Grupa II - Przyjaciele Wróbelka Elemelka

  • Informacje grupowe

    Witamy w grupie II „Przyjaciół Wróbelka Elemelka”. Do naszej grupy chodzi nas 25 dzieci. Są z nami Pani  Iwonka, Pani Ewa i Pani Ela. Pomaga nam Pani Agnieszka, a o nasze brzuszki i czystość naszej sali  dba Pani Małgosia.

                                    

    Ważne wydarzenia w naszej grupie :

    UWAGA RODZICE !!!

    „ Od 6 maja rusza Przedszkole tylko dla dzieci rodziców pracujących. Proszę o zgłoszenie się  do pani dyrektor lub wicedyrektor do jutra 30.04.2020 do godziny 15:00 tylko tych, którzy nie są w stanie zapewnić dzieciom opieki,  bo w grupach będzie mogło być tylko po 10 dzieci.”

     

    ZAPISY DZIECI DO PRZEDSZKOLI NA MIESIĄCE WAKACYJNE (LIPIEC I SIERPIEŃ)  BĘDĄ PROWADZONE WE WSZYSTKICH PLACÓWKACH W DNIACH 11-22.05.2020R. NA KAŻDY MIESIĄC  ODDZIELNIE  – szczegóły na stronie www przedszkola w aktualnościach.

     

    MARZEC :

    Drodzy Rodzice , Kochane dzieci.

    Przez kolejne dni na stronie bawię się i uczę,zamieszczane będą materiały do wykorzystania podczas wspólnego spędzania czasu.

     

    09.03.2020 – Spotkanie z okazji Dnia Kobiet – Występ dla Pań dzieci z gr. III i IV

    STYCZEŃ :

    17.01.2020 – Próba w MOK przed „Małym Artem” – koszt dojazdu 4 zł

    18.01.2020 – Występ „Mały Art” w MOK Głogów . Występ dla Babci i Dziadka o godz. 11.00

    Zbiórka w holu o godz.10.45.

    Dziewczynki ubieramy – białe rajstopki i biała bluzeczka ( spódniczki będą przedszkolne),

    Chłopcy – strój galowy ( ciemne spodnie , biała koszula ).

    Wszystkie dzieci będą miały na głowach czapeczki. Proszę o uwzględnienie powyższego przy czesaniu fryzur dziewczynkom.

     

    23.01.2020 – Bal Karnawałowy  ( Prosimy o przebranie dzieci )

    GRUDZIEŃ :

    04.12.2019 – Dzień Górnika

    06,09.12.2019 – Spotkanie z Mikołajem

    12.12.2019 – Zajęcia otwarte dla rodziców – dekorowanie pierników

    LISTOPAD :

    07.11.2019 –  Akademia z okazji Odzyskania Niepodległości

    08.11.2019 – Wspólne śpiewanie Hymnu Polski o godz.11.11

    13.11.2019 – Zebranie z rodzicami o godz. 15.00

    15.11.2019 –  Pokaz Iluzjonisty

    25.11.2019 – Dzień Pluszowego Misia

    25.11.2019 – 02.01.2020 – Akcja „Góra Grosza”

    PAŹDZIERNIK :

    14.10.2019 – Dzień Edukacji Narodowej

    15.10.2019 – Czytanie bajek  dzieciom przez młodzież

    21.10.2019 – Teatrzyk „Tygrysek Pietrek”

    WRZESIEŃ :

    05.09.2019 – Zebranie z rodzicami

    17.09.2019 – Teatrzyk „Rozmaite bajki”

    23.09.2019 – Powitanie Jesieni – ubieramy się w kolor czerwony

    24.09.2019 – Dzień Pieczonego Ziemniaka

    30.09.2019 – Dzień Chłopaka

  • Uczymy się i bawimy

    Bardzo proszę o zgłoszenie do 21.05.2020 do godziny 11:00 (czwartek), potrzeby opieki nad dzieckiem w przedszkolu i zapewnienia posiłków od dnia 25.05.2020      (od poniedziałku). 

     

    Rekrutacja na miesiące wakacyjne 2020  zostanie uruchomiona w terminie późniejszym niż wcześniej zapowiadany (04-15.05.2020), najprawdopodobniej po wskazaniu daty powrotu dzieci do przedszkoli.

