-
WITAMY W GRUPIE IX PRZYJACIELE MISIA CORALGOLA
NAUCZYCIELKI: ANNA CYBULSKA-SOWA
MONIKA LESIŃSKA
POMOC NAUCZYCIELA: EWA TWORKOWSKA
JĘZYK ANGIELSKI: ANNA CYBULSKA-SOWA
RELIGIA: SIOSTRA REGINA
************************************************
Zostań Mistrzem Segregacji
uroczystość wręczenia nagród odbędzie się we wrześniu
************************************************
21.06 o godz. 10.00 odbędzie się dziękczynna Msza Święta w Kościele na os. Kopernik
************************************************
25.06 od 11.00 na placu przedszkolnym odbędzie się Piknik Rodzinny
„ZOSTAŃ MISTRZEM SEGREGACJI”
DZIĘKUJEMY ZA UDZIAŁ W AKCJI, GRATULUJEMY ZWYCIĘZCOM I NADAL ZACHĘCAMY DO SEGREGOWANIA
WSZELKIE INFORMACJI UZYSKACIE PAŃSTWO POD ADRESEM: https://suezglogow.pl/page/preview/113
1X W MIESIĄCU PROSIMY O:
-PUDEŁKO CHUSTECZEK HIGIENICZNYCH
-KUBECZKI DO PICIA
Informacje grupowe
-
Uczymy się i bawimy
TEMATYKA CZERWIEC:
1.Takie same i inne
2.Na naszym podwórku
3.Nadszedł czas wakacji
4.Nadszedł czas wakacji cz. II
NAUKA ZDALNA
RELIGIA
12.04.2021 r.
T.: Pan Jezus ukazuje ludziom Swoje Miłosierdzie.
Drodzy Rodzice, porozmawiajcie z dziećmi na ten temat: W drugą niedzielę po Wielkanocy obchodzimy drugie bardzo ważne święto, o które prosił sam Jezus przez siostrę Faustynę. Pan Jezus po swoim Zmartwychwstaniu ukazywał się Apostołom wiele razy. Ale apostoł Tomasz nie chciał w to uwierzyć i dlatego Pan Jezus ukazał mu się szczególnie pokazując mu swoje ręce i przebity bok, aby go upewnić, że to rzeczywiście ten sam Pan Jezus. Przez wiele wieków Pan Jezus ukazywał się różnym ludziom, a między innymi siostrze Faustynie. Dał jej trudne zadanie do spełnienia, aby ogłosiła światu Boże Miłosierdzie i postarała się o namalowanie obrazu Pana Jezusa z podpisem „Jezu ufam Tobie”. Można to zobaczyć w podanym niżej filmie.
Św. Faustyna – z serii „Aureola – od Stanisława do Karola” – film nie tylko dla dzieci…
06.04.2021 r.
T.: Pan Jezus Zmartwychwstał i okazał nam Swoje Miłosierdzie. Drodzy Rodzice: porozmawiajcie z dziećmi o przeżytych Świętach w Waszych rodzinach, o znaczeniu pisanek, jako symbolu zmartwychwstania Chrystusa. Baranek jest symbolem samego Pana Jezusa, który cicho szedł na mękę jak baranek, nie narzekał, nie buntował się, nie krzyczał, ani nie złościł się na nikogo. Kolory jasne, wiosenne, ukazują nowe życie wiosenne, symbolizują nowe życie, jakie przyniósł nam Chrystus przez Swoją śmierć i Zmartwychwstanie. Kolejna Niedziela Wielkanocna przed nami, to Niedziela Miłosierdzia. Pan Jezus ukazuje największy Dar, jaki Pan Jezus nam wyjednał Swoją Męką, Śmiercią i Zmartwychwstaniem. Proponuję oglądnięcie z dziećmi filmiku z podanego niżej linku; Link: Niedziela miłosierdzia – Ewangelia ➤ Niewierny Tomasz
29.04.2021 r.
T.: Jak przeżywać Wielki Tydzień.
Kochani Rodzice: Poświęćcie chwilę czasu swoim dzieciom, aby wytłumaczyć, że nie możemy wszyscy uczestniczy w kościele w Uroczystościach, ale możemy łączyć się przez Internet lub transmisję z innego kościoła we Mszy Świętej, czy innych obrzędach wielkiego Tygodnia. Módlmy się w rodzinach o Miłosierdzie Boże nad światem i o ustanie pandemii.Bardzo proszę włączyć dzieciom film: link: Brat Franciszek. Wielki Tydzień i Wielkanoc. Życzę wszystkim błogosławionych Świąt Wielkanocnych.
MAJ
- Polska-moja Ojczyzna
- W świecie muzyki
- Łąka wiosną
- Nasze rodziny
„Co powie tata”Dlaczego biedronka jest mała?
Czy może być morze bez dna?
Czy każda królewna ma pałac?I czy on jest ze szkła?
