIV (metodą W. Sherborne). Zestaw ten obowiązuje do końca tygodnia.
    Wyczucie własnego ciała
    • Dzieci poruszają rękami, nogami, palcami, wykonując – na przemian – ruchy dynamiczne
    i powolne.
    • Sprawdzają, do jakich okolic ciała mogą dostać piętą, łokciem, palcami nóg, kolanem, głową.
    • Dotykają jedną częścią ciała do drugiej, np. łokieć wita się z piętą, czoło wita się z kolanem,
    duży palec u nogi wita się z nosem, pięta wita się z kolanem drugiej nogi…
    • Poruszają się w różny sposób: chód energiczny, ciężki, lekki, koci, ruchy delikatne, dynamiczne…
    • Przy nagraniu tanecznej muzyki tańczą same ręce dzieci, same nogi, tańczy głowa, na koniec
    – całe ciało.
    • Przy nagraniu muzyki dzieci tańczą swobodnie, indywidualnie. Gdy muzyka cichnie – zatrzymują
    się w bezruchu i jedna część ciała musi dotykać drugiej, np. łokieć dotyka uda.
    Wyczucie ciężaru ciała
    • Dzieci naśladują przenoszenie ciężkiego przedmiotu z miejsca na miejsce, w czasie krótkich
    przerw rozluźniają ciało.
    • Dzieci naśladują podglądanie gniazda os. Najpierw podkradają się wolno i ostrożnie, a gdy
    osy je napadły, uciekają szybko, opędzając się od nich rękami, tarzając się po ziemi.
    Wyczucie przestrzeni
    • Dzieci w dowolnej pozycji sięgają jak najdalej rękami, nogami, głową.
    • Dzieci podążają wzrokiem za ręką zwiniętą w pięść. Pięść jest ruchoma – jeżeli wskazuje
    w górę, dzieci podskakują, jeżeli w dół – wykonują przysiad.
    Rozwijanie wyczucia płynności ruchów i ciężaru ciała w przestrzeni i w czasie
    • Dzieci naśladują popisy łyżwiarzy lub baletnic, kończąc je ukłonem.
    • Dzieci swobodnie tańczą przy nagraniu tanecznej muzyki. Podczas przerwy w grze zatrzymują
    się w bezruchu.
    Adaptacja ruchów własnych do ruchów partnera
    • Dzieci w parach tańczą przy nagraniu tanecznej muzyki – jedno dziecko tańczy nisko, w przysiadzie,
    a drugie wysoko – na palcach.
    • Dzieci tańczą przy nagraniu muzyki tanecznej, a podczas przerwy w grze dotykają dowolnej
    części ciała swojego sąsiada i zostają w bezruchu, aż muzyka pobudzi je znów do tańca.

    25.05.2020 Poniedziałek

    Dzieci to eksperci od przedszkolnych spraw 😉 Ten tydzień poświecimy na zagadnienia…przedszkolne 🙂 Witamy w domowym przedszkolu, gdzie mamusia/tatuś może poczuć się jak dziecko!
    1. W przedszkolu życie biegnie według rytmu zwanego: ramowym rozkładem dnia. Zaplanuj dzisiejszy dzień tak jak w przedszkolu. Poproś mamusię/tatusia o rozpisanie go na kartce. Zaplanuj czas na: posiłki, zabawę, mycie rączek, gimnastykę.
    2.Niespodzianka! W dzisiejszym przedszkolu to mamusia/tatuś będzie dzieckiem ???? Przeprowadź z rodzicem zajęcia  pokaż jak prawidłowo myc rączki.
    3. Naucz Rodziców zwrotki piosenki, którą pamiętasz z przedszkola.

    22.05.2020 Piątek

    Kochane rodzinki – czas na ostatnie zadania w tym tygodniu
    1. Rozwiąż zagadki o rodzinie: http://zagadkidladzieci.net/…/Zagadki+dla+dzieci+o+cz%C5%82…

    2. Zrób mamusi/tatusiowi masażyk. Jak go wykonać – dowiesz się tutaj : https://www.youtube.com/watch?v=lD8nMY3tdW4

    3. Ćwiczenia z mamą/tatą
    Wybierzcie się w podróż z mamą/tatą:
    rowerami – dziecko i rodzic leży na dywanie na plecach i naśladują pedałowanie, – pociągiem – dziecko i rodzic ustawiają się w rzędzie, trzymając za ramiona osobę przed sobą i biegają po pokoju, – kajakami – dzieci i rodzice siadają jedno za drugim z ugiętymi nogami i wykonują ramionami ruch wiosłowania, – samolotem – dzieci i rodzice rozkładają wyprostowane ręce w bok i biegają po pokoju, – balonem – dzieci i rodzice ustawiają się w kole, podają sobie ręce, stają na palcach i przykucają.

