Grupa III - Przyjaciele Reksia

  • Informacje grupowe

     

     

    Znalezione obrazy dla zapytania reksio

     Witamy wszystkich serdecznie na naszej stronie!!!:)

    Nazywamy się „Przyjaciele Reksia”.

    Po wakacjach, cali i zdrowi, awansowaliśmy do grupy 4- latków.

    W naszej grupie jest 7 nowych dzieci:  Kornelia, Marysia , Krystian, Antoni, Dominik, Inez, Varvara- witamy Was serdecznie, cieszymy się, że jesteście z nami. Cała grupa liczy 24 dzieci.

    Nauczycielki: Elżbieta Brodecka, Alina Dudek

    Pomoc nauczyciela: Marzena Majewska

    Wydarzenia:

    09.03  – Dzień Kobiet w przedszkolu .

    Na godz. 15:15 09.03-  zapraszamy Rodziców (szczególnie Mamusie:)

    na występy dzieci z gr IV i III. Po spotkaniu prosimy o pozostanie w sali.

    23.01 – Bal Karnawałowy

    18.01- Dzień Babci i Dziadka w MOK-u godz. 11

    20.12 -powitanie Zimy kolorem białym.

    17.12.- Jasełka dla Rodziców i Dziadków godz. 15.15

    13.12.- Warsztaty mydlarskie.

    06.12.- Mikołaj w przedszkolu.

    04.12- Spotkanie z górnikami w przedszkolu z okazji ich święta.

    15.11 – Występ iluzjonisty „Magic show”.

    12.11 –  Zebranie z rodzicami.

    08.11 – „Szkoła do hymnu” – zbiorowe śpiewanie hymnu polskiego o godz. 11.11

    07.11 – Uroczysta akademia z okazji 101 rocznicy Odzyskania Niepodległości

    29.10 – Wyjście na cmentarz.

    24.10 – Planowana wycieczka do Zielonej Góry do planetarium.

    21.10 – Teatrzyk „Tygrysek Pietrek”.

    15.1. – Czytanie bajek  dzieciom przez młodzież.

    14.10. – Dzień Edukacji Narodowej.

    10.10 -Udział naszej  Marcysi, w II Powiatowym Konkursie Wiersza Logopedycznego.

    30.09. – Dzień Chłopaka.

    24.09 – Dzień „PIECZONEGO ZIEMNIAKA”

    23.09 – Powitanie jesieni kolorem czerwonym.

    05.09  – Zebranie z Rodzicami

     

     

     

     

     

     

  • Uczymy się i bawimy

     

                                                                 UWAGA !!!

    Bardzo proszę o zgłaszanie dzieci, które od 1 czerwca 2020 r   potrzebują opieki przedszkola.

    Proszę zgłosić potrzebę dyrekcji przedszkola – jak najszybciej. Najlepiej dziś do godziny 15:00  (środa 27.05.2020) lub jutro rano.

                                                                                         Czekamy na Was!!!! :):):):)

     

    Bardzo proszę o zgłoszenie do 21.05.2020 do godziny 11:00 (czwartek), potrzeby opieki nad dzieckiem w przedszkolu i zapewnienia posiłków od dnia 25.05.2020      (od poniedziałku). 



                        

    Od poniedziałku 11.05. będziemy w Przedszkolu Publicznym

     nr 20 ul. Herkulesa 4.

    Po więcej informacji  zapraszamy do zakładki aktualności  na  naszej stronie!!!!

    UWAGA RODZICE!

    ZAPISY DZIECI DO PRZEDSZKOLI NA MIESIĄCE WAKACYJNE (LIPIEC I SIERPIEŃ) BĘDĄ PROWADZONE WE WSZYSTKICH PLACÓWKACH W DNIACH 11-22.05.2020R. NA KAŻDY MIESIĄC ODDZIELNIE – SZCZEGÓŁY NA STRONIE WWW PRZEDSZKOLA W AKTUALNOŚCIACH.

     

    /////////////////////////////////////////////////////

    Religia:

    27.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice:

    T.: Pan Bóg posyła nam Ducha Świętego.

    Zbliżamy się do ważnych wydarzeń dla naszego życia duchowego – Zesłania Ducha Świętego. Gdy kreślimy na sobie znak Krzyża Świętego, to wzywamy Ducha Świętego, w modlitwie Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu, … w pieśniach i w piosenkach religijnych podobnie. Podaję dla wielu dzieci znaną piosenkę, a które nie znają podaję najpierw link filmu, a drugi z piosenką do obejrzenia. Warto z tego skorzystać, aby poprawnie tłumaczyć dzieciom prawdy Boże w codziennym życiu.

    Film: Czy wy wiecie, że jesteście świątynią Ducha Świętego?

    20.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Bardzo proszę opowiedzieć dzieciom o tym wydarzeniu: Pan Jezus po Swoim Zmartwychwstaniu ukazywał się uczniom i wielu innym osobom prze 40 dni. Nauczał, spotykał się z wieloma ludźmi, a przez to sprawiał im wiele radości i szczęścia. Odchodząc z ziemi, pobłogosławił apostołów i tych, którzy z Nim byli na Górze Oliwnej. Dlatego ważne jest, aby rodzice często błogosławili swoje dzieci: gdy wychodzą z domu do przedszkola, czy szkoły, przed snem, rano na powitanie i w czasie ważnych wydarzeń uroczyście. Proszę odszukać dzieciom krótki filmik dla dzieci: Ewangelia dla dzieci, VII niedziela wielkanocna, Wniebowstąpienie Pańskie, rok C

     13.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Najpiękniejszy miesiąc maj poświęcony jest Maryi naszej Matce i Królowej, śpiewamy pieśni, litanię i modlimy się. Maryja uczy nas jak pogłębiać wiarę, kochać Boga, szanować drugiego człowieka, pomagać bliźnim. Te wartości staramy się przekazywać naszym pociechom przez przykład własnego życia, ale i słowem. Dla nas wszystkim, takim wzorem jest Maryja w Jej codziennym i też trudnym życiu. W wezwaniu, który podaję, dotyczy każdego i w wszędzie. Postarajcie się Państwo nauczyć dzieci to wezwanie, ponieważ ma głęboką treść.

    „Maryjo Królowo Polski, módl się za nami”.

    1. Chwalcie łąki umajone,
      Góry, doliny zielone.
      Chwalcie, cieniste gaiki,
      Źródła i kręte strumyki!
    2. Co igra z morza falami,
      W powietrzu buja skrzydłami,
      Chwalcie z nami Panią Świata,
      Jej dłoń nasza wieniec splata.

    Religia:

    06.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Rozpoczął się maj – miesiąc poświęcony Maryi. W tym roku szczególnie mamy za co dziękować Bożej Matce, ale i prosić, ponieważ Ona jako nasza Pośredniczka może nam wszystko wyprosić u Pana Boga. „Gromadzimy się” na Nabożeństwa majowych, czasami w kościele, ale zawsze w domu mamy możliwość przez Internet na naszej stronie parafialnej o godz. 18.00. Niech dzieci widzą wiarę i modlących się z nimi rodziców, która jest podstawą stabilności w trudnych chwilach życia.

    Bardzo proszę, jeśli to możliwe wydrukować lub naszkicować dziecku krzyż lub przydrożną kapliczkę, wkoło kwiatki i niech pokolorują. Niech to będzie wyrazem naszej miłości do Maryi za to, że się nami opiekuje.