    //////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    CZERWIEC

     

    MAJ

    1.Miasto w którym mieszkam

    2. Łąka i jej mieszkańcy

    3.Moi rodzice

    4. Przedszkolny świat

    28.05.2020 Czwartek

    27.05.2020 Środa

    Kolejny dzień domowego przedszkola Pracujecie znakomicie
    1. W przedszkolu często bawimy się w zabawy matematyczne. Poproś mamusię/tatusia o przeczytanie wiersza Danuty Wawiłow: „Bajka nowa prostokątna i kwadratowa” http://maja-literatura.blogspot.com/…/bajka-nowa-prostokatn…

    Pobawcie się w wyszukiwanie w domku przedmiotów w kształcie kwadratów i prostokątów.
    2. Pamiętacie przedszkolne dni? Jest czas na zabawę, naukę, gimnastykę. Można śmiać się do woli, śpiewać, ale czasem trzeba być cichutko, żeby nawzajem sobie nie przeszkadzać np. gdy pani mówi coś ważnego. Zbudujcie ciszę z piosenką wydawnictwa „Bliżej Przedszkola”
    https://www.youtube.com/watch?v=q6fqaaZG1ug

    3. Poćwiczymy słuch! Mamusia/tatuś schowa głośno tykający budzik w pokoju (jeśli nie macie w domku budzika, może to być telefon komórkowy z włączonym dźwiękiem np. https://www.youtube.com/watch?v=jDMeD83isak

    Waszym zadaniem jest odnalezienie budzika/telefonu. Możecie zamienić się rolami i mamusia będzie szukać schowany przez Was „tykający” przedmiot.

    Religia

    Drodzy Rodzice:

    T.: Pan Bóg posyła nam Ducha Świętego.

    Zbliżamy się do ważnych wydarzeń dla naszego życia duchowego – Zesłania Ducha Świętego. Gdy kreślimy na sobie znak Krzyża Świętego, to wzywamy Ducha Świętego, w modlitwie Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu, … w pieśniach i w piosenkach religijnych podobnie. Podaję dla wielu dzieci znaną piosenkę, a które nie znają podaję najpierw link filmu, a drugi z piosenką do obejrzenia. Warto z tego skorzystać, aby poprawnie tłumaczyć dzieciom prawdy Boże w codziennym życiu.

    Film: Czy wy wiecie, że jesteście świątynią Ducha Świętego?

    26.05.2020 Wtorek

    25.05.2020 Poniedziałek

    22.05.2020 Piątek

    Kochane rodzinki – czas na ostatnie zadania w tym tygodniu
    1. Rozwiąż zagadki o rodzinie: http://zagadkidladzieci.net/…/Zagadki+dla+dzieci+o+cz%C5%82…

    2. Zrób mamusi/tatusiowi masażyk. Jak go wykonać – dowiesz się tutaj : https://www.youtube.com/watch?v=lD8nMY3tdW4

    3. Ćwiczenia z mamą/tatą
    Wybierzcie się w podróż z mamą/tatą:
    rowerami – dziecko i rodzic leży na dywanie na plecach i naśladują pedałowanie, – pociągiem – dziecko i rodzic ustawiają się w rzędzie, trzymając za ramiona osobę przed sobą i biegają po pokoju, – kajakami – dzieci i rodzice siadają jedno za drugim z ugiętymi nogami i wykonują ramionami ruch wiosłowania, – samolotem – dzieci i rodzice rozkładają wyprostowane ręce w bok i biegają po pokoju, – balonem – dzieci i rodzice ustawiają się w kole, podają sobie ręce, stają na palcach i przykucają.
    Źródło: https://flipbooki.mac.pl/…/metodyka/olek_i_ada_met_3-4_late…

    21.05.2020 Czwartek

    Gotowi na kolejne zadania?
    1. Wywiad z mamą/ tatą”.
    Pobawcie się w dziennikarzy przeprowadzających wywiad z ważną osobą – waszym rodzicem. Zapytajcie o: ulubiony kolor, potrawę, piosenkę oraz największe marzenie.
    2. Posłuchajcie razem z mamusią/tatusiem pięknej piosenki, przytuleni do siebie
    ZoZi – Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!
    https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

    Dziękuję mamo, dziękuję tato, Za każdą zimę, za każde lato Dziękuję mamo, dziękuję tato Za to, że macie dla mnie czas Bardzo kocham Was
    3. Już niedługo „Dzień matki”. Znajdź czas, aby przygotować dla mamusi laurkę.

