Grupa IV - Przyjaciele Pszczółki Mai

  • Informacje grupowe

    Patronem naszej grupy jest Pszczółka Maja. Oto krótki fragment piosenki o pszczółce:  

    Jest gdzieś, lecz nie wiadomo gdzie świat w którym baśń ta dzieje się.
    Maleńka pszczółka mieszka w nim co wieść chce wśród owadów prym.
    Te pszczółkę którą tu widzicie zowią Maja, wszyscy Maje znają i kochają.
    Maja fruwa tu i tam, świat swój pokazując nam.
    Dziś spotka
    W naszej grupie jest 8 dziewczynek ( Emilka B, Lena, Klara, Zosia, Maja, Amelka i Jula) i 17 chłopców (Ilian, Bartek, Szymon, Stasiu, Michał, Karol, Dominik J, Hubert, eon L, Leon M, Wiktor, Florian, Wojtek, Leon T, Miłosz i Dominik P). W grupie pracuje Pani Danusia Styś, Iwonka Ałdaś, Edytka Kłak – logopeda i Klaudia Grzelak – angielski. O nasz a salę dba Pani Sylwia Lewandowska, która również przywozi man posiłki.
     
    UWAGA!!!
    Narazie od 16.03.2020  do 25.03.2020 przedszkole jest nieczynne.
     
    Wydarzenia stycznia
     
    18.01- Dzień Babci i Dziadka w MOK-u godz. 11
    23.01 – Bal Karnawałowy
     
    Wydarzenia grudnia:
    04.12.2019r Spotkanie z górnikami w przedszkolu z okazji ich święta
    06.12.2019r Mikołaj w przedszkolu
    13.12.2019r warsztaty mydlarskie
    17.12.2019r Jasełka dla Rodziców i Dziadków godz. 15.15
    Teatrzyk
    Wydarzenia listopada
    07.11.2019r – akademia z okazji 101 rocznicy Odzyskania Niepodległości (proszę ubrać dzieci na galowo)
    08.11.2019r – „Szkoła do hymnu” – zbiorowe śpiewanie hymnu polskiego o godz. 11.11
    15.11.2019r Teatrzyk
    19.11.2019r – Zebranie z Rodzicami
    25.11.2019r – wycieczka do apteki
     
    Wydarzenia października
    9.10.2019r – wycieczka na pocztę
    14.10.2019r – udział w akademii z okazji Dnia Edukacji Narodowej
    Teatrzyk
    24.10.2019r – planowana wycieczka do Zielonej Góry do planetarium
    29.10.2019r – wyjście na cmentarz
     
     
     
    Wydarzenia września:
    17.09.2019r – teatrzyk
    23.09.2019r – powitanie jesieni kolorem czerwonym
    24.09.2019r – Dzień Pieczonego Ziemniaka
    26.09.2019 – Wycieczka do Zaborni
    30.09.2019r – Dzień Chłopaka
  • Uczymy się i bawimy

    Drodzy Rodzice,

    Zgodnie z decyzją Ministra Edukacji Narodowej

    w dniach 25 03.2020 r – 11.04.2020 r w przedszkolu zawieszone zostają

    zajęcia dydaktyczno- wychowawcze.

     przerwa w zajęciach w przedszkolu nie oznacza wolnego od nauki. W tym czasie dzieci nie powinny wychodzić na zewnątrz, aby nie dochodziło do kolejnych zarażeń koronawirusem. Dlatego pozostańcie Państwo  w domu .Oprócz tego – dbajmy o higienę i często myjmy ręce wodą z mydłem. Pamiętajmy, że to również od Nas zależy, czy wirus będzie rozprzestrzeniał się dalej!

    Zachęcamy Państwa do kreatywnego i efektywnego spędzania wspólnie z dziećmi czasu w domu. Zostańcie Państwo w domu. Zróbcie coś dla siebie i dzieci!

    Od poniedziałku 16 marca, będziemy codziennie podsuwać Wam pomysły na zabawy wszechstronnie rozwijające umiejętności naszych dzieci.

    Zachęcamy do wspólnego działania!

     

    Kochani Rodzice !

    Zachęcamy, aby po wykonaniu  prac,( które zamieszczamy poniżej ), zbierać je np. do teczki. Po powrocie do przedszkola zorganizujemy sobie wystawę. 

    Powodzenia 🙂

    Przypominam o częstym myciu rąk przez dzieci i dorosłych, tak możemy zmniejszyć ryzyko przenoszenia różnych chorób. Jak myć ręce? Instrukcja w obrazkach poniżej ale jak długo? Mówią specjaliści 30 sekund a ile to jest dla dziecka? Zachęcam by podczas mycia dziecko śpiewało prostą piosenkę, którą wszyscy znamy:)) Oczywiście śpiewamy nie za szybko:))))

    Religia:

    Kochani Rodzice:

    Zbliżamy się do Wielkiego Tygodnia i nie będzie możliwości pokazać dziecku Stacji Drogi Krzyżowej, dlatego proszę odszukać  ilustrację Drogi Krzyźowej – kolorowanki i wydrukować ( jeśli to możliwe ), aby odczytać dziecku treść wiersza i pomóc ją pokolorować.

    Zachęcam i zapraszam do codziennej modlitwy  do Anioła Stróża. Modląc się zz dziećmi modlitwą: „Aniele Boży”  prośmy o codzienną opiekę.

    Dzieci  narysujcie na kartce lub w zeszycie swojego Anioła Stróża.

    prośba od s. Reginy

    ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    „Wlazł kotek na płotek i mruga i mruga, ładna to piosenka nie długa, nie długa.

    Nie długa, nie krótka, lecz w sam raz. Zaśpiewaj koteczku jeszcze raz”.

    Znalezione obrazy dla zapytania: kiedy myjemy ręce przedszkole

    Kącik z pomysłami zabaw dla dzieci w domu.

    Co robić z dzieckiem w domu?

    1. Upiec i ozdobić ciasteczka
    2. Pobawić się w teatrzyk
    3. Zrobić pokaz mody
    4. Zrobić karmnik dla ptaków
    5. Układać puzzle
    6. Zrobić sobie sesję fotograficzną z gadżetami
    7. Stworzyć własną grę planszową
    8. Zbudować namiot z kocy i poduszek
    9. Czytać książki
    10. Bawić się w kalambury
    11. Bawić się w ciepło/zimno
    12. Wydrukować kolorowanki z internetu
    13. Bawić się w sklep
    14. Ugotować razem obiad, wspólnie zaplanować menu
    15. Zrobić pyszny, kolorowy deser 16. Zrobić seans filmowo-bajkowy z popcornem
    16. Ułożyć zamek z klocków
    17. Zrobić samodzielnie piasek kinetyczny
    18. Zrobić samodzielnie instrumenty i urządzić koncert
    19. Zrobić list – wycinankę ze starych gazet
    20. Zrobić figurki z warzyw, a potem je schrupać
    21. Zrobić frytki z jabłek i je schrupać
    22. Zagrać w zgadywanie smaków
    23. Zrobić konkurs na największą wieżę z klocków
    24. Zasadzić kiełki/fasolę na parapecie i obserwować jej wzrost
    25. Nagrywać filmiki w aplikacji Boomerang – mega frajda dla dzieci
    26. Bawić się w restaurację
    27. Bawić się w „Kto najdłużej wytrzyma…”
    28. Zrobić pokaz zabawek
    29. Uszyć prostą zabawkę lub poduszkę
    30. Bawić się w zamianę ról
    31. Bawić się w segregowanie (guzików, fasolek)

    27.03.2020 (piątek)

    1. Poćwiczmy, rozruszajmy się

    • Ćwiczenia rozciągające – dzieci trzymając szarfę przed sobą wykonują skłony, trzymanie szarfy nad głową skręty w prawo i lewo, kołysanie się w prawo i lewo,
    • Ćwiczenie wyprostne – wzmacniające mięśnie grzbietu – dzieci siadają w siadzie klęcznym, podnoszą szarfę w górę, skłaniają się w przód sięgając jak najdalej, 
      a następnie przechodzą do siadu.
    • „Przeplataniec z woreczkiem”- Dzieci przekładają woreczek gimnastyczny pod kolanem. Leżenie na plecach, przekładanie woreczka pod plecami i nad brzuchem.
    • Ćwiczenia stóp:

       Dzieci stawiają stopę na woreczku gimnastycznym. Na dany sygnał podnoszą woreczek palcami stopy. Ćwiczenie wykonują raz jedną, raz drugą stopą.
      – Siad prosty podparty, woreczek leży przy lewej stopie; dzieci chwytają ją palcami prawej stopy i przekładają ją kilka razy przez lewą nogę. Następnie ćwiczenie wykonują drugą nogą.

      • Rzucanie woreczkami do celu. Dzieci rzucają woreczki do dużego pojemnika.

     

    2. Na stronie www.mac.pl/publikacje znajdziecie Państwo karty pracy z naszej książki „Nowe przygody Olka i Ady” cz.2

    Proszę o wykonanie pracy na str.26

    3. Narysuj szlaczki

     

    Darmowe szlaczki do drukuĆwiczenia grafomotoryczne dla dzieci. Labirynty i szlaczki dla ...

    4. Bajki na dobranoc

    bajki do pobrania

    Życzę miłego weekendu. Do usłyszenia w poniedziałek.

    26.03.2020 (czwartek)

    Dziś zapraszam do posłuchania i pośpiewania uroczej piosenki o wiośnie, którą lubią śpiewać wszystkie przedszkolaki.

    Maszeruje wiosna” K. Bożek-Gowik

    Tam daleko gdzie wysoka sosna

    maszeruje drogą mała wiosna.

    Ma spódniczkę mini, sznurowane butki

    i jeden warkoczyk krótki.

    Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło

    lecą i świergocą głośno i wesoło.

    Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat

    gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

    1. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu

    małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi

    balony a z nich każdy jest zielony.

    Ref. Maszeruje wiosna …..

    1. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas

    każda trawka chce być już zielona.

    gdybyś zapomniała inną drogą poszła

    zima by została mroźna.

    Ref. Maszeruje wiosna  …..

    Ćwiczenie połącz w pary takie same obrazki

    Znalezione obrazy dla zapytania: oznaki wiosny karty pracy

    pokoloruj obrazek a następnie potnij po liniach  i ułóż puzzle

    Znalezione obrazy dla zapytania: puzzle do kolorowania i wydruku

    W programie Mini mini polecam bajkę p.t.”Bing” o ematycznym króliku i jego przyjaciołach

    Proszę obejrzeć filmik edukacyjny „Przyleciały bociany” na TVP VOD – Domowe Przedszkole

    Kochani Rodzice teraz coś dla Was do przemyślenia. Rozumiem ten trudny czas, niedługo wrócimy do normalności i wtedy proszę to co wysłuchacie przemyśleć. Poniżej zamieszczam wykład Pani prof. Cieszyńskiej w Tychach.

    Kto to jest to tu http://www.cieszynska.pl/index.php?s=profesor

    a tu wykład    https://www.youtube.com/watch?v=x2whwq0SVcg

    25.03.2020 (Środa)

    1.Dzisiaj pora na matematykę. Proszę o obejrzenie i wspólne śpiewanie Piosenki Śpiewające brzdące „Raz , dwa, trzy.” Jest to fajna matematyczna piosenka, która pozwoli nam utrwalić liczenie Podaję adres: https://www.youtube.com/watch?v=Qxaf_udSzng.

    2.Zagadka matematyczna ” Co powstanie?”Proszę aby dzieci pokolorowały wg odpowiedniego kodu i zobaczyły co powstanie.

    kwadraty- na kolor różowy        trójkąty- na kolor niebieski     koła- na kolor zielony     serduszka – na kolor żółty

    Podobny obraz

    3.Zabawy ortofoniczne czyli ćwiczenia ruchowe połączone z naśladowaniem głosów zwierząt:

    • Bocian (kle, kle) – dzieci stoją na jednej nodze.
    • Żaba (kum, kum) – skaczą w przysiadzie.
    • Ptaki (fi u – fi u – tijo – tijo) – bieg i „machanie skrzydełkami”.
    • Kukułka (ku – ku) – przysiad.
    • Mucha (bzz…) – bieg na czworakach.
    • 4.Proszę aby dzieci otoczyły pętlą tylko te obrazki, które przedstawiają wiosnę, oraz pokolorowanie ich.

    Znalezione obrazy dla zapytania: karty pracy wiosna przedszkole

    Miłej zabawy!

    LOGOPEDIA
    Zapraszam dzieci i rodziców do wspólnej pracy i zabawy nad kształtowaniem poprawnej wymowy dziecka – nauczyciel, logopeda Regina B. Pod nagłówkiem LOGOPEDIA będę zamieszczała zabawy i ćwiczenia logopedyczne. Miłej i efektywnej zabawy . Zabawy logopedyczne powinny dostarczać dziecku radość i kojarzyć się z miłym spędzaniem czasu. Ćwiczenia usprawniające wargi czy język i pomagające w rozwoju mowy wcale nie muszą być nudne!                                                                                             Zabawy logopedyczne na usprawnienie warg ;                                                                                                                              Ćwiczenie „buziaczki-śmieszaczki”
    Usiądźcie wygodnie naprzeciwko siebie i poprzesyłajcie sobie buziaczki (ściągajcie wargi w dzióbek) i uśmiechy (rozciągajcie wargi w szerokim uśśśśmmiechu). Powtórzcie tę zabawę kilka razy. Na pewno wprawi was w dobry nastój.
    Ćwiczenie „wesoły dźwig”
    Usiądźcie razem przy stole. Postaw przed dzieckiem talerzyk, na którym rozsypiesz kilka małych cukierków (lub kulek zbożowych). Zadaniem dziecka będzie chwytanie ich ustami i przenoszenie do twojej dłoni. Usta dziecka będą dźwigiem, a twoja dłoń budowlą.
    Ćwiczenie „zmęczony konik” Tę zabawę możesz przeprowadzić kilka razy w ciągu dnia. Pokaż dziecku, jak parska konik, a następnie poproś trzylatka o powtórzenie. Możecie parskać na zmianę.

    24.03.2020

    Witam wszystkich. Dzisiaj zaczniemy od obejrzenia filmu Bocian i wiosna a w nim wywiad z bocianem który przeprowadzi Krasnal Tadzio. Niezwykły gość opowie o ……….

    Film dostępny na stronie http://www.lulek.tv/vod

    Teraz wykonamy bociana z płatków kosmetycznych

     Dzieci przyklejają waciki kosmetyczne dzięki czemu powstał brzuch i głowa. Następnie wycinają z czarnego papieru skrzydełka, które przyklejają na biały wacik, a z czerwonego papieru powstał dziób i nogi. Ostatnim etapem jest umiejscowienie naszych bocianów do styropianu wcześniej przygotowanego na zielonej bibułce🐤🐸🐞

    Znalezione obrazy dla zapytania: bocian z płatków kosmetycznych

    Zachęcam również do wykonania pracy – spostrzegawczość

    Znalezione obrazy dla zapytania: odszukaj różnice na obrazkach

    Sytuacja jest jaka jest. Nie możemy chodzić do przedszkola, ale przedszkole może przyjść do nas. Możemy oglądać przemiłe przygody Kulfona i Margolci. poniżej podaję link:

    vod.tvp.pl

    Bajka relaksacyjna na dobranoc – Celina Zubrycka

    Słońce zachodziło nad łąką. Ciepłe promienie słoneczne leciutko dotykały brzegów zielonych i złotych liści. Czasem udawało się im uchylić ich brzegi, które szeleściły cichutko. Jesień otulała świat. W powietrzu czuć było spokój i jakąś dziwną senność. Przychodził wieczór i aż chciało się spać. Zachód słońca jak zwykle przypominał roślinom, ptakom i motylom, że kończy się dzień. Już czas chować się do ciepłej norki i przykryć kołderką, usiąść w mięciutkim gniazdku.

    Na cieniutkim jak aksamit płatku pachnącej róży usiadł motylek. Zaraz złoży skrzydełka i zamknie oczy. Patrzył teraz na nie – zmęczony. Koła i półkola falowały wśród różnych barw. Jedne zachodziły na drugie, potem zmieniały się w spirale – szersze od góry i zwężające się ku dołowi. Kolorowe wstęgi na lekko falujących skrzydłach za chwilę znowu tworzyły koła i półkola. Kręciły się i obracały czerwień i turkus albo pomarańcz i błękit. Ciężkie powieki motyla opadały. Skrzydła zamykały się. Czułki pochylały się jak dzwoneczki.

    Duże koło, małe koło, i w lewo, i w prawo, i w bok. Mały ptaszek wracał do gniazdka. Jeszcze jedno koło w dół i w górę. Zaraz ukołysze się do snu. Złoży dzióbek, wtuli go w mięciutkie piórka, zamknie oczka. Złote i czerwone promienie słońca gładziły zmęczone skrzydełka, które układały się do snu. Szaro-białe, blado-żółte piórka falowały.

    Trawy kołysały do snu zmęczone owady. Pora spać, pora spać. Ciepła ziemia, miły piasek, łodyżki roślin jak brzegi łóżka. Wiatr pochyla liście. Szaro-bure, błękitno-zielone rośliny uginały głowy.

    Mrówki dreptały na palcach. Czas spać. Koniec pracy. Ciężkie pakunki stanęły w mrowisku. Trzeba odpocząć.

    Ruch stawał się coraz wolniejszy i wolniejszy. Zachodzi słońce, leniwe promienie opadają na ziemię. Czerwień i złoto zachodu chowają się między trawy i kwiaty. Rozpływają się w zieleni i granacie. Miękko i ciepło coś kołysze się do snu. Szumi, szeleści, zaraz noc. Zamykają się oczy pod ciężkimi powiekami. Ciepło, cicho, miło, miękko. Czas spać, już czas.

    Do usłyszenia jutro. Pa pa

    JĘZYK ANGIELSKI

    Kochani, posłuchajcie piosenki, którą już znacie i bawcie się dobrze! Poszukajcie kolorów w domu i je nazwijcie, powodzenia!

    Tematyka marca

    1. Zwierzęta dżungli i sawanny

    2. Zwierzęta naszych pól i łąk

    3. Marcowa pogoda

    4. Wiosenne przebudzenie

      1.  

    Witamy w nowym tygodniu Was kochane przedszkolaki i Waszych Rodziców. W tym tygodniu będziemy rozmawiać o wiośnie, będziemy eksperymentować i wiele innych rzeczy bedziemy wykonywać.

    Zadanie 1.

    Zajęcie to opowiadanie B. Szelągowskiej ,,Leniwa Cebulka”  z serii ,,Olek i Ada – nowe przygody”.

    Kochany rodzicu przeczytaj dziecku opowiadanie, a następnie porozmawiaj o treści wysłuchanego opowiadania. Pomogą Ci w tym pytania pod tekstem.

    Powoli zbliżała się wiosna. Tak naprawdę chyba wcale jej się nie spieszyło. Za oknem raz prószył śnieg, a raz kropił deszcz. Nic nie zapowiadało zmiany pogody, mimo że marzec powoli dobiegał końca. Pani poprosiła dz. o przyniesienie do przedszkola plastikowych doniczek. Zaraz po śniadaniu grupa Olka wyruszyła do sklepu ogrodniczego i zakupiła cebulki.

    -Proszę pani co będziemy robić z tymi cebulkami? – zapytała zaciekawiona Kasia po powrocie ze sklepu.  – Kasiu, to właśnie na wiosnę co roku przyroda budzi się do życia. Jeżeli swoją cebulkę wsadzisz do doniczki z ziemią, po kilku dniach wykiełkuje z niej szczypiorek.

    -Ale chyba trzeba będzie ją podlewać- dodał Olek.  Zgadza się , Olku. Musimy także postawić nasze doniczki z cebulkami na parapecie najbardziej nasłonecznionego okna. Wszystkie rośliny potrzebują światła, inaczej nie urosną. Czyli roślinom potrzebne są ziemia, woda i światło. Kto już posadził swoją cebulkę – tak jak pokazywałam – może ją podlać i postawić na parapecie. Myślę, że gdy wiosna zobaczy nasze roślinki, od razu zagości u nas na dobre.

    -Moja na pewno wyrośnie pierwsza – przechwalał się Bartek.  – Nie. Ja swoją lepiej podlałem – zawołał Maciek. – Ale moja była największa – dodał Olek.

    Mineło kilka dni. Wszystkie dzieci sumiennie podlewały kiełkujące roślinki i je porównywały. Olek bardzo się martwił, bo tylko jemu nie chciało nic wyrosnąć. – Jakaś leniwa  ta twoja cebulka – żartował z Olka Bartek. – Spójrz, jaka moja jest duża. Chłopiec patrzył z zazdrością na rosnące roślinki. Zasmucony, poszedł bawić się samochodami.

    -Olek, choć tu szybko- zawołała Kasia tuż przed obiadem. – Coś się zazieleniło w twojej doniczce. To na pewno szczypiorek!. Wszystkie dzieci zaczęły z uwagą oglądać doniczkę chłopca. – To naprawdę szczypiorek. Hura! Nareszcie! – zawołał uszczęśliwiony. – A już myślałem, że tylko ja nie będę miał czym przywitać wiosny. Widzicie, dzieci, warto było czekać – powiedziała pani. – W końcu nikt się tak nie cieszył jak Olek.

    Pytania do opowiadania:

    -Co robiły dzieci z grupy Olka?, – Kto najdłużej czekał na swój szczypiorek?

    -Powiedzcie, co jest potrzebne do wzrostu roślin?;  

    -Jak nazywa się pora roku, o której mowa w opowiadaniu?

    2. Zajęcie to działanie ogrodniczo- badawcze ,,Sadzenie cebulki w doniczce”.

    Rodzicu! przygotuj dziecku wszystkie potrzebne rzeczy, aby posadzić cebulkę. Powodzenia w codziennej obserwacji swojej cebulki. (wykonanie ćwiczenia zależy od możliwości domowych!!!).

    3.Zajęcie  plastyczne ,,Pani Wiosna”

    Pokoloruj obrazek Wiosny różnorodnymi kredkami. Wykorzystaj różnych odcienie koloru zielonego, żółtego, niebieskiego. Wykonaną pracę postaw w widocznym miejscu w domu. Na pewno wszystkim domownikom się spodoba. Powodzenia!!.

    Znalezione obrazy dla zapytania: wiosna - kolorowanka

    .  Pamiętajmy o zachowanie pracy dziecka!!

    I jeszcze coś dla zabawy.

    ZABAWA BADAWCZA

     „Kolorowe wulkany”

     Potrzebne będą: ocet, soda oczyszczona, opcjonalnie barwniki spożywcze (lub rozwodniona farba), płyn do naczyń/mleko

    1. Szklane naczynia ustawiamy na talerzyku lub tacce.
    2. Nalewamy do nich ocet (1/5 – 1/3 objętości pojemnika).
    3. Dodajemy sodę- możemy liczyć wspólnie z dziećmi (1 łyżeczkę do każdego z naczyń) i obserwujemy kipiący wulkan.
    4. Do naczyń warto dodawać barwniki – przy każdym powtórzeniu eksperymentu inny kolor. Możemy ćwiczyć z dziećmi jak mieszają się kolory.
    5. Warto dodać też dodatkowy składnik, np. płyn do naczyń lub mleko, porównać efekty – w czym piany są do siebie podobne, a czym się różnią?

    Do zobaczenia jutro. powodzenia

    20.03.2020

    Witam wszystkich bardzo serdecznie

    Kochani Rodzice, przeczytajcie dzieciom wiersz p.t.”Jak dzieci zimę żegnały”

    Dość mam sanek, nart i śniegu.

    Chcę już w piłkę grać!

    Po zielonej trawie biegać!

    W berka sobie grać!

    Dość mam chlapy i roztopów, szarych smutnych dni.

    Przybądź, wiosno, jak najprędzej,

    rozchmurz niebo mi.

    Przynieś kwiaty, promień słońca,

    zieleń liści, ptaków śpiew.

    Niech zadźwięczy pieśń skowronka,

    Przybądź, proszę cię!

    Rozmowa na temat wiersza:

    1. O co prosiła autorka wiersza?

    2. Dlaczego tęskniła za wiosną?

    3. Dlaczego chciała, aby odeszła już zima?

    Zapoznanie z ludowym zwyczajem topienia marzanny.

    Rysuj po śladzie i pokoloruj obrazek

    Znalezione obrazy dla zapytania: szlaczki z wesołej paczki

    19.03.2020

    Zadanie na jutro:))) czyli 20.03.2020

    Kochani rodzice i dzieci:😊) przed nami pierwszy dzień wiosny. W naszym przedszkolu co roku witamy Panią wiosnę kolorem zielonym. Nie możemy się spotkać i się bawić😢.  Dlatego zapraszam do powitania wiosny w domu-dzieci możecie się ubrać na zielono (oczywiście nie tylko dzieci) i wykonać z rodzicami kwiatki no i nie zapomnijcie o zrobieniu Marzanny. Zróbcie zdjęcia jak witacie wiosnę, kochani rodzice wyślijcie 1 zdjęcie na mój adres :iwonaaldas@gmail.com.  Zbiorę i zamieszczę w naszej galerii na stronie. Zapraszam do zabawy😊 

    Dzisiaj trochę się poruszamy i trochę się pouczymy.

    Opowieść ruchowa „Marcowy spacer”. (Dzieci wykonują czynności jakie są w opowieści)
    Pewnego dnia Ola wyjrzała przez okno. Pomyślała, jaka piękna pogoda, chyba wybiorę się na spacer”. Na dworze świeciło słońce, a niektóre dzieci zaczęły jeździć na rowerkach. Ubrała czapkę, kurtkę i postanowiła pójść do parku. Spacerując oglądała pąki na drzewach, zieleniącą się trawkę. Rozpięła kurtkę, zdjęła czapkę, bo było jej ciepło. Nagle, w oddali zauważyła ciemną chmurę na niebie. Och, chyba będzie padało. Lepiej wrócę do domu. Poczuła jak zaczyna wiać coraz silniejszy wiatr. Chciała nałożyć czapkę, ale wiatr zerwał ją
    z głowy dziewczynki. Poczuła też mokre krople na twarzy. Postanowiła wracać, gdyż chmury były coraz ciemniejsze a wiatr coraz silniejszy. Po powrocie do domu, usiadła przy oknie
    i obserwowała. To padał deszcz, to śnieg, wiatr przeganiał chmury zza których zaglądało słoneczko. Tak na zmianę, raz to raz tamto. Tyle wydarzyło się w ciągu dzisiejszego dnia.
    No cóż, w marcu jak w garncu, pomyślała Ola.

    2. Rozwiązywanie zagadek.
    Gdy go długo nie ma, wszyscy narzekają.
    A gdy przyjdzie pod parasol się chowają. (deszcz)

    To mała gwiazdka, biała, niewielka.
    Chuchniesz, zostanie wody kropelka. (śnieg)

    Szumi, świszcze, zagarnia liście.
    Czasem deszczem nas opryśnie. (wiatr)

    3. Naśladowanie odgłosów:
    • padającego deszczu (poruszanie palcami u rąk przenoszonych z góry na dół),
    • wiejącego wiatru (wymawianie w sposób ciągły głoski sz). (głośno i cicho)

    4. Proszę przeczytać  wiersz B. Forma „Marcowe kaprysy”.
    „Wymieszał miesiąc marzec pogodę w garze.
    Ja wam tu zaraz wszystkim pokażę.
    Włożę troszkę deszczu, słoneczka promieni,
    Domieszam powiew wiatru ciepłego,
    Smutno by w marcu było bez niego.
    Śniegu i burzy jeszcze troszeczkę dodam,
    Będzie prawdziwa marcowa pogoda”.

    Pytania do wiersza:
    • O jakim miesiącu była mowa w wierszu?
    • Co miesiąc marzec włożył do garnka?

    5. Zabawa dydaktyczna „Prawda/ Fałsz”
    Pogoda w marcu bywa kapryśna.
    W marcu czasem z chmur pada deszcz a czasem śnieg.
    Niedźwiedzie przygotowują się do snu.
    Coraz cieplej będziemy się ubierać.
    Wicher to bardzo mocny wiatr.
    Ptaki odlatują do ciepłych krajów.

     

    Zadanie na marcową pogodę:))

     

     

    Znalezione obrazy dla zapytania: ćwiczenia grafomotoryczne karty pracy

    Miłego dnia 🙂

    18.03.2020

    Zadania na dzisiaj:

    1.Piosenka „Marcowa pogoda” sł. Stanisław Karaszewski, muz. Ewa Witkowska 

    Ugotuję dziś pogodę
    na marcową zmienną porę.
    Wleję deszczu kilka kropel,
    dodam też lodowy sopel.
    Słońca żółcią wnet poleję,
    niech się w garnku słonko grzeje.

    Już pogoda się gotuje,
    wszystko mieszam i próbuję.
    Jak mgła z garnka para bucha
    Och, pogoda mnie nie słucha!
    Już unosi się pokrywa, zerkam
    – w garnku tęcza pływa.

    Proszę państwa aby dzieci powiedziały po wysłuchaniu piosenki o czym jest ta piosenka?

    Postarały się nauczyć  pierwszej zwrotki piosenki.

    2.Zadanie matematyczne „Połącz figury” . Proszę aby dzieci połączyły takie same figury w pary, a następnie pokolorowały je na taki sam kolor.

    Trójkąty na niebiesko.

    Koła na czerwono.

    Kwadraty na żółto.

    Proszę aby dzieci przeliczyły ile jest  razem trójkątów, kół oraz kwadratów.

     

    Znalezione obrazy dla zapytania: karty pracy matematyka przedszkole do druku

     

    3. Ćwiczenia logopedyczne „Gimnastyka buzi i języka”- proszę o systematyczne wykonywanie codziennie  ćwiczeń z dziećmi, w miarę państwa możliwości oczywiście.

    – przesadne, głośne i dokładne wymawianie naprzemienne samogłosek: e-o-e-o-e-o (naśladujemy karetkę pogotowia), i-o-i-o-i-o (zabawa w naśladowanie osiołka), e-u-e-u-e-u (naśladowanie straży pożarnej);

    – „Pajacyki” – naśladowanie min wesołego i smutnego pajacyka;

    – „Wielbłąd” – zakładanie dolnej wargi na górną i odwrotnie – górnej na dolną;

    – „Króliczek” – wysuwanie warg do przodu (wargi ściągnięte) i przesuwanie w kąciki ust: w prawo, w lewo, tak jakby królik chrupał marchewkę;

    – „parskanie” – naśladowanie odgłosu zmęczonego konika, lub warkotu samochodu;

    – „całuski dla mamy”, czyli głośne cmokanie ściągniętymi w dzióbek wargami;

    – nadymanie jednego policzka i przesuwanie powietrza do drugiego (tak jakbyśmy płukali buzię wodą);

     

    Wykonaj z pomocą Rodzica żabę.

    Żabka z rolki papieru Wykonanie żabki rozpoczynamy od obklejenia rolki zielonym papierem. Wycinamy wcześniej odmierzony prostokąt, a potem smarujemy klejem i przyklejamy razem do rolki. Następnie z zielonej kartki wycinamy głowę, z białej i czarnej oczy, nosek oraz z czerwonej buzię. Naklejamy oczka, nosek i buzię na mniejszy kawałek papieru, a dopiero na koniec przyklejamy całą główkę żabki do tułowia za pomocą kleju.   Obraz 054

    Czytaj więcej: https://www.sosrodzice.pl/zwierzatka-z-rolek-po-papierze-toaletowym/

     

     

     

    17.03.2020r wtorek

    I. Proponuję wykonanie pracy plastycznej p.t.”Dzieci i deszcz”

    Proszę Rodzica o narysowanie dziecku parasola. Dziecko pokoloruje kredką parasol w różne wzorki. Następnie kałuże i krople deszczu wyklei niebieską plasteliną.

    II. Zabawy kształtujące postawę ciała

    „Skradający się kotek”

    Ustawiamy się w pozycji klęku podpartego, ze zgiętymi łokciami. Palce rąk skierowane są do wewnątrz, klatka piersiowa oraz głowa trzymane są nisko nad podłogą. Na umówiony sygnał zaczynamy skradać się jak kotek: najpierw przenosimy ręce, a następnie przyciągamy jedną nogę do przodu a drugą – wyprostowaną zostawiamy z tyłu.

    W tym ćwiczeniu głównie odciążamy kręgosłup od osiowego obciążenia, rozciągamy mięśnie biodrowo-lędźwiowe oraz wzmacniamy mięśnie ściągające łopatki.

    „Gazeta”

    Do tej zabawy potrzebna nam będzie gazeta.

    Stajemy w pozycji skorygowanej, bez skarpetek. Każdy dostaje po kilka stron gazet, które kładzie na podłodze obok swoich stóp. Na sygnał „start” staramy się podrzeć gazetę na kawałki samymi palcami stóp (nie stajemy na gazecie). Następnie zbieramy wszystkie swoje kawałki gazety za pomocą stóp: podnosimy jeden kawałek palcami prawej stopy i podajemy do lewej ręki, kolejny kawałek podnosimy palcami lewej stopy do prawej ręki.

    Innym wariantem tej zabawy może być próba uformowania stopami kulki z gazety.

    Przez całą zabawę staramy się utrzymać proste plecy.

    W tym ćwiczeniu wzmacniamy mięśnie wysklepiające stopy.

    III. Rysuj pośladzie i pokoloruj obrazek

    Znalezione obrazy dla zapytania: rysuj pośladzie - przedszkole

    IV. Zachęcam do obejrzenia razem z dzieckiem programu edukacyjno-wychowawczego „Domisie” o godz. 10 lub 12 w TVP ABC.

    V. wieczorne czytanie z cyklu „Cała Polska czyta dzieciom”

    Bajeczka o małym jabłuszku

     
    Na leśnej polance rosła sobie dzika jabłonka. Między jej listkami wyrosło małe jabłuszko z czerwonym rumieńcem.
    Wypatrzyła je polna myszka. Stanęła pod jabłonką i pokręciła noskiem.
    – Ach, jak pięknie pachnie, jakie dojrzałe, pyszne jabłuszko – myślała, zastanawiając się, jak je zerwać.
    Próbowała nawet wdrapać się na jabłonkę, ale w połowie pnia łapki ześlizgiwały się i, pac, myszka lądowała na ziemi.
    – Hej! Ty tam! – śmiały się z niej wróbelki. – Udajesz, że jesteś fruwającą myszką?
    – Znalazłam jabłko, ale nie mogę go zerwać – odpowiedziała zawstydzona myszka.
    – A my potrafimy! – zaćwierkały wróbelki.
    Usiadły na gałęzi i zaczęły nią potrząsać. Jabłuszko spadło, potoczyło się po trawie i zatrzymało koło drzemiącego na słońcu zająca. Obudzony zajączek złapał jabłko i zadowolony zamruczał tak: Myślałem, że mi się śniło, a to naprawdę było. To wcale nie był sen, zaraz jabłuszko zjem!
    – To ja zobaczyłam jabłuszko, to moje! – piszczała myszka.
    – Oddawaj! – ćwierkały wróbelki. – To nasze jabłuszko.
    – Ale ja je znalazłem – bronił się zajączek. – Nie oddam.
    – Oddaj, bo będziemy dziobać – złościły się wróbelki.
    – To moje, to moje! – piszczała myszka.
    Kłócili się, wyrywali sobie pachnące jabłuszko i nawet nie zauważyli, kiedy z zarośli wyszedł dzik. Chrząkał tak głośno, że zajączek, myszka i wróbelki odskoczyli ze strachu, a jabłuszko zostało na trawie.

     

    – Widzę śliczne jabłuszko – chrząknął dzik. – Dzikie jabłuszko dla dzika.
    – Ale ja je pierwsza zobaczyłam – pisnęła myszka.
    – A my zerwałyśmy je z drzewa – tłumaczyły wróbelki.
    – Ale tak naprawdę, to ja znalazłem je w trawie – mówił zajączek.
    – Też lubię chrupać słodkie jabłuszka – przyznał dzik.
    Na polance zapadła cisza. Myszka popatrzyła na wróbelki, wróbelki na zająca, a potem wszyscy przyjrzeli się dzikowi.
    „Jest taki wielki, silny i dziki”, pomyśleli. „Pewnie zabierze nam jabłuszko”.
    – Myślicie, że jak jestem dziki, to pewnie też jestem zły? – spytał dzik. – A to nieprawda. Wiem, co trzeba zrobić.
    – Co? Co? Powiedz, co? – wołali jedno przez drugie.
    – Sprawiedliwie podzielimy jabłuszko i każdy dostanie po kawałku. Myszka za to, że wypatrzyła jabłuszko na jabłonce, wróbelki za to, że je strąciły z gałązki, zając za to, że je znalazł, a ja, bo nie pozwoliłem wam się dalej kłócić. Niewiele brakowało, a doszłoby do bijatyki. I każdy dostał cząstkę słodkiego jabłka. Ach, jakie było pyszne!

    Kalendarz pogody

    Zachęcam do prowadzenia przez dzieci kalendarza pogody. Udostępniamy także arkusz z najpopularniejszymi symbolami pogody do wydrukowania, pokolorowania i naklejania na kalendarz. Mamy więc takie symbole jak: słońce, częściowe zachmurzenie, zachmurzenie całkowite, deszcz, śnieg z deszczem, śnieg i burza. Oczywiście gotowe symbole nie powinny wyczerpywać kreatywności dzieci – mogą zapisywać lub rysować m.in. takie zjawiska jak mgła czy wiatr. Życzymy udanych obserwacji pogodowych 🙂

     
    Kalendarz pogodowy na 7 dni do druku

    Do usłyszenia jutro. Będą nowe propozycje. 🙂

     

    W domu też możemy ciekawie spędzić czas nie nudząc się. Oto przykład

    16.03.2020 r.

    Poniżej zamieszczam kartę pracy  do zabaw logopedycznych w domu.

    Żeby dzieci pomimo iż nie chodzą do przedszkola to  gimnastykowały swoje języczki w dalszym ciągu.

    Codziennie, chwilkę czasu poświęciły na ćwiczenia, a efekty na pewno będą.

    Proszę państwa o wydrukowanie kart pracy, oraz przekazanie ich swoim pociechom.

    Po wykonanych ćwiczeniach proszę o pokolorowanie buziek.

    Znalezione obrazy dla zapytania: gimnastyka buzi i języka

    Znalezione obrazy dla zapytania: karta pracy logopedia

    1. Jak zrobić gałązkę wierzby z baziami 🙂

    2. Proszę przeczytać dziecku bajkę, którą można znaleźć  na stronie (bajkinatroskiblog.wordess)

     

     

     

     

     

     
     
     
     

     

    Tematyka stycznia

    1. Mijają dni, miesiące, lata

    2. Zima i zwierzęta

    3. Babcia i Dziadek

    4. W karnawale same bale

    Piosenka :

    „Dziadku, Dziadku”– z płyty Śpiewające brzdące cz. 4 

    1. Taki pan, który brodę ma, czy ty wiesz już kto to jest?
    Na spacerze lody da, poczęstuje ciastkiem też.
    Opowieści mnóstwo zna i rozśmiesza nimi mnie.
    Wciąż na twarzy uśmiech ma, bardzo dużo rzeczy wie.
    Ref.: Dziadku, Dziadku, Dziadku, mała wnuczka twa
    Życzeń moc najlepszych dziś dla Ciebie ma.
    Dziadku, Dziadku, Dziadku, mały wnuczek twój
    Serduszko Ci daje, Dziadku mój.
    2. Dziadek to jest taki pan, który zawsze humor ma.
    Gdy na spacer chce iść sam, szybkom proszę weź mnie też.
    Bo, gdy Dziadek idzie w dal wszystko kolorowe jest.
    Ptaszek śpiewa, wietrzyk gra, świat zaczarowany jest.

     

     

    Wiersz :

    Babciu, babciu, coś ci dam,
    Uśmiech w sercu, który mam.
    Kolorowe kwiatki trzy,
    żebyś miała miłe dni.
    Narysuję słonko Tobie
    I życzenia nim ozdobię.
    Przyjm laurkę dziś z kwiatkami
    Bądź szczęśliwa razem z nam

    Tematyka grudnia:

    1. Jak wyglądał świat przed milionami lat

    2. Idzie zima ze śniegiem

    3. Choinka w naszej sali

    4. Idą święta

    5. Skok w Nowy Rok

    Wiersz: „Dzień górnika”

    Nie poznasz dzisiaj głogowskiej ulicy,

    tak odświętna i kolorowa.

    Grają orkiestry, idą górnicy

    czapki z piórami mają na głowach.

    Błyszczą mundury

    tańczą na wietrze czerwone pióra.

    Wesołe marsze lecą w powietrze Dzisiaj Barbórka Głogowska Barbórka.

    Piosenka „Idzie górnik”

    Idzie górnik drogą,
    piórko mu się kiwa ,
    wali grajek w bęben,
    trąbka mu przygrywa.

    Ref.:
    Tra ta ta ta ta !
    Tra ta ta ta ta !
    Tra ta ta ta ta ta!

    Pióreczka mu z czapki
    pięknie powiewają
    złote na mundurze
    guziki błyskają

    Ref.:
    Tra ta ta ta ta !

    Grajże mi trębaczu,
    grajże mi kapelo,
    niechże dziś górnicy,
    wszyscy się weselą.

    Ref.:
    Tra ta ta ta ta !

    Pastorałka „Jezus malusieńki”

    1. Malusieńki Jezus
    w twardym żłóbku spał.
    głodny i zmarznięty,
    przez sen cicho łkał.

    Ref: Nie płacz Jezu,
    my Ci zaśpiewamy,
    nie płacz Jezu,
    pięknie Ci zagramy. /bis

    2. Jezus się obudził,
    bo usłyszał śpiew,
    gdy zobaczył dzieci,
    to uśmiechnął się.

    Ref: Nie płacz Jezu…

    Pastorałka „Kolęda domowa”

    Aniołek maleńki jak wróbelek.
    Przyfrunął do szopy do Betlejem
    Zapalił na niebie wielką gwiazdę
    Aż noc się zrobiła jak dzień jasna !

    Ref. Kolęda na niebie
    Kolęda na ziemi, kolęda.
    Kolęda na niebie
    Kolęda na ziemi dla Ciebie kolędujemy.

    Zaśpiewał głosikiem jak dzwoneczek
    Że w szopie na sianie leży dziecię
    Kto widział te cuda nad cudami
    Że Bóg choć maleńki będzie z nami

    Ref. Kolęda na niebie
    Kolęda na ziemi, kolęda.
    Kolęda na niebie
    Kolęda na ziemi dla Ciebie kolędujemy.

    Przybiegli pasterze i zwierzęta
    Królowie przynieśli już prezenty
    I Ciebie zaprasza do Betlejem
    Aniołek maleńki jak wróbelek

    Kolęda na niebie
    Kolęda na ziemi, kolęda.
    Kolęda na niebie
    Kolęda na ziemi dla Ciebie kolędujemy.

    Tematyka listopada

    1. Moja rodzina

    2. Mój dom

    3. Moje prawa i obowiązki

    4, Moje zdrowie i bezpieczeństwo

    Wiersz „Barwy ojczyste”

    Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie

    a na tej fladze biel jest i czerwień.

    Czerwień – to miłość,

    biel – serce czyste.

    Piękne są nasze

    barwy ojczyste.

     

    „Z mamą w kuchni” B. Forma

    Mama piecze ciasto,
    my jej pomagamy.
    Z mąki, jajek, cukru
    ciasto ugniatamy.

    Ref.: Pomagamy mamie
    w domowych pracach,
    kiedy zmęczona
    do domu wraca

    Zupa razem z mamą
    dzisiaj gotujemy,
    jeszcze wymieszamy
    i ze smakiem zjemy.

    Ref.: Pomagamy…

    Kanapki z mamusią
    chcemy przygotować,
    z jajkiem i szczypiorkiem
    będą nam smakować
    Ref.: Pomagamy…

     
    Wiersz o higienie 
    Kasia co dzień z rana myje,
    zęby, ręce, uszy, szyję.
    Nie żałuje mydła, wody,
    bo dodają jej urody.
     
    Kasia dba o swoje ząbki,
    nie ma ani jednej plombki.
    Miga pasta i szczoteczka,
    buzia piękna jak laleczka.
     
    Siedzi Kasia, cicho czeka
    na pełniutki kubek mleka.
    Szybko znika ze stolika,
    serek i owoców kilka.
     
    Wśród zabawek Kasi ład,
    każdy byłby z tego rad.
    Wnet wymiecie śmieci,
    kurze i te w dole i te w górze.
     
    Kasia ma kolegów ma,
    bo jest grzeczna, tak jak ja.
    Zawsze miła i pogodna
    i w zabawie bardzo zgodna.
     
    Chcesz być zwinny tak jak Kasia,
    więc nie zwlekaj,
    Biegaj – hasaj!
    Kasia wszystkim wam podpowie,
    Gimnastyka – samo zdrowie.

     

    Tematyka października

    1. Idzie jesień przez ogród i sad

    2. Jesień idzie do zwierząt

    3. co z czego otrzymujemy

    4. Idzie jesień z deszczem

    Piosenka „Jesień w sadzie i ogrodzie”

    1. Już na drzewach w sadzie i grządkach w ogrodzie
    dojrzały przysmaki , które jemy co dzień.
    Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
    złota dynia , jabłko, śliwka i dojrzała gruszka./ x2
    2. Pójdziemy z koszami, każdy coś przyniesie.
    Czy już wszyscy wiecie ,co nam dała jesień?
    Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
    złota dynia , jabłko, śliwka i dojrzała gruszka./ x2

    Wiersz „Kolczaty jeżyk”

    To jest jeżyk.
    Mały jeżyk.
    Jeżyk z kolców ma kołnierzyk.
    Z kolców płaszczyk,
    z kolców szalik,
    tylko nosek jak koralik.
    Patrzcie!
    Jeżyk wlazł pod krzaczek i kolczasty zdjął plecaczek.
    A z plecaczka
    raz, dwa, trzy – wyjął trzy kolczaste sny.

    Zagadki

    1. Ma puszysty ogon, w dziupli sobie mieszka

    ucieszy się bardzo gdy jej dasz orzeszka.

    2. Zimą w norce śpi

    i o wiośnie ciągle śni.

    Tematyka września

    1. Nasze wspomnienia z wakacji

    2. Mój kolega, moja koleżanka z grupy

    3. Moja droga do przedszkola

    4. Idzie jesień przez las i park

    Piosenka „W przedszkolu”

    1. Przedszkolaczek, zuch i chwat,

    jest z przedszkolem za pan brat.

    Pięknie tańczy, ładnie śpiewa,

    Na nikogo się nie gniewa.

    Ref. Z takim dzieckiem, jasna sprawa,

    zawsze miła jest zabawa.

    1. Grzeczne słowa dobrze zna,

    zawsze świetny humor ma.

    Chętnie uczy się wszystkiego

    i pomaga swym kolegom.

    Ref. Z takim dzieckiem, jasna sprawa,

    zawsze miła jest zabawa.

    Piosenka „Kolorowe liście”

    Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,
    Kolorowe listki na wietrze szumiały.

    Ref. : Szu, szu, szu, szumiały wesoło
    Szu, szu, szu wirowały w koło
    II
    Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,
    Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

    Ref.: Hop, hop, hop, tak sobie skakały,
    Hop, hop, hop, wkoło wirowały.

    Kolorowe listki spadły już na trawę,
    Kolorowe listki skończyły zabawę.

    Ref.: Cicho, sza, listki zasypiają,
    Cicho, sza, oczka zamykają.