    /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    JĘZYK ANGIELSKI 11-15.05

    Kochani, obejrzyjcie filmik, a poznacie etapy rozwoju motyla.https://www.youtube.com/watch?v=75NQK-Sm1YY


    Drodzy Rodzice,

    Zachęcamy, aby po wykonaniu  prac,( które zamieszczamy poniżej ), zbierać je np. do teczki. Po powrocie do przedszkola zorganizujemy sobie wystawę. 

    Do dzieła 🙂

    KONTAKT DO WYCHOWAWCÓW GRUPY:

    p Ela : eluniao2@o2.pl
    p Alinka:  alinawasaznik@gmail.com

          MAJ      

    1. Moje miasto Głogów / Polska mój dom Głogów.

    2.Poznajemy  różne zawody .

    3 Czyste ręce zdrowia więcej .

    4  Łąka wiosną.

    5  Moi Rodzice .

    PIĄTEK 29.05 2020

    Witajcie kochani w piątek.

    Na początek  zabawa ”Witamy się” .

    Dzieci z rodzicem stoją naprzeciwko siebie. Rodzic podaje sposób powitania dziecka z rodzicem:

    – witamy się rękoma (zwyczajowe „cześć”, lub dotknięcie dłoni)

    – witają się nasze łokcie (dotykanie się łokciami)

    – witają się nasze plecy (dotykanie się plecami)

    – witają się nasze kolana (dotykanie się kolanami)

    – witają się nasze stopy(dotykanie się stopami

    Dzisiaj proponujemy Wam pracę plastyczną ,, Rodzina ” z figur geometrycznych.

     Poproście rodziców lub starsze rodzeństwo, by narysowali Wam  na  kolorowych kartkach  figury geometryczne. Spróbujcie je samodzielnie wyciąć i ułożyć z nich Waszą rodzinę :mamę, tatę, siostrę, brata.Prace możecie  wykonać na dwa sposoby . Wybór należy do Was.Podajemy Wam przykładowe obrazki jak można zrobić pracę.

    Zabawa z figurami geometrycznymi.

    Waszym zadaniem będzie prawidłowo nazwać figury  i zapamiętać kod – ile razy trzeba wystukać palcem na kole , kwadracie i  trójkącie.

    Zabawa ruchowa „Mamo, mamo, ile kroków do domu?”

    Do zabawy potrzebujemy skakanki z których układamy start i metę. Dziecko stoi na starcie a mama  na mecie. Dziecko zadaje pytanie: Mamo, mamo, ile kroków do domu? I odmierzają tyle kroków, ile zaproponuje rodzic . Po dotarciu do mety zmiana ról.

    Na rozluźnienie  masaż!  Najpierw rodzice dzieciom następnie na odwrót:):)

    Masażyk – według Bożeny Formy.

    Dzieci:
    Wędruję z mamusią hen leśną dróżką – rysują palcami wskazującymi ścieżkę od góry
    do dołu pleców,
    przez góry wysokie i łąki, rysują góry, wykonują ruchy koliste, pocierając
    dłońmi o plecy,
    dla nas wesoło wietrzyk powiewa, delikatnie uderzają w plecy pięściami obu rąk,
    a w górze śpiewają skowronki. uderzają delikatnie opuszkami palców w górną
    część pleców,
    Zza chmury nagle spogląda słońce, rysują słońce,
    ciepłe wysyła promienie, mocno pocierają rozwartymi dłońmi o plecy,
    zbieramy kwiaty, pięknie pachnące rysują kontury kwiatów, naśladują ich wąchanie,
    zbliżając dłonie do nosa,
    stokrotki, rumianki, złocienie. rysują linie faliste w dowolnych kierunkach,
    Potem leżymy sobie na trawie delikatnie przykładają policzek do pleców kolegi,
    i w niebo spoglądamy, przesuwają dłoń od dołu do góry pleców,
    najcudowniejsze są takie chwile, dmuchają we włosy kolegi,
    bo mamę mocno kochamy. rysują na plecach serduszko.

    Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej – Roztargniona mama.
    Potrzebne są: damska torebka w jasnym kolorze, parasolka.
    Rodzic chowa w pokoju damską torebkę. Opowiada o roztargnionej mamie, która położyła gdzieś
    torebkę i teraz nie może jej odnaleźć. Opisuje wygląd torebki. Zachęca dziecko do pomocy
    mamie w jej odszukaniu. Dziecko szuka  torebki. R. kontynuuje zabawę chowa inny przedmiot, np. parasolkę.

    Miłego weekendu.

    CZWARTEK 28.05 2020

     Witajcie drogie przedszkolaki!

    Na początek zapraszamy do wspólnego tańca z p. Karoliną Berezowską.
    https://www.youtube.com/watch?v=dhWq8Yty1V0

    Zabawa muzyczna – wymruczane melodie

    Wymyślamy melodię piosenki, którą zna dziecko. Następnie mruczymy melodię danej piosenki, zadaniem dziecka jest odgadnąć o jaką piosenkę nam chodziło. Jak odgadnie co to za piosenka, podaje jej tytuł i śpiewa fragment piosenkę. Później zamieniamy się rolami, dziecko mruczy piosenkę, a my próbujemy zgadnąć.

    Zabawa konstrukcyjna – budujemy domy dla naszych rodzin. Dziecko buduje z klocków dom dla swojej rodziny, nazywa pomieszczenia, liczy pokoje. 

    Być może macie ochotę na wspólne wypieki , podajemy Wam szybki przepis na pyszne ciasteczka.

    Nie ma nic lepszego niż wspólne gotowanie :):)

    – https://alaantkoweblw.pl/szybkie-ciastka-z-jablkiem-z-trzech-skladnikow-bez-jajka-i-cukru/
    Składniki:
    – 250 g twarogu mielonego (jak na sernik)
    – 250 g masła w temperaturze pokojowej
    – 250 g mąki pszennej
    – 2 słodkie jabłka
    Sposób przygotowania: Jabłka obieramy ze skórki i pokroimy na ćwiartki. Piekarnik nastawiamy na 180’C
    z termo obiegiem. Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Twaróg, masło i mąkę łączymy ze sobą i
    wyrabiamy ciasto.(Jeśli jest zbyt mokre, podsypujemy mąką). Wałkujemy ciasto na grubość około 2 mm i
    wykrawamy za pomocą szklanki kółka. Na połowie ciasta kładziemy cząstkę jabłka, którą przykrywamy
    drugą połówką (ale nie dociskamy).Pozostałe ciastka robimy tak samo – następnie ciasteczka układamy na
    blaszce w lekkich odstępach od siebie (ponieważ urosną). Pieczemy około 15 minut. Gdy ciastka ostygną
    możemy je udekorować, lub posypać cukrem pudrem. By urozmaicić smak ciastek, możemy także jabłka
    doprawić cynamonem.

    Smacznego!

     

    ŚRODA 27.05 2020

    Witajcie kochani

    Na dzisiaj przygotowałyśmy dla Was piosenkę. Jest bardzo ładna i szybko „wpada w ucho”;) 

    Mamy nadzieję , że i Wam się spodoba , szybko się jej nauczycie .i zaśpiewacie ją swoim kochanym rodzicom .

    Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!https://youtu.be/j09kDRPi3tE

    Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

    Uczyliście mnie chodzić

    Uczyliście mnie mówić

    Jak się zachowywać

    Jak zwracać się do ludzi

    Ja mogę na Was liczyć

    Wiem, że mi pomożecie

    Najlepszych mam rodziców

    Na całym wielkim świecie

    Dziękuję mamo, dziękuję tato,

    Za każdą zimę, za każde lato

    Dziękuję mamo, dziękuję tato

    Za to, że macie dla mnie czas

    Bardzo kocham Was

    A najpiękniejsze chwile

    Są kiedy mnie tulicie

    Dajecie mi buziaki

    Idziemy tak przez życie.