    JĘZYK ANGIELSKI

    Kochani, obejrzyjcie filmik, a poznacie etapy rozwoju motyla.

    20.05.2020 Środa

    1. Poproś rodzica o przygotowanie przedmiotów należących do mamusi/tatusia. Posegreguj je wg tego do kogo należą, koloru, wielkości i innych wybranych cech.
    2. Posłuchaj wiersza B. Szelągowskiej: „Jesteśmy razem!”
    Zakwitły maki w ogrodzie.
    Mamie je podaruję.
    A siostra zrobi laurkę –
    sama ją namaluje.
    Ja tacie umyję samochód
    i zrobię to razem z bratem.
    Sam raczej bym nie dał rady –
    obydwaj kochamy tatę!
    Każdy zna takie słowo,
    ważne dla córki, dla syna.
    Oznacza miłość, wspólnotę…
    Jakie to słowo? RODZINA!
    Odpowiedz na pytania:
    Co dziecko podaruje mamie? − Co dzieci zrobią dla taty? − Co to jest rodzina? − Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?
    Źródło: https://flipbooki.mac.pl/…/metodyka/olek_i_ada_met_3-4_late… s.103
    3. Wybierzcie się na rodzinny spacer. Proszę Was, abyście spacerując udali się w Wasze ulubione miejsce i zrobili selfie pod tytułem: „Tu i teraz – tylko dla siebie”. Obserwujcie czy na spacerze spotkacie inne rodziny. Po czym można poznać, że mijana grupa osób to właśnie rodzina?

    20.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Bardzo proszę opowiedzieć dzieciom o tym wydarzeniu: Pan Jezus po Swoim Zmartwychwstaniu ukazywał się uczniom i wielu innym osobom prze 40 dni. Nauczał, spotykał się z wieloma ludźmi, a przez to sprawiał im wiele radości i szczęścia. Odchodząc z ziemi, pobłogosławił apostołów i tych, którzy z Nim byli na Górze Oliwnej. Dlatego ważne jest, aby rodzice często błogosławili swoje dzieci: gdy wychodzą z domu do przedszkola, czy szkoły, przed snem, rano na powitanie i w czasie ważnych wydarzeń uroczyście. Proszę odszukać dzieciom krótki filmik dla dzieci: Ewangelia dla dzieci, VII niedziela wielkanocna, Wniebowstąpienie Pańskie, rok C

    19.05.2020 Wtorek

    1. Zabawa z imionami. Poproś rodzica, aby napisał na osobnych karteczkach imiona: mamy, taty, babci, dziadka, cioci , wujka itd. Pobawcie się w zgadywanie. Wylosuj karteczkę, mamusia/tatuś przeczyta imię, a ty odpowiedz do kogo należy np. Danusia – babcia

    2. Zagadki pantomimiczne. Co robi mama? Co robi tata?

    Rodzic pokazuje ruchem, gestem czynność wykonywana najczęściej przez mamę lub tatę. Dzoeco nazywają ja i powtarzają ruchy. Następnie dzieci naśladują je, nazywają  i powtarzają.

    3. Wykonanie gazetki rodzinnej.  Wybierzcie parę zdjęć członków rodziny , spróbujcie nakleić je na kartkę papieru, tak aby powstał portret rodzinny.

    18.05.2020 Poniedziałek

    Kochani! W tym tygodniu porozmawiamy o rodzinie Rodzina to skarb!
    1. Obejrzyj filmik: „Moja rodzina” Przedszkole Profesora Szymona https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY
    2. Spróbujcie razem z rodzicami stworzyć drzewo genealogiczne. Rodzicom polecam ciekawy artykuł na stronie https://www.edziecko.pl/…/7,79361,22061157,drzewo-genealogi…
    3. Mamusia/tatuś też kiedyś byli mali. Spróbujcie na fotografiach „mamusi/tatusia dzidziusia” odnaleźć podobieństwa z waszym wyglądem. Może macie podobny nosek, oczka albo uśmiech? Stańcie razem przez lustrem i zobaczcie jaką jesteście piękną rodziną!