Dlaczego raz jestem nieśmiała?
A potem to brykam aż wstyd?Co powie Tata? Co powie Tata?
Co Tata mi powie, co na to odpowie mi dziś?
Co powie Tata? Co powie Tata?
Czy znów się wykręci czy dziecko zniechęci? Nie!Skąd wzięły się mrówki w słoiku?
Czy lepiej mieć kota czy psa?
Dlaczego wciąż mówią bądź cicho?
Przecież głos mam i ja
Czy można pokochać ślimaka?
Skąd wzięły się burze i mgły?Co powie Tata? Co powie Tata?
Co Tata mi powie, co na to odpowie mi dziś?
Co powie Tata? Co powie Tata?
Czy znów się wykręci czy dziecko zniechęci?„Życzenia dla mamy”
Słońce na niebie, uśmiech dla Ciebie,
kwiaty w wazonie, dziś święto Twoje.
Ptaki śpiewają, koty biegają
a nawet kury, głośniej gdakają.Ref. Dlatego dzisiaj życzę Ci,
niech Ci się milion gwiazdek śni.
Niech Ci radości nie brakuje,
Niech na Twej buzi uśmiech króluje. (2x)Ty mnie otaczasz swoją opieką,
Ty robisz dla mnie wciąż coś dobrego.
To Ty się troszczysz o moje zdrowie,
dziś tą piosenką dziękuję Tobie.Ref. Dlatego dzisiaj życzę Ci, ……
TEMATYKA NA KWIECIEŃ :
1.Wiosna na wsi
2.Dbamy o Ziemię
3.W świecie teatru
Tekst :
Nie warto mieszkać na Marsie,
nie warto mieszkać na Venus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze,
powtarzam to każdemu .Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.Chcę poznać życie delfinów
i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla
i z kotem móc się bawić.Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa,
niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptakom śpiewać.Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.PIĄTEK 16.04.2021
Kochani wykonajcie prace plastyczną ,, Duży gęsty las” – dowolną metodą.
Zapraszam do zabawy manualnej ,, Łowienie rybek”
Słuchanie wiersza H. Łochockiej,, Niezadowoleni”. Odpowiedzcie na pytania
−Z czego były niezadowolone zwierzęta?
−Co chciała (chciał) zmienić w swoim wyglądzie ryba (żółw, dudek, krowa , pies)?
−Czy kura wiedziała, co chciałaby zmienić w swoim wyglądzie?
−Czy skażone środowisko może mieć wpływ na wygląd zwierząt, na ich życie ?
Rybka srebrna i mała.Żałośnie wzdychała:„Tak bym nóżki mieć chciała.Przynajmniej dwie!…”A żółw nogi ma grube i grubą skorupę,ale chciałby mieć czubek, bo nie ma, nie!Dudek czub ma na głowie i wiecie, co powiem?Chciałby rogi mieć krowie na głowie tak!Krowa rogi ma twarde,Zdarte i harde.Chce mieć na nich kokardę –Kokardy brak…Pies kokardkę ma białą i jeszcze mu mało:skrzydeł mu się zachciało,dwóch skrzydeł, no?!Kura skrzydła rozkłada:coś zmienić by rada,lecz na myśl jej nie wpada,co zmienić. Co? Co? Co?
CZWARTEK 15.04.2021
Posłuchajcie słuchowiska :
Poćwiczcie do piosenki oraz wykonajcie do końca tygodnia pozostałe zadania z „Karty pracy”
ŚRODA 14.04.2021
Wykonajcie zadania Karty pracy str. 89-90
„Czytam, piszę, liczę”- str. 76-77
WTOREK 13.04.2021
Dzień dobry ! Kochani posłuchajcie wiersza i odpowiedzcie na pytania :
Skąd wiedziała mała gąska, że potrafi pływać?
A źrebaczek kogo spytał, czy będzie miał grzywę?
To gęś mama do jeziora drogę pokazała,
a klacz gniada źrebaczkowi wszystko powiedziała.
Bez mamusi smutno, nudno, przestraszył się kotek,
zgubił mamę, teraz szuka, aż wskoczył na płotek.
I cielaczek się rozgląda, bo nie widzi mamy,
krówka ryczy, biega wkoło, od domu do bramy.
Bo najlepiej jest przy mamie – bezpiecznie, wesoło,
świnka leży, a tuż obok sześć prosiąt wokoło.
Pieje kogut, gdacze kura, kurczak popiskuje.
Zgadnij teraz, kto swych małych szczeniaczków pilnuje?Pytania do wiersza: Jak nazywają się młode: kury, kota, psa, świni, krowy, konia?
Wykonajcie pracę plastyczną ,, Kaczuszka ”
Posłuchajcie opowiadania S. Karaszewskiego ,, Awantura na wiejskim podwórku ”.
