Grupa X - Przyjaciele Misia Uszatka

  • Informacje grupowe

    Witamy w grupie „Przyjaciele Misia Uszatka”

    Panie pracujące w naszej grupie:

    Wychowawczynie –  Ewa Wechman, Klaudia Aleksandrowicz

    J. angielski Klaudia Aleksandrowicz

    Pomoc nauczycielaAlicja Lewicka

    Religias. Regina

    Szanowni Państwo,

    W związku z zaistniałą sytuacją jaką jest czasowe zawieszenie funkcjonowania naszej placówki zachęcamy Państwa, aby ten okres stanowił dla dzieci okazję do utrwalania i poszerzania zdobytej już wiedzy.

    Mile widziane są ćwiczenia słuchu fonematycznego ( głoskowanie), utrwalanie poznanych liter alfabetu ( pisanych i drukowanych), ćwiczenia  w czytaniu i rozwijanie umiejętności dodawania oraz odejmowania w zakresie 10.

    Ponadto, codziennie licząc od poniedziałku,na naszej stronie internetowej ( zakładka: Czego się uczymy?), dostępne będą do samodzielnego skopiowania i druku karty pracy, ćwiczenia i zadania dla dzieci.

    Życzymy Państwu dużo zdrowia i spokoju w tym okresie.

    Ewa Wechman, Klaudia Aleksandrowicz

     

    Drodzy Rodzice,

    Od 25.03.2020 r. pracujemy według wprowadzonego rozporządzenia MEN. Realizujemy podstawę programową  poprzez obowiązek codziennego odbierania przez Państwa zadań ze strony internetowej przedszkola ( zakładka: Czego się uczymy?) i wykonywania ich przez dzieci w warunkach domowych .

    W świetle przepisów mamy obowiązek monitorowania obecności dziecka na zajęciach zdalnych. Każdy sześciolatek jest domyślnie na nich obecny, chyba, że rodzic poinformuje wychowawców, ze dziecko jest chore / leży w łóżku/ jest w szpitalu itd.- wtedy wychowawca wstawia mu obecność usprawiedliwioną i zwalnia go z wykonywania w tym terminie zadań..

    z poważaniem

    Ewa Wechman, Klaudia Aleksandrowicz

     

     

    MARZEC

    WAŻNE WYDARZENIA:

    10.03.2020- Teatrzyk pt. Na wiosennej łące”, koszt 4zł- odwołany

    13.03.2020- Wycieczka do kina na film animowany „Na przód”, koszt pokrywa Rada Rodziców-odwołana

    25.03.2020- Koncert muzyczny pt. „Calineczka i król elfów”, koszt 4zł- odwołany

    TEMATYKI CYKLICZNE:

    1.W świecie zwierząt.

    2.Zwierzęta sprzed milionów lat.

    3.Marcowa pogoda.

    4.Nadeszła wiosna.

    LUTY

    WAŻNE WYDARZENIA:

    07.02.2020- Planetarium

    28.02.2020- Teatr Współczesny Kraków pt. „W krainie Króla Lwa”, koszt 16 zł

    28.02.2020- Teatrzyk pt. „Żeglarze i piraci na morzu pełnym dzięków”

    TEMATYKI CYKLICZNE:

    1.Tak mija nam czas.

    2. Dni aktywności (okres ferii zimowych).

    3.Dni aktywności (okres ferii zimowych).

    4.Czy jesteśmy sami w kosmosie.

     

    STYCZEŃ

    WAŻNE WYDARZENIA:

    14.01.2020- Teatrzyk pt. ” Roztańczona lampa Aladyna „, koszt 4 zł

    14.01.2020- Przedstawienie pt. „Gdy Boże Narodzenie się zbliżało…”

    18.-01.2020- Mały Art z okazji Dnia Babci i Dziadka

    23.01.2020- Bal karnawałowy

    29/30.01.2020- Warsztaty zoologiczne, koszt 5 zł

    TEMATYKI CYKLICZNE:

    1. W świecie baśni.

    2. Pamiętajmy o zwierzętach.

    3. Babcia i Dziadek.

    4.Zabawy na śniegu.

