Grupa I - Przyjaciele Krasnoludków

  • Informacje grupowe

    Dzień dobry!!! Jesteśmy „Przyjaciele Krasnoludków”. Nasza grupa to 22 uśmiechniętych dzieciaków. Nasze panie wychowawczynie, to pani Dorota i pani Klaudia. Codziennie, w wielu rzeczach pomaga nam pani Ania, a o pełne brzuszki i czystość na sali dba pani Ewa.

    Ważne wydarzenia w naszej grupie:

    WRZESIEŃ

    05.09.2019 – Zebranie z rodzicami.17.09.2019 – Teatrzyk „Rozmaite bajki”.
    23.09.2019 – Powitanie Jesieni – ubieramy się w kolor czerwony.
    24.09.2019 – Dzień Pieczonego Ziemniaka.
    30.09.2019 – Dzień Chłopaka.

    PAŹDZIERNIK

    14.10.2019 – Dzień Edukacji Narodowej.
    21.10.2019 – Teatrzyk.

    LISTOPAD

    07.11.2019 –  Akademia z okazji Odzyskania Niepodległości przez Polskę.
    08.11.2019 – Wspólne śpiewanie Hymnu Polski o godz.11.11 przez dzieci i wszystkich pracowników przedszkola.
    25.11.2019 – Dzień Pluszowego Misia (dzieci mogą przynieść swojego ulubionego misia).

    GRUDZIEŃ

    04.12.2019 – Dzień Górnika.
    06.12.2019 – odwiedziny Mikołaja w przedszkolu.
    17.12.2019 – spotkanie bożonarodzeniowe w naszej grupie, godz. 15.

    STYCZEŃ

    18.01.2020 – występy w MOK-u z okazji Dnia Babci i Dziadka. Zapraszamy o godz. 11.
    23.01.2020 – Bal karnawałowy w przedszkolu. Prosimy o przebranie dzieci w stroje karnawałowe 🙂

    LUTY

    21.02.2020- Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego.

    MARZEC

    09.03.2020- Dzień Kobiet w przedszkolu.

    Trwają zapisy do przedszkola również dzieci urodzonych w 2018 roku pomiędzy 1 stycznia a 1 marca 2018 roku. Zapraszamy

     

     

     

  • Uczymy się i bawimy

     

    Kwiecień:

    Tydzień I   – Wielkanoc tuż, tuż

    Tydzień II – Wielkanoc tuż, tuż

    Tydzień III- Chrońmy przyrodę

    Tydzień IV – Wiosna na wsi

    Religia:

    Kochani Rodzice:

    01.04.2020      Naśladujemy Pana Jezusa, gdy składamy ładnie rączki w czasie modlitwy i patrzymy na krzyż lub obraz, czy figurkę Pana Jezusa, Maryi, czy Anioła Stróża. Powtórzymy wiersz z ostatniego tygodnia: Jezu mój kochany                                                                       

       Postaram się pomóc mamie i posłuchać każdej jej prośby.  Narysuję serduszko i pokoloruję dla Pana Jezusa.

    23.03.2020 Zbliżamy się do Wielkiego Tygodnia i nie będzie możliwości pokazać dziecku dużego krzyża w kościele, więc stańmy z nim przed krzyżem i przeżegnajmy się z nim razem, dziękując Jezusowi za Jego miłość do każdego z nas. Dlatego narysujcie krzyż, ponieważ nie przeszła ilustracja, odczytacie dziecku treść modlitwy i pomóc ją pokolorować.

    Jezu mój kochany, za nas ukrzyżowany.                                                                                                                                                      Kocham Cię serdecznie i oddaje Ci moje serce.     

    17.03.2020       Postarajcie się drodzy Rodzice  porozmawiać z dziećmi o tym, co Pan Bóg Wam dał i wspólnie podziękować za te dary piosenką: „Kto stworzył mrugające gwiazdki / 5 x, nasz Ojciec Bóg.           

    Kto stworzył fruwające ptaszki / 5 x, nasz Ojciec Bóg.                                                                             

      Kto stworzy  falujące morze / 5 x, nasz Ojciec Bóg.