    Co mogę dla Was zrobić?

    Jak mogę się odwdzięczyć

    Jesteście w moim sercu

    Będziecie w mej pamięci.

    Zabawa rozwijająca zmysł dotyku – Co jest mamy a co taty ?”

    Nieprzezroczysty worek, różne przedmioty wykorzystywane przez mamę i tatę , np.: apaszka, pomadka, torebka, pasek męski, krawat, portfel, pianka do golenia itp. Pokaz zgromadzonych przedmiotów a następnie schowanie do worka. Dziecko po dotyku rozpoznaje przedmioty i podaje nazwę.

    WTOREK 26.05 2020

    Witajcie kochani . Dzisiaj mamy bardzo ważne święto ,, Dzień Mamy’’

    Wszystkim Mamusiom  składamy najserdeczniejsze życzenia.

    Zachęcamy więc do nauki krótkiego wierszyka.

    Kochana Mamo żyj STO lat!

    Mamo, mamo, coś Ci dam!
    Małe serce, które mam!
    A w tym sercu roży kwiat.
    Mamo, mamo żyj 100 lat.

     

    Laurka dla Mamy

    Dla chętnych dzieci zadania na Dzień Mamy :):)

     

    PONIEDZIAŁEK 25.05.2020

    Zabawa ruchowa – spacer z rodziną – Pokazujemy ruchem opowiadaną historyjkę
    Jest piękna pogoda, idziemy całą rodziną do parku – maszerujemy w miejscu
    Na ścieżce błyszczy kałuża, po wiosennym deszczu, którą przeskakujemy – przeskakujemy z nogi na nogę
    Przy alei stoi Parkowa ławeczka – robimy przysiad.
    Idąc dalej, spotykamy skaczącą po drzewach wiewiórkę – podskakujemy jak wiewiórka
    Przysiadamy na kolejnej ławce – wykonujemy przysiad
    I nie możemy się zdecydować czy odpocząć czy iść dalej – wykonujemy kolejne 3 przysiady
    Idziemy jednak dalej – maszerujemy w miejscu
    Wśród gałęzi drzew śpiewa ptak – rozglądamy się i wypatrujemy ptaka
    Stwierdziliśmy że starczy już spaceru i wracamy do domu – maszerujemy w miejscu a następnie wygodnie
    siadamy.

     Praca plastyczna „Moja rodzina” – proponujemy, aby dziecko namalowało portret swojej rodziny, można
    również poszukać kolorowanki z rodziną- poniżej zamieszczamy przykłady:)

     

    Życzymy wam miłego, rodzinnego dnia 🙂

    PIĄTEK 22.05.2020

    Rozwiąż zagadki:):)

    Skaczą po łące, pływają w wodzie,
    żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie.
    (żaby)

    Lata nad łąką w czerwonej kapotce,
    a na tej kapotce jest kropka przy kropce
    (biedronka)

    Rośnie nad wodą ten mały kwiat,
    niebieskim oczkiem patrzy na świat
    i szepcze skromnie: Nie zapomnij o mnie.
    ( niezapominajka)

    Na zielonej łące rosną ich tysiące,
    W swej nazwie „sto” mają
    Jak się nazywają?
    (stokrotka)

    Czy znacie takiego konika,
    który pięknie w trawie cyka?
    (konik polny)

    Krążę nad łąką, ile mam sił,
    i zbieram z kwiatów złocisty pył.
    (pszczoła)

    Pracowite, małe
    budują wspaniałe
    kopczyki, pałace.
    Szanujmy ich pracę.
    (mrówki)

    Ten piękny owad
    odwiedza kwiateczki,
    ma skrzydła tęczowe,
    niekiedy w kropeczki
    (motyl)

    Ma dwa różki, choć nie bodzie
    mieszka w trawie albo w wodzie.
    Domek swój, jak sami wiecie,
    nosi zawsze na swym grzbiecie.
    (ślimak)

    Czerwone ma nogi
    biało-czarne piórka, ,
    do wody przed nim
    żaby dają nurka.
    (bocian)

     

    W zadaniu poniżej należy wyciąć biedronki, a następnie
    przykleić (bądź położyć),  biedronkę z odpowiednią liczbą kropek
    na odpowiadającej cyfrze.

     

    CZWARTEK 21.05.2020

    Zabawa ruchowa „Marsz biedronek”
    Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym na podłodze. Rodzic mówi
    rymowankę, ilustrując ją ruchem. Dziecko naśladuje jego ruchy
    Jedną nogę, drugą nogę,
    Trzecią nogę, czwartą nogę (wyciąga przed siebie kolejno ręce
     nogi )
    I skrzydełka dwa ( porusza na przemian ramionami)
    Nasza mała biedronka ma. ( pokazuje na siebie)
    Jedną nogą, druga nogą,
    Trzecią nogą, czwartą nogą (wyciąga przed siebie kolejno ręce
    i nogi )
    Maszeruje sobie drogą-
    raz i dwa, raz i dwa (idzie na czworakach )

     

    Biedronka i muchomor – zabawy muzyczno- ruchowe.
    https://www.youtube.com/watch?v=IMXHCmLDkZE
    1 Słuchanie piosenki „Biedronka i muchomor”
    1. Zobaczyła raz biedronka,
    czerwonego muchomorka,
    co kapelusz miał w kropeczki,
    tak jak wszystkie biedroneczki.
    Ref. Tu kropeczka, tam kropeczka,
    kropka w kropkę jest kropeczka. (4x)
    2. Miał muchomor kropki białe,
    okrąglutkie i wspaniałe,
    więc biedronka je zabrała
    i się sama w nie ubrała.
    Ref. Tu kropeczka, tam kropeczka,
    kropka w kropkę jest kropeczka. (4x)
    3. Kropki stracił pan muchomor
    i ze złości tupnął nogą,
    jednak nic to nie zmieniło,
    bo biedronki już nie było.
    Ref. Tu kropeczka, tam kropeczka,
    kropka w kropkę jest kropeczka. (4x)
    2. Krótka rozmowa na temat treści piosenki, tempa
    ( szybkie, wolne) oraz nastroju (wesoły, smutny).
    3 Zabawa muzyczno- ruchowa przy piosence
    „Biedronka i muchomor” dziecko porusza
    się w rytm muzyki po pokoju na przerwę w muzyce
    rytmicznie wyklaskuje krótki tekst
    „Bie- dro- necz- ki są w kro- pecz- ki.
    Zabawę powtarzamy 3 razy.

     

    ŚRODA 20.05.2020

    Witajcie Kochani:):)  Obejrzyjcie filmik jak w prosty sposób
    narysować piękną biedronkę    
    https://www.youtube.com/watch?v=bTypDkh-nEc

    Michał Jankowiak „Biedronka”

    Raz biedronka siedmiokropka,
    poszła zwiedzić dąb od środka,
    trzystuletni był staruszek,
    z wiekiem pękł mu wielki brzuszek,
    wewnątrz strasznie ciemno wszędzie,
    świetlik lampką błyszczeć będzie.

    Na dnie dębu w jego brzuchu,
    zasnął ślimak; tkwi bez ruchu,
    z lasu mrówki skarby znoszą,
    do mrowiska wszystko wnoszą,
    pająk pajęczynę wije,
    a na ziemi syczą żmije.

    Bojąc się o własną skórę,
    pofrunęła nieco w górę,
    tam labirynt korytarzy,
    w każdym kornik głośno gwarzy,
    trochę dalej jest izbeczka,
    muszka zniosła tu jajeczka.