    21.05.2020 Czwartek

    Gotowi na kolejne zadania?
    1. Wywiad z mamą/ tatą”.
    Pobawcie się w dziennikarzy przeprowadzających wywiad z ważną osobą – waszym rodzicem. Zapytajcie o: ulubiony kolor, potrawę, piosenkę oraz największe marzenie.
    2. Posłuchajcie razem z mamusią/tatusiem pięknej piosenki, przytuleni do siebie
    ZoZi – Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!
    https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

    Dziękuję mamo, dziękuję tato, Za każdą zimę, za każde lato Dziękuję mamo, dziękuję tato Za to, że macie dla mnie czas Bardzo kocham Was
    3. Już niedługo „Dzień matki”. Znajdź czas, aby przygotować dla mamusi laurkę.

    20.05.2020 Środa

    1. Poproś rodzica o przygotowanie przedmiotów należących do mamusi/tatusia. Posegreguj je wg tego do kogo należą, koloru, wielkości i innych wybranych cech.
    2. Posłuchaj wiersza B. Szelągowskiej: „Jesteśmy razem!”
    Zakwitły maki w ogrodzie.
    Mamie je podaruję.
    A siostra zrobi laurkę –
    sama ją namaluje.
    Ja tacie umyję samochód
    i zrobię to razem z bratem.
    Sam raczej bym nie dał rady –
    obydwaj kochamy tatę!
    Każdy zna takie słowo,
    ważne dla córki, dla syna.
    Oznacza miłość, wspólnotę…
    Jakie to słowo? RODZINA!
    Odpowiedz na pytania:
    Co dziecko podaruje mamie? − Co dzieci zrobią dla taty? − Co to jest rodzina? − Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?

    3. Wybierzcie się na rodzinny spacer. Proszę Was, abyście spacerując udali się w Wasze ulubione miejsce i zrobili selfie pod tytułem: „Tu i teraz – tylko dla siebie”. Obserwujcie czy na spacerze spotkacie inne rodziny. Po czym można poznać, że mijana grupa osób to właśnie rodzina?

    20.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Bardzo proszę opowiedzieć dzieciom o tym wydarzeniu: Pan Jezus po Swoim Zmartwychwstaniu ukazywał się uczniom i wielu innym osobom prze 40 dni. Nauczał, spotykał się z wieloma ludźmi, a przez to sprawiał im wiele radości i szczęścia. Odchodząc z ziemi, pobłogosławił apostołów i tych, którzy z Nim byli na Górze Oliwnej. Dlatego ważne jest, aby rodzice często błogosławili swoje dzieci: gdy wychodzą z domu do przedszkola, czy szkoły, przed snem, rano na powitanie i w czasie ważnych wydarzeń uroczyście. Proszę odszukać dzieciom krótki filmik dla dzieci: Ewangelia dla dzieci, VII niedziela wielkanocna, Wniebowstąpienie Pańskie, rok C

    19.05.2020 Wtorek

    1. Zabawa z imionami. Poproś rodzica, aby napisał na osobnych karteczkach imiona: mamy, taty, babci, dziadka, cioci , wujka itd. Pobawcie się w zgadywanie. Wylosuj karteczkę, mamusia/tatuś przeczyta imię, a ty odpowiedz do kogo należy np. Danusia – babcia

    2. Zagadki pantomimiczne. Co robi mama? Co robi tata?

    Rodzic pokazuje ruchem, gestem czynność wykonywana najczęściej przez mamę lub tatę. Dzoeco nazywają ja i powtarzają ruchy. Następnie dzieci naśladują je, nazywają  i powtarzają.

    3. Wykonanie gazetki rodzinnej.  Wybierzcie parę zdjęć członków rodziny , spróbujcie nakleić je na kartkę papieru, tak aby powstał portret rodzinny.