     

    GRUDZIEŃ

    WAŻNE WYDARZENIA:

    04.12.2019 – Dzień Górnika

    06.12.2019– Mikołajki

    11.12.2019– Tech For Kids- zajęcia z robotyki i programowania

    12.12. 2019– Rekolekcje

    13.12.2019– Warsztaty mydlarskie- cena: 15 zł

    19.12.2019– Spotkanie świąteczne, godz.15.30

    TEMATYKI CYKLICZNE:

    1.Co robimy w wolnym czasie?

    2.To już zima.

    3.Święta tuż,tuż.

     

    LISTOPAD

    WAŻNE WYDARZENIA:

    19.11. Zebranie grupowe-godz. 15.30

    07.11. Akademia z okazji Święta Niepodległości 11 Listopada – proszę ubrać dziecko w strój galowy

    15.11. Magik. Koszt 6zł

     

    TEMATYKI CYKLICZNE:

    1. Polska mój dom

    2. Domy i domki

    3. Pada deszcz

    4. Zdrowie naszym skarbem

     

    PAŹDZIERNIK

    WAŻNE WYDARZENIA:

    10.10. Zajęcia w SP11 z j angielskiego „W krainie baśni”

    11.10. Koncert muzyczny. Koszt 4 zł

    14.10. Dzień Edukacji Narodowej. Prosimy ubrać dziecko w strój galowy

    21.10. Teatrzyk „Tygrysek Pietrek”. Koszt 4 zł

     

    TEMATYKI CYKLICZNE:

    1. Jesienią w sadzie

    2. Warzywa znane i lubiane

    3. Moja rodzina

    4. Zwierzęta domowe

    5. Jesienne eksperymenty

     

    WRZESIEŃ

    WAŻNE WYDARZENIA:

    05.09. Zebranie ogólne i grupowe – godz. 16 na filii PP19

    17.09. Teatrzyk – koszt. 4zł

    20.09. Akcja „Sprzątanie  świata”

    23.09. Powitanie jesieni kolorem czerwonym. Prosimy o akcent ubioru w kolorze czerwonym

    TEMATYKI CYKLICZNE:

    1. W przedszkolu.

    2. Od ziarenka do bochenka.

    3. Moja droga do przedszkola.

    4. Nadeszła jesień.

     

     

  • Czego się uczymy?

    31.03.2020

    Zadanie 1.

    Obejrzyj film edukacyjny o sadzeniu rzeżuchy. Jeśli to możliwe załóż uprawę w domu.

    https://youtu.be/WqUG3DAtC34

    Zadanie 2.

    Eksperyment z rzeżuchą odpowie Ci na pytanie: Co potrzebne jest roślinom do życia?

    https://youtu.be/KeOcgtMbEbk

    Zadanie 3.

    Wykonaj karty pracy („Kolorowy Start, część 3, s. 74,75,76).

    Zadanie 4.

    Pamiętaj o pomocy rodzicom w codziennych  obowiązkach domowych 🙂

    Zadanie 5. ( dla chętnych)

    Wykonaj rysunek według podanego kodu. Zacznij od kropki.

     

    Sprawdź czy wyszła Ci ośmiornica:)

    Powodzenia!

    30.03.2020

     

    Zadanie 1.

    Zapoznaj się z literą „J, j” wielką i małą, pisaną i drukowaną. Wykonaj polecenia w karcie pracy. („Kolorowy Start”, część 3).

    Zadanie 2.

    Przeczytaj tekst. Policz zdania i wyrazy w każdym zdaniu. („Kolorowy Start”, część 3).

    Zadanie 3.

    Znajdź  w swoim domu jak najwięcej przedmiotów w  których nazwie znajduje się litera „J, j”. Ile udało Ci się ich znaleźć?

    Zadanie 4.

    „Wesoła gimnastyka buzi i języka” – zabawa logopedyczna.

    Poproś rodziców o przeczytanie wiersza. Opowiedz o czym on był. Powtarzaj usłyszane kolejno  wersy  za rodzicem. Postaraj się o wyraźną wymowę.