    15.05.2020 Piątek

    Piątkowe zadanka już lądują u nas.
    1. Poproś mamusię/tatusia. Opowiedz o majowej łące.
    https://flipbooki.mac.pl/przeds…/oa_ks_56/mobile/index.html…

    https://flipbooki.mac.pl/przeds…/oa_ks_56/mobile/index.html…

    2. Jeśli to możliwe – zerwijcie kwiatuszki i trawy z łąki/ogrodu i zasuszcie je. Będzie to wyjątkowa pamiątka nauki z mamusią/tatusiem w domku. Roślinki ułóżcie pojedynczo pomiędzy gazetami czy czasopismami, a na całą powierzchnię połóżcie ciężkie książki.
    3. Ćwicz z panią Anią Kołodziej, koordynatorką projektu „Sprintem do maratonu” Bliżej Przedszkola https://www.youtube.com

    14.05.2020 Czwartek

    Posłuchajcie co przygotowałam na dzisiaj:
    1. Oceń, czy wypowiedziane przez mamusię/tatusia zdania są zgodne z prawdą czy nie. Klaśnij w rączki, jeśli zdanie jest prawdziwe. Przykłady: …ryby pływają w stawie, …żaba urodziła kotka, …żaby skaczą po trawie, …ślimaki to ogromne zwierzaki, …dzięcioł stuka w korę drzewa i robaki z niej wybiera, …maki to kolorowe ptaki, …kiedy świeci słońce, jest ciepło na łące (Źródło zabawy: https://flipbooki.mac.pl/…/kolorowy_start_pieciolatek_met_c…).
    2. Razem z mamusią/tatusiem wykonaj stempel z ziemniaka o kształcie kwiatuszka. Podpowiedź jak zrobić stempel znajdziecie tutaj https://www.youtube.com/watch?v=yy_MJAE3bto Z jego użyciem przygotujcie kartoniki do liczenia. Pobawcie się w ich przeliczanie.

    13.05.2020 Środa

    Czas porozmawiać o pszczółkach
    1. Znasz powiedzenie: „Pracowita jak pszczółka”? Co wiesz o tych pożytecznych owadach? Poszerz swoją wiedzę dzięki filmikom edukacyjnym: https://www.youtube.com/channel/UCTid3vMuAJTWaUh6HR3Xreg
    2. Miód jest słodki! Jeśli masz w domku słoik miodu przyjrzy się z bliska jaki jest miód : jaki ma kolor, smak, czy jest gęsty, a może lepki? Czy umiesz samodzielnie posmarować chlebek miodem? Spróbuj!
    3. Pobaw się z panem Sebastian Dusza – zabawa „Na łące”: https://www.youtube.com/watch?v=_MJUccU_vp4

    Religia:

     13.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Najpiękniejszy miesiąc maj poświęcony jest Maryi naszej Matce i Królowej, śpiewamy pieśni, litanię i modlimy się. Maryja uczy nas jak pogłębiać wiarę, kochać Boga, szanować drugiego człowieka, pomagać bliźnim. Te wartości staramy się przekazywać naszym pociechom przez przykład własnego życia, ale i słowem. Dla nas wszystkim, takim wzorem jest Maryja w Jej codziennym i też trudnym życiu. W wezwaniu, który podaję, dotyczy każdego i w wszędzie. Postarajcie się Państwo nauczyć dzieci to wezwanie, ponieważ ma głęboką treść.

    „Maryjo Królowo Polski, módl się za nami”.

     

    12.05.2020 Wtorek

    Dziś w moim miasteczku już nie jest tak cieplutko jak ostatnio, ale czekamy dalej na

    Zadanka na dziś:
    1. Posłuchaj opowiadania H. Bechlerowej: „O żabkach w czerwonych czapkach”. http://zanotowane.pl/…/o,zabkach,w,czerwonych,czapkach,teks…
    Odpowiedz na pytania: – Jak nazywały się żabki? Dlaczego postanowiły urządzić bal? – Kogo na niego zaprosiły? Jacy goście przyszli?