    18.05.2020 Poniedziałek

    Kochani! W tym tygodniu porozmawiamy o rodzinie Rodzina to skarb!
    1. Obejrzyj filmik: „Moja rodzina” Przedszkole Profesora Szymona https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY
    2. Spróbujcie razem z rodzicami stworzyć drzewo genealogiczne. Rodzicom polecam ciekawy artykuł na stronie https://www.edziecko.pl/…/7,79361,22061157,drzewo-genealogi…
    3. Mamusia/tatuś też kiedyś byli mali. Spróbujcie na fotografiach „mamusi/tatusia dzidziusia” odnaleźć podobieństwa z waszym wyglądem. Może macie podobny nosek, oczka albo uśmiech? Stańcie razem przez lustrem i zobaczcie jaką jesteście piękną rodziną!

    15.05.2020 Piątek

    Piątkowe zadanka już lądują u nas.
    1. Poproś mamusię/tatusia. Opowiedz o majowej łące.
    https://flipbooki.mac.pl/przeds…/oa_ks_56/mobile/index.html…

    2. Jeśli to możliwe – zerwijcie kwiatuszki i trawy z łąki/ogrodu i zasuszcie je. Będzie to wyjątkowa pamiątka nauki z mamusią/tatusiem w domku. Roślinki ułóżcie pojedynczo pomiędzy gazetami czy czasopismami, a na całą powierzchnię połóżcie ciężkie książki.
    3. Ćwicz z panią Anią Kołodziej, koordynatorką projektu „Sprintem do maratonu” Bliżej Przedszkola https://www.youtube.com

    14.05.2020 Czwartek

    Posłuchajcie co przygotowałam na dzisiaj:
    1. Oceń, czy wypowiedziane przez mamusię/tatusia zdania są zgodne z prawdą czy nie. Klaśnij w rączki, jeśli zdanie jest prawdziwe. Przykłady: …ryby pływają w stawie, …żaba urodziła kotka, …żaby skaczą po trawie, …ślimaki to ogromne zwierzaki, …dzięcioł stuka w korę drzewa i robaki z niej wybiera, …maki to kolorowe ptaki, …kiedy świeci słońce, jest ciepło na łące .
    2. Razem z mamusią/tatusiem wykonaj stempel z ziemniaka o kształcie kwiatuszka. Podpowiedź jak zrobić stempel znajdziecie tutaj https://www.youtube.com/watch?v=yy_MJAE3bto Z jego użyciem przygotujcie kartoniki do liczenia. Pobawcie się w ich przeliczanie.

    13.05.2020 Środa

    Czas porozmawiać o pszczółkach
    1. Znasz powiedzenie: „Pracowita jak pszczółka”? Co wiesz o tych pożytecznych owadach? Poszerz swoją wiedzę dzięki filmikom edukacyjnym: https://www.youtube.com/channel/UCTid3vMuAJTWaUh6HR3Xreg
    2. Miód jest słodki! Jeśli masz w domku słoik miodu przyjrzy się z bliska jaki jest miód : jaki ma kolor, smak, czy jest gęsty, a może lepki? Czy umiesz samodzielnie posmarować chlebek miodem? Spróbuj!
    3. Pobaw się z panem Sebastian Dusza – zabawa „Na łące”: https://www.youtube.com/watch?v=_MJUccU_vp4

    Religia:

     13.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Najpiękniejszy miesiąc maj poświęcony jest Maryi naszej Matce i Królowej, śpiewamy pieśni, litanię i modlimy się. Maryja uczy nas jak pogłębiać wiarę, kochać Boga, szanować drugiego człowieka, pomagać bliźnim. Te wartości staramy się przekazywać naszym pociechom przez przykład własnego życia, ale i słowem. Dla nas wszystkim, takim wzorem jest Maryja w Jej codziennym i też trudnym życiu. W wezwaniu, który podaję, dotyczy każdego i w wszędzie. Postarajcie się Państwo nauczyć dzieci to wezwanie, ponieważ ma głęboką treść.

    „Maryjo Królowo Polski, módl się za nami”.

     

    12.05.2020 Wtorek

    Dziś w moim miasteczku już nie jest tak cieplutko jak ostatnio, ale czekamy dalej na

    Zadanka na dziś:
    1. Posłuchaj opowiadania H. Bechlerowej: „O żabkach w czerwonych czapkach”. http://zanotowane.pl/…/o,zabkach,w,czerwonych,czapkach,teks…
    Odpowiedz na pytania: – Jak nazywały się żabki? Dlaczego postanowiły urządzić bal? – Kogo na niego zaprosiły? Jacy goście przyszli?