    „Potwór”

    Pewien potwór niezbyt młody

    Żywił wielki lęk do wody

    Więc się nie mył, wód unikał

    Gdy zobaczył wannę znikał

    Więc był brudny, troszkę śmierdział

    Lecz dlaczego, to nie wiedział.

    Zadanie 5. (zadanie długoterminowe)

    Poćwicz znajomość: kształtów i kolorów, kierunków i położenia przedmiotów, kalendarza i czasu, wielkości i porównania, znajomość liczb, dodawania i odejmowania.

    https://www.matzoo.pl/zerowka

    Powodzenia!

    Dzisiaj obchodzimy Dzień Teatru, w związku z tym zapraszamy wszystkich chętnych o godzinie 17 na stronę facebook Centrum Kultury w Polkowicach, na przedstawienie teatralne „Śnieżka”. Miłego seansu 🙂

     

    RELIGIA

    Kochani Rodzice:

    Zbliżamy się do Wielkiego Tygodnia i nie będzie możliwości pokazać dziecku Stacji Drogi Krzyżowej, dlatego przesyłam ilustrację, aby odczytać dziecku treść wiersza i pomóc ją pokolorować. Można nauczyć tego wiersza, niech to będzie jego modlitwa za ludzi chorych.   „Za to, że cierpisz Jezu tak srodze, chcę iść za Tobą w krzyżowej Drodze”.

     

    Pomódlcie się dzieci modlitwą: „Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste zmiłuj się nad nami” za ludzi chorych na koronowirusa i zmarłych.

    Dzieci, proszę aby na kartce lub w zeszycie narysowały górę, na której stoi krzyż i kręta droga prowadzi pod krzyż. Rysunek pokolorować.

    //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    27.03.2020

    Zadanie 1.

    https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

    Obejrzyj na komputerze film o pierwszych zwiastunach wiosny. Przypomnij i utrwal sobie:

    • pory roku,
    • zwierzęta, które budzą się ze snu zimowego,
    • ptaki, które wracają z ciepłych krajów na wiosnę,
    • pierwsze wiosenne kwiaty.

    Zadanie 2.

    Zagraj w edukacyjną grę online „Słowo na literkę.” Twoim zadaniem będzie zaznaczenie przedmiotu, który zaczyna się na wskazaną literkę, którą wylosuje Ci komputer.

    http://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke

    Zadanie 3.

    ROSNĄCE FARBY

    Z pomocą osoby dorosłej przygotuj eksperyment „rosnące farby”. Do stworzenia farb potrzebujesz równych porcji (zależy od ciebie ile chcesz uzyskać farby) soli, mąki oraz wody. Składniki dokładnie wymieszaj i w ten sposób powstanie masa do rosnących farb. Masę bazową możesz zabarwić barwnikami spożywczymi, startą kredą lub farbami. Tak przygotowanymi farbami, możesz namalować na kartce dowolne wzory. Gdy rysunek będzie gotowy, poproś osobę dorosłą o wstawienie rysunku do mikrofalówki na ok. 30 sek. moc 800w. Farby wysychają na kartce, sztywnieją i unoszą się do góry, tworząc piękną fakturę. PAMIĘTAJ, ABY POPROSIĆ O POMOC OSOBĘ DOROSŁĄ. 

    POWODZENIA! 🙂

     

    Bolek i Jasiu dzielnie pracują 🙂

    26.03.2020

    Zadanie 1.

    Rozwiąż quiz online. Nauczysz się w nim rozpoznawać stosunki przestrzenne wyrażane słowami NA, OBOK i PRZY.

    http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661

    Zadanie 2.

    Posłuchaj wiersza na komputerze. Stwórz rysunek Pani Wiosny, która właśnie zawitała w nasze progi. Jeżeli masz możliwość użyj do wykonania rysunku farb.  🙂 

    https://www.youtube.com/watch?v=IK7I3VNDCBk

    Zadanie 3.

    Wykonaj polecenie w karcie pracy.

     

    Piękna Pani Wiosna w wykonaniu Tosi  🙂

    25.03.2020

    Zadanie 1.

    Rozwiąż krzyżówkę samodzielnie lub z pomocą osoby dorosłej.