    Na kartce pomóżcie narysować dzieciom morze i ptaszki nad nim

    ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    Propozycja na wspólne spędzanie czasu:

    „Wesoła Nauka” w TVP2 – pasmo dla najmłodszych

    Ofertę dla najmłodszych widzów, ich rodziców oraz nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej wspólnie z Ministerstwem Edukacji Narodowej przygotował kanał TVP2. Już od dziś, 30 marca br. rusza pasmo „Wesoła Nauka”. Serdecznie zapraszamy do oglądania od godz. 11:05!

    Codziennie od poniedziałku do piątku

    Od dziś, każdego dnia od poniedziałku do piątku, po zakończeniu programu „Pytanie na śniadanie”, po godz. 11:05 na antenie TVP2 pojawi się nowy cykl edukacyjny. Jest on skierowany do przedszkolaków i dzieci z klas I-III szkoły podstawowej, a także ich rodziców i nauczycieli.

    Program „Wesoła Nauka”

    „Wesoła Nauka” to trwające po 30 minut pasjonujące zajęcia dla najmłodszych. Prowadzący Robert El Gendy wraz z nauczycielami, rodzicami, youtuberami i gwiazdami telewizji poprowadzą dzieci przez fascynujący świat nauki. Zobaczymy zaskakujące eksperymenty i intrygujące doświadczenia naukowe, a także kreatywne gry i zabawy. Nie zabraknie zajęć sportowych, prac twórczych i muzyki z największymi gwiazdami w roli domowych nauczycieli.

    Program „Wielkie Dzieła Małych Rąk”

    „Wielkie Dzieła Małych Rąk” to magazyn tworzony we współpracy z ekspertami Ministerstwa Edukacji Narodowej. Realizuje on podstawę programową i wykorzystuje materiały edukacyjne opracowane przez ministerstwo. To nowatorskie podejście do edukacji obejmujące takie dziedziny jak: matematyka, język polski, przyroda, języki obce, a także zajęcia ruchowe i naukę przez zabawę. Prowadzącą i autorką programu jest ekspert MEN ds. edukacji dzieci młodszych, Dorota Dziamska.

     Departament Informacji i Promocji

    Ministerstwo Edukacji Narodowej

     

    Propozycja zabawy – 03.04.2020

     1. Zabawa  na  powitanie  „Powitanka”

    Gdy się rączki spotykają,
    To od razu się witają. Dziecko łączy dłonie.
    Gdy się kciuki spotykają,
    To od razu się witają. Kciuk jednej ręki dotyka kciuka drugiej ręki.
    Gdy się palce spotykają,
    To od razu się witają. Palce jednej dłoni dotykają palców drugiej dłoni.

    2.„Zajączki” – zabawa ruchowa skoczna.

    Dorosły rozkłada na podłodze zgniecione z gazety kulki – to będą pisanki, między którymi dziecko porusza się podczas muzyki.

    Gdy muzyka milknie, dziecko staje przed wybraną pisanką i obunóż przeskakują przez nią.

    3. Zajączki z rolek po papierze toaletowym lub z papierowej dłoni

    https://youtu.be/x9WDjHAtaXw

    https://youtu.be/A8agxSu4hNs

     

    Propozycja zabawy – 02.04.2020

    1. Zabawa na powitanie – Wszyscy są.

    Dziecko i rodzic:

    Wszyscy są! wykonują dwa klaśnięcia w dłonie,

    Witam was! wykonują dwa uderzenia o uda,

    Zaczynamy. Już czas. naprzemiennie klaszczą i uderzają o uda po dwa razy,

    Jestem ja. wskazują oburącz na siebie,

    Jesteś ty. wskazują oburącz na partnera,

    Raz, dwa, trzy. wykonują trzy klaśnięcia w dłonie

     

    PIOSENKA „Mały zajączek

      Mały zajączek

     Kic kic kic

     Skacze wesoło

    Hopsa sa hopsa sa

    Gdy słyszy hałas

     Kic kic kic

    Nadstawia uszy

    Cicho sza

     Szary zajączku

     Kic kic kic

    Skacz sobie śmiało

     Hopsa sa hopsa sa

     Szukaj kapustki

     Kic kic kic

    już będzie cicho

    Cicho sza

     