    Poprzez ciasną szparkę w korze
    pojawiła się na dworze,
    idąc, wielkie huby widzi,
    z gniazd szerszeni sobie szydzi,
    gdy jednego zobaczyła,
    biegnąc, kropki pogubiła.

    Weszła w końcu tak wysoko,
    gdzie nie sięga ludzkie oko,
    nasłuchuje, ktoś tam puka,
    dzięcioł tu robaka szuka,
    gąsienica kokon przędzie,
    jutro motyl już z niej będzie.

    A gdy doszła na szczyt drzewa,
    gdzie malutki ptaszek śpiewa,
    skrzydełkami pomachała,
    i na łączkę w dół pognała,
    do biedronek dołączyła,
    swą historią je raczyła.

    Policz ile kropek ma biedronka??

     

    Zabawa badawcza  „Co pływa ? Co tonie?”
    Przygotowujemy rożne przedmioty np. małe zabawki, takie które będą pływać i ciężkie, które utoną. Dzieci oglądają przedmioty, nazywają je i dzielą na sylaby. Następnie dzieci przewidują co się stanie, kiedy wrzucimy dany przedmiot do wody. Dzieci wkładają przedmioty do wody i sprawdzają, czy przedmiot utonął, czy pływa w wodzie.
    Dzieci próbują odpowiedzieć na pytanie dlaczego jedne przedmioty pływają w wodzie, a inne toną. Formułowanie wniosku- lekkie przedmioty pływają w wodzie, a ciężkie toną.

    – Doświadczenie z plasteliną. Wkładamy wałek plasteliny do wody- tonie, formujemy z plasteliny „naleśnik” – tonie, a gdy w „naleśniku” zrobimy „wgłębienie” i ostrożnie położymy na wodzie nie utonie.

    – Doświadczenie z olejem i sokiem.
    R. przygotowuje dwa słoiki, wypełnione do połowy wodą, olej oraz sok. Dzieci przewidują co się stanie, gdy do słoików wlejemy olej i sok. Dziecko do jednego ze słoików wlewa olej, do drugiego sok. Obserwują i próbują wyciągać wnioski – olej nie tonie, pływa na powierzchni wody, ponieważ woda jest cięższa od oleju. Sok jest cięższy od wody dlatego opada na dno słoika.

    – „Ruchome piaski”. Mieszamy mąkę ziemniaczaną (ok.0,5 kg) z wodą (0,25 l) do uzyskania konsystencji gęstego miodu tak, że do mąki stopniowo dolewamy wodę. Następnie obserwujemy jak zachowa się powstała masa, gdy uderzy się złożoną pięścią w masę, gdy odbije się od niej piłeczkę kauczukową, gdy będzie biegała po niej jakaś figura, gdy będzie ta figura stała w miejscu, gdy ulepimy kulę śniegową i położymy ja na czyjąś rękę, położymy rękę na blaszce z masą.
    Co to oznacza? Masa jest przykładem cieczy (nienewtonowska), która w spoczynku, bez działającej na niego żadnej siły zachowuje się jak zwykła ciecz, ale gdy tylko dostarczymy mu jakąś energię, np. poprzez nacisk, ciecz ta zachowuje się jak ciało stałe.

    WTOREK 19.05.2020

    Na początek zabawa; ,, Co mówi lusterko?”–rozpoznawanie swoich uczuć. Dziecko patrzy na siebie w lusterku mówiąc: Teraz jestem….smutny, wesoły, zdziwiony, przestraszony (pokazuje odpowiednią minkę).

    Kochane dzieci obejrzyjcie krótki filmik o majowej łące przyjrzycie się kolorom i kwiatuszkom jakie tam występują:):) Posłuchajcie również śpiewu ptaków:)    https://www.youtube.com/watch?v=aNwLAGTS74c

    Teraz zadanie bardziej twórcze:)

    „Łąka w maju” – malowanie na mokrym kleju. Potrzebne są : biała kartka z bloku technicznego, płynny klej, pędzelek, farby plakatowe (jeśli są gęste, dobrze je rozcieńczyć wodą). Rodzic prosi, aby dzieci przypomniały sobie, jak wyglądała łąka, którą widziały na wycieczce/ filmiku 😉 . Dzieci opisują swoje wrażenia. Wymieniają kolory, jakich dostrzegły na łące najwięcej. R. proponuje namalowanie tej samej łąki za pomocą techniki malowanie na mokrym kleju. Dzieci pokrywają sztywną kartkę płynnym klejem. Następnie malują farbami na mokrym podkładzie, palcami lub pędzlem. Starają się odtworzyć taki koloryt łąki, jaki zapamiętały . Po zakończeniu zadania odkładają prace do wyschnięcia. I jak Wam poszło???

    Miłego dnia 🙂

     

    PONIEDZIAŁEK 18.05.2020

    Witajcie Kochani !!!

    W poniedziałek , na dobry początek trochę ruchu 🙂

    W tym tygodniu będzie mowa o majowej łące, posłuchajcie opowiadania, które przeczytają Wam Rodzice :

     Ewa Stadmüller „Smok łąkowy wielogłowy”

     – O czym wam poczytać? – zapytała mama, rozsiadając się wygodnie w fotelu ustawionym między łóżkami dzieci.

    – O Kubusiu Puchatku – zdecydowała natychmiast Ada.

    – Jak zaprosił Prosiaczka na piknik… – Piknik! – wykrzyknął Olek.

    – Zupełnie zapomniałem! Jutro jedziemy na piknik i pani prosiła, żeby każdy miał w plecaczku coś dobrego, czym mógłby poczęstować innych. – Masz szczęście, że wczoraj upiekłam ciasteczka – uspokoiła go mama – zapakujemy je do plastikowego pudełka, dorzucimy torebkę suszonych owoców i będziesz miał się czym dzielić. A dokąd się wybieracie? – Na łąkę. Pani powiedziała, że pojedziemy autobusem do ostatniego przystanku i kawałek przejdziemy piechotą. – I bardzo dobrze – ucieszyła się mama. – Trochę ruchu wam się przyda. Jazdą autobusem najbardziej zachwycony był Oskar, którego rodzice codziennie przywozili do przedszkola samochodem. Przez całą drogę gadał, śpiewał, wygłupiał się z kolegami i podjadał smakołyki, które mama spakowała mu do plecaczka. – Dalej pójdziemy na piechotę – oświadczyła pani, gdy wysiedli na ostatnim przystanku. – Abyśmy się nie nudzili, proponuję marsz w rytmie naszych przedszkolnych przebojów. Trzy, cztery – zaczynamy: Gdzie strumyk płynie z wolna, rozsiewa zioła maj… Olek nawet nie przypuszczał, jak bardzo takie wspólne śpiewanie pomaga wędrować. Nawet się nie obejrzeli, a już byli na miejscu. – Jak tu ślicznie… – westchnęła Zuzia. Faktycznie, rozgrzana słońcem łąka pachniała cudnie, słoneczko przyświecało, pszczoły bzyczały… Pani rozłożyła na trawie wielki koc, a na nim obrus w kratkę i papierowe talerze. – Proponuję, abyśmy wyjęli z plecaczków wszystkie smakołyki, a potem częstowali się tym, na co kto ma ochotę. Z początku niektórzy ociągali się trochę, ale kiedy Zosia poukładała na talerzach drożdżówki z makiem, Bartek orzechowe chrupki, a Zuzia pachnące jabłuszka, wszyscy po kolei opróżnili plecaczki.
    – Ciekawe, że na świeżym powietrzu wszystko smakuje lepiej – pomyślał Olek, pałaszując z apetytem zwykłe słone paluszki przyniesione przez Madzię. – A teraz możecie się pobawić – oznajmiła pani, gdy na trawie nie pozostał już żaden ślad po tygryskowej uczcie. Kasia z Oliwką natychmiast pobiegły zbierać kwiatki, z których postanowiły upleść sobie wianki. Ania, Malwina i Dominika bawiły się w zgadywanki. Konrad z Bartkiem napompowali piłkę plażową i zaczęli grać, a Olek, Adaś i Kuba położyli się na kocu i obserwowali wędrujące po niebie obłoki. – Patrzcie, ten duży wygląda jak motyl – skojarzyło się Adasiowi. – A ten mniejszy jak zając – zauważył Kuba. – O, jak mu się wydłużyły uszy… Trzeci obłoczek nie przypominał kształtem żadnego zwierzaka. – Ani to żaba, ani ślimak – mruczał pod nosem Olek. – Już wiem! – wykrzyknął nagle. – To jest SMOK, KTÓREGO NIE WIDAĆ, bardzo groźny i podstępny. Skrada się po cichutku, a jego obecność zdradzają lekko poruszające się trawy. Ledwo wypowiedział te słowa, łąka zafalowała gwałtownie. – Ratunku! – wrzasnął Adaś, zrywając się na równe nogi, a Kuba, na wszelki wypadek, schował się za Olka. – Spokojnie, to tylko wiatr… – próbowała uspokoić chłopców pani. – Na… na pewno? – wyjąkał ciężko przestraszony Adaś. – Oczywiście! – usłyszał. – A ja wcale nie byłbym tego taki pewny – szepnął do Kuby Olek, nie spuszczając oczu z rozkołysanych traw.

    • Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania Rodzic zadaje pytania np. :

    − Co można robić podczas pobytu na łące?

    − Jakie zwierzęta można spotkać na łące?

    Zachęcamy Was do skorzystania ze strony

    http://pisupisu.pl/    znajdziecie tam wiele różnych propozycji ćwiczeń , zabaw oraz  gier 🙂

    PIĄTEK 15.05.2020

    Dzisiaj zaczynamy  od ćwiczeń, bo  ruch to zdrowie .

    Mamy  kilka ćwiczeń – propozycji dla Was:

    1.Poszukiwacze skarbu

    Nic tak nie motywuje, jak rozwiązywanie zadań i zagadek, by dotrzeć do okrytego tajemnicą skarbu. Możecie narysować normalnie lub eksperymentalnie mapę, dodać kilka zadań specjalnych, typu: zrób 10 przysiadów, zakręć się 3 razy, podskocz 7 razy do góry itp. lub pochować kilka kartek z podpowiedziami takimi jak „sprawdź pod łóżkiem”, „szukaj za kanapą”, „zajrzyj do lodówki” itp. by dziecko nareszcie odnalazło skarb! A co będzie poszukiwaną nagrodą zależy już tylko od Was!

    1. Mały/mała ninja

    Mały ninja, człowiek pająk, nazywajcie to jak chcecie. Jedno wiem na pewno – dzieciaki będą tą zabawą zachwycone! Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.

    1. Tor przeszkód

    Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać!

    1. Skocz do mety!

    W gry planszowe można grać nie tylko przy planszy! Wystarczy kostka do gry, dwa sznurki na podłodze oznaczające start, metę i możemy zaczynać. Ustawiamy zawodników przy pierwszej linii. Każdy z nich rzuca kostką i skacze tyle razy ile oczek wyrzucił. Powtarzamy to aż ktoś przekroczy linię mety! Prawda, że proste? A jakie zajmujące!

    1. Rzucamy do celu

    Prosta, ale zajmująca gra. Na podłodze stawiacie miskę lub wiaderko i wrzucacie do niego piłki, balony lub zmięte w kulki gazety. Oczywiście wygrywa ten, kto wykona najwięcej prawidłowych rzutów z linii mety.

    A teraz poćwiczy główka  –  zagadki o higienie osobistej

    1. Do suchej nitki
    moknie nieraz,
    gdy po kąpieli
    nim się wycierasz.  ( recznik)

    2.Długa i wąska
    z krótkimi włoskami.
    Wesoło pląsa
    pomiędzy zębami.( szczoteczka do zębów)

    3. Ma dużo zębów
    choć nic nie jada.
    Trzymany w ręku,
    włosy nam układa.( grzebień)

    4. Przyjemnie pachnie,
    ładnie się pieni,
    a brudne ręce
    w czyste zamieni.( mydło)

    5 Schowała się w tubie,
    używać jej lubię,
    a i mała szczotka
    chętnie się z nią spotka.(pasta do zębów)

    Czarodziejski worek” – odgadywanie „po dotyku” przedmiotów potrzebnych do utrzymania czystości ciała, wyciąganych z wora.

    Na koniec  zabawa  muzyczno- taneczna „Sałatka owocowa” , którą dobrze znacie  https://youtu.be/9KvDK9egVBU

    Miłego weekendu kochani . Trzymajcie się zdrowo.

    CZWARTEK  14 .05 2020

    Słuchanie opowiadania „Brudasek”, wydawca Kolporpress SA, tekst Zetem
    -Uświadomienie konieczności codziennego mycia całego ciała.

    Bohaterem tej książeczki jest prosiaczek, Guciem zwany. Choć ma zawsze szczere chęci, zawsze chodzi upaćkany. Bardzo lubi włazić w błoto, nie przepuści też kałuży.
    W nich to chlapie się z ochotą, choć jest chłopcem dosyć dużym. Jest jak świnka cały brudny, brudne ręce i zeszyty:
    – Wiesz, prosiaczku, byłbyś cudny, gdybyś choć raz był umyty. Mlaska, gdy śniadanie zjada, pijąc, głośno siorpie przy tym. Wszystkim wkoło opowiada o posiłku znakomitym.
    Wypożyczył raz od Misia do czytania książkę małą, właśnie oddał mu ją dzisiaj, ale pobrudzoną całą. Kiedy klepnął on Zajączka, że Szaraczek aż się skulił, wtedy jego brudna rączka zapaćkała pół koszuli.
    U Misia na imieninach, nie wierzycie, patrzcie sami, zachowywał się jak świnka, sam zjadł tort… i ze świeczkami! Tego było już za wiele, jak świat światem, a las lasem. Uradzili przyjaciele, by nie bawić się z Brudasem.
    – Chodźcie piłkę kopać razem lub się bawmy w chowanego!
    – Bardzo chętnie, jeśli czasem się umyjesz, nasz kolego.
    – Choć tak bardzo się starałem, mój ty Misiu, i Szaraczku, sam jak palec pozostałem w środku lasu na tym pniaczku. Coś szeptają Zając z Misiem:
    – Prezent fajny mu zrobimy… urodziny… zdaje mi się, że Brudaska zawstydzimy. Nadszedł wreszcie dzień urodzin. Bukiet kwiatów, wielka paczka.
    Nasi przyjaciele młodzi obdarować chcą Prosiaczka. Nasz Brudasek zadziwiony:
    – Prezent całkiem ładnie pachnie. Mydło… gąbka… i szampony…
    – Byś się taplał… ale w wannie!
    Od tej pory po zabawie, to stwierdziła cała paczka, w wannie pół godziny prawie tapla się jak młoda kaczka. Już nie brudny, lecz różowy. Jest czyścioszkiem jakich mało. I przyjaciół ma już nowych – lecz przezwisko pozostało.
    Rozmowa na temat opowiadania- rozwijanie umiejętności wypowiadania się całymi zdaniami.
    • Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu i zachowania Prosiaczka.
    • Zwrócenie uwagi na to, kto pomógł mu się zmienić i w jaki sposób to zrobił.
    • Wyjaśnienie, dlaczego o przezwisku Brudasek trudno było zapomnieć.