     

    Zadanie 2. 

    Wykonaj polecenia w kartach pracy.

     

    Zadanie 3.

    Spróbuj samodzielnie przygotować tęczę z papierowego talerzyka. Przetnij talerzyk na pół, wytnij w środku półkole, pomaluj talerzyk kolorami pojawiającymi się na tęczy. Dodatkowo z waty możesz dokleić imitację chmurek. Powodzenia!

     

             

    Rysunek Kacpra 🙂

    //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    Zeszyt zadań Franka 🙂

     

     

     

    24.03.2020

     

    Zadanie 1.

    Ułóż  online puzzle o tematyce wiosennej. Postaraj się zrobić to jak najszybciej.

    https://images.app.goo.gl/PMCazAhBHrVLKGfs8

    Zadanie 2.

    Spróbuj  narysować na kartce: żabę, motyla i biedronkę według podanego wzoru.

    Kacprowi się udało:)

     

     Zadanie 3.

    Wykonaj polecenia w kartach pracy.

    Może coś do posłuchania?

     

    Powodzenia !

    ” Udział dziecka w tworzeniu samego siebie będzie tym większy , im częściej aktywność przez niego podejmowana będzie jego aktywnością…Od dorosłego więc zależy, czy stworzone warunki pozwolą na realizację przez dziecko jego własnej linii  życia, jego  różnorodnych indywidualnych dążeń, zamiarów i celów. Dom i środowisko rodzinne jest najważniejszym światem dla dziecka„.

    • Milenka odkrywa swoje talenty kulinarne 🙂

     

    • Wojtek pilnie się uczy 🙂
    • Kacper wykonał maskę chroniącą przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa 🙂
    • Jaś zaprojektował ufoludka który zwalczy pandemię koronawirusa  🙂
    • Antosia czyta sylabami 🙂
    • Maja wykonała ciekawe prace plastyczne 🙂

    Dziękujemy Rodzicom za możliwość udostępnienia zdjęć swoich pociech !

     

     

    23.03.2020

     

    Zadanie 1.

    Wybierz się na wirtualny spacer po łące. Zapoznaj się z jego mieszkańcami.

     

    Zadanie 2.

    a) Zapoznaj się z literą „Ł,ł” pisaną i drukowaną.

    b) Odpowiedz na pytania:

    • Czy litera „Ł, ł” jest samogłoską czy spółgłoską?
    • Jakim kolorem pokolorujesz literę „Ł, ł”? ( niebieski, czerwony)

    c) Podziel wyraz „łopata”  na sylaby i głoski.

    d) Podaj przykłady wyrazów w których litera „Ł, ł” jest na początku, w środku i na końcu.

    e) Wykonaj polecenia.

     

    Zadanie 3.

    Pisz litery „Ł,ł” po śladach, a potem samodzielnie.

     

    Zadanie 4.

    Wykonaj polecenia.

    Powodzenia!

    20.03.2020

     

    Zadanie 1.

    Wysłuchaj  piosenki „Marcowa pogoda”.Wykonaj polecenia:

    a) policz ile  zwrotek jest w piosence

    b)odpowiedz na pytanie:

    – O czym była piosenka?

    c) określ tempo utworu ( szybkie, umiarkowane, wolne)

    d) narysuj rysunek  do treści  utworu

    https://youtu.be/plrPdc5K4FQ

     

     

    Zadanie 2.

    Wykonaj dodawanie według podanego schematu.

    Zadanie 3.

    Pokoloruj tyle elementów ile jest kropeczek.

    Powodzenia!

    19.03.2020

     

    Zadanie 1.

    ,, ZWIASTUNY WIOSNY” – ZABAWA DYDAKTYCZNA: PRAWDA CZY FAŁSZ

    Przygotuj dwa emblematy. Jeden z uśmiechniętą buzią, drugi z buzią smutną. Poproś rodzica o przeczytanie zwiastunów wiosny. Jeśli mówi zdanie prawdziwe- pokaż emblemat z uśmiechniętą buzią. Jeśli zdanie nieprawdziwe z buzią smutną.