    Propozycja zabawy – 01.04.2020

    Międzynarodowy Dzień Ptaków

     

    Ziemniaczane pieczątki

    Zabawa dobrze znana z dzieciństwa, ale na tyle fajna, że warto ją przekazać kolejnym pokoleniom:-)

     Dzieciom  dorośli wycinają rozmaite wzory w połówce ziemniaka, a następnie maczając  kształty w farbie stemplujemy i bawimy się na całego:-)

    Przygotowując się do Świąt Wielkanocnych proponuje dzisiaj wspólnie  z dziećmi zasiać rzeżuchę lub zboże aby później wykorzystać  do wykonania dekoracji świątecznej .

     

    Propozycja zabawy – 31.03.2020

    ” Baranek Wielkanocny”

    Dziś moją propozycją zabawy  jest  wykonanie pracy plastycznej  – Baranek ,jeden z symboli Świąt Wielkanocnych. Aby go wykonać należy pomóc dzieciom wyciąć paski z 2 kartek papieru o szerokości ok. 2 cm. Następnie nożyczkami nawinąć paski ,a dzieci nakleją je na wcześniej przygotowany owal „ głowy”. Później  dzieci mogą rolować kawałki plasteliny i układać je w kształt mordki, na koniec mogą nakleić oczy, nosy i uszy. Udanej zabawy

     

    Propozycja zabawy – 30.03.2020

    „ Bajeczka Wielkanocna”

    Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęty wychylać się z pączków.
    – Jeszcze chwilę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego już musimy wstawać?
    A Słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
    – Tak to już jest, że musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
    Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk, puk! i przygrzewało mocno.
    – Stuk-stuk! – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki Kurczaczek.
    Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
    – Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
    Teraz Słońce zaczęło się rozglądać dookoła po łące, przeczesało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem
    znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
    – Co się stało, co się stało? – Zajączek przecierał łapką oczy.
    – Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
    – Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
    – Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
    – Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki. I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
    – To już święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę: W wielkanocny poranek
    Dzwoni dzwonkiem Baranek,
    A Kurczątko z Zającem
    Podskakuje na łące.
    Wielkanocne Kotki,
    Robiąc miny słodkie,
    Już wyjrzały z pączka,
    Siedzą na gałązkach,
    Kiedy będzie Wielkanoc?
    Wierzbę pytają

    Rozmowa na temat opowiadania:
    Co robiło słonko?
    Kogo po kolei słoneczko zapraszało na święta?
    Czy bazie, kurczaczek, zajączek, baranek świętują razem z nami przy wielkanocnym stole?
    Jakie Święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?

    Marzec:

    1. Praca Krawcowej.
    2. Wiosna tuż, tuż
    3. Wiosna idzie przez świat.
    4. Wiosna w ogródku

    Propozycja  zabawy – 27.03.2020

    Zabawa na powitanie

    Witamy się różnymi częściami ciała , np.: kolanami, łokciami, uchem, nosem itp.

    Zabawa” Gdzie schowała się żabka?”( możemy wykorzystać dowolna maskotkę)

    Dziecko próbuje nazywać położenie przedmiotu w przestrzeni na,pod, nad, obok, za.

    „Czego potrzebują rośliny?” określenie, co jest potrzebne roślinom do wzrostu.

     Pokazujemy dzieciom kwiat w doniczce. Razem z dziećmi ustalamy co jest potrzebne roślinom żeby mogły rosnąć (słońce i deszcz-woda).

    Zakładamy zielony ogródek – działanie dzieci.

    Nic tak nie pozwala poczuć, że wiosna jest już z nami, jak obserwacja budzącej się do życia przyrody. Pierwsze listki, pączki, kiełki i rozwijające się każdego dnia kwiaty sprawiają, że uśmiecham się nie tylko ja, ale również dzieci. Dlatego zachęcamy Was do stworzenia na oknie mini ogródka. Wszystkie roślinki w naszym domowym ogródku sadziliśmy wspólnie i z przyjemnością obserwujemy jak nasz ogródek się zmienia, a zapach czuć przy każdym wejściu do domu . Możemy wykorzystać nasiona , które mamy w domy ,a nawet  zwykła cebulę i codziennie prowadzić obserwację naszej hodowli.