Wykonaj matematyczne karty pracy :
PONIEDZIAŁEK 12.04.2021
KSIĄŻKA STR. 70 – Obejrzyj obrazek, przeczytaj samodzielnie lub poproś z rodzicem
KARTY PRACY STR. 87,88 – wykonaj zadania
POSŁUCHAJ PIOSENKI
PIĄTEK 09.04.2021
Witajcie Kochani! Zachęcamy do udziału w zajęciach plastycznych . Wykonajcie tulipanki . Użyjcie do tego farb oraz kolorowego papieru.
Wykonaj karty pracy :
CZWARTEK 8.04.2021
Karty pracy str. 84- wykonaj zadania
str. 86- pokoloruj wg wzoru
ŚRODA 7.04.2021
LITERKA „F”
zanim zaczniesz zadania obejrzyj filmik
Karty pracy str. 82-83- Obejrzyj obrazek, opowiedz o nim, przeczytaj tekst lub posłuchaj rodzica, wykonaj zadania
str. 85 – napisz starannie literkę
WTOREK 06.04.2021
Dzień dobry ! Dzisiaj utrwalamy figury geometryczne. Wykonaj ćwiczenia.
Posłuchaj wiersza Jana Brzechwy ,, Przyjście wiosny ” i opowiedz o jego treści 🙂
JAN BRZECHWA ,,PRZYJŚCIE WIOSNY”
Naplotkowała Sosna
Że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
-Przyjedzie pewno furą…
Jeż się najeżył srodze:
-Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął :-Ja nie wierzę,
Przyjedzie na rowerze.Kos gwizdnął: -Wiem coś o tym,
Przyleci samolotem.
-Skąd znowu –rzekła sroka-
Ja z niej nie spuszczam oka
I w zeszłym roku w maju
Widziałam ją w tramwaju.
-nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem.-A ja wam dowiodę,
Że właśnie samochodem.
-Nieprawda bo w karecie!
W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Że płynie właśnie łódką!A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiatki za nią spieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią –Witaj wiosno.Posłuchaj wesołej piosenki :
CZWARTEK 01.04.2021
Zaznacz w wyrazach kolorem czerwonym spółgłoski, kolorem niebieskim – samogłoski. Miłej zabawy !
Policz litery i pokoloruj :
Jeśli macie dostępne materiały w domu zapraszam do wykonania kurczaczka Wielkanocnego.
Książka str. 68- przeczytaj, policz
Karty pracy- str. 78-79
Obejrzyj filmik „TRADYCJE WIELKANOCNE”
ŚRODA 31.03.2021
„CZYTAM,PISZĘ,LICZĘ”-STR. 74
-przeczytaj lub poproś rodzica
-pokoloruj rysunek
Posłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g
KARTY PRACY: str. 77
WTOREK 30.03.2021
Zakoduj i zobacz co kryje się pod kodami .Powodzenia ! 🙂
*Przeczytaj opowiadanie razem z rodzicem i odpowiedz na pytania :
Opowiadanie ,,Bajeczka wielkanocna”A. Galicy
Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków. – Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:- Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.- Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.- Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.- Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.- Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.- Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.- Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.- Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to„coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.- Co to? Co to? – pytał Zajączek.- Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.- To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:W Wielkanocny poranek Dzwoni dzwonkiem Baranek,A Kurczątko z Zającem Podskakują na łące.Wielkanocne Kotki,Robiąc miny słodkie,Już wyjrzały z pączka,Siedzą na gałązkach.Kiedy będzie Wielkanoc Wierzbę pytają.
*Pytania :
Co robiło słonko?
Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, … ?·
Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?·
Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?
„Czytam ,piszę, liczę”- str. 75
-policz kropeczki na jajeczkach, wpisz odpowiednią literkę pod cyfrą, przeczytaj;
-napisz literkę „J”
Karty pracy- str. 76
-rysuj po śladzie, dokończ rysować szlaczki.
PONIEDZIAŁEK 29.03.2021
- Poznajemy literkę „J”- małą i wielką, drukowaną i pisaną
- koniecznie obejrzyj filmiki zanim przejdziesz do zadań https://www.youtube.com/watch?v=Rt0SywVarKE, https://www.youtube.com/watch?v=EFtNTCZg-WQ
- ćwiczenia strona 72- przeczytaj samodzielnie lub poproś rodzica, obejrzyj ilustrację, opowiedz co widzisz.
- ćwiczenia str. 73-75 -wykonaj samodzielnie, napisz starannie literkę, pamiętaj o zasadach: nie odrywaj ręki podczas pisania, zacznij pisanie od czerwonej kropeczki, pisz zgodnie z kierunkiem strzałki
MARZEC
1 W ŚWIECIE ZWIERZĄT
2 ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE
3 MARCOWA POGODA
4 NADESZŁA WIOSNA
5 WIELKANOC
Idzie do nas wiosna
Kiedy wiosna przyjdzie do nas,
Roześmiana i zielona,
Razem z wiosną wszystkie dzieci
Zaśpiewają tak:Zielona trawa,
zielony mech,
Zielona żaba…
rech, rechu, rech.