     

    PRZYLATUJĄ BOCIANY.
    ZAKWITAJĄ PRZEBIŚNIEGI.
    OPADAJĄ LIŚCIE.
    ROBI SIĘ CORAZ CIEPLEJ.
    ZBIERAMY GRZYBY

    Zadanie 2.

     PRZEPIS NA „MARCOWĄ ZUPĘ”

    Narysuj garnek. Przeczytaj przepis na „marcową zupę”. Narysuj tyle składników ile znajduje się w przepisie. 

    Przygotuj garnek wrzuć do niego: 

    7 promieni słońca

    kilka kropli deszczu

    4 chmury

    2 płatki śniegu

    3 podmuchy wiatru

    … i zupa gotowa 🙂

    Zadanie 3.

    POĆWICZ SEPARACJĘ RUCHÓW

    A)Rozdziel ruchy dłoni i palców

    – zaciśnij prawą dłoń i jednocześnie rozchylaj lewą

    -głaszcz (stół, blat) stół prawą dłonią i jednocześnie uderzaj o (stół, blat) lewą dłonią

    B)Rozdziel ruchy palców

    -zaciskaj pięści wokół kciuka

    – unoś po jednym palcu dłoni opartej palcami o stolik

    Powodzenia!

     

     

    18.03.2020

    Zadanie 1.

    Obejrzyj na komputerze film edukacyjny o krążeniu wody w przyrodzie. Opowiedz rodzicom co zapamiętałaś/łeś.

    https://youtu.be/EXfEySFqfyQ

    Zadanie 2.

    Obejrzyj na komputerze doświadczenie- obieg wody ciepłej i zimnej w przyrodzie. Może uda Ci się powtórzyć je w domu?

    https://youtu.be/kWtkXHx-z5g

     

    Zadanie 3.

    Spróbuj samodzielnie wykonać pracę plastyczną -” Kwiatek- metoda mokre na mokrym”.

    Powodzenia!

    17.03.2020

    Zadanie 1.

    a) Poproś rodziców o przeczytanie wiersza B.Formy Marcowa pogoda.

    Ja jestem marzec, ja wam pokażę, jak dobrze mieszać pogodę w garze.

    Zanim na dobre wiosna przybędzie, ja ślady zimy zostawię wszędzie.

    Zmarzną wam nosy i zmarzną uszy, i jeszcze trochę śnieżek poprószy.

    I chociaż słońce mocniej przygrzeje, to jeszcze chłodnym wiatrem powieje.

    b) Odpowiedz na pytania dotyczące wiersza.

    – O kim był wiersz?

    – Czym odgrażał się marzec?

    – Co to jest przedwiośnie?

    Zadanie 2.

    a) Powtórz nazwy dni tygodnia. Określ, jak nazywa się pierwszy, drugi… siódmy dzień tygodnia.

    b) Nazwij elementy pogody, występujące w marcu.

    Zadanie 3.

     (Ćwiczenia oddechowe) Wytnij z gazety paski. Dmuchaj na nie z różnym natężeniem zależnie od wypowiedzianych słów przez rodzica: „wiaterek”-, dmuchaj lekko „wichura” -dmuchaj bardzo mocno.

    Zadanie 4.

     Wyjaśnij przysłowie „W marcu jak w garncu.”

    Zadanie 5.

    Wykonaj polecenie do karty pracy.

     

    Powodzenia!

    16.03.2020

    Zadanie 1.

    a) Zapoznaj się z literą „C,c” pisaną i drukowaną.

    b) Odpowiedz na pytania:

    • Czy litera „C, c” jest samogłoską czy spółgłoską?
    • Jakim kolorem pokolorujesz literę „C, c”? ( niebieski, czerwony)

    c) Podziel wyrazy: „cytryna”, „Cyryl” na sylaby i głoski.

    d) Podaj przykłady wyrazów w których litera „C, c” jest na początku, w środku i na końcu.

    e) Odszukaj wszystkie litery „C,c” spośród innych liter. Podkreśl je niebieską kredką.

    Zadanie 2.

    Napisz po śladzie a następnie samodzielnie.

    Zadanie 3.

    a) Przeczytaj tekst.

    b) Policz zdania w tekście.

    c) Policz wyrazy w trzecim zdaniu.