    Możecie również robić zdjęcia , którymi pochwalicie się po powrocie do przedszkola.

    Pamiętajmy aby po każdej zabawie dokładnie umyć rączki!

    Życzę udanej zabawy.

    Propozycja zabawy – 26.03.2020

    Budowa tulipana”- praca z obrazkiem.

    – zapoznanie z budowa kwiatu cebulkowego na przykładzie tulipana

     

     „Kwiatki budzą się – kwiatki zasypiają”- zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała

    Dzieci-kwiatki przykucają w rozsypce na dywanie, z główkami schowanymi w ramionach.

    Budzą je promienie wiosennego słońca (n-l chodzi od dziecka do dziecka i dotyka dłonią główek) i kropelki ciepłego deszczyku (n-l zwilża opuszki palców w miseczce z wodą) i dotyka nosów dzieci.

    Kwiatki powolutku budzą się, podnoszą, wyciągają swoje listki i główki kwiatowe, obracają się dookoła własnej osi. Kiedy słońce zachodzi, kwiatki powoli chowają swoje główki, zwijają listki – przykucają i zasypiają

     

    Propozycja zabawy- 25.03.2020

    Teatrzyk pt.: ” Żółty tulipan”

    „https://youtu.be/BWCVOrj_BWg?t=18

    Rozmowa na temat obejrzanego teatrzyku- rozwijanie umiejętności wypowiadania się zdaniami trzy wyrazowymi.

    Proszę pomóc dzieciom narysować tulipana.

     

    LOGOPEDIA
    Zapraszam dzieci i rodziców do wspólnej pracy i zabawy nad kształtowaniem poprawnej wymowy dziecka – nauczyciel, logopeda Regina B. Pod nagłówkiem LOGOPEDIA będę zamieszczała zabawy i ćwiczenia logopedyczne. Miłej i efektywnej zabawy . Zabawy logopedyczne powinny dostarczać dziecku radość i kojarzyć się z miłym spędzaniem czasu. Ćwiczenia usprawniające wargi czy język i pomagające w rozwoju mowy wcale nie muszą być nudne!                                                                                                                           Zabawy logopedyczne na usprawnienie warg ;                                                                                                                          Ćwiczenie „buziaczki-śmieszaczki”
    Usiądźcie wygodnie naprzeciwko siebie i poprzesyłajcie sobie buziaczki (ściągajcie wargi w dzióbek) i uśmiechy (rozciągajcie wargi w szerokim uśśśśmmiechu). Powtórzcie tę zabawę kilka razy. Na pewno wprawi was w dobry nastój.
    Ćwiczenie „wesoły dźwig”
    Usiądźcie razem przy stole. Postaw przed dzieckiem talerzyk, na którym rozsypiesz kilka małych cukierków (lub kulek zbożowych). Zadaniem dziecka będzie chwytanie ich ustami i przenoszenie do twojej dłoni. Usta dziecka będą dźwigiem, a twoja dłoń budowlą.
    Ćwiczenie „zmęczony konik” Tę zabawę możesz przeprowadzić kilka razy w ciągu dnia. Pokaż dziecku, jak parska konik, a następnie poproś trzylatka o powtórzenie. Możecie parskać na zmianę.

     

    /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    JĘZYK ANGIELSKI

    Ćwiczcie dalej i pobawcie się przy piosence, poszukajcie kolorów u siebie w domu, powodzenia!

    Kochani przypomnijcie sobie i pobawcie się przy piosence, którą już znacie i lubicie. Miłej zabawy!

    Kochane dzieci, drodzy rodzice!!!

    Nie przestajemy bawić się ucząc, ucząc się bawić. Przedstawiam Wam propozycje na spędzanie wspólnego czasu w domu.