    Uwaga! Treść pytań należy dostosować do możliwości dziecka!


    2. Rozwiąż zagadki https://miastodzieci.pl/…/zagadki-dla-dzieci-o-zwierzetach…/. Spróbuj wymyśleć własną zagadkę dla mamusi/ tatusia.
    3. Zatańcz jak żabka z piosenki „Żabie kroki”: https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

    11.05.2020 Poniedziałek

    W tym tygodniu będziemy podziwiać piękno majowej łąki
    1) Jeśli to możliwe wybierz się z mamusią/tatusiem na pobliską łąkę lub skwer. Zapamiętaj nazwy roślin, które udało Ci się zobaczyć. Może spotkasz małych mieszkańców łąki? Motylka, biedronkę, mrówkę?
    Nie martw się, jeśli nie możesz wyjść. Oglądnij piękne zdjęcie łąki na tablicy demonstracyjnej Wydawnictwa MAC – https://flipbooki.mac.pl/…/os-bbplus-tab…/mobile/index.html…
    2. Pobaw się do słów piosenki: „Bzycząca zabawa
    https://www.youtube.com/watch?v=zUgzWqgYPeE
    3. Wykonaj motylka z apaszki lub szalika mamusi, według własnego pomysłu

     

    11-15.05 JĘZYK ANGIELSKI

    Kochani, obejrzyjcie filmik, a poznacie nazwy dzikich zwierząt, narysujcie jedno z nich.

    08.05.2020 Piątek

    Dzisiejsze spotkanie  rozpoczniemy od nauka rymowanki . Myślę, że wszyscy w większości ją znacie.

    Ślimak, ślimak pokaż rogi, dam Ci sera na pierogi. Jak nie sera to kapusty, od kapusty będziesz tłusty”.

    Spróbujcie powtarzać rytmicznie i jednocześnie rysować paluszkiem muszlę ślimaka na dywanie. Powtórzcie kilka razy rymowankę raz wolno, szybko, głośno z radością a także ze smutkiem.

    A teraz zabawa ruchowa z elementem czworakowania „Spacer ślimaków”
    Dzieci „ślimaki” na czworakach poruszają się w różnych kierunkach. Na hasło „rozglądamy się” zatrzymują się, przechodzą do leżenia przodem, nogi pozostają na dywanie, unoszą się na dłoniach wyciągając jak najwyżej głowę, spoglądają w różne strony. Na hasło „ślimaki odpoczywają” kładą się na boku i odpoczywają.

    Teraz  popracują nasze rączki. Dziś będzie to praca plastyczna – lepienie ślimaka z plasteliny lub cięcie wąskich pasków z papieru technicznego, które prowadząca zwija, a następnie zszywa lub skleja. Dzieci na zakończenie dorysowują oczy. A więc do dzieła.

    07.05.2020 Czwartek

    Zabawa z wierszem T.Kubiaka „Na majowej łące”

    Raz mały konik polny

    zazdrościł wielkim konikom,

    że wielkie są i silne,

    i pędzą i w dal gonią.

    A on malutki w trawie,

    cóż że na łące w kwiatach,

    hops,hops, hops! podskakując

    niewiele poznał świata.

    Tak bardzo więc zazdrościł

    nasz mały polny konik,

    że zmienił się w rumaka

    i łąką zaczął gonić.

    I teraz zadanie do wykonania. Pokażcie np.

    konik polny – skacze, podskakuje, patrzy, gra

    koń – pędzi, gna, galopuje, rży.

    Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego.

    I jeszcze dziś poćwiczymy nasze języczki.

    • Nad kwiatami fruwają motyle – język wykonuje ruchy pionowe przy szeroko otworzonych ustach.
    • Dookoła kwiatów fruwają pszczoły – oblizywanie warg.
    • Muchy latają zygzakiem – język od kącika do kącika.
    • Biedronka ma kropki – „stawianie kropek” językiem na podniebieniu.
    • Ślimak wychodzi z muszli – język przeciska się między zębami.
    • Ślimak zsuwa się po listku – język „ślizga się” po podniebieniu.

    06.05.2020 Środa

    Ćwiczenia oddechowe.

    Potrzebny nam będzie kawałek – pasek papieru.