    Powodzenia!

     

    PIOSENKA „Baśniowi przyjaciele”

    I. Czerwony Kapturek to dziewczynka mała,

    która w ciemnym lesie była całkiem sama.

    Szła do chorej babci, kwiatuszki zbierała,

    wesołą piosenkę tak sobie śpiewała.

     

    Ref. „Mama mnie posłała do kochanej babci,

    niosę jej owoce, leki soki i placki”.

    I tak powiedziała : „Kapturku Czerwony,

    w lesie nie rozmawiaj z żadnym nieznajomym”

     

    II. Choć groźne wilczysko ma na obiad chrapkę,

    chce pożreć dziewczynkę o kochaną babcię.

    Cała ta historia dobrze się skończyła.

    Czerwony Kapturek sprytnym dzieckiem była.

     

    PIOSENKA ” Ptasi bar”

    I. Przyszła zima, otwieramy ptasi bar,ptasi bar,

    w którym zawsze jest wesoło, zawsze gwar.

    Pan wróbelek jest kelnerem, woła głośno tak:

    „Zaproszenie tutaj ma każdy ptak”

     

    Ref. Ptasi bar czynny jest cały dzień.

    Można dostać tu śniadanko i obiadek też.

    Nie odleci zimą stąd żaden głodny ptak.

    Karmnik to jest ptasi bar, tak, tak, tak!

     

    II. W ptasim barze pełno gości, dziobią tu, dziobią tam,

    ziarno, chlebek i słodkości dla nich mam.

    Dwie sikorki już czekają na słoninki smak.

    Zaproszenie tutaj ma każdy ptak.

     

    PIOSENKA ” Babciu, droga babciu. Dziadku, drogi dziadku”

    I. Babciu, droga babciu

    powiedz mi, czy potrafisz zrobić to co my.

    My tupiemy tup, tup, tup,

    teraz babciu, ty to zrób.

    II. Dziadku, drogi dziadku

    powiedz mi, czy potrafisz zrobić to co my.

    My tupiemy tup, tup, tup,

    teraz dziadku , ty to zrób.

     

    PIOSENKA „Czy Mikołaj przyjdzie do nas?”

    I.Przyjechał Mikołaj do naszego miasta,

    szuka grzecznych dzieci, niespodzianki dla nich ma!

    Lubi pić herbatę przy kawałku ciasta.

    Więc go zaprosimy! Może nam coś da!

     

    Ref. I choć głośno dziś krzyczała cała grupa, że niedobra była zupa!

    Chociaż chłopcy przeszkadzali i pani nie słuchali,

    przybądź do nas, Mikołaju, poprawimy się!

    Choć dziewczynki dziś zamknęły się z łazience

    i miśkowi myły ręce,

    chłopcy głośno rozmawiali i pani nie słuchali,

    przybądź do nas, Mikołaju, poprawimy się?

     

    II.Cztery renifery ciągną białe sanie,

    a na saniach worek taki wielki, ze ho, ho!

    Mikołaju zaraz prośmy na śniadanie,

    wszyscy razem głośno zawołajmy go!

    Ref. I choć…

    III. Czekaliśmy wszyscy na te odwiedzinki.

    Czekaliśmy długo na prezentów miły czas.

    Przyjedź, Mikołaju, do naszej rodzinki!

    Zanim znów odjedziesz w ciemny, mroźny las!

     

    PIOSENKA „Zima”

    I. Taka cisza dookoła,

    tak się zmienił park i sad.

    Nocą przyszła do nas zima,

    zasypała śniegiem świat.

    Ref. Pada śnieg, pada śnieg, pada biały śnieg.2x

    II. Patrz, śnieżynki tańczą walca

    i wirują z wiatrem w takt.

    Wznoszą się wysoko w górę,

    niech ten taniec długo trwa.

    Ref. Pada śnieg…2x

    III. Jest tak pięknie, tak jaki w bajce,

    jakby ktoś odmienił świat.

    Jakby czarodziejską różdżką

    zmienił wszystko wokół nas.