Zielona trawa,
zielony mech,
Zielona żaba…
rech, rechu, rech..Rośnie trawa, rosną listki,
Rosną szybko dzieci wszystkie.
Przyfrunęły też bociany
I klekocą tak:Zielona trawa,
zielony mech,
Zielona żaba…
rech, rechu, rech.
Zielona trawa,
zielony mech,
Zielona żaba…
rech, rechu, rech.W lesie kwitnie już zawilec,
Obudziły się motyle,
A wieczorem nad łąkami
Słychać żabi śpiew:Zielona trawa,
zielony mech,
Zielona żaba…
rech, rechu, rech.
Zielona trawa,
zielony mech,
Zielona żaba…
rech, rechu, rech.STYCZEŃ 2021 R.
RELIGIA
11.01.2021 r.
T.: Poznajemy dom Pana Jezusa w Nazarecie. Drodzy Rodzice:
Wasza rodzina powinna wzorować się na życiu Świętej Rodziny z Nazaretu: Maryi, Józefa i Pana Jezusa. Rodzina odgrywa niezwykłą rolę w życiu człowieka i społeczeństwa, dlatego Kościół pragnie, aby wszystkie rodziny czerpały przykład z Najświętszej Maryi Panny, Jej przeczystego Oblubieńca Józefa oraz Jezusa, którzy tworzą Świętą Rodzinę. W rodzinie powinna być modlitwa, obowiązki – dzieci też, wzajemna miłość i przebaczenie, troska jednych o drugich, wzajemny szacunek i współpraca itp. Proponuję obejrzeć podany niżej link, myślę, że da nam nowe pomysły. Dzieci niech narysują na kartce swoją rodzinę i wspólnie pomódlcie się za siebie. Może to być również i kolęda – wykorzystajmy ten czas na kolędowanie w rodzinie, a w ten sposób uwielbimy Dobrego Boga, który czuwa nad nami nieustannie mimo różnych przeciwności.
Link: Ziarno – Święta Rodzina
04.01.2021 r.
T.: Z Mędrcami kłaniamy się Dzieciątku Jezus.
Drodzy Rodzice: Każdego roku 6 stycznia obchodzimy Uroczystość Objawienia Pańskiego – popularne Trzech Króli. W tym roku z racji obostrzeń nie będzie przepięknych Orszaków Trzech Króli, możemy jedynie znaleźć w Internecie z poprzednich lat i też opowiedzieć dzieciom o tej pięknej tradycji, a równocześnie wyznaniu wiary wobec innych. Znak gwiazdy, która ich prowadziła, to znak obecności Boga w ich i w naszym życiu, dlatego powinniśmy często spoglądać w górę. Dary złożone przez Mędrców: złoto, kadzidło i mirra, oznaczają; wiarę – jest Bogiem, nadzieję – oczekiwanym Zbawicielem, miłość – Królem królestwa Niebieskiego. Proponuję odszukać link i oglądnąć z dzieckiem. Link: TRZEJ KRÓLOWIE – bajka i nie bajka – WSPÓŁPRACA Z WIARĄ, NADZIEJĄ I MIŁOŚCIĄ
28.12.2020 r.
T.: Śpiewamy kolędy dla Pana Jezusa, aby Go uwielbić.
Drodzy Rodzice: : Porozmawiajmy z naszymi dziećmi o poszczególnych dniach, tego co przeżywamy. OCZAMI DZIECKA Święta Bożego Narodzenia to czas niezwykłego oczekiwania, oczekiwania na pierwszą gwiazdkę, na świąteczną kolację, na Świętego Mikołaja. Oczekiwaniem na odpakowanie prezentów, na pasterkę… Jednak, ten czas spostrzegany oczami dziecka i oczami dorosłego różni się od siebie znacząco. Jako dzieci – umiemy się cieszyć, kiedy już nastanie. Jako dorośli – doceniamy dopiero, kiedy minie. Z dzieckiem święta nabierają zupełnie innego wyrazu. Świąteczny czas nierozerwalnie kojarzy nam się z kolędami, pastorałkami i świątecznymi piosenkami. Nie żałujmy czasu na śpiewanie z dziećmi kolęd, umieją dużo z przedszkola, w kościele się osłuchają, jak w domu wracamy do tego, to dziecku się utrwala i cieszy się, że z rodzicami potrafi śpiewać, nawet gdyby gubiło trochę słowa. Budujmy w nas i w naszych dzieciach fundamenty wiary praktycznej, aby w życiu miało się na czym oprzeć. Śpiewajmy z dziećmi na przemian po zwrotce, będą się mobilizować i cieszyć, że dla Pana Jezusa to robią. Niech będzie w pobliżu szopka, czy figurka Jezusa leżąca na sianku, ważne jest by wiedzieć komu to śpiewam. Twórz rodzinne tradycje, małe dzieci lubią i potrzebują stałych, i powtarzalnych elementów – pewnych rytuałów. Dobrym pomysłem jest więc wprowadzenie jak najwcześniej własnych, rodzinnych tradycji, które na stałe wrosną w przeżywane święta w święta. Nawiedzanie szopki w naszym, czy innym kościele – tu najważniejszy jest Pan Jezus, a nie zwierzątka, czy inne drugorzędne figurki. Zawsze należy podkreślać istotę tego wydarzenia.