    Na łące wieje mały wiaterek – każde dziecko dmucha lekko na trzymany przed ustami pasek papieru. Teraz wiatr jest mocniejszy – dzieci dmuchają mocniej. (Wdech nosem – wydech ustami, długi, powolny). Wiatr się uspokoił. Możemy wąchać kwiaty (wdech nosem – wydech nosem).

    Praca plastyczna „Kolorowe motyle”:

    Drodzy rodzice przygotujcie dla dzieci kartkę papieru , farby i pędzel. Złóżcie kartkę na pół a następnie otwórzcie.na rysujcie na jednej połowie motyla. Poproście aby dzieci za pomocą farb pokolorowały motylka. Po nałożeniu farby, gdy farba jeszcze wilgotna złóżcie kartę z sobą aby namalowany odbił się na drugiej połowie.

    Zabawa „Prawda czy fałsz”

    Dzieci oceniają, czy wypowiedziane przez rodzica zdania są zgodne z prawdą czy nie jeśli tak, bija brawo, jeśli nie uderzają rękowa w podłogę.

    Prawda to czy plotka,

    … żaba urodziła kotka,

    … ślimaki to ogromne zwierzaki,

    … maki to kolorowe ptaki,

    … ryby pływają w stawie,

    … żaby skaczą po trawie,

    … dzięcioł stuka w korę drzewa i ziemniaki z niej wybiera,

    … kiedy świeci słońce, jest ciepło na łące.

    Religia: 

    06.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Rozpoczął się maj – miesiąc poświęcony Maryi. W tym roku szczególnie mamy za co dziękować Bożej Matce, ale    i prosić, ponieważ Ona jako nasza Pośredniczka może nam wszystko wyprosić u Pana Boga. „Gromadzimy się” na Nabożeństwa majowych, czasami w kościele, ale zawsze w domu mamy możliwość przez Internet na naszej stronie parafialnej o godz. 18.00. Niech dzieci widzą wiarę i modlących się z nimi rodziców, która jest podstawą stabilności w trudnych chwilach życia.

    Bardzo proszę jeśli to możliwe wydrukować lub naszkicować dziecku krzyż lub przydrożną kapliczkę, wkoło kwiatki i niech pokolorują. Niech to będzie wyrazem naszej miłości do Maryi w miesiącu maju za to, że opiekuje się nami.

    05.05 2020  Wtorek

    Opowieść ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerkiem po łące”
    Jest piękny wiosenny dzień .Wybieramy  się dzisiaj  na spacer na pobliską łąkę ( dzieci maszerują w różnych kierunkach ).Słońce mocno świeci, a wiatr rozdmuchiwał nasiona roślin ( dzieci chodzą na czworakach i dmuchają na rośliny). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Nagle dzieci usłyszały pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami szukając najpiękniejszych aby zebrać z nich nektar( dzieci latają jak pszczółki, machając rękami- skrzydełkami), wesoło bzyczały nawołując się nawzajem.( naśladują bzyczenie pszczół: bzz, bzz). Na listkach kończyny siedziały koniki polne poruszając śmiesznie łapkami (dzieci siedzą poruszają w dowolny sposób kończynami), cykając cichutko( naśladują dźwięk: cyt, cyt). Nagle nie wiadomo  skąd pojawiły się żaby( dzieci naśladują skakanie żabek), kumkały głośno ( naśladują kumkanie: kum, kum, kum) jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. Miały rację, że były takie zdenerwowane bo na łące pojawiły się bociany, chodziły unosząc wysoko nogi ( naśladują chód bociana) rozglądając się na boki, co chwilę przystawały i pochylały się do przodu jakby czegoś szukały w trawie. Ponieważ niczego nie mogły znaleźć –złe klekotały( naśladują głos bociana: kle, kle). Wysoko nad łąką krążył skowronek śpiewając wiosenną piosenkę ( naśladują głos skowronka: dzyń, dzyń), odpowiadał mu wróbel ( naśladują głos wróbla: ćwir, ćwir), który poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. Czekały one niedaleko w gniazdku piszcząc: pi, pi, pi. Nad łąką latały kolorowe motyle, co pewien czas siadając na kwiatach ( dzieci naśladują ruch latających motylków). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami szumiąc wesołe piosenki szszszsz…..szszsz….szszuuu.
    Nagle zerwał się wiatr i na niebie ukazała się wielka czarna chmura. Chmura zazdrościła zwierzętom ich łąki i ich radości i postanowiła porwać mieszkańców łąki. Otoczyła ich wszystkich i zabrała ze sobą. Na łące zrobiło się cicho i smutno. Nie było już słychać brzęczenia pszczół, bzyczenie  komarów, nie słychać było kumkania żab ani odległego klekotania bociana. Zniknął kret, a także inne owady: biedronki i motyle, osy. Co prawda kwiaty nadal rosły, ale łąka była teraz pusta i smutna.