    Propozycja zabawy – 24.03.2020

    Zabawa z piosenką ” W naszym ogródeczku „

    W naszym ogródeczku zrobimy porządki // x 3

    Wygrabimy ścieżki // przekopiemy grządki//x3

                           Raz,dwa,trzy

    Potem w miękką ziemię // wsiejemy nasionka//x3

    Będą się wygrzewać // na wiosennym słonku//x3

                           Raz,dwa,trzy

    Spadnie ciepły deszczyk// i wszystko odmieni //x3

    W naszym ogródeczku // grządki zazieleni//x3

                          Raz,dwa,trzy

    https://youtu.be/08  SORA3mac

    Zabawa naśladowcza do piosenki ” W naszym ogródeczku”

    W naszym ogródeczku-dz. rysują rękoma  koła przed sobą

    zrobimy porządki- dz. ” grożą” palcem wskazującym , na zmianę jedna i drugą ręką

    Wygrabimy ścieżki-dz. naśladują grabienie

    Przekopiemy grządki-dz, naśladują kopanie łopatą

    Raz,dwa,trzy- dz. klaszczą 3 razy

    Potem w miękką ziemię- dz. naśladują wrzucanie nasionek do ziemi

    wsiejemy nasionka

    Będą się wygrzewać- dz. ” wkręcają żaróweczki”

    na wiosennym słonku

    Raz, dwa, trzy- dz. klaszczą 3 razy

    Spadnie ciepły deszczyk- dz. poruszają paluszkami nad głową

    i wszystko odmieni- opuszczają ju wzdłuż ciała aż do podłogi

    W naszym ogródeczku – dz. rysują rękoma koła przed sobą

    Grządki zazieleni .

    Raz, dwa, trzy- dz. klaszczą 3 razy

     

    Propozycja zabawy – 23.03.2020

    Rozmowa o aktualnej porze roku: Jak się nazywa? Po czym poznajemy, że to jest wiosna? Pokazujemy dzieciom ilustracje przedstawiające zwiastuny wiosny. Wyjaśniamy przy tym, że krokusy i przebiśniegi to kwiaty pod ochroną – nie wolno ich zrywać i deptać. Inne zwiastuny wiosny: drzewa z pąkami, bazie, słoneczną pogodę oraz prace w ogródku. Dzieci omawiają każdą z ilustracji.Mówimy, że wraz z wiosną zaczynają się prace w ogrodzie. Można zwrócić uwagę , że tak jak przedszkolaki dbają o swoją salę, tak samo ogrodnik dba o swój ogród, pielęgnuje go, aby pięknie wyglądał, robi porządek. Zwrócenie  szczególnej uwagi na utrzymanie ładu i porządku w najbliższym otoczeniu.

     

    Odczytanie listu od ogrodnika:
    Drogie dzieci!
    Jestem ogrodnikiem, pracuję w ogrodzie
    I bardzo się cieszę, że do Was przychodzę.
    Dzisiaj zadania dla Was przygotowałem
    I w doniczki ze znaczkiem powkładałem
    Postarajcie się je wykonać
    I proszę Was, nie sprawcie mi zawodu.

     Zabawa ruchowa WIOSNA BUDZI SIĘ.
    Dzieci wraz z Rodzicami tańczą przy muzyce. Gdy muzyka cichnie, na hasło słonko – dzieci wznoszą ręce w górę; na hasło krople – naśladują padanie deszczu; na hasło kwiat – przytulają się do siebie.

     Rozwiązywanie zagadek o narzędziach ogrodniczych.
    Dowiecie się, jakich narzędzi ogrodniczych ogrodnik potrzebuję, by  ogródek był zadbany.
    Chętny Rodzic czyta zagadkę, a zadaniem dzieci jest podać prawidłową odpowiedź i wskazać ja na ilustracji.

    Co kopie, chociaż nie ma nóg?
    Będziesz nią ogród skopać mógł. /łopata/

    Na patyku zębów rządek,
    znają je na pewno dzieci.
    Służą do równania grządek,
    i do uporządkowania śmieci. /grabie/

    Leci z niej woda
    przez sito blaszane.
    Jaka to wygoda
    już kwiatki podlane! /konewka/

    Tym dziwnym pojazdem na jednym kole
    Wozi ogrodnik narzędzia na pole. /taczka/

     

    Propozycja zabawy – 20.03.2020

     Powitanie pani Wiosny.
    „Jestem pani Wiosna,
    ciepło wam przyniosłam,
    całą łąkę kwiatów
    i śpiewanie ptaków.”

    Zgaduj zgadula w odsłonie wiosennej.