    Uwaga! Treść pytań należy dostosować do możliwości dziecka!


    2. Rozwiąż zagadki https://miastodzieci.pl/…/zagadki-dla-dzieci-o-zwierzetach…/. Spróbuj wymyśleć własną zagadkę dla mamusi/ tatusia.
    3. Zatańcz jak żabka z piosenki „Żabie kroki”: https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

    11.05.2020 Poniedziałek

    W tym tygodniu będziemy podziwiać piękno majowej łąki
    1) Jeśli to możliwe wybierz się z mamusią/tatusiem na pobliską łąkę lub skwer. Zapamiętaj nazwy roślin, które udało Ci się zobaczyć. Może spotkasz małych mieszkańców łąki? Motylka, biedronkę, mrówkę?
    Nie martw się, jeśli nie możesz wyjść. Oglądnij piękne zdjęcie łąki na tablicy demonstracyjnej Wydawnictwa MAC – https://flipbooki.mac.pl/…/os-bbplus-tab…/mobile/index.html…
    2. Pobaw się do słów piosenki: „Bzycząca zabawa
    https://www.youtube.com/watch?v=zUgzWqgYPeE
    3. Wykonaj motylka z apaszki lub szalika mamusi, według własnego pomysłu

     

    11-15.05 JĘZYK ANGIELSKI

    Kochani, obejrzyjcie filmik, a poznacie nazwy dzikich zwierząt, narysujcie jedno z nich.

    08.05.2020 Piątek

    Dzisiejsze spotkanie  rozpoczniemy od nauka rymowanki . Myślę, że wszyscy w większości ją znacie.

    Ślimak, ślimak pokaż rogi, dam Ci sera na pierogi. Jak nie sera to kapusty, od kapusty będziesz tłusty”.

    Spróbujcie powtarzać rytmicznie i jednocześnie rysować paluszkiem muszlę ślimaka na dywanie. Powtórzcie kilka razy rymowankę raz wolno, szybko, głośno z radością a także ze smutkiem.

    A teraz zabawa ruchowa z elementem czworakowania „Spacer ślimaków”
    Dzieci „ślimaki” na czworakach poruszają się w różnych kierunkach. Na hasło „rozglądamy się” zatrzymują się, przechodzą do leżenia przodem, nogi pozostają na dywanie, unoszą się na dłoniach wyciągając jak najwyżej głowę, spoglądają w różne strony. Na hasło „ślimaki odpoczywają” kładą się na boku i odpoczywają.

    Teraz  popracują nasze rączki. Dziś będzie to praca plastyczna – lepienie ślimaka z plasteliny lub cięcie wąskich pasków z papieru technicznego, które prowadząca zwija, a następnie zszywa lub skleja. Dzieci na zakończenie dorysowują oczy. A więc do dzieła.

    07.05.2020 Czwartek

    Zabawa z wierszem T.Kubiaka „Na majowej łące”

    Raz mały konik polny

    zazdrościł wielkim konikom,

    że wielkie są i silne,

    i pędzą i w dal gonią.

    A on malutki w trawie,

    cóż że na łące w kwiatach,

    hops,hops, hops! podskakując

    niewiele poznał świata.

    Tak bardzo więc zazdrościł

    nasz mały polny konik,

    że zmienił się w rumaka

    i łąką zaczął gonić.

    I teraz zadanie do wykonania. Pokażcie np.

    konik polny – skacze, podskakuje, patrzy, gra

    koń – pędzi, gna, galopuje, rży.

    Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego.

    I jeszcze dziś poćwiczymy nasze języczki.

    • Nad kwiatami fruwają motyle – język wykonuje ruchy pionowe przy szeroko otworzonych ustach.
    • Dookoła kwiatów fruwają pszczoły – oblizywanie warg.
    • Muchy latają zygzakiem – język od kącika do kącika.
    • Biedronka ma kropki – „stawianie kropek” językiem na podniebieniu.
    • Ślimak wychodzi z muszli – język przeciska się między zębami.
    • Ślimak zsuwa się po listku – język „ślizga się” po podniebieniu.