    „Czysty-brudny”- porównywanie obrazków.
    Rodzic odsłania dwa obrazki. Na jednym znajduje się dziecko czysto ubrane i zadbane, na drugim – dziecko w brudnym poszarpanym ubraniu, z rozczochranymi włosami, brudną buzią i rękami. Dzieci oglądają obrazki. Porównują wygląd dziecka na jednym i drugim. Określają, który widok jest przyjemniejszy. Mówią, co można byłoby zrobić, aby odmienić dziecko na drugim obrazku.

    Jeśli masz ochotę pośpiewać , to zapraszamy do Bajeczki – pioseneczki „Mydło lubi zabawę” https://youtu.be/kq4NULDhx5M

    1.Mydło lubi zabawę w chowanego pod wodą
    Każda taka zabawa jest wspaniałą przygodą
    Kiedy dobry ma humor to zamienia się w pianę
    A jak znajdzie gdzieś słomkę, puszcza bańki mydlane.

    Ref.: Mydło wszystko umyje, nawet uszy i szyję
    Mydło, mydło pachnące jak kwiatki na łące.

    2 Mydło lubi kąpiele, kiedy woda gorąca
    Skacząc z ręki do ręki, złapie czasem zająca
    Lubi bawić się w berka, z gąbką chętnie gra w klasy
    I do wspólnej zabawy wciąga wszystkie brudasy.

    ŚRODA 13.05 2020

    Słuchanie wiersza „Czyścioszek” Patrycji Siewiery Kozłowskiej

    „Mam mydełko i ręczniczek,
    Mycie rączek dzielnie ćwiczę.
    Wiem, gdzie w kranie woda płynie
    Swoją buzię sam umyję.
    Rączki, buzię, zęby też.
    Co mam w kubku czy już wiesz?
    W kubku mam szczoteczkę swoją,
    Żeby ząbki myć wesoło!
    Szczotka z pastą za pan brat,
    Taki ze mnie czysty skrzat!”

    Rozmowa kierowana n/t wysłuchanego utworu.
    Czego używamy do mycia rąk i buzi?
    Kiedy należy myć ręce?
    Co jest potrzebnego umycia zębów?
    Jak często powinniśmy myć zęby?
    Dlaczego w ogóle należy się myć?
    Jakie znacie jeszcze inne przybory toaletowe?

    „Przybory toaletowe”- zabawa matematyczna.

    Spójrzcie na obrazek przedstawiający przybory toaletowe , nazwijcie je i powiedzcie do czego one służą .Przeliczcie ile jest przyborów do mycia w każdym zbiorze . Porównajcie ,których przyborów jest najwięcej a których najmniej.

    Rysuj po sladzie i pokoloruj obrazek  ,, Przybory do mycia zębów”

    Na koniec posłuchajcie piosenki   ,, Myj zęby  https://youtu.be/dhIqJFwQ7tM

     WTOREK  12.05 2020

    „Czyste, brudne ręce”- zabawa ruchowa
    W czasie trwania muzyki dzieci biegają ,podskakują . Na hasło „czyste ręce” – wyciągają je przed siebie, na hasło: „brudne ręce” – chowają je za siebie.

    „Nasze dłonie- dbajmy o nie”- praca plastyczna

    Poproście rodziców  o pomoc przy odrysowaniu  i wycięciu Waszych rączek .Przyklejcie sylwety dłoni na kartkę. Na jednej  dłoni  przyklejcie wycięte mydełko , a na drugiej zróbcie  kleksy z wody i farby .
    Po wyschnięciu kleksowych  zarazków naklej  ruchome oczka ,dorysuj śmieszne minki.

    Gimnastyka przy piosence Fikający zuch–   https://youtu.be/SXpvsCdhIDc

    Zachęcamy do ruchu przy piosence: wymachy rąk, podskoki, przysiady, pajacyki, bieg w miejscu ….

    Słowa: A. Galica/T. Pabisiak,

    1. Gimnastykuj się codziennie,?
    Zobacz jakie to przyjemne

    Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch,
    Pokaż jaki z ciebie zuch.?

    2. Raz przysiady, raz podskoki,?
    Ręce w górę lub na boki,?

    Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch,?

    Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch,?
    Pokaż jaki z ciebie zuch.

    PONIEDZIAŁEK 11.05 2020

    Witamy kochane dzieciaczki i Was drodzy  Rodzice.

    Tematyka w tym tygodniu to  Czyste ręce zdrowia więcej !

    Myję, myję rączki, ząbki, szyję! Codzienna higiena może być świetną zabawą! Jak to możliwe? Zobaczcie bajkę dla dzieci pt. Higiena –  https://youtu.be/O6rHFRv6GSY.

    Miłego oglądania!

    Porozmawiajcie rodzice z dziećmi  o konieczności  częstego i dokładnego  mycia rąk . W ten sposób możemy zmniejszyć ryzyko przenoszenia różnych chorób. Jak myć ręce? Instrukcja w obrazkach poniżej ,ale jak długo? Specjaliści mówią 30 sekund, a ile to jest dla dziecka?

    Mamy dla Was rozwiązanie!

    Zachęcamy  by dzieci nauczyły się  prostej piosenki, którą będą mogły śpiewać podczas mycia rąk .. Myj ręce z Liskiem Łakomczuszkiem przez 30 sekund, bo właśnie tyle trwa ta piosenka https://youtu.be/4zeXmv2zPGs

    A teraz zabawa ruchowo – naśladowcza w postaci ruletki , którą znajdziecie na Facebooku – ,,Przyjaciele Reksia”

    PIĄTEK  08.05 2020

     Witajcie Kochani w piątek.    

    Zabawa na powitanie https://www.youtube.com/watch?v=UGJsK3Tvw4w

     Gra  Kalambury. Dzieci  mają za zadanie odgadnąć, jaki zawód jest pokazywany przez  mamę lub tatę (używając mowy ciała lub rysując na kartce ), aby dziecko  mogło  jak najszybciej odgadnąć, o jaki zawód chodzi.

    Zagadka 1.

    Z wielką torbą chodzi co dzień, przy pogodzie, niepogodzie. Czekaj go gdy listu chcesz.  Kto to jest-czy wiesz? ( listonosz). 

    Zagadka 2.

    Za ladą sklepową,  sprzeda to i owo. ( sprzedawca)

     Zagadka 3.

    Kto pracuje w hełmie pnie się po drabinie,
    Kiedy syczy ogień i gdy woda płynie ? (strażak)

     Zagadka 4.

    Kto na skrzyżowaniu bez obawy staje. Bo ręką zatrzyma
    auta i tramwaje ( policjant)

     Zagadka 5.

    W dzień i w nocy pracuje. Chorym leki przepisuje. ( lekarz)

    Zagadka 6.

    Ma biały fartuch jak lekarz, ale nie leczy – wypieka. ( piekarz)

     Zagadka 7.

    Zrobi fryzurę, ładnie ostrzyże, czy już wiesz kto to?( fryzjer)

     Zagadka 8

    Jak się nazywają panie, których zajęciem jest gotowanie? ( Kucharki)

     Zagadka 9

    Wciąż buduje domy dzielnie. Wszyscy znamy jego kielnię.( murarz)

     Zagadka 10

    Mam dwie dzielne pomocnice: cienką igłę i nożyce. One kroją, ona zszywa. Powiedz, jak ja się nazywam ? (krawiec)

    „Co robią różni ludzie?” – masaż – zabawa ilustracyjna do wiersza.