     

    PIOSENKA „Świąteczne życzenia”

    I Gdy pierwsza gwiazdka błyśnie na wieczornym niebie,

    gdy popłynie w świat kolęda,

    przy choince zbiera się rodzina,

    to już są święta.

     

    Ref. Gwiazdka z nieba śle promyki złote

    i spełnia nam marzenia.

    Z ust do ust i z serc do serc

    płyną dobre życzenia.

     

    II. Na wigilijnym stole jasno płynie świeca

    i dwanaście potraw czeka.

    Znajdzie się dziś miejsce dla każdego,

    to już są święta.

    Ref. Gwiazdka…

     

    PIOSENKA: „Co to jest Niepodległość”

    Kiedyś Rosja, Austria i Prusy
    na Polskę mieli chytre zakusy.
    Niestety w końcu im się udało
    i zagrabili Polskę całą.

    Przez długie 123 lata
    nie było nas na mapie świata.
    I jak to czasem mówią dorośli
    wtedy nie było niepodległości.

    Ref. Co to jest niepodległość
    teraz wiem już na pewno.
    Każde dziecko dziś woła
    to polski dom, polska szkoła.
    Co to jest niepodległość
    teraz wiem już na pewno.

    Zaraz po I wojnie światowej
    powstały piękne mapy już nowe.
    Tak właśnie nasza historia biegła
    że Polska dzisiaj jest niepodległa.

    Ref. Co to jest niepodległość…

    Jedenasty listopada 1918
    Zapamiętamy już na zawsze.

    Ref. Co to jest niepodległość…

    PIOSENKA: „Jesteśmy Polką i Polakiem”

    Jesteśmy Polką i Polakiem
    Dziewczynką fajną i chłopakiem
    Kochamy Polskę z całych sił
    Chcemy byś również kochał ją i ty
    I ty

    Ciuchcia na dworcu czeka
    Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
    Ciuchcia pomknie daleko
    I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas

    Jesteśmy Polką i Polakiem …

    Pierwsze jest Zakopane
    Miejsce wspaniała
    Gdzie góry i górale są
    Kraków to miasto stare
    W nim piękny Wawel
    Obok Wawelu mieszkał smok

    Jesteśmy Polką i Polakiem …

    Teraz to już Warszawa
    To ważna sprawa
    Bo tu stolica Polski jest
    Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
    I wiele innych, pięknych miejsc

    Jesteśmy Polką i Polakiem …

    Toruń z daleka pachnie
    Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas
    Podróż skończymy w Gdański
    Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat

    Jesteśmy Polką i Polakiem …
    PIOSENKA: „Kocham Cię Polsko”

    Za Sukiennice, za Katowice
    Za łosia, żubra i za łasicę
    Za Hel, za Wisłę i za Kasprowy
    Za narodowy kotlet schabowy
    Za to, że wiosną wciąż mnie zachwycasz
    Że jak nie upał no to śnieżyca
    Za to że z Tobą czuję się swojsko
    Ja tak po prostu kocham Cię

    REF: Kocham Cię (Polsko)
    Kocham Cię (Polsko)
    Kocham Cię Polsko /x2

    Za blask choinki i za kolędy
    Za wielkie czyny, za nasze błędy
    Za dziury w drogach, w rosole oka
    Za Wawelskiego, rzecz jasna smoka
    Za mecz na Wembley, za skok Małysza
    Mało rzeźwego z Krupówek misia
    Za to że z Tobą czuję się swojsko
    Ja tak po prostu kocham Cię

    REF: Kocham Cię (Polsko)
    Kocham Cię (Polsko)
    Kocham Cię Polsko /x4

    PIOSENKA: „Polska”

    1. Czy to noc, czy to dzień
    w kraju naszym pięknie jest.
    Już od morza, aż po góry.
    Szczyty Tatr cudne są,
    Giewont dumnie pręży pierś
    i wzlatuje ponad chmury.

    ref. Bo to nasz kraj,
    nasza Ojczyzna.
    Językiem mym –
    piękna polszczyzna.
    Polska ziemia wzdłuż i wszerz
    najcenniejsza dla mnie jest,
    zawsze będę mieszkać tutaj./ bis