    06.05.2020 Środa

    Ćwiczenia oddechowe.

    Potrzebny nam będzie kawałek – pasek papieru.

    Na łące wieje mały wiaterek – każde dziecko dmucha lekko na trzymany przed ustami pasek papieru. Teraz wiatr jest mocniejszy – dzieci dmuchają mocniej. (Wdech nosem – wydech ustami, długi, powolny). Wiatr się uspokoił. Możemy wąchać kwiaty (wdech nosem – wydech nosem).

    Praca plastyczna „Kolorowe motyle”:

    Drodzy rodzice przygotujcie dla dzieci kartkę papieru , farby i pędzel. Złóżcie kartkę na pół a następnie otwórzcie.na rysujcie na jednej połowie motyla. Poproście aby dzieci za pomocą farb pokolorowały motylka. Po nałożeniu farby, gdy farba jeszcze wilgotna złóżcie kartę z sobą aby namalowany odbił się na drugiej połowie.

    Zabawa „Prawda czy fałsz”

    Dzieci oceniają, czy wypowiedziane przez rodzica zdania są zgodne z prawdą czy nie jeśli tak, bija brawo, jeśli nie uderzają rękowa w podłogę.

    Prawda to czy plotka,

    … żaba urodziła kotka,

    … ślimaki to ogromne zwierzaki,

    … maki to kolorowe ptaki,

    … ryby pływają w stawie,

    … żaby skaczą po trawie,

    … dzięcioł stuka w korę drzewa i ziemniaki z niej wybiera,

    … kiedy świeci słońce, jest ciepło na łące.

    Religia: 

    06.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Rozpoczął się maj – miesiąc poświęcony Maryi. W tym roku szczególnie mamy za co dziękować Bożej Matce, ale    i prosić, ponieważ Ona jako nasza Pośredniczka może nam wszystko wyprosić u Pana Boga. „Gromadzimy się” na Nabożeństwa majowych, czasami w kościele, ale zawsze w domu mamy możliwość przez Internet na naszej stronie parafialnej o godz. 18.00. Niech dzieci widzą wiarę i modlących się z nimi rodziców, która jest podstawą stabilności w trudnych chwilach życia.

    Bardzo proszę jeśli to możliwe wydrukować lub naszkicować dziecku krzyż lub przydrożną kapliczkę, wkoło kwiatki i niech pokolorują. Niech to będzie wyrazem naszej miłości do Maryi w miesiącu maju za to, że opiekuje się nami.

    05.05 2020  Wtorek

    Opowieść ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerkiem po łące”
    Jest piękny wiosenny dzień .Wybieramy  się dzisiaj  na spacer na pobliską łąkę ( dzieci maszerują w różnych kierunkach ).Słońce mocno świeci, a wiatr rozdmuchiwał nasiona roślin ( dzieci chodzą na czworakach i dmuchają na rośliny). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Nagle dzieci usłyszały pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami szukając najpiękniejszych aby zebrać z nich nektar( dzieci latają jak pszczółki, machając rękami- skrzydełkami), wesoło bzyczały nawołując się nawzajem.( naśladują bzyczenie pszczół: bzz, bzz). Na listkach kończyny siedziały koniki polne poruszając śmiesznie łapkami (dzieci siedzą poruszają w dowolny sposób kończynami), cykając cichutko( naśladują dźwięk: cyt, cyt). Nagle nie wiadomo  skąd pojawiły się żaby( dzieci naśladują skakanie żabek), kumkały głośno ( naśladują kumkanie: kum, kum, kum) jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. Miały rację, że były takie zdenerwowane bo na łące pojawiły się bociany, chodziły unosząc wysoko nogi ( naśladują chód bociana) rozglądając się na boki, co chwilę przystawały i pochylały się do przodu jakby czegoś szukały w trawie. Ponieważ niczego nie mogły znaleźć –złe klekotały( naśladują głos bociana: kle, kle). Wysoko nad łąką krążył skowronek śpiewając wiosenną piosenkę ( naśladują głos skowronka: dzyń, dzyń), odpowiadał mu wróbel ( naśladują głos wróbla: ćwir, ćwir), który poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. Czekały one niedaleko w gniazdku piszcząc: pi, pi, pi. Nad łąką latały kolorowe motyle, co pewien czas siadając na kwiatach ( dzieci naśladują ruch latających motylków). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami szumiąc wesołe piosenki szszszsz…..szszsz….szszuuu.
    Nagle zerwał się wiatr i na niebie ukazała się wielka czarna chmura. Chmura zazdrościła zwierzętom ich łąki i ich radości i postanowiła porwać mieszkańców łąki. Otoczyła ich wszystkich i zabrała ze sobą. Na łące zrobiło się cicho i smutno. Nie było już słychać brzęczenia pszczół, bzyczenie  komarów, nie słychać było kumkania żab ani odległego klekotania bociana. Zniknął kret, a także inne owady: biedronki i motyle, osy. Co prawda kwiaty nadal rosły, ale łąka była teraz pusta i smutna.