    Dziecko zwrócone  plecami do rodzica  ,który wykonuje na jego plecach różne ruchy odpowiednio do treści wierszyka. Koniecznie zróbcie zmianę.
    Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)
    Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)
    Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)
    Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie)
    Rolnik grabi siano („grabienie” palcami obu rąk z góry na dół)
    Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)
    I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)
    Obrazek maluję (dowolne kreślenie palcami na plecach partnera).

     Zabawa tematyczna  – Mała gastronomia

    Do zorganizowania zabawy w kucharza potrzebne będą nam niewielkich rozmiarów miski oraz plastikowe sztućce. Na rynku dostępnych jest także wiele rodzajów zabawkowych kuchni dla dzieci, które zapewnią naszemu dziecku mnóstwo rozrywki. Takie zabawy w zawody przygotują nasze dziecko do przyszłych domowych obowiązków, np. do pomagania mamie w kuchni. To bardzo dobra okazja, żeby zaznajomić pociechę z przyrządami kuchennymi oraz podstawowymi zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w kuchni (np. żeby pamiętać o wyłączaniu kuchenki lub ostrożności w kontakcie z gorącymi daniami i garnkami).Dzieci, które uczą się gotować, chętnie uszczęśliwiają swoich rodziców upichconymi przez siebie łakociami. Śniadanie podane do łóżka będzie miłą nagrodą za poświęcony dziecku czas.

     Na koniec Zabawa oddechowa ,, U fryzjera”. W związku z tym ,iż zakłady fryzjerskie są nadal nieczynne to polecamy modną fryzurę , którą możemy zamówić u naszych dzieci..

    Miłego weekendu.

    CZWARTEK   07.05 2020

    Zabawa na powitanie  https://www.youtube.com/watch?v=1_vpOR6V8lY

    Dzisiaj porozmawiamy  na temat Jakie korzyści płyną z pracy ludzi?

     Zapoznanie dzieci z wierszem J. Tuwima Wszyscy dla wszystkich.

    Murarz domy buduje,
    Krawiec szyje ubrania,
    Ale gdzieżby co uszył,
    Gdyby nie miał mieszkania?

    A i murarz by przecie
    Na robotę nie ruszył,
    Gdyby krawiec mu spodni
    I fartucha nie uszył.

    Piekarz musi mieć buty,
    Więc do szewca iść trzeba,
    No, a gdyby nie piekarz,
    Toby szewc nie miał chleba.

    Tak dla wspólnej korzyści
    I dla dobra wspólnego
    Wszyscy muszą pracować,
    Mój maleńki kolego.

    Rozmowa  z dziećmi na temat pracy, którą wykonują przedstawiciele zawodów (np. Co robi piekarz? Piecze chleb, bułki..Dzieci  próbują odpowiedzieć  na pytanie: który z zawodów, ich zdaniem jest  najważniejszy ? Dzieci powinny dojść do wniosku, że wszystkie zawody są jednakowo ważne, i każda dobrze wykonana praca ma ogromną wartość dla innych.

     Zagadki sensoryczne.

     Dziecko dotyka różnych przedmiotów i stara się po dotyku odgadnąć co to jest  i  określa, w jakim zawodzie potrzebna jest ta rzecz.
    – grzebień – fryzjer
    – kwiat – kwiaciarka
    – wałek do ciasta – piekarz, ciastkarz
    – zeszyt – nauczycielka
    – klucz francuski – mechanik
    – okulary – optyk
    – słuchawki – lekarz
    – strzykawka – pielęgniarka

    Zabawa  tematyczna  U lekarza

    Zabawa w lekarza jest bardzo łatwa do zorganizowania, a konieczne do niej narzędzia mamy już w swojej domowej apteczce – są to przede wszystkim plastry, bandaż oraz termometr, możemy także kupić  dziecięcy stetoskop. W ramach „wypisywanych” przez lekarza tabletek niech posłuży paczka popularnych pastylek Tic-Tac, natomiast pacjentami mogą być zarówno misie, jak i członkowie rodziny. Takie zabawy w zawody medyczne mogą w przyszłości zaprocentować. Dziecko przestanie obawiać się wizyt u lekarza, a może nawet sam zechce nim zostać w dorosłym życiu.

    A na koniec zapraszam Was  do obejrzenia filmu edukacyjnego  Bezpieczne dziecko i numery alarmowe .

    https://youtu.be/DiXPq18r7ZM

    Z filmu dowiecie się Kto dba o nasze zdrowie i bezpieczeństwo oraz gdzie trzeba szukać pomocy, jak wydarzy się coś groźnego.      

     ŚRODA 06 05 2020

    Zabawa na powitanie Gimnastyka na wesoło https://youtu.be/4T9mvzAZhD8

    Dzisiaj porozmawiamy  na temat Kim będę jak dorosnę?

    Na początek posłuchajcie wiersza Tadeusza Kubiaka „Kim będę?”.

    Kiedy Zosia będzie duża
    już nie będzie leczyć lalek,
    a prawdziwa pani doktor
    dobrze zajmie się szpitalem.

    – A kim będzie Kasia? – Wiemy! –
    woła Bolek, wołał Lolek
    -Dzisiaj uczy kotka Mruczka,
    Duża – będzie uczyć w szkole.

    A Irenka szmatkę bierze.
    Tu przyszyje a tam utnie.
    Gdy urośnie… – Już zgadliśmy!
    Będzie szyła piękne suknie.
    Zaś Martusia, ta malutka,
    bierze kredki – mądra głowa,
    Dom rysuje. – Też już wiemy!
    Będzie domy projektować .

    Waży kaszę, waży groch,
    Waży gruszki, waży jabłka.
    Gdy dorośnie, w wielkim sklepie
    Będzie ważyć Małgorzatka.
    Acha, jeszcze jest Agatka! Buzia – słonko, dwa warkocze.
    – Gdy dorośniesz, o tym wszystkim napisz książkę! – Bardzo proszę!

    Po wysłuchaniu tekstu rozmawiamy na jego temat. Dzieci wymieniają zawody, o których była mowa, oraz przypominają, czym zajmują się przytoczone osoby. Następnie rozmawiamy z dziećmi  na temat kim chciałyby zostać w przyszłości. Podczas tej rozmowy staramy się je tak nakierować, by podały przyczynę, dla której chcą wybrać konkretny zawód.

    Praca plastyczna ,, Mój ulubiony zawód” Proszę o wydrukowanie ( jeśli to możliwe) wybranego przez dzieci obrazka przedstawiającego wybrany zawód. Darmowe kolorowanki do druku – zawody są dostępne na  E-kolorowanki.eu .

    A teraz proponujemy zabawę tematyczną  Zabawa w sklep.

    Zabawa w sklep przede wszystkim wspomoże nasze dziecko w nauce liczenia. Do jej przygotowania posłużą nam wcześniej zebrane i umyte opakowania po jogurtach i serkach oraz owoce, a w ramach waluty np. kamyczki, guziki bądź sztuczne pieniądze. Zabawa w sklep uczy dzieci przedsiębiorczości, wartości pieniędzy oraz przysposabia je do zarządzania budżetem. Nawet najbardziej rozrzutny maluch w końcu zrozumie, że mając określoną kwotę, może kupić tylko określoną liczbę rzeczy. Raz i drugi skończy mu się „gotówka”, a za trzecim zastanowi się przed wydaniem kieszonkowego.

     WTOREK  05.05 2020

    Dzisiaj  porozmawiamy  o zawodach  , dzięki którym  powstają książki. 

    Na początek zapraszamy do obejrzenia filmu edukacyjnego pt ,,Jak powstaje książka? https://youtu.be/Oo0bSS0bNIs. Z filmu dowiecie się również jakie mamy rodzaje książek .