21.12.2020 r.
T.: Dzielimy się opłatkiem z wszystkimi w domu.
Drodzy Rodzice: Dobrze jest, jeśli dzieci uczestniczą z Wami w przygotowaniu świąt, pomagają, przyglądają się pracom w kuchni, dekorują razem z Wami, wykonujecie z nimi ozdoby na choinkę, stroiki, to jest ogromna radość, która pozostaje na zawsze w pamięci. Myślę, że sami wspominacie takie chwile i one tworzą atmosferę rodzinną. Tłumaczymy dzieciom, że przez te elementy wyrażamy swoją radość z tego, że narodził się Chrystus w naszej rodzinie, nie tylko w kościele w szopce, ale w naszym domu. Dlatego modlimy się do końca Adwentu przy zapalonym lampionie, przygotujemy dzieci do składania życzeń i dzielenia się opłatkiem. W Wigilię śpiewamy kolędy, nie tylko gdzieś tam grają, ale razem w święta kolędujemy. Proponuję oglądnąć z dziećmi piękny film, aby potem wytłumaczyć, porozmawiać z nimi o przesłaniu jaki niesie on w tych scenach. Dla każdego jest pełen refleksji i przemyślenia dla siebie.
Link: Film – Czerwone Trzewiczki
Na radosne świętowanie, mimo doświadczenia ograniczeń, życzę Państwu: Bożego błogosławieństwa od Chrystusa, Który przychodzi, by nas obdarzyć pokojem, radością, miłością, nadzieją, łaskami na, które otwórzmy nasze serca w sakramentach świętych. On pragnie być blisko nas, z nami i w nas, abyśmy byli mocni w Nim. Życzę na ten i na Nowy Rok Pański 2021.
14.12.2020 r.
T.: Z Maryją przygotowujemy się na przyjście Pana Jezusa.
Porozmawiajmy z dziećmi o aniołach, może w domu są figurki lub obrazek anioła. Anioł Stróż jest przy każdym człowieku, aby go chronić, pomagać, jeśli go o to poprosimy. Do Maryi tez przyszedł Archanioł Gabriel, aby powiedzieć Jej ważną wiadomość od samego Pana Boga. Proszę odszukać link o Zwiastowaniu i oglądnąć z dziećmi, a przynajmniej niech sobie zobaczą rodzinną katechezę. Mamy tam ukazane w rodzinie symbole adwentowe, jako radosne przygotowanie do świąt, które są częścią naszej rodzinnej atmosfery adwentowej. Przygotujcie z dziećmi jakieś ozdoby na choinkę, choć kilka – jest to dla dzieci bardzo ważne, gdy ich praca będzie wisieć na choince, jako podarunek dla dzieciątka Jezus, zachęcić i dać okazję do spełnienia dobrego uczynku, aby wytwarzała się w sercu dziecka radość z czynienia dobrze.
Link: Zwiastowanie – Anioł Gabriel spotyka Maryję
Link: Basia i Boże Narodzenie
07.12.2020 r.
T.: Święty Mikołaj pamięta o wszystkich dzieciach.
Drodzy Rodzice: zbliża się dzień Świętego Mikołaja, proponuję odszukać link i przeczytać dzieciom opowiadanie o prawdziwym biskupie Świętym Mikołaju. Ważne jest, aby wytworzyć w wyobraźni dziecka prawdziwy obraz postaci świętego, a nie bajkowy nieprawdziwy wytwór ludzki. Przekazujemy prawdy chrześcijańskie i krzewimy wiarę w sercu dziecka i rodzinach naszych, ponieważ to jest najważniejsze. Na kartce niech dzieci narysują Św. Mikołaja, można wydrukować kolorowankę z Internetu. Prosimy Świętego Mikołaja w różnych sprawach i potrzebach, nie tylko o prezenty. Za Jego wstawiennictwem ludzie otrzymywali wiele łask i cudów, dlatego jest patronem wielu miast, dziedzin życia i osób. Wybudowanych jest bardzo dużo świątyń pod Jego wezwaniem, np.: w Głogowie na Starym Mieście. Link: Bajka dla dzieci Święty Mikołaj i Mikołaj … – YouTube
Link: Prawdziwa historia o Świętym Mikołaju -bardzo ładnie opowiedziana
30.11.2020 r.
T.: W Adwencie oczekujemy na przyjście Pana Jezusa.