    Ten kwiatek pod śniegiem się rodzi
    Daje ludziom znak, że wiosna nadchodzi. (przebiśnieg)

    Żółte są jak kaczki, lubią rosnąć w wodzie
    Ale nigdy tych kwiatków nie spotkasz w ogrodzie. (kaczeńce)

    Nie miauczą, nie drapią i nie piją mleka
    Na drzewie rosną, gdy zima ucieka. (bazie /kotki )

    Brodzi po łące czerwonymi nóżkami
    Nigdy się nie przyjaźni z zielonymi żabkami. (bocian)

    Kukaniem nas do lasu zaprasza
    Że wiosna już przyszła wszystkim ogłasza. (kukułka)

     

    Propozycja zabawy -19.03.2020

     Zabawa „Prawda to, czy plotka?”. Jeśli zdanie wypowiedziane przez np. rodzica jest prawdziwe to dzieci podnoszą w górę uśmiechniętą buźkę i podskakują razem z rodzicami trzy razy mówiąc: tak, tak, tak, jeśli nie jest zgodne z prawdą podnoszą smutną buźkę i mówią: nie, nie, nie.

    • Teraz jest pora roku, którą nazywamy wiosną.
    • Na wiosnę przylatują bociany z ciepłych krajów.
    • Zimą jeździmy na wakacje i kapiemy się w morzu.
    • Zimą lepimy bałwana.
    • Wiosną kolorowe liście spadają z drzew.
    • Jesienią zbieramy grzyby i kasztany.
    • Przebiśnieg i krokus to pierwsze wiosenne kwiaty.
    • Wróble odlatują na zimę do ciepłych krajów.

     Zabawa rytmiczna „Słonko po deszczu” M. Kownackiej z wykorzystaniem gazet.

    Pada deszczyk! Pada deszczyk!
    i po liściach tak szeleści…
    (Dzieci w przysiadzie bębnią rytmicznie palcami w podłogę)

    Zatuliły kwiatki płatki,
    główki chylą do rabatki!
    Kap! Kap! Kap!
    (Dzieci opuściły nisko głowy)

    Deszcz ustaje – płyną chmury –
    Kwiaty wznoszą się do góry!
    Ho! Ho! Ho!
    (Dzieci wznoszą stopniowo głowy i ramiona w górę)

    Wiatr tu pędzi na wyścigi.
    Wiatr kołysze nam łodygi!
    Wiu! Wiuu! Wiuuu!
    (Dzieci w rozkroku kołyszą się na boki)

    Biegną dzieci tu z ochotą:
    Uważajcie – takie błoto!
    Hyc! Hyc! Hyc!
    (Dzieci biegną na palcach)

    Byle słonko nam nie zgasło –
    róbmy prędko z błota – masło!
    Chlap! ciap! ciap!
    (Dzieci przebierają nogami w miejscu)

    Teraz – baczność – kroki duże –
    przeskoczymy przez kałużę!
    Hop! Hop! Hop

    Propozycja zabawy – 18.03.2020

    Regularne mycie rąk może zmniejszyć o połowę liczbę zatruć pokarmowych oraz o około 30% ilość zakażeń wirusowych. Prawda, że sporo? Dlatego właśnie przekonanie dziecka do regularnego mycia rączek jest bardzo ważne. Jak je do tego zachęcić ? Może pomogą w tym  zaproponowane przeze mnie poniższe rymowanki:

    Rymowanki – zachęcanki o myciu

    Sio zarazki!

    Sio zarazki z moich dłoni!
    Zaraz mydło was przegoni.
    Mycia rączek znam zalety
    tuż po wyjściu z toalety.

    Przed jedzeniem również sam
    ręce wkładam wprost pod kran,
    by obiadek smaczny był
    i bym zawsze w zdrowiu żył

    Szur szur szur

    Szur szur szur
    rączki myję,
    chlap chlap chlap
    buzię, szyję.

    Plusk plusk plusk
    brzuszek, nóżka
    – tyle dźwięków
    słyszą uszka!

    Myje się kotek

    Myje się kotek,
    myje się miś
    – i ja w łazience
    myję się dziś.