    Po obejrzeniu filmu postaraj się opowiedzieć Jak powstaje książka? – pomoże Ci w tym historyjka obrazkowa – sprawdźcie, czy wszystkie obrazki są na właściwym miejscu.

    Czy  potraficie nazwać zawody związane z poszczególnymi  etapami powstawania książki? pisarz, ilustrator, wydawca , drukarz , księgarz , bibliotekarz.

     Wiecie już jak powstaje książka i ilu ludzi musi pracować , byśmy mogli kupić ulubioną książkę w księgarni lub wypożyczyć  ja w bibliotece.

    Mamy dzisiaj dla Was propozycję wydania wspólnej grupowej książki. Nasza  książeczka będzie miała tytuł,, Nowe przygody Reksia „Spróbujcie wymyślić  jakąś przygodę z naszym bajkowym  przyjacielem. Opowiedzcie ją rodzicom  i poproście by zapisali ją na kartce. Wy drogie dzieci przedstawcie tą przygodę w formie plastycznej : narysujcie lub namalujcie na kartce . Nie zapomnijcie o tytule np. Reksio u ….. ( imię dziecka) .Po powrocie do przedszkola każdy z Was zaprezentuje swoją opowieść  i zrobimy  naszą grupową bajeczkę o Reksiu. Czekamy na Wasze Ciekawe opowieści.

    A teraz  Wesoła zabawa z mamą lub tatą pt „Pięta, kciuk i klaszczemy… ” z serii rodzinna zabawianka. Zapraszamy do wspólnej zabawy.Zabawę znajdziecie na stronie  https://www.edumuz.pl/produkty/391/pieta-kciuk-i-klaszczemy

    PONIEDZIAŁEK  04.05.2020

    Witajcie w poniedziałek !!:) Jak zawsze trochę ruchu na dobry początek!!:)

    Ćwiczenia poranne.

    • Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Pobudka.

    Dziecko leży na dywanie – śpi. Na sygnał powoli wstaje, prostuje się, przeciąga, przeciera oczy, maszeruje, aby rozprostować mięśnie; ale chce mu się jeszcze spać i na kolejny sygnał – ponownie zasypia.

    • Ćwiczenie Budzimy nasze ciało – dziecko  masuje, części ciała pokazywane przez rodzica, głośno je nazywa.

    • Ćwiczenia z elementem czworakowania Rozrzucone klocki.

    Dziecko chodzi na czworakach pomiędzy rozłożonymi na dywanie klockami. Co pewien czas prostuje się i rozgląda, jaką drogę pokonało.

    • Ćwiczenia tułowia połączone z ćwiczeniem równowagi Zbieramy klocki.

    Dziecko spaceruje po pokoju, trzymając krążek/plastikowy talerzyk na wyciągniętej dłoni w taki sposób, aby mu nie spadł. Na sygnał rodzica wykonuje skłon w przód (nogi proste w kolanach), podnosi klocek i kładzie go na krążku. Na zakończenie zabawy wrzuca klocki do pojemnika.

    • Zabawa bieżna Wracamy do domu.

    Krążki/gazety – „domy” rozłożone są na podłodze. Dziecko biega pomiędzy nimi, w różnych kierunkach, starając się zapamiętać, gdzie znajduje się jego dom. Na sygnał rodzica wraca do domu i siada na krążku.

    • Zabawa ruchowa Coraz szybciej, coraz wolniej.

    Dziecko uważnie słucha, w jaki sposób rodzic klaszcze i porusza się zgodnie z tym tempem. Jeśli klaszcze coraz szybciej – porusza się coraz szybciej, kiedy klaszcze coraz wolniej – stopniowo zwalnia ruchy.

    W tym tygodniu poznamy niektóre zawody. Dowiemy się między innymi kto czym się zajmuję i w jakim celu ?!:)

    Drodzy Rodzice porozmawiajcie ze swoimi dziećmi, i opowiedzcie czym się zajmujecie i na czym polega Wasza praca. Jak nazywa się wykonywany przez Was zawód i wszystko to, co jest z nim związane:)

    Teraz posłuchajcie uważnie piosenki i odpowiedzcie kochane dzieci o jakim zawodzie jest mowa?!

    https://www.youtube.com/watch?v=M6WVB7CV44I   

     Pewnie już doskonale wiecie:) Dzisiaj 4.05 -swoje święto ma dziś STRAŻAK:) 

    Teraz drogie dzieci wysłuchajcie wiersza czytanego przez Rodziców 🙂

    „Pożar” – wysłuchanie wiersza W. Broniewskiego.
    Już strażacy przyjechali.
    Prędko weszli po drabinie
    i stanęli przy kominie.
    Polewają sikawkami
    ogień, który jest pod nami.
    Dym i ogień bucha z dachu,
    ale strażak nie zna strachu,
    choć gorąco mu okropnie,
    wszedł na górę, już jest w oknie
    i ratuje dzieci z ognia,
    Tak strażacy robią co dnia.
    **Wypowiedzi dzieci na temat wiersza W. Broniewskiego pt. „Pożar”
    – Kto przyjechał w wierszu?
    – Po czym weszli strażacy na dach?
    – Co gasili strażacy?
    – Czym strażacy gasili ogień?
    – Kogo uratowali strażacy?

    Tutaj znajdziecie parę kart pracy. Dwie z nich należy samodzielnie  pociąć zgodnie z linią tak, aby powstały puzzle;) 

             

         

    Zabawa logopedyczna  – Gimnastyka buzi i języka ze Strażakiem Samem. 

     Zabawa  muzyczno – ruchowa  przy piosence Strażak. Naśladowanie przez dzieci czynności, które na co dzień wykonują w swojej pracy strażacy.  https://youtu.be/BKAw3y1HKuE

    Pokoloruj obrazek ,, Strażak”(dla chętnych)

    Na koniec mamy dla Was zadanie .

    Zbudujcie z klocków  nowoczesny wóz strażacki Jedyne czego potrzebujecie to klocki, wyobraźnia i dobra zabawa.

    KWIECIEŃ

    1.Wiosenne powroty

    2.Wielkanoc

    3.Wiosna na wsi

    4.Dbamy o przyrodę

    MARZEC

    1.Zwierzęta dżungli i sawanny.

    2.Zwierzęta z naszych pół i lasów.

    3.Marcowa pogoda.

    4.Wiosenne przebudzenie.

     LUTY:

    1.My i muzyka wokół nas. 

     2,Bezpieczne ferie.

    3,Zabawy podczas ferii zimowych.

     4,Nie jesteśmy sami w kosmosie.

    STYCZEŃ

    1.Mijają dni, miesiące, lata

    2.Zima i zwierzęta

    3.Babcia i Dziadek

    4.W karnawale same bale

     GRUDZIEŃ

    1.Jak wyglądał świat przed milionami lat

    2.Idzie zima ze śniegiem

    3.Choinka w naszej sali

    4.Idą święta

    5.Skok w Nowy Rok

    LISTOPAD

    1.Moja rodzina

    2.Mój dom

    3.Moje prawa i obowiązki

    4.Moje zdrowie i bezpieczeństwo

    PAŹDZIERNIK

    1.Idzie jesień przez ogród i sad

    2,Jesień idzie do zwierząt

    3.Co z czego otrzymujemy?

    4.Idzie jesień z deszczem

    WRZESIEŃ

    1.Nasze wspomnienia z wakacji

    2.Mój kolega, moja koleżanka z grupy

    3.Moja droga do przedszkola

    4.Idzie jesień przez las i park