Porozmawiajmy z dziećmi o tym co się teraz zmieniło w kościele, a także i w naszym domu. Spróbujmy zorganizować czas, aby pójść dzieckiem na Roraty choć kilka razy, aby miało wyobrażenie na czym one polegają, a Państwo przy okazji załatwią sprawy duchowe. Od minionej niedzieli tj. 29.11.2020 r. rozpoczął się czas Adwentu, czyli radosne oczekiwanie i przygotowanie do Świąt Bożego Narodzenia, również a naszym domu. Codziennie wieczorem zapalamy lampion i staramy się przy nim odmówić wieczorny pacierz. Można zgasić duże światło, zrobić wieczorny nastrój, aby lepiej przeżyć oczekiwanie na Jezusa, jako Światłość świata, który świeci i rozprasza ciemności. Niech dziecko zapala lampion, aby pamiętało to ważne wydarzenia, na które wszyscy oczekujemy. Można przygotować mały adwentowy wieniec, są teraz różne możliwości, najlepiej zrobić z dziećmi, postawić na odpowiednim miejscu. Choinka niech zabłyśnie dopiero w wieczór Wigilijny, bo to jest właściwy sens choinki – symbolizujący narodzenie Chrystusa w naszej rodzinie i w naszym domu oraz radość jaką przynosi między innymi wyrażoną w prezentach, na które dzieci czekają.
Zadanie: lampion, wieniec i wspólna modlitwa.
23.11.2020 r.
T.: Pan Jezus jest naszym Królem i całego Wszechświata.
(Pokazuję akcesoria królewskie: korona, berło i płaszcz ozdobny ) Król jest najważniejszy na zamku wśród wszystkich mieszkańców i w całym kraju. Ale jest taki Król, który jest większy od wszystkich królów na świecie, choć nie ma wojska, ani broni, nawet nie ma zamku – to Pan Jezus, Który jest Królem w naszych sercach, kocha nas, każdego przyjmie kto do Niego przychodzi i pragnie być blisko Niego. To Król, który oczekuje na nas w kościele, na modlitwie, gdy myślimy o Nim, patrzymy na ilustracje, czy obrazy lub figury. Śpiewamy wiele pieśni o Panu Jezusie Królu Świata. On za nas oddał życie na krzyżu, abyśmy mogli być szczęśliwi w niebie i z Nim przebywać na zawsze. Jezus Chrystus Król pragnie naszych serc, abyśmy Go kochali i pomagali innym. Wszystko co robimy w domu, w przedszkolu, mamy to wykonywać jak najlepiej, jak tylko potrafimy, a przez to uczymy się i stajemy się coraz to lepsi zdobywając wiele umiejętności.
Bardzo proszę odszukać dzieciom link: Jesteś Królem – Dzieci wielbią Chrystusa, Króla Można go powtórzyć kilka razy, aby utrwaliły się dzieciom słowa i obrazy.
Zadanie: narysuj na kartce króla w koronie na głowie i z berłem w ręce. W około głowy narysuj aureolę i cały rysunek pokoloruj. Cały rysunek otocz sercem i wolne miejsca pokoloruj lekko na czerwono.
16.11.2020 R.
Temat: Święci żyją wśród nas, jak bł. Edmund Bojanowski i inni.
Bł. Edmund Bojanowski żyje wtedy, gdy nie ma Polski
na mapach świata, ponieważ wrogowie rozebrali naszą Ojczyznę
na części. Ale Polska żyje i jest w sercach Polaków, którzy mówią
po polsku, modlą się po polsku, uczą swoje dzieci po polsku.
Bł. Edmund zakłada pierwsze Ochronki – Przedszkola, aby tam
chronić dzieci przed złem, zimnem, a przekazywać dobre wartości,
uczyć po polsku i rozbudzać ducha patriotyzmu.
Pisał dla dzieci wiersze, opowiadania, piosenki i inscenizacje,
aby w ten sposób przez dzieci wzbudzać w ludziach nadzieję
na wolną Ojczyznę. Modlił się z dziećmi, uczył ich modlitwy,
podobnie w Ochronkach robiły, to siostry opiekujące się dziećmi.
E. Bojanowski był wielkim patriotą, ale i świętym, ponieważ wszystkie
sprawy przedstawiał Panu Bogu na modlitwie i oczekiwał na Bożą Wolę,
aby mógł to zrealizować.
Podobnych postaci jest wiele, są to święci, którzy pokazują nam,
jak należy kochać Pana Boga, ludzi i pomagać innym.
Odsłuchać kilka razy link:Pomagajmy sobie – bł. Edmund Bojanowski – Promyczki Dobra
Każda dobra dusza /…/ jest jak świeca”:
choć „się sama spala to innym – przyświeca”!
Mówił tak literat (wierszem, no i prozą) – Edmund Bojanowski!
Wśród świętych – filozof!