    Bo to mydełko
    i ciepła woda
    zaraz mi cudnej
    urody doda.

    Zabawa z piosenką

    Piosenka „ Maszeruje Wiosna”

    Tam daleko gdzie wysoka sosna, maszeruje drogą mała wiosna
    Ma spódniczkę mini, sznurowane butki i jeden warkoczyk krótki.

    Ref. Maszeruje wiosna i ptaki wokoło lecą i świergocą głośno i wesoło
    Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat.

    Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu mała torebeczkę
    Chętnie żuje gumę i robi balony a z nich każdy jest zielony

    Ref. Maszeruje …..

    Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas, każda trawka chce być już zielona
    Gdybyś zapomniała inną droga poszła , zima by została mroźna.

    Ref. Maszeruje

    Propozycja zabawy – 17.03.2020

    Opowiadanie „ Zielona żabka”- B.Forma

    Zielona żabka nad stawem mieszkała. Siadała na olbrzymim liściu i wciąż rozmyślała.
    – Ach, jaka jestem brzydka, zielona, jak glony w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę. Dlaczego wszystko mam takie zielone!
    W pobliżu żabki ważka usiadła. A żabka rzecze:
    – Jaka powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, barwy jej bardzo mnie zachwycają.
    Nagle biedronka się pojawiła.
    – Czemu się smucisz sąsiadko miła? Bezchmurne niebo, piękna pogoda a w stawie czysta i chłodna woda.
    – Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni, kolor mój nigdy już się nie zmieni.
    Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy.
    – Jak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami.
    We wszystkie strony zerka ciekawie.
    – Och, może żabka siedzi gdzieś w trawie. Pora śniadania właśnie nastała, drobna przekąska by się przydała.
    Żabce serduszko mocno zabiło.
    – Kiedy mnie ujrzy nie będzie miło. Widok bociana to nie zabawa. Dobrze że wkoło zielona trawa. Teraz rozumiem – barwa zielona, specjalnie dla mnie jest przeznaczona. Trudno mnie dostrzec zatem bocianie, chyba gdzie indziej zjesz dziś śniadanie

    • Dlaczego żabka była smutna?
    • Kogo żabka spotkała na łące?
    • Kto chciał ją zjeść?
    • Czy udało się bocianowi złapać żabkę?
    • Dlaczego bocian nie dojrzał żabki w trawie?

    Narysuj żabkę – jakim kolorem ? – zorganizuj galerię wiosennych obrazków.

    Poszukaj w domu jak najwięcej przedmiotów w kolorze zielonym.

     

    Na dzisiaj 16.032020 mam propozycję zabawy z historyjką obrazkowa „ Rodzina bocianów”

    Pan bocian spotkał się z panią bocianową i zamieszkali w gnieździe , które razem zbudowali.

    Pani bocianowa zniosła trzy jajka.

    Gdy wykluły się młode bociany , rodzice karmili je , aby szybko urosły.

    Jesienią cała rodzina odleciała do Afryki – tam gdzie nie ma zimy.

    wskazywanie odpowiednich rysunków,
    -zwracanie uwagi na to, co wydarzyło się najpierw, a co potem

    Propozycja zabaw i programów dla dzieci

    http://www.domowyprzedszkolak.pl/

    https://abc.tvp.pl/

    Wiersz :Tańcowała igła z nitką

    Tańcowała igła z nitką

    ,Igła -pięknie, nitka –brzydko

    .Igła cała jak z igiełki

    ,Nitce plączą się supełki

    .Igła naprzód -nitka za nią:”

    Ach, jak cudnie tańczyć z panią!”

    Igła biegnie drobnym ściegiem,

    A za igłą -nitka biegiem

    .Igła górą, nitka bokiem,

    Igła zerka jednym okiem,

    Sunie zwinna, zręczna, śmigła

    .Nitka szepce: „Co za igła!

    „Tak ze sobą tańcowały

    ,Aż uszyły fartuch cały!

     

    Styczeń:

    I. Co robią zimą zwierzęta?
    II. Zimo, baw się z nami.
    III. Babcia i Dziadek.
    IV. Karnawał.

    Finger family : https://www.youtube.com/watch?v=nx04-iP7Rns

    „Droga babciu, drogi dziadku”

    Babciu, droga Babciu powiedz mi
    Czy potrafisz zrobić to, co my?
    My tupiemy tup-tup-tup
    Teraz babciu ty to zrób!