    Zabawa „ Prawda czy fałsz?”
    Dzieci dostają szyfonowe chustki. Rodzic wypowiada zdania. Jeżeli dzieci uznają, że zdanie jest prawdziwe, poruszają chustkami nad głową. Jeżeli sądzą, że nie jest prawdziwe – siedzą bez ruchu
    • Biedroneczki są w czarne kropeczki.
    • Dziób zielony bocian ma.
    • Żaba aż trzy głowy ma
    • Motyle mają kolorowe skrzydełka.
    • Konik polny w trawie gra.
    • Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle.
    • Wiosną na łące dzieci lepią bałwana.
    • Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie.
    • A żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra.

    04.05.2020 Poniedziałek

    Witam was w kolejnym tygodniu. Tym razem już majowym. Będziemy się w min bawić  „Na zielonej łące”.

    A na powitanie zabawmy się z rodzicami zabawą integracyjną „Wesołe powitanie” (witanie się różnymi częściami ciała).

    Dzieci odwracają się twarzą do mamy lub taty, na hasło:
    witają się paluszki – dziecko i osoba dorosła witają się paluszkami,
    witają się dłonie – dziecko i osoba dorosła dotykają się dłońmi,
    witają się łokcie – dziecko i osoba dorosła dotykają się łokciami,
    witają się kolana – dziecko i osoba dorosła dotykają się kolanami,
    witają się stopy – dziecko i osoba dorosła dotykają się stopami,
    witają się plecy – dziecko i osoba dorosła dotykają się plecami.

    A teraz zagadki słowne „ Kto mieszka na wiosennej łące ?” – kojarzenie opisu słownego z rozwiązaniem zagadki – biedronka, pszczółka, motyl, ślimak

     Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka)

    Ponad łąką leci w świat, a skrzydełka ma jak kolorowy kwiat. (motyl)

    Ma żółte i czarne paseczki, lata nad łąką i głośno bzyczy kiedy grzeje słonko. (pszczoła)

     Dźwigam dom na grzbiecie, mam malutkie rogi, chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi (ślimak)

    Usiądźcie wygodnie z Rodzice niech przeczytają Wam wiersz I. Salach „Łąka”

    „Łąka tylu ma mieszkańców
    zwierząt, roślin kolorowych.
    Tu motylek, a tam pszczółka
    tutaj kwiatek – o różowy
    Z kopca wyszedł krecik mały
    obok niego idzie mrówka.
    Na rumianku w krasnej sukni
    przycupnęła boża krówka
    Nad tą łąką kolorową
    bal wydały dziś motyle.
    Zapraszają wszystkie dzieci
    więc zatańczmy z nimi chwilę.”

    Rozmowa na temat wiersza:
    – O czym był wiersz?
    – Jakiego koloru była łąka?
    – Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
    – O jakich roślinach jest mowa w wierszu?
    – Co wydały motyle nad łąką?
    – Kogo zaprosiły motyle na bal?

    Jeśli macie jeszcze troszkę siły spróbujcie namalować biedronkę lub ślimaka.

    ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    JĘZYK ANGIELSKI

    Kochani posłuchajcie piosenki, może dacie radę wymienić po angielsku niektóre zwierzęta. Powodzenia.

    /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    Kwiecień :

    1. Chciałbym być  matematykiem.

    2. Już wkrótce Wielkanoc.

    3.W zdrowym ciele zdrowy duch.

     

    Marzec :

    1. Poznajemy pracę krawcowej.

    2. Wiosna tuz tuż.

    3. Wiosna idzie przez świat.

    4. Zielone kąciki w naszej sali.