    2. Jezior blask, morza szum,
    wszystko dla mnie piękne jest
    w ukochanym kraju moim.
    Tutaj las, jezior blask
    każdym latem wzywa nas,
    Wiatr kołysze białe chmury.

    ref. Bo to nasz kraj, …

    PIOSENKA: „Płynie Wisła, płynie”

    Płynie Wisła, płynie
    Po polskiej krainie, (bis)
    Zobaczyła Kraków, pewnie go nie minie. (bis)

    Zobaczyła Kraków,
    Wnet go pokochała, (bis)
    A w dowód miłości wstęgą opasała. (bis)

    Chociaż się schowała
    W Niepołomskie lasy, (bis)
    I do morza wpada, płynie jak przed czasy. (bis)

    Płynie Wisła, płynie
    Po polskiej krainie, (bis)
    Zobaczyła Kraków, pewnie go nie minie. (bis)

    PIOSENKA: „Idzie jesień poprzez świat”

    1.Kwitną astry kolorowe, liście lecą mi na głowę,
    w polu kopią kartofelki, bo już czas!
    Jesień wita świat, wita nas!

    Ref.: Idzie jesień, idzie jesień poprzez świat.
    Wrzesień w kolorowe liście wpadł! O tak!
    Idzie jesień, za nią słońca złoty blask.
    Witaj, witaj wśród nas, witaj w śród nas.

    2. W sadzie jabłka malowane do koszyka
    skaczą same. Babie lato plącze nitki, bo juz czas!
    Jesień wita świat, wita nas!

    Ref.: Idzie jesień …

    3. W lesie kwitną piękne wrzosy
    Grzybki rosną w kroplach rosy.
    Na wycieczkę chodzimy razem, bo już czas.
    Jesień wita świat, wita nas!

    Ref.: Idzie jesień …

    PIOSENKA: „Grzeczne słówka”

    Dziękuję, przepraszam i proszę
    – trzy słówka za małe trzy grosze.
    I grzeczny królewicz, i grzeczna królewna
    znają te słówka na pewno.

    To przecież niewiele kosztuje,
    gdy powiesz uprzejmie:  dziękuję!
    Korona ci z głowy nie spadnie na pewno
    – nawet, gdy jesteś królewną.

    Trzy słówka za małe trzy grosze
    – dziękuję, przepraszam i proszę.

    PIOSENKA: „Znowu w przedszkolu”

    I. Gdy odejdzie słoneczne, ciepłe lato
    i wakacje już skończą się,
    wrócą dzieci do przedszkola,
    bo w przedszkolu fajnie jest.

    Ref.: W naszym przedszkolu zawsze jest wesoło,
    w naszym przedszkolu miło płynie czas.
    Dzieci są zawsze radosne, szczęśliwe,
    więc tu z chęcią wraca każdy z nas.

    II. Poznajemy literki i cyferki
    i wierszyków uczymy się.
    I śpiewamy, i tańczymy,
    tu jest piękny każdy dzień.
    Ref.: W naszym…

    III. Tutaj zawsze koledzy, koleżanki
    tak radośnie witają mnie.
    Co dzień świetnie się bawimy.
    Czy gdzieś będzie lepiej? Nie!

    PIOSENKA : „Ruch uliczny”

    1.Kiedy rano idę z mamą do przedszkola,
    przechodzimy przez ruchliwe skrzyżowanie.
    Samochody jadą szybko, każdy w swoją stronę –
    my stoimy i czekamy, aż światło będzie zielone.

    Ref.: Zielone światło – możesz iść,
    czerwone światło – stój i czekaj!
    Gdy zielone znów zabłyśnie,
    śmiało idź, nie zwlekaj!

    2. Na plecaku odblaskowe mam światełka
    i przechodzę przez ulicę tam, gdzie zebra.
    Mama albo tata mocno trzyma mnie za rękę,
    bo wiem o tym, z dorosłymi na drodze
    zawsze bezpieczniej.

    Ref.: Zielone światło – możesz iść,
    czerwone światło – stój i czekaj!
    Gdy zielone znów zabłyśnie,
    śmiało idź, nie zwlekaj!