    Babciu, droga Babciu powiedz mi
    Czy potrafisz zrobić to, co my?
    My skaczemy raz, dwa, trzy
    Teraz babciu podskocz ty!

    Dziadku, drogi Dziadku powiedz mi
    Czy potrafisz zrobić to, co my?
    My klaszczemy raz dwa trzy
    Teraz dziadku zrób to ty.

    Dziadku, drogi Dziadku powiedz mi
    Czy potrafisz zrobić to, co my?
    My całuski damy ci,
    Teraz dziadku daj nam ty

    Grudzień:

    I. Ulubione zabawy i zabawki.
    II. Zima biała.
    III. i IV. Święta tuż – tuż. 

    „Dzyń, dzyń Mikołaju Święty”.

    Siedzę cichuteńko
    patrzę na okienko
    poruszyły się zasłonki!
    chyba już go widzę!
    chyba już go słyszę, zabrzęczały
    jego sanek dzwonki

    Ref:
    Dzyń. Dzyń. Dzyń
    Mikołaju Święty
    Dzyń. Dzyń, Dzyń
    przynieś nam prezenty

    Co to? Co to? Co to?
    Kto to? Kto to? Kto to?
    Pan Mikołaj już się skrada
    Ojej! Ja się boję x2
    Ale bać się chyba nie wypada

    Ref:
    Dzyń, dzyń…

    „I love my teddy bear” – https://www.youtube.com/watch?v=666UZRBO5q8

     

    Listopad:

    I. Pada deszcz.
    II. Jesienne drzewa.
    III. i IV. Co robią zwierzęta jesienią?

    wierszyk „W kopalni”

    Tam w kopalni,
    w ciemnym chodniku,
    wielu pracuje dzielnych górników.
    My im życzenia dzisiaj składamy, 
    za to, że ciepło w przedszkolu mamy.

    „Head, shoulders, knees and toes”. – https://www.youtube.com/watch?v=h4eueDYPTIg

     

    Październik:

    I. Lubimy owoce.
    II. Kolorowe warzywa.
    III. Bezpieczne ulice.
    IV. Jesień w parku.

    „Stary niedźwiedź mocno śpi”.

    Stary niedźwiedź mocno śpi,
    stary niedźwiedź mocno śpi.
    My się go boimy, na palcach chodzimy.
    Jak się zbudzi to nas zje,
    jak się zbudzi to nas zje.

    Pierwsza godzina – niedźwiedź śpi,
    druga godzina – niedźwiedź chrapie,
    trzecia godzina – niedźwiedź łapie!

    Stary niedźwiedź mocno śpi,
    stary niedźwiedź mocno śpi.
    My się go boimy, na palcach chodzimy.
    Jak się zbudzi to nas zje,
    jak się zbudzi to nas zje.

    Pierwsza godzina – niedźwiedź śpi,
    druga godzina – niedźwiedź chrapie,
    trzecia godzina – niedźwiedź łapie!

     

    Wrzesień:

    I. Pierwszy raz w przedszkolu.
    II. W naszym przedszkolu jest wesoło.
    III. Lubimy przedszkole.
    IV. Jesień w sadzie i ogrodzie.

    „Wpadła gruszka do fartuszka”

    Wpadła gruszka do fartuszka,
    A za gruszką dwa jabłuszka,
    A śliweczka wpaść nie chciała,
    Bo niedojrzała.

    „Walking, walking”       https://supersimple.com/song/walking-walking/

    Walking walking. Walking walking.
    Hop hop hop. Hop hop hop.
    Running running running. Running running running.
    Now let’s stop. Now let’s stop.

    Walking walking. Walking walking.
    Hop hop hop. Hop hop hop.
    Running running running. Running running running.
    Now let’s stop. Now let’s stop.

    Tiptoe tiptoe. Tiptoe tiptoe.
    Jump jump jump. Jump jump jump.
    Swimming swimming swimming.
    Swimming swimming swimming.
    Now let’s sleep. Now let’s sleep.