    Zabawa „ Prawda czy fałsz?”
    Dzieci dostają szyfonowe chustki. Rodzic wypowiada zdania. Jeżeli dzieci uznają, że zdanie jest prawdziwe, poruszają chustkami nad głową. Jeżeli sądzą, że nie jest prawdziwe – siedzą bez ruchu
    • Biedroneczki są w czarne kropeczki.
    • Dziób zielony bocian ma.
    • Żaba aż trzy głowy ma
    • Motyle mają kolorowe skrzydełka.
    • Konik polny w trawie gra.
    • Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle.
    • Wiosną na łące dzieci lepią bałwana.
    • Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie.
    • A żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra.

    04.05.2020 Poniedziałek

    Witam was w kolejnym tygodniu. Tym razem już majowym. Będziemy się w min bawić  „Na zielonej łące”.

    A na powitanie zabawmy się z rodzicami zabawą integracyjną „Wesołe powitanie” (witanie się różnymi częściami ciała).

    Dzieci odwracają się twarzą do mamy lub taty, na hasło:
    witają się paluszki – dziecko i osoba dorosła witają się paluszkami,
    witają się dłonie – dziecko i osoba dorosła dotykają się dłońmi,
    witają się łokcie – dziecko i osoba dorosła dotykają się łokciami,
    witają się kolana – dziecko i osoba dorosła dotykają się kolanami,
    witają się stopy – dziecko i osoba dorosła dotykają się stopami,
    witają się plecy – dziecko i osoba dorosła dotykają się plecami.

    A teraz zagadki słowne „ Kto mieszka na wiosennej łące ?” – kojarzenie opisu słownego z rozwiązaniem zagadki – biedronka, pszczółka, motyl, ślimak

     Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka)

    Ponad łąką leci w świat, a skrzydełka ma jak kolorowy kwiat. (motyl)

    Ma żółte i czarne paseczki, lata nad łąką i głośno bzyczy kiedy grzeje słonko. (pszczoła)

     Dźwigam dom na grzbiecie, mam malutkie rogi, chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi (ślimak)

    Usiądźcie wygodnie z Rodzice niech przeczytają Wam wiersz I. Salach „Łąka”

    „Łąka tylu ma mieszkańców
    zwierząt, roślin kolorowych.
    Tu motylek, a tam pszczółka
    tutaj kwiatek – o różowy
    Z kopca wyszedł krecik mały
    obok niego idzie mrówka.
    Na rumianku w krasnej sukni
    przycupnęła boża krówka
    Nad tą łąką kolorową
    bal wydały dziś motyle.
    Zapraszają wszystkie dzieci
    więc zatańczmy z nimi chwilę.”

    Rozmowa na temat wiersza:
    – O czym był wiersz?
    – Jakiego koloru była łąka?
    – Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
    – O jakich roślinach jest mowa w wierszu?
    – Co wydały motyle nad łąką?
    – Kogo zaprosiły motyle na bal?

    Jeśli macie jeszcze troszkę siły spróbujcie namalować biedronkę lub ślimaka.

    ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    JĘZYK ANGIELSKI

    Kochani posłuchajcie piosenki, może dacie radę wymienić po angielsku niektóre zwierzęta. Powodzenia.

    /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    Kwiecień :

    1. Chciałbym być  matematykiem.

    2. Już wkrótce Wielkanoc.

    3.W zdrowym ciele zdrowy duch.

     

    Marzec :

    1. Poznajemy pracę krawcowej.

    2. Wiosna tuz tuż.

    3. Wiosna idzie przez świat.

    4. Zielone kąciki w naszej sali.