„Każda dobra dusza”/…/ jest jak świeca”
choć „się sama spala to innym – przyświeca”!
Pomagajmy sobie w szczęściu, no i w biedzie!
Ja cię nie zawiodę! Ty mnie nie zawiedziesz!
Pomagajmy sobie w szczęściu, no i w biedzie!
Ja cię nie zawiodę! Ty mnie nie zawiedziesz!
Służmy sobie wszyscy, z wiarą – w pracy piękno
tak… jak Siostry Służebniczki – z wiarą – nieugiętą!
Służmy sobie z wielkopolską Edmundowską siłą!
Tak jak siostry Służebniczki, siejmy w sercach miłość!
„Każda dobra dusza”/…/ jest jak świeca”:
choć „się sama spala to innym – przyświeca”!
Pomagajmy sobie w smutku i w chorobie!
Dziś, ty mi pomożesz. Jutro? Ja – pomogę!
Pomagajmy sobie w smutku i w chorobie!
Dziś, ty mi pomożesz. Jutro? Ja – pomogę!
Wokół dobra jak przy świecy blasku się zjednajmy
i Edmunda ślad świętości pracą pomnażajmy!19.10.2020 r.
T.: Tydzień misyjny.
W tym tygodniu pamiętamy o dzieciach całego świata, szczególnie o tych, którzy jeszcze nie znają Pana Jezusa lub o Nim mało słyszeli, aby znalazło się wielu odważnych misjonarzy, którzy byliby gotowi do głoszenia Ewangelii. Aby wszyscy ludzie mogli poznać i pokochać Pana Jezusa, który za nas cierpiał, umarł na krzyżu, a przez to niebo nam otworzył. Opowiadanie o pracy misjonarzy i sióstr misjonarek w Boliwii w Ameryce Południowej. Uczymy się piosenki:
Gramy w piłkę i skaczemy na skakance, lalki, misie, samochody, to nasz świat, ale sama już zabawa nie wystarczy, gdy poznamy z ewangelii kart.
Pana Jezusa, który kocha i chce zamieszkać w każdym z nas. Pana Jezusa, który czeka, kto Go poniesie poprzez świat. / 2 x
Geografia nam odsłania lądy morza, ukazuje krajobrazy z różnych stron. A wśród śniegów na pustyniach na bezdrożach, różni ludzie oczekują wciąż. Ref.: Pana..
TO JUŻ UMIEM:
Drodzy rodzice od września dzieci poznały następujące litery:
A, O, E, I, T, M, D, K, L
STYCZEŃ
1.KSIĄŻKA NASZYM PRZYJACIELEM
2. PAMIĘTAJMY O ZWIERZĘTACH
3. BABCIA I DZIADEK
4. JAK MIJA CZAS?
PIOSENKA:
Dla babci czaczę tańczymy na lodzie.
Dla babci tańczyć możemy i co dzień.Dla babci czaczę na soplach gra wiatr, a my życzymy i śpiewamy tak:
Kochana babciu żyj sto lat, ciesz się wnukami i kochaj świat.
Kochana babciu żyj sto lat, śpiewaj z nami głośno cza, cza, cza.Dla dziadka czaczę tańczymy na lodzie.
Dla dziadka tańczyć możemy i co dzień.
Dla dziadka czaczę na soplach gra wiatr, a my życzymy i śpiewamy tak:Kochany dziadku żyj sto lat, ciesz się wnukami i kochaj świat.
Kochany dziadku żyj sto lat, śpiewaj z nami głośno: cza, cza, cza.Bo babcia z dziadkiem to nasze są skarby, malują uśmiech bez pędzla i farby.
Więc dla nich czaczę na soplach gra wiatr, a my życzymy i śpiewamy tak:Kochana babciu żyj sto lat, ciesz się wnukami i kochaj świat.Kochany dziadku żyj sto lat, śpiewaj z nami głośno: cza, cza, cza.
GRUDZIEŃ
1.CO ROBIMY W WOLNYM CZASIE?
2.TO JUŻ ZIMA
3.ŚWIĘTA TUŻ TUŻ
4.ŚWIĘTA TUŻ TUŻ CZ. II
„DZYŃ, DZYŃ”
Siedzę cichuteńko
patrzę na okienko
poruszyły się zasłonki!
chyba już go widzę!
chyba już go słyszę, zabrzęczały
jego sanek dzwonkiRef:
Dzyń. Dzyń. Dzyń
Mikołaju Święty
Dzyń. Dzyń, Dzyń
przynieś nam prezentyCo to? Co to? Co to?
Kto to? Kto to? Kto to?
Pan Mikołaj już się skrada
Ojej! Ja się boję x2
Ale bać się chyba nie wypadaRef:
Dzyń, dzyń…WIERSZ:
Usiądź z nami Mikołaju
Pewnie się zmęczyłeś,
Żeby nas odwiedzić dzisiaj,
szmat drogi przebyłeś.
Na Twój przyjazd przedszkolaki
od dawna czekały
i dla Ciebie upominki
też przygotowały.
Teraz my Ci zaśpiewamy
i wierszyk powiemy,
Jesteś naszym przyjacielem
wszyscy o tym wiemy.
Na krzesełku w ciepłej sali
zakolęduj z nami
Bardzo wszyscy się cieszymy
nie jesteśmy sami.LISTOPAD
1 DOMI DOMKI
2POLSKAMOJA OJCZYZNA
3 PADA DESZCZ
4 ZDROWIE NASZYM SKARBEM
PIOSENKA:
LISTOPAD
Szedł listopad polną drogą
zerwał liście z drzewa.
Pada deszcz, pada deszcz.
A ja sobie śpiewam.Zimne wiatry wieją polem
idzie deszcz ulewa.
Pada deszcz, pada deszcz.
A ja sobie śpiewam.Słońce wstaje późnym rankiem,
ziemi nie ogrzewa.
Pada deszcz, pada deszcz.
A ja sobie śpiewam.NASZE POLSKIE ABC
Już w przedszkolu dzieci wiedzą,
Co to Wisła, co to Bałtyk,
Że na Śląsku leży węgiel,
A znów góry to są Tatry.
Taki polski elementarz
Raz zobaczysz i pamiętasz.
Nasz polski ABC
Każde dziecko o nim wie,
Wchodzi w głowę, wchodzi w serce
Jak literka po literce.
Coraz lepiej czytasz je,
Nasze polskie ABC.
Kiedy będę taki duży,
Jak na przykład sa rodzice,
Z książek, z kina i z podróży
Poznam kraju okolice.
Jak zakładka Wisły wstążka
No a Polska jest jak książka.
Nasze Polskie….PAŹDZIERNIK
- Jesienią w sadzie
- Warzywa znane i lubiane
- Moja rodzina
- Zwierzęta domowe
- Jesienne eksperymenty
PIOSENKA :
,,IDZIE LASEM PANI JESIEŃ”
Już lato odeszło i kwiaty przekwitły
A jeszcze coś w słońcu się mieni
To w polu i w lesie czerwienia się spójrzcie
Korale, korale jesieniRef.: Idzie lasem pani jesień
Jarzębinę w koszu niesie
Daj korali nam troszeczkę
Nawleczemy na niteczkęWłożymy korale, korale czerwone
I biegać będziemy po lesie
Będziemy śpiewali piosenkę jesienną
Niech echo daleko ją niesieRef.: Idzie lasem pani jesień
Jarzębinę w koszu niesie
Daj korali nam troszeczkę
Nawleczemy na niteczkęWiersz o Jesieni -Jan Brzechwa
Złote, żółte i czerwone
opadają liście z drzew,
zwiędłe liście w obcą stronę
pozanosił wiatru wiew.
Nasza chata niebogata,
wiatr przewiewa ją na wskroś,
i przelata i kołata,
jakby do drzwi pukał ktoś.
W mokrych cieniach listopada
może ktoś zabłąkał się?
Nie, to tylko pies ujada.
Pomyśl także i o psie.
Strach na wróble wiatru słucha,
sam się boi biedny strach,
dmucha plucha-zawierucha,
całe szyby stoją w łzach.
Jakiś wątły wóz na szosie
ugrzązł w błocie aż po oś,
skrzypią, jęczą w deszczu osie,
jakby właśnie płakał ktoś.
Mgły na polach, ciemność w lesie,
drga jesieni smutny ton,
przyjdzie wieczór i przyniesie
sny i mgły, i stada wron.
Wyjść się nie chce spod kożucha,
blady promyk światła zgasł,
dmucha plucha-zawierucha,
zimno, ciemno, spać już czas.WRZESIEŃ
1, 2 WITAMY W PRZEDSZKOLU
3 MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA
4 NADESZŁA JESIEŃ
PIOSENKA:
1. Gdy odejdzie słoneczne, ciepłe lato
i wakacje już skończą się,
wrócą dzieci do przedszkola,
bo w przedszkolu fajnie jest.Ref. W naszym przedszkolu zawsze jest wesoło,
w naszym przedszkolu miło płynie czas.
Dzieci są zawsze radosne, szczęśliwe,
więc tu z chęcią wraca każdy z nas.2. Poznajemy literki i cyferki
i wierszyków uczymy się.
I śpiewamy, i tańczymy,
tu jest piękny każdy dzień.Ref. W naszym przedszkolu zawsze jest wesoło,
w naszym przedszkolu miło płynie czas.
Dzieci są zawsze radosne, szczęśliwe,
więc tu z chęcią wraca każdy z nas.3. Tutaj zawsze koledzy, koleżanki
tak radośnie witają mnie.
Co dzień świetnie się bawimy.
Czy gdzieś będzie lepiej? Nie!