Grupa VI - Przyjaciele Bolka i Lolka

  • Informacje grupowe

    Witamy serdecznie rodziców i dzieci po wakacjach. Jesteśmy już rok starsi i mamy nowych przyjaciół naszej sali. Są nimi: Bolek i Lolek. Jesteśmy w tym samym składzie co w tamtym roku, żadna nowa koleżanka ani kolega do nas nie doszli.

    Panie pracujące w naszej grupie: pani Agata, Edyta, Ania, Klaudia- prowadzi język angielski s. Regina – prowadzi religię

    O porządek na sali i nasze brzuszki dba pani Edyta.

    A teraz troszkę opowiemy o naszych nowych przyjaciołach.

    Bolek i Lolek korzystają z życia – to fakt. Swoimi przygodami bawią też innych, przede wszystkim najmłodszych, ale i starsi z sentymentem patrzą na ich dokonania.

    Na ekranie zaistnieli w 1963 roku (wtedy wyświetlono pierwszy odcinek ich przygód), w odpowiedzi na zapotrzebowanie Telewizji Polskiej na bajkę o dwóch chłopcach przeżywających przygody znane z książek dla dzieci i młodzieży.

    Niektórzy do dziś borykają się z problemami rozróżnienia bohaterów, w związku z tym podpowiadamy…Bolek jest wyższy i szczuplejszy, nosi czerwone szorty i żółtą bluzę, a Lolek to ten niższy i tęższy, zazwyczaj ubrany w zbyt obszerne fioletowe spodnie na szelkach i biały podkoszulek. 

    MARZEC

    09.03.2020 Występy z okazji Dnia Kobiet przygotowane przez grupę 3 i 4

    06.03.2020 Dzień kobiet obchodzony w naszej grupie

     

    LUTY

    10.02.2020- do 23.02.2020 Ferie zimowe

     

    STYCZEŃ

    14.01.2020 Koncert Muzyczny

    18.01.2020 Występy w Moku  w ramach Małego Arta z okazji Dnia Babci i Dziadka

    23.01.2020 Bal karnawałowy w przedszkolu (Czwartek)

    Serdecznie prosimy aby każde dziecko w ten dzień miało zapewniony strój na bal.

    Z góry dziękujemy!!!

     

    GRUDZIEŃ

    04.12.2019 Uroczysta akademia z okazji Dnia Górnika

    Serdecznie zapraszamy tatusiów oraz dziadków którzy wykonują ten zawód o przybycie dnia 04.12 o godz. 9.30.

    06.12.2019 Odwiedził nas Mikołaj

    13.12.2019 Warsztaty mydlarskie

     

     

     

    LISTOPAD

    07.11.2019 Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego w PP nr 9 pt” Polska moja Ojczyzna”

    Uroczysta Akademia z okazji Dnia Odzyskania przez Polskę Niepodległości

    08.11.2019 Śpiewanie hymnu o 11.11

    22.11.2019 Wycieczka do planetarium w Zielonej Górze

    28.11.2019 Wycieczka do Zanamu w Polkowicach

    29.11.2019 Odwiedziła nas czarodziejka, która przeniosła nas w magiczny czas wróżb z okazji Andrzejek

    PAŹDZIERNIK

    01.10.2019 Robimy samodzielnie sałatkę owocową, pyszną , smaczną , no i zdrową

    10.10.2019 Udział Liliany z naszej grupy w II Powiatowym Konkursie Wiersza logopedycznego organizowanego w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Nauki

    11.10.2019 Koncert muzyczny pt „O księżniczce Wiolince i czarodzieju Sol-fa -mi-lu”.

    14.10.2019 Uroczysta Akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej

    21.10.2019 teatrzyk ” Tygrysek Pietrek”

    25.10.2019 wzięcie udziału w akcji „Pierwszy krok turystyczny”

    28.10.2019 wyjście na cmentarz

    WRZESIEŃ

    05.09.2019 Zebranie z rodzicami o godz.15.30

    17.09.2019 Teatrzyk ” Rozmaite bajki”

    19.09.2019 Mama Klaudii czytała dzieciom bajki w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” za co bardzo dziękujemy oraz spotkanie z panią z apteki(mamą Klaudii) i wykonywanie wspólnie maści

    20.09.2019 Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka i Sprzątanie Świata

    23.09.2019 Powitanie jesieni kolorem czerwonym

    24.09.2019 Dzień pieczonego ziemniaka i spotkanie z weteranami

    27.09.2019 Dzień Chłopaka

     

     

     

  • Uczymy się i bawimy

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    30.06.2020 r. Wtorek

    1. Zagadka

    Kto mi powie jaki to czas, gdy przedszkole idzie w las

    Mama z tata w piłkę grają, i wszyscy się opalają.

    W tym magicznym czasie grzyby rosną w lesie

    Woda ciepła w morzu, w górach też nie gorzej.

    Lubie taki czas , mogę długo spać, kto mi powie, jak ten czas się zowie? (wakacje)

    2. Propozycja zrobienia latawca z rodzicami

    podaje link do strony:

    https://www.mjakmama24.pl/dziecko/zabawa/jak-zrobic-latawiec-aa-QDvW-VTCE-Smdi.html

    3. Wykonanie kartki – moje wymarzone wakacje

    Dzieci przystępują do wykonania z kaszy mannej np. plaży, z kaszy gryczanej góry.

    Z kolorowych gazet można powydzierać gotowe miejsca , połączyć i ponaklejać,

    wedle uznania twórców.

    29.06.2020 r. Poniedziałek

    1.Oglądanie zdjęć zamków znajdujących się w Polsce (obiektów muzealnych). Porównywanie
    ich wyglądu.
    −− Czy byliście kiedyś w zamku?
    −− Czy chcielibyście zwiedzić zamek?
    −− Czego możemy się dowiedzieć podczas zwiedzania zamku?
    −− Czy wszystkie zamki wyglądają tak ładnie jak te na zdjęciach?
    −− Dlaczego po większości zamków zostały tylko ruiny?
    • Wyjaśnienie, co nazywamy zamkiem.
    Zamek składał się z zamkniętego obwodu obronnego – wałów lub konstrukcji drewniano-ziemnej,
    następnie murowanej, powiązanych z nim elementów warownych (wieży, murów) i budynków
    mieszkalnych – czyli łączył dominującą funkcję obronną z mieszkalną i gospodarczą.
    Zamki powstały dawno temu (w okresie feudalnym) i były siedzibą księcia, rycerza czy placówką
    militarną. Z czasem zamki zmieniały swoje funkcje, a co za tym idzie – wygląd, stając
    się pałacami, a funkcje militarne przejęły twierdze.
    Zamek służył jako:
    • siedziba władzy, administracji
    • placówka militarna
    • więzienie
    • skarbiec
    • miejsce sądów
    • ochrona granic
    • miejsce schronienia ludności.
    Cechy charakterystyczne zamku
    • wysokie i grube mury zewnętrzne ze strzelnicami, które otaczają budowlę z każdej strony
    • wieże
    • ufortyfikowane wejścia, często rozbudowane o kraty, mosty zwodzone
    • na zewnątrz murów małe i wysoko umieszczone otwory okienne
    • kaplica
    • dziedziniec
    • na zewnątrz zamku teren wyrównany, pozbawiony wysokich budowli czy drzew
    • mury
    • w linii murów baszty.
    Zaplecze gospodarcze zamku stanowiło podzamcze.
    W skład zamku, oprócz pomieszczeń mieszkalnych, wchodziły także pomieszczenia specjalne,
    np.: magazyny, warsztaty, stajnie, prochownie, więzienia, kuźnie…
    Pomieszczenia mieszkalne należały do stałych mieszkańców zamku oraz do obsadzającej zamek
    załogi.

    2. Zestaw ćwiczeń

    Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Trawa i chmury.
    Na hasło: Trawa dzieci przykucają; na hasło: Chmury – stają na palcach, wyciągają ręce
    w górę i poruszają nimi w prawo i w lewo – naśladują chmury płynące po niebie.
    • Ćwiczenie tułowia – skręty – Śledzimy lot samolotu.
    Dzieci siedzą skrzyżnie. Jedną rękę mają na kolanach, a z drugiej tworzą daszek nad oczami.
    Wykonują skręt tułowia i głowy uniesionej do góry w jedną, a następnie w drugą stronę –
    obserwują lot samolotu.
    • Ćwiczenie równowagi – Rysujemy koła.
    Dzieci, w staniu na jednej nodze, rysują stopą w powietrzu małe koła i duże koła. Ćwiczenie
    wykonują raz jedną, raz drugą nogą.

    3. Ćwiczenia słuchowe – Dokąd dzieci pojadą na wakacje?
    Dzieci słuchają nagranych odgłosów: morza, szumu drzew w lesie, żab na łące, głosów owiec
    na hali – rozpoznają poszczególne odgłosy i określają, w jakich miejscach można je usłyszeć
    podczas wakacji.

    26.06.2020 r. Piątek

    1. Zabawa matematyczna – „W piaskownicy”

    • Ćwiczenia klasyfikacyjne – Kolorowe foremki.
      Dzieci segregują sylwety foremek do piasku według koloru, kształtu i wielkości.
    • Zabawa O jeden więcej, o jeden mniej.
      Dzieci układają w kolejnych szarfach sylwety foremek (aż do siedmiu) z przestrzeganiem zasady,
      aby w każdej kolejnej szarfie było o jedną foremkę mniej. Następnie rodzic układa
      w pierwszej szarfie siedem foremek, a w kolejnych dzieci układają o jedną foremkę mniej. (Można wykorzystać kolorowe klocki)
    • Dzieci określają, ile foremek znajduje się w pierwszej, trzeciej, piątej szarfie (stosują liczebniki
      główne).
      • Dzieci określają, w której z kolei szarfie znajdują się: dwie foremki, cztery, sześć foremek
      (stosują liczebniki porządkowe).

    2. Parasol plażowy – ozdabianie sylwety parasola według pomysłów dzieci.

    Zaproponowanie ozdobienia parasoli przeciwsłonecznych z wykorzystaniem różnorodnych
    materiałów plastycznych.
    • Samodzielne działania dzieci: wycinanie z kartonu sylwet parasoli po liniach narysowanych
    przez rodzica. Ozdabianie ich według pomysłów dzieci – z wykorzystaniem kolorowej
    bibuły, papieru kolorowego, papierów do pakowania prezentów, ścinków materiałów.

    3. Zabawa orientacyjno-porządkowa Zatrzymaj się zgodnie z poleceniem.
    Dzieci poruszają się swobodnie po sali przy akompaniamencie tamburynu lub innego instrumentu, ewentualnie podkładu muzycznego. Podczas przerwy w grze zatrzymują się zgodnie z poleceniem podanym przez nauczyciela, np.: Zatrzymajcie się przodem do okna, …bokiem do biurka, …tyłem do drzwi, …na krzesełku, …za krzesełkiem,
    …z lewej strony krzesełka, …z prawej strony krzesełka. Po wykonaniu poleceń rodzic
    sprawdza poprawność ich wykonania.

    25.06.2020 r. Czwartek

    1.Nauka wiersza I. Salach „Wakacje”

    Pojedziemy na wakacje
    razem z mamą, razem z tatą.
    Zabierzemy piłkę, namiot
    i skakankę. Co ty na to?

    Słońce, woda, las już czeka,
    wszystkie dzieci woła.
    Zabawimy się wesoło
    przed powrotem do przedszkola.

    2. Zabawy badawcze – Popękane czereśnie (według E. Węgrzyn-Kameli).
    • Wyjaśnienie dzieciom, dlaczego, kiedy pada deszcz, dojrzewające latem owoce pękają.
    • Oglądanie rabarbaru; opisywanie jego wyglądu, przeznaczenia; zwrócenie uwagi na czerwoną
    skórkę brudzącą palce; zwrócenie uwagi, że końce rabarbaru są równe, niepostrzępione.
    • Włożenie jednego kawałka rabarbaru do woreczka foliowego, a pozostałych kawałków – do
    miski z wodą. Następnego dnia porównywanie wyglądu rabarbaru z woreczka i z wody (rabarbar
    wyjęty z woreczka nie zmienia swojego wyglądu, ma nadal równe, całe końce; natomiast
    ten wyjęty z wody jest na końcach popękany i zwinięty). To efekt wchłaniania wody. Skórka
    wchłania jej więcej niż miąższ. Właśnie dlatego rabarbar pęka na końcach i się zwija.
    • Rodzic wyjaśnia, że podobne zjawisko można zaobserwować również u innych owoców.
    Czereśnie, kiedy są już dojrzałe i pada na nie deszcz, zaczynają pękać. To efekt tego, że miąższ
    znajdujący się pod skórką chłonie jak gąbka krople wody, które padają na skórkę. Owoc zwiększa więc swoją objętość. Skórka natomiast nie zachowuje się jak nadmuchiwany balonik, nierozciąga się – i dlatego pęka. Podobnie jak czereśnie pękają również wiśnie, śliwki i agrest.

    3. Nauka II zwrotki piosenki „Ja lubię lato”

    24.06.2020 ( środa)

    Dzień dobry!

    1. Na początek matematyka. Dzisiaj matematyczne karty pracy „Pokoloruj tyle ile pokazuje liczba”, ‚Kolorowanie wg kodu”.                                                                                                                                                                                         
    2.  Zabawy :

      „Strażnik”

      Dzieci siedzą w kole. Wybrana osoba zostaje strażnikiem – siada na środku koła z zawiązanymi oczami, pozostali zdejmują po jednym bucie i układają wokół niej. Zadaniem strażnika jest strzec skarbów. Każde z dzieci kolejno w dużej ciszy będzie próbowało je odzyskać, skradając się. Strażnik może poruszać tylko rękami – jeśli wskaże palcem skradającą się osobę lub dotknie ją – osoba siada z powrotem do koła i nie zdobywa w tej turze skarbu. Strażnika można zmieniać w toku gry 🙂

      „Jaka to melodia”
      Dzieci siedzą lub stoją w kole. Wybrane dziecko nuci melodię piosenki, której nauczyło się zmieniając jej słowa na dowolną sylabę, np. “papa papa pa papapapa” lub “tum tum ty-tum tum, ty-tum tum…” dziecko, które odgadnie jaka to melodia, zgłasza się, jeśli odgadnie dobrze – wymyśla kolejną zagadkę
       

      „Podaj dalej”

      Dzieci stoją w kole. Jedno z nich rozpoczyna zabawę i trzyma między nogami piłkę lub ołówek. Dzieci przekazują sobie kolejno wybrany przedmiot bez pomocy rąk. Ta banalna w swojej istocie zabawa zręcznościowa zawsze jest okazją do śmiechu i ożywienia atmosfery. Jest szczególnie interesujące ze względu na proste pomoce potrzebne do jej wykonania! 🙂

      3. Kamienne opowieści

      Urlop, wypoczynek, zbieranie kamieni i doskonała zabawa. Niewiele trzeba, aby zamienić kreatywne i twórcze zabawy na powietrzu w niezwykłą kamienną opowieść. Wspólnie z rodzicami za pomocą pisaków stwórzcie  różne obrazki na każdym z zebranych kamieni.  Opowiedzcie co się na nich znajduje.

       

      Miłej zabawy!

      RELIGIA

    24.06.2020 R.

    T.: Z Panem Bogiem odpoczywamy na wakacjach.

    Na wakacjach odpoczywamy z świadomością, że mój Anioł Stróż zawsze jest z nami, ale mamy Go zaprosić do towarzyszenia nam w każdej chwili życia. Pamiętamy zawsze  o uczestniczeniu niedzielnej Eucharystii, o codziennej rozmowie z Panem Bogiem – modlitwie. Z Bogiem w sercu radość zawsze jest silniejsza i umacnia nas w dobrym. Życzę Rodzicom i dzieciom błogosławiony – szczęśliwych wakacji – s. Regina.

    Obejrzyjcie filmik, narysujcie Wasze wymarzone wakacje!

    Tematyka tygodnia : Już są wakacje

    23.06.2020 (wtorek)

    Na początek zagadka dla Was : Kto obchodzi dzisiaj święto?

    Pamiętajcie dzieci aby złożyć dzisiaj waszym Tatusiom w dniu Ich święta  życzenia oraz zaśpiewać piosenkę której uczyliście się dla mamy i taty. Zrobicie im na pewno miłą niespodziankę.

    1. Rozpoczniemy dzisiaj dzień od pracy plastycznej dla Waszych Tatusiów ” Breloczek do kluczy”. Poniżej jest adres do strony, na której pokazany jest sposób wykonania: https://www.youtube.com/watch?v=jmQz8sbShp4
    2. Proszę o naukę piosenki „Ja lubię lato”

    https://www.youtube.com/watch?v=aybyEFc4Ais

    1. Pory roku każdy zna
    swoją ulubioną ma
    I ja także taką mam
    O tym dziś zaśpiewam Wam
     
    Ref. Ja lubię lato gorące
    lato kwitnące
    Lato bo tysiąc kolorów ma
    Ja lubię lato zielone
    Lato spieczone
    Latem to nawet deszcz wesoło gra
     
    2.Latem miło płynie czas
    Słońce mocno grzeje nas
    Pająk pajęczynę tka
    Pływa żabek cały staw
     

    22.06.2020 (poniedziałek)

    Kochane dzieci 20.06. powitalismy Lato!!!  Z tej okazji wiersz  o wspomnianej porze roku!

    1.Dzien dobry ! Rozpoczniemy dzisiaj od kontynuacji zestawu zabaw ruchowych z zeszłego tygodnia. 

    2.Wiersz „Latem”

    Latem tyle jest uciechy
    wśród świeżej zieleni
    w lesie sarna, w stawie ryba
    a my opaleni.

    Zaś w ogrodzie tyle kwiatów:
    róże, maki i piwonie.
    Kiedy długo deszczu nie ma
    sami dbamy o nie.

    Gdy brakuje bardzo wody
    wtedy ziemia o nią prosi,
    więc biegamy z konewkami
    po ogrodzie cioci Gosi.

    Proszę aby dzieci odpowiedziały na pytania: 

    • O jakiej porze roku jest mowa w wierszu?
    • Jakie kwiaty rosły w ogrodzie?
    • Co robimy kiedy długo nie  ma deszczu?

    3.Karta pracy” Postaw tyle kropek ile słyszysz sylab”

     

    Miłej zabawy!

     

    Tematyka tygodnia : Wkrótce wakacje

    19.06.2020 (piątek)

    Dzisiaj rozpoczniemy od wiersza.

    1.Wiersz Bezpieczne wakacje” A. Bober Proszę aby dzieci odpowiedziały na pytania:

    -Jakich zasad trzeba przestrzegać na wakacjach?

    – Jaki numer jest naPolicję?

    – Jaki numer jest do Straży Pożarnej?

    – Jaki numer jest na pogotowie?

    -Jaki jest numer gdzie możesz o każdą pomoc prosić?

     

    Gdy na wakacjach z rodzicami wypoczywasz,

    Dużo niezwykłych przygód przeżywasz.

    Nie zapomnij jednak o rzeczy ważnej,

    By bezpieczeństwo zachować w sytuacji każdej.

    Przez ulicę przechodź tylko na pasach zebry,

    Na zielonym świetle i rozglądając się bez przerwy.

    Wychodząc na słońce, nakrycie głowy zakładaj,

    A na całe ciało krem przeciwsłoneczny nakładaj.

    Podczas kąpieli, bądź zawsze pod okiem dorosłego,

    By żaden wypadek nie zdarzył Ci się kolego.

    Podczas burzy, nie wybieraj się w góry,

    A także gdy za oknem, krajobraz jest szaro- bury.

    W pobliżu ulicy się nie baw nigdy,

    By samochód, autobus czy tramwaj nie zrobiły Ci krzywdy.

    Będąc w lesie, śmieci nie wyrzucaj,

    Nie rozpalaj ogniska i ciszy nie zakłócaj.

    Nie przyjmuj też nic od nieznajomego,

    Bo przydarzyć może Ci się coś bardzo niedobrego.

    O numerach alarmowych nie zapominaj,

    Niech je wraz z Tobą powtórzy cała rodzina.

    997- to telefon na policje,

    tam niepokojące sytuacje możesz zgłosić wszystkie.

    998- wykręcasz, gdy pożar zauważysz,

    bo wtedy dodzwonisz się do pożarnej straży.

    999- to numer na pogotowie,

    dzwoniąc tam możesz innym i sobie uratować zdrowie.

    Gdybyś jednak, tych wszystkich numerów nie umiał zapamiętać,

    Wystarczy o jednym ogólnym numerze pamiętać. 

    112- tam możesz wszystko zgłosić 

    i o każdy rodzaj pomocy poprosić.

    Zabawy:”Pienisty kolorowy wąż”

    .Puszczanie baniek mydlanych to jedno z najpiękniejszych wspomnień z dzieciństwa i świetna zabawa dla dzieci. Spróbujcie idąc dalej stworzyć kolorowe pieniste węże. Potrzebujecie do tego miseczkę z wodą i płynem do mycia naczyń, przeciętą plastikową butelkę, kawałek bawełnianej szmatki, gumkę recepturkę i barwniki.

    Szmatkę zakładamy na przecięty otwór butelki i mocujemy za pomocą gumki. Końcówkę butelki ze szmatką moczymy w wodzie z płynem do mycia naczyń. Na mokrą szmatkę nakrapiamy barwniki i dmuchamy przez drugi otwór butelki. Już po chwili zauważymy, że przez szmatkę zacznie tworzyć się i wydobywać długi pienisty wąż. Świetny pomysł na rodziną aktywność w plenerze. Zawody kto wydmucha dłuższego węża , mama, tata czy dziecko na pewno bardzo sie spodobają?

    „Gra w nakretki”

    Zasady gry są proste, każdy po kolei, pstryka w swoją nakrętkę, tak aby przesunąć ją do przodu, ale żeby nie wypadła z trasy. Kto wypadnie wraca na miejsce w którym był przed pstryknięciem i tym samym nie przesuwa się dalej. Wygrywa osoba, która pierwsza przekroczy metę.  

    3.Na koniec zapraszam do tańca „Zygzak”

    https://www.youtube.com/watch?v=Twc7suv_Om0

    Miłej zabawy!

    18.06.2020 (czwartek)

    Dzień dobry!

    1. Dzisiaj rozpoczniemy od  wakacyjnych zagadek.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

    a) Płócienny domek na polanie

    słuzy turystom za mieszkanie (namiot)

    b)Trwają dwa miesiące.
    Lubią je uczniowie,
    bo mogą odpocząć
    i stawać na głowie.( wakacje)

    c)Mały, lekki, kolorowy,
    latem zawsze modny.
    Dobry do hasania w wodzie,
    na plażę wygodny.(strój kąpielowy)

    d)Można na niej się opalać,
    zamki z piasku też budować.
    Gdy się znudzi, można z mamą,
    brzegiem morza spacerować.(plaża)

    e)W cieniu jego się schowasz,
    kiedy jesteś na plaży
    a słońce z wysoka
    bardzo mocno praży(parasol plażowy)

    2. Zabawa  matematyczna – Kodowanie (pokoloruj pola tak jak wskazuja strzałki a trafisz do namiotu)

    3.Grafomotoryka –  wakacyjne karty pracy „Statek” i „Rybka”

    Miłej zabawy!

    RELIGIA 17.06.2020 r.

    T.: Pan Jezus kocha nas całym Swoim Sercem.

    Na zakończenie Oktawy Bożego Ciała jest Uroczystość Najświętszego Serca Pana Jezusa. Dziękujemy Panu Jezusowi, że nas kocha, za nas życie oddał, pozwolił otworzyć Swoje Serce, aby każdy z nas mógł w tym Sercu czuć się kochanym. Stąd w czerwcu są nabożeństwa do Serca Pana Jezusa. W każdej rodzinie powinien być obraz, figurka Serca P. Jezusa, jako wzór i siła i moc do miłości rodzinnej. Dzieci znają piosenkę:

     „Sercem kocham Jezusa/ 2x                                                                                                                                                                              zawsze będę Go kochał,                                                                                                                                                                                 On pierwszy ukochał mnie.

    17.06.2020 (środa)

    Dzień dobry dzisiaj rozpoczniemy dzień od pracy plastycznej.

    1. Praca plastyczna „Okulary – wakacyjne plany”. Poniżej link do strony na której pokazany jest sposób wykonania pracy.

    https://www.youtube.com/watch?v=RcUfmvm-lEE

    Wierzę iż powstaną jak zawsze piękne prace.

    2. Zabawy matematyczne. –„Geometryczny pajacyk” – wiersz „Pajacyk” M. Platy. Proszę o przygotowanie figur geometrycznych:

    •  1 koło duże,  1 trójkąt, 1 kwadrat, 3 małe koła, 2 prostąkąty, 2 małe kwadraty,

    „Pajacyk”

    Hop – rączki w górę,
    Hop – rączki w dół.
    Co to za dziwny skaczący stwór?
    Jest koło, kwadrat,
    Prostokąt jest śliczny.
    To nasz pajacyk geometryczny.
    Głowa okrągła jest jak piłeczka,
    A na tej głowie trójkątna czapeczka.
    Kwadrat to brzuszek,
    Oczy i nosek są krąglutkie jak groszek.
    Nogi pajaca – prostokąciki,
    Na nich z kwadratów małe buciki.
    Figur przeróżnych ułóż kilka
    I już jest pajacyk , co skacze jak piłka.

    Układanie pajaca z figur wg instrukcji z wiersza na tablicy. Analiza słuchowa wyrazu „pajac”. Przeliczanie figur, z jakich zbudowany jest pajac, odpowiadanie na pytania: Których figur jest najwięcej, a których najmniej?

    Układanie pajacyka z figur przez każde dziecko i przyklejanie elementów na kartkę. Dorysowanie elementów twarzy i ubrania.

    3.Kalambury
     Proponuję  zabawę w kalambury. Zadaniem każdego przedszkolaka będzie pokazanie rodzicom, rodzeństwu, dziadkom co chciałby robić w wakacje. Przypominamy dzieciom, że podczas tej zabawy nie mogą wydawać żadnych dźwięków. Pozostałe osoby odgadują i zbierają punkty za każde odgadnięte hasło. Osobę, która zwycięży, możemy w jakiś sposób nagrodzić.

    Miłej zabawy!

    16.06.2020 (wtorek)

    Dzień dobry dzisiaj rozpoczniemy od piosenki.

    1.Piosenka Zozi „Bezpieczne wakacje”- nauka piosenki

    https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

     

    ref. Już idzie lato idą wakacje

    będzie zabawa będą atrakcje

    będzie wspaniale będzie bajecznie

    kiedy wakacje miną bezpiecznie.

    1. Moja mama musi wiedziećgdy wychodzę z domu

    mam w pamięci zawsze do niejnumer telefonu

    zanim wyjdę to przez okno sprawdzam stan pogody

    I ubieram się dla zdrowia no i dla wygody

    ref. Już idzie lato idą…

    2. Znam zasady bezpiecznego ulic przechodzenia

    Gdy mnie nagle burza łapie to szukam schronienia

    Choćby nie wiem jak był miły z obcym nie pogadam

    Dokąd idę i gdzie mieszkam to nie jego sprawa

    ref. Już idzie lato idą…

    3.Na wycieczce w samochodzie muszę zapiąć pasy

    a gdy słońce mocno świeci lubię głowę nakryć

    kiedy upał jest ogromny piję dla ochłody

    zły to pomysł by na główkę skakać gdzieś do wody

    ref. Już idzie lato idą…

    2. Ćwiczenia logopedyczne

    Ćwiczenia logopedyczne wykorzystujące naturalne okazje, aby pogimnastykować aparat mowy:

    • Kiedy dziecko ziewa nie gań go, lecz poproś, aby ziewnęło jeszcze kilka razy, zasłaniając usta.

    • Gdy na talerzu został ulubiony sos lub rozpuszczone lody – pozwól mu wylizać go językiem. To ćwiczenie mniej eleganckie, za to bardzo skutecznie gimnastykuje środkową część języka.

    • Jeśli dziecko dostało lizaka zaproponuj mu, aby lizało go unosząc czubek języka ku górze.

    • Po śniadaniu posmaruj maluchowi wargi miodem, kremem czekoladowym lub mlekiem w proszku i poproś, aby zlizał je dokładnie jak miś czy kotek

    • Przy porannym i wieczornym myciu zębów zaproponuj dziecku liczenie zębów lub witanie się z nimi w ten sposób, aby czubek języka dotknął każdego zęba osobno.

    • Przy rysowaniu sprawdź czy twój maluch potrafi narysować kółko (językiem dookoła warg) lub kreseczki (od jednego do drugiego kącika ust).

    ” Połącz bilet z wagonikiem pociągu”

    3.Zabawa wyciszająca, masaż relaksacyjny ,,Letni spacerek”
    Na niebie płyną obłoki, świeci słońce,
    przedszkolaki wybrały się na letni spacer
    po drodze spotkały panią na szpileczkach,
    pana w trampeczkach
    tu stąpały słonie
    i biegły konie,
    wtem przemknęła szczypaweczka,
    spadł drobniutki deszczyk.
    Czy przeszedł cię dreszczyk?

    Miłej zabawy!

    15.06.20209(poniedziałek)

    Dzień dobry! Dzisiaj rozpoczniemy od wiersza.

    1.  Wiersz „Na wakacje ruszać czas”. Proszę aby dzieci odpowiedziały na pytania:                                                                             W jakie miejsca można jechać na wakacje?                                                                                                                                          Co można robić nad morzem?                                                                                                                                                              Co można robić w górach?                                                                                                                                                                  Co można robić w lesie?                                                                                                                                                                      Co można robić nad jeziorem?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Za dni kilka –o tej porze
      będę witać polskie morze.
      Bo najbardziej mi się marzy
      żeby bawić się na plaży.

            A ja chciałbym dotknąć chmury
            i dlatego jadę w góry.
            Razem z mamą, razem z tatą
           w górach lubię spędzać lato.

          Ja na morze nie mam czasu.
          Wolę jechać het- do lasu.
          I tam z dziadkiem zbierać grzyby
          albo w rzece łowić ryby.

         Dla mnie to najlepsza pora
         żeby wskoczyć do jeziora.
         Nie chcę w upał chodzić w góry.
         Wolę jechać na Mazury.

         Morze, góry, las i rzeka;
         Wszystko to już na nas czeka.
         Bo zaczęło się już lato
         Jedźmy mamo, jedźmy tato.

    2. Zestaw zabaw ruchowych ” Wakacyjne zabawy” wg pomysłu nauczyciela.

    1.Berek – spokojnie można  uznać  tą zabawę za trening 😉 Taka prosta, a tyle radości.

    2.Tor przeszkód – możliwości jest mnóstwo. Może być to tor przeszkód do przejścia na boso np. kamyki, piasek, kartki papieru, folia, trwa. Może być to tor do przejazdu rowerkiem np. z pachołków, patyków.

    3.Ciepło, zimno – można dodać w zabawie o poszukiwaniu skarbu.

    4.Rower, hulajnoga – rowerek to świetny sposób na kształtowanie dużej motoryki. Podobnie hulajnoga, wpłynie na koordynację i rozwój sprawności motorycznej.

    5.Balony – sprawdzą i w domu i na dworze. Do podrzucania, łapania, kopania, szukania. Możecie zrobić też balony wodne.

    6.Turlanie i pełzanie – zabawa od wieku niemowlęcego, świetnie wspierająca rozwój motoryczny dziecka. Dla starszaka można przygotować koc,z którego może się odwinąć.

    7.Chodzenie po krawężniku – świetne ćwiczenia na równowagę, do wykorzystania przy każdym spacerze.

    8.Chodzenie boso – trawa, piasek, kamyczki – świetna stymulacja dla małych stóp.

    9.Wycieczki – wycieczki to zawsze dobry pomysł na wolny dzień. Staw, jezioro, jurapark, a może nieco dłuższa w góry czy nad morze?

    10.Rysowanie kredą na chodniku – pamiętam, ile czasu spędzałam na podwórku właśnie na skakaniu w gumę, graniu w klasy i rysowaniu kredą po chodniku.

    11.Gra w piłkę – nożną, do celu, siatkówka.

    12.Przechodzenie przez linę – nie takie proste jak się wydaje, a bardzo fajne ćwiczenie. Do tej zabawy też może przydać się chusta – wystarczy zawiązać między drzewami, krzesłami, tak by była odpowiednio naprężona. Na wysokości dostosowanej do możliwości dziecka.

    13.Hamak, huśtawka – dzieci lubią być bujane, huśtane. Można pójść na plac zabaw, a można samemu zawiązać chustę np. pomiędzy dwoma drzewami, pod stołem itp.

    14.Zabawa w chowanego – kto nie lubi zabawy w chowanego? 🙂

    15.Rzut do celu – można rzucać do celu, do kosza, do narysowanej lub stworzonej np. z chusty/koca obręczy. Wystarczą piłeczki lub woreczek. Odległość możesz z czasem zwiększać, tak by dziecko miało większą trudność i jednocześnie przybierało inną pozycję do rzutu.

    3. Proszę o obejrzenie 2 krótkich bajek edukacyjnych „Bezpieczne wakacje”

    https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60

     i „Bezpieczeństwo w górach”

    https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

    Miłej zabawy!

    JĘZYK ANGIELSKI

    Kochani, obejrzyjcie filmik, narysujcie swoją ulubioną zabawkę.

    Tematyka tygodnia: Na naszym podwórku

    10.06.2020 r. Środa

    1. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej Nie wolno!
    Nawet małe dziecko dobrze o tym wie,
    kto to jest znajomy, a kto obcym jest.
    Ze znajomym można bawić się, rozmawiać,
    ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!
    Nie wolno zaufać, nawet gdy ktoś mówi,
    że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.
    Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków
    lub iść z nieznajomym na spacer do parku.
    • Krótka rozmowa na temat wiersza.
    −− Czy powinniśmy rozmawiać z nieznajomymi?
    −− Czy odchodzimy z nieznajomym z podwórka, jeżeli kusi nas, obiecując zabawkę albo pobawienie
    się z pieskiem?
    −− Co robimy, gdy spotkamy taką osobę?
    −− Dlaczego nie powinniśmy odchodzić z nieznajomymi, nie rozmawiać z nimi?
    Rodzic wyjaśnia, że są osoby, które krzywdzą dzieci, sprawiają im ból, a nawet mogą je porwać. Gdy dzieci spotkają taką osobę, powinny o tym powiedzieć rodzicom i nauczycielom.

    2.  Ćwiczenie różnych sposobów chodzenia: na palcach, piętach, zewnętrznych stronach stóp, krokiem marszowym. (dźwięki instrumentów można wyszukać w Internecie lub ustalić inne instrumenty)
    Kolejne sposoby chodzenia nauczyciel łączy z dźwiękiem określonych instrumentów. Np. na
    palcach – przy dźwiękach tamburynu, na piętach – przy dźwiękach bębenka, na zewnętrznych
    stronach stóp – przy dźwiękach kołatki, krokiem marszowym – przy dźwiękach talerzy.

    09.06.2020 r. Wtorek

    1. Zapoznanie dzieci z wybranymi właściwościami fizycznymi piasku i gliny oraz z ich zastosowaniem.

    Obserwowanie wyglądu piasku i gliny.
    Proszę rodziców o przygotowanie przezroczystego naczynia z piaskiem i gliną. Dzieci oglądają, dotykają,
    wąchają piasek i glinę, opisują słownie swoje wrażenia.

    Zastosowanie piasku i gliny:

    – Gdzie wykorzystuje się piasek i glinę? (W budownictwie, przemyśle szklarskim, ceramicznym…).

    Obserwowanie rozpuszczalności piasku i gliny w wodzie.
    • Rodzic wsypuje piasek do naczynia z wodą i miesza całość.
    Dzieci stwierdzają, że piasek nie rozpuszcza się w wodzie i opada na dno.
    • Nauczyciel wsypuje sproszkowaną glinę do naczynia z wodą i miesza całość. Dzieci stwierdzają, że glina miesza się z wodą (tworzy zawiesinę), ale po pewnym czasie osiada na dnie.

    Sprawdzanie przepuszczalności wody przez glinę i przez piasek.
    Rodzic przygotowuje dwa jednakowe lejki, które wkłada do słoików, i umieszcza w nich papierowe filtry. Do jednego lejka wsypuje piasek, a do drugiego – sproszkowaną glinę. Do obu lejków nalewa wodę. Dzieci po pewnym czasie stwierdzają, że piasek przepuszcza wodę, a glina pęcznieje i nie przepuszcza wody.

    Obserwowanie plastyczności gliny i piasku.
    Rodzic umieszcza w dwóch miskach – piasek i glinę. Zalewa je wodą i stara się wyrobić masę plastyczną.
    Dzieci po próbach stwierdzają, że z piasku nie da się nic ulepić, a z gliny – tak.

    2. Lepienie dowolnych figurek z gliny, a następnie wysuszenie ich.
    Dzieci stwierdzają, że mokra glina jest miękka i daje się łatwo formować, a sucha jest twarda
    i krucha.

    Podsumowanie wiadomości i spostrzeżeń.
    Piasek – nie rozpuszcza się w wodzie, opada na dno, woda przesącza się przez niego; wykorzystywany jest do produkcji szkła i w budownictwie.
    Glina – nie rozpuszcza się w wodzie i nie przepuszcza wody; obecnie wykorzystywana jest
    do produkcji naczyń, ale kiedyś budowano z niej domy.
    Porcelana powstaje przez dodanie do gliny (odpowiedniej) piasku.

    3. Słuchanie piosenki Podajmy sobie ręce (sł. Dorota Gellner, muz. K. Kwiatkowska). Nauka I zwrotki i refrenu.

    I. Chociaż świat dokoła
    dziwny jest i wielki,
    a my tacy mali,
    mali jak kropelki.

    Ref.: Podajmy sobie ręce
    w zabawie i w piosence,
    w ogródku przed domem,
    na łące znajomej.
    Podajmy sobie ręce
    przez burze i przez tęcze,
    pod gwiazdą daleką,
    nad rzeczką i rzeką.

    08.06.2020 r. Poniedziałek

    1. Ćwiczenia logorytmiczne.
    Dzieci wykonują ruchy, o których jest mowa w rymowance, powtarzając za rodzicem jej tekst.

    Krok do przodu,
    w lewo, w prawo.
    Krok do tyłu,
    rusz się żwawo.

    Znowu w lewo,
    aż dwa kroki,
    w stronę prawą
    trzy podskoki.

    2. Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr XXVII, na podwórku lub w domu  (z wykorzystaniem
    kolorowych krążków lub innych przedmiotów które posiadamy w domu).
    • Zabawa orientacyjno-porządkowa i wyprostna – Z krążkiem na głowie.
    Dzieci maszerują , otrzymują krążki ; kładą je na głowach i idą ostrożnie, aby nie zgubić krążków.
    • Ćwiczenie zręczności i szybkości – Odwracamy krążki.
    Dzieci rozkładają krążki na trawie, w pewnych odstępach od siebie. Spacerują pomiędzy krążkami.
    Na hasło: Odwracamy krążki jak najszybciej starają się odwrócić na drugą stronę jak
    największą liczbę krążków. Klaśnięcie lub gwizdnięcie jest sygnałem do ponownego marszu.
    • Ćwiczenie z elementem toczenia – Uciekający krążek.
    Dzieci toczą krążki przed sobą w różnych kierunkach. Na klaśniecie lub gwizdnięcie zatrzymują
    krążki i siadają na nich skrzyżnie, z prostymi plecami i rękami opartymi na kolanach.
    • Ćwiczenie równowagi – Na jednej nodze.
    Dzieci stają na jednej nodze, drugą uginają i kładą na niej krążek. Wytrzymują, licząc do
    czterech. To samo ćwiczenie wykonują na drugiej nodze.
    • Ćwiczenie rytmu – Wystukujemy rytm kroków.
    Dzieci maszerują po obwodzie koła, rytmicznie wystukują rytm swoich kroków, uderzając
    piąstką w krążek.

    3. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Podwórko”.
    Wypowiedzi dzieci na  podwórka.

    – Opowiadanie o podwórku z wiersza.
    – Co się na nim znajduje?
    – W co się można na nim bawić?

    Tematyka tygodnia: Dziecięce przyjaźnie.

     

    05.06.2020 (piątek)

    Dzień dobry! Dzisiaj rozpoczniemy od zastanowienia się „Kto to jest przyjaciel?” Po wysłuchaniu wiersza , spróbujcie odpowiedzieć na to pytanie. Zastanówcie się jak z Waszym przyjacielem spędzacie czas.

    1.Wiersz – „Mój Przyjaciel” A. Frączek

    Mój przyjaciel, daję słowo jest osoba wyjątkową!

    Umie robić zamki z piasku, po  podwórku biega w kasku.

    I dla wszystkich się naraża jak policjant albo strażak.

     Czasem bywa też piratem, co na statku ma armatę.

    Raz rycerską nosi zbroję, innym razem jest kowbojem.

     Kiedy się spotkamy w parku to podzieli się koparką.

    I pożyczy mi łopatkę lub wiaderko w żółtą kratkę.

     Bardzo lubi mleczne krówki i czerwone ciężarówki.

    Piłką nożna kopie w błocie, z kotem ściga się po płocie.

     A w kieszonce od spódniczki trzyma procę i kamyczki.

    Mój przyjaciel, daję słowo, jest osoba wyjątkową!

    Po wysłuchaniu wiersza dzieci odpowiadają na pytania dotyczące jego treści, a także na temat przyjaciół i przyjaźni:

    • kogo możemy nazwać przyjacielem?
    • jaki powinien być przyjaciel?
    • w jakie zabawy mogą się bawić przyjaciele?
    • jaka jest różnica pomiędzy kolegą a przyjacielem?
    • jakie zachowania świadczą o przyjaźni?
    • co to znaczy być przyjacielem?
    • przyjaciel to osoba, która cię nie zawiedzie, nie wyśmieje, lubicie razem przebywać ze sobą, panuje między wami zaufanie, życzliwość i szczerość

    2. Pomyślcie Kto jest Waszym przyjacielem?  Narysujcie kredkami, farbami, kredkami pastelowymi, technika do wyboru swojego przyjaciela. Format pracy: kartka A 4.

    Miłej zabawy!

    04.06.2020( czwartek)

    1.Dzisiaj rozpoczniemy dzień od zabaw matematycznych.

    Zabawa dydaktyczna „Porządkujemy cukierki”
    Porządkowanie według kształtu i koloru. Przeliczanie elementów zbiorów, zwracanie uwagi gdzie jest więcej, gdzie mniej, i o ile.

    Miś liczy cukierki, Miś jest gościem dzieci – rozwiązywanie zadań tekstowych. Dzieci razem z misiem kupują w sklepie ze słodyczami po 10 cukierków. Wracają do domu i przeliczają cukierki.
    – Podziel cukierki tak, aby każdy miał po tyle samo.
    – Ile cukierków dałeś sobie a ile misiowi?
    – Miś ma 5 cukierków. Zjadł jednego.
    – Ile mu zostało?
    – Miś ma 4 cukierki. Dwa dał Tobie. Ile mu zostało? /2/
    – A ty ile masz cukierków? /7/
    – Podzielcie się cukierkami z bratem/siostrą, czy można podzielić wasze cukierki po równo? To podzielcie je wg. uznania.
    – Kto ma więcej i o ile?

    2. Eksperyment ” Tęcza na talerzu”

    https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY

    3.„Skacząca piłka”

              Wiersz ten służy do usprawniania narządów mowy. Wielokrotne powtarzanie sylaby la usprawnia czubek języka, utrwala prawidłową artykulację głosek l i a oraz przygotowuje do wymowy trudniejszej głoski r.

    Mała Ala piłkę ma,

    piłka skacze:

    – La, la, la.

    – La, la, la*

         Ala Ani piłkę da,

         piłka skoczy:

         – La, la, la.

         – La, la, la*

    Ładnie fika piłka ta:

    piłka tańczy:

     La. la, la.

    – La, la, la*

         Piłkę łapie mała Ala,

        piłka skacze:

         – La, la la.

         – La, la la.*

    Czy ktoś wdzięku więcej ma,

    od tej piłki:

    – La, la, la?

    – La, la, la.*

    W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dzieci naśladują skaczącą piłeczkę, powtarzając za prowadzącym; la, la, la.

    Miłej zabawy!

    03.06.2020 ( środa)

    1.Dzień dobry dzisiaj zabawy ruchowe.

    Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem gazet ZESTAW I

    • „Zabawy z gazetami” – dziecko otrzymuje gazetę. Swobodnie macha gazetą wg. poleceń słownych – wysoko, nisko, jedną ręką, drugą ręką
    • „Ruch przy muzyce” – dziecko tańczy w rytm melodii, trzymając gazetę na głowie, na ramieniu, na otwartej dłoni
    • „Kałuża” – dziecko obunóż, na jednej nodze, na drugiej nodze podskakuje na rozłożonych na gazetach
    • „Skoki przez przeszkodę” – gazety leżą na dywanie dziecko chodzi po dywanie, gdy napotka przeszkodę wykonuje przeskoki przez rozłożoną gazetę
    • „Froterujemy podłogę” – gazeta między kolanami – dziecko wykonuje skoki obunóż w różnych kierunkach, tak by gazeta nie wypadła i równocześnie uważając aby nie potrącić kolegi
    • „Wycieranie plamy na podłodze” – dziecko stoi w rozkroku, wykonuje skłon w przód i przesuwa złożoną gazetę między stopami w tył i w przód naśladując wycieranie podłogi
    • „Wirujące gazety” – dziecko podrzuca gazety w górę i naśladuje ruchem swojego ciała opadającą gazetę
    • „Czytamy gazety” – siad skrzyżny, dziecko trzyma oburącz gazetę przed twarzą, dmucha na gazetę – wciągając powietrze nosem, wydychając ustami
    • „Układamy gazety” – w klęku dziecko trzyma dłonie na gazecie, przesuwanie gazety w różnych kierunkach, do przodu, w lewo,  w prawo
    • „Szyjemy” – dziecko w siadzie podpartym, zbiera gazetę palcami stóp i ugniata stopami
    • „Byczki” – dziecko dobiera się parami, ręce trzyma z tyłu, między ich czoła  wkłada się gazetę, zadaniem każdej pary jest przejście po wyznaczonej trasie, nie upuszczając gazety
    • „Kulki” – dzieci ugniatają kulki z gazety dłońmi, tak aby kulka się mocno trzymała
    • „Rzut przez okienko” – dzieci rzucają ugniecione kulki przez obręcz ustawioną np. na krzesełkach
    • „Gazetowa wojna”- dzieci tworzą dwie drużyny ustawione po przeciwnych stronach. Zadaniem dzieci jest przerzucanie kulek, które wpadają na ich terytorium. Wygrywa drużyna, na której terytorium po sygnale końcowym jest mniej kulek.
    • „Śpiochy”- dzieci leżą na rozłożonej gazecie i „śpią”, swobodnie oddychają wciągając powietrze nosem a wypuszczając ustami.
    • Zgniatanie gazety, ponowne tworzenie kul
    • Marsz po obwodzie koła, wrzucanie kulek do kosza

    2. Zabawa matematyczna „Magiczna liczba 7”. Proszę wymyśleć ruchy do piosenki  i je pokazywać, spróbować zapamietać je wszystkie.

    Ponizej link do strony:

    https://www.youtube.com/watch?v=1ZrVWo2-_rc

    Miłej zabawy!

     

    02.06.2020 (wtorek)

    1.Dzień dobry! Dzisiaj rozpoczniemy dzień od piosenki ” Jesteśmy dziećmi” . Śpiewające Brzdące. Prosze o naukę 2 zwrotek i refrenu.

    Link do strony:

    https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

    1. Czy jesteś z Afryki,
    Czy też z Ameryki,
    Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
    Bo jesteśmy tacy sami.

    Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
    Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
    Chcemy by często tulono nas
    I żeby miło płynął nam czas.

    2. Czy mówisz po polsku,
    Czy też po japońsku,
    Wszyscy dobrze rozumiemy,
    Czego tak naprawdę chcemy.

    Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
    Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
    Chcemy by często tulono nas
    I żeby miło płynął nam czas.

    2. Proszę Was teraz drogie dzieci abyście  zrobili z rolek po papierze toaletowym „Lornetki do obserwowania świata”. Poniżej zdjęcie podglądowe:

    Jak Zrobić - Lornetka z Rolek Papieru Toaletowego - Zabawki ...

    Miłej zabawy!

    01.06.2020 (poniedziałek)

    Dzień dobry! Dzisiaj rozpoczynamy nowy tydzień  i miesiąc.

    Kochane dzieci dzisiaj obchodzimy Wasze święto!!! Z tej okazji rozpoczniemy najpierw od życzeń dla Was!!!

    Link poniżej:

    https://www.youtube.com/watch?v=V40mDOBZXHg

    1. Proszę was teraz o taniec przy piosenkach ” To jest nasz dzień”, „Wszystkie dzieci nasze są” Poniżej linki:https://www.youtube.com/watch?v=18J7GV8Zzvo     https://www.youtube.com/watch?v=gCoFVxMit4o
    2. Proszę Was rodzice o przeczytanie opowiadania waszym pociechom”WIERCIPIĘTEK I DZIEŃ DZIECKA—M. GALICA”    –     następnie prosze Was dzieci abyście spróbowali opowiedzieć Swoim rodzicom o czym jest to opowiadanie.          Pewnego słonecznego ranka Wiercipiętek, nie budząc nikogo,wziął swój rower i wybrał się na przejażdżkę do lasu. Po drodze spotkał znajomego wróbla, który zaćwierkał: Ooo! Wiercipiętek” Wszystkiego najlepszego! – Ale z jakiej okazji? – spytał zdziwiony Wiercipiętek, lecz wróbel zdążył już odlecieć Po chwili, gdy przejeżdżał koło dziupli rudej wiewiórki, ta zawołała: –Zatrzymaj się na chwilę. Wiercipiętku” po czym dała mu woreczek jego ulubionych bukowych orzeszków i dodała:-Wszystkiego dobrego! – Dziękuję-powiedział zdziwiony Wiercipiętek i pomyślał: „Dziwne, przecież urodziny już miałem, czyżby wiewiórka o tym nie wiedziała?”, ale nic nie powiedział, bo nie chciał być niegrzeczny. Gdy wracał do domu opowiedzieć mamie, co go dziś spotkało, usłyszał głos myszki: – Wiercipiętku! Wszystkiego najlepszego! Pozdrów też Wierciłapkę i Wiercinoska! |tu Wiercipiętek już zupełnie nie wiedział, co odpowiedzieć, bąknął tylko „dziękuję”i szybko odjechał „Dobrze”- myślał sobie – wiewiórka jeszcze mogła się pomylić, ale żeby myszka myślała, że ja, Wierciłapka i Wiercinosek, mamy wspólne urodziny? Coś tu nie gra, oni chyba są w jakiejś zmowie – muszę spytać mamę, o co tu chodzi”. Gdy zdyszany zajechał przed dom, aż buzię otworzył ze zdziwienia, W ogródku mama z tatą ustawili mały stolik, a na nim – wielki tort orzechowy i lemoniadę w wielkim dzbanku. Przy stole czekali już Wiercinosek z Wierciłapką, – Nareszcie jesteś,Wiercipiętku – ucieszyli się rodzice, –Dzieci życzymy Wam wszystkiego najlepszego z okazji waszego święta! Wiercipiętek spytał szeptem. Wiercinosku, jakie to dzisiaj święto? –Jak to?- roześmiał się Wiercinosek – Nie wiesz? Dzisiaj jest święto wszystkich dzieci –Dzień Dziecka. – Ale ze mnie gapa – pomyślał Wiercipiętek, zjadając wielki kawał tortu.
    3. A teraz niespodzianka przygotowana Dla Was Kochane Dzieci. Szkoda ze nie możemy osobiście Wam tego wręczyć, dlatego proszę Was rodzice o wydrukowanie i przekazanie w Naszym imieniu.                                                                    Miłej zabawy!

    Tematyka tygodnia: Łąka i jej mieszkańcy

     

    29.05.2020 r. Piątek

    1. Rozmowa na temat mrówek.
    – Gdzie mieszkają mrówki?
    – Kto rządzi w mrowisku?
    – Z czego słyną mrówki?
    Mrówki żyją w koloniach i każdy osobnik wykonuje ściśle określone funkcje. Założycielką kolonii jest samica – królowa. W koloni jest więcej samców niż samic. Samce właściwie poza adorowaniem królowej podczas rójki nie robią nic. Żyją bardzo krótko. Najliczniejszą grupę stanowią robotnice. Wykonują one wszelkie prace: zbie0rają i dostarczają do mrowiska pożywienie; budują i sprzątają mrowisko; bronią go przed intruzami; opiekują się potomstwem. Robotnice żyją od 4 do 7 lat i ich obowiązki zmieniają się wraz z wiekiem. Młode pracują w gnieździe, a starsze – poza nim. Zajęciem królowej jest wybieranie miejsca na gniazdo i składanie jaj. Królowe są karmione i czyszczone przez robotnice. Mrówki pobierają pokarm pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Są związane z mszycami. Jest to typowe współżycie, gdyż obie strony odnoszą z tego korzyści (mrówki zlizują rosę miodową wydalaną przez mszyce, w zamian opiekują się nimi).

    2. Rozwiązywanie zagadek.

    Skaczą po łące,pływają w wodzie, żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie. (żaby)

    Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka)

    Rośnie nad wodą ten mały kwiat, niebieskim oczkiem patrzy na świat i szepcze skromnie: nie zapomnij o mnie. (niezapominajka)

    Na zielonej łące rosną ich tysiące, w swej nazwie „sto” mają. jak się nazywają? (stokrotki)

    Czy znacie takiego konika , który pięknie w trawie cyka? (konik polny)

    Krążę nad łąką, ile mam sił, i zbieram z kwiatów złocisty pył. (pszczoła)

    Pracowite małe, budują wspaniałe kopczyki, pałace. Szanujmy ich pracę. (mrówki)

    Ten piękny owad odwiedza kwiateczki, ma skrzydła tęczowe, niekiedy w kropeczki. (motyl)

    Ma dwa różki choć nie bodzie, mieszka w trawie albo w wodzie. Domek swój, jak sami wiecie, nosi zawsze na swym grzbiecie. (ślimak)

    Czerwone ma nogi, biało-czarne piórka, do wody przed nim żaby dają nurka. (bocian)

    3. Na podsumowanie tygodnia, proszę aby dzieci wraz z rodzicami, wykonali wspólnie pracę plastyczną.

    Zaproponowanie wykonania łąki, której twórcami będą dzieci wraz z rodzicami i rodzeństwem.
    •  rysowanie wybranych roślin i zwierząt na papierze rysunkowym pastelami olejnymi; wycinanie powstałych elementów; przyklejanie na pasie zielonej bibuły; tworzenie kompozycji według własnych pomysłów.
    • Oglądanie powstałej pracy; zwrócenie uwagi na znajdujące się na niej rośliny i zwierzęta.
    • Zaprezentowanie prac, proszę wysłać na emiala do Pań z grupy.

    28.05.2020 r. Czwartek

    1. Ćwiczenia artykulacyjne na podstawie wiersza M. Dynowskiej Żaby.
    Dzieci naśladują odgłosy w odpowiednich miejscach. (pogrubiona czcionka)
    Zebrał się żabek tłum: rade, rade, rade, kum, kum, kum! Czy jest? Kto? Czy jest pan? Jaki pan? Pan bocian?Och! Jest, jest!Rade, rade, rad ! Kopę żab od poranka zjadł. Kum, kum, kum,ach, ach, ach! Kumie mój,co za strach.

    2. Słuchanie ciekawostek na temat żab.
    Nie wszystkie żaby są zielone. Niektóre są różnokolorowe z czerwonymi, brązowymi, a nawet
    niebieskimi plamkami.
    Żaby nie lubią przebywać zbyt długo na słońcu, bo wysusza ich skórę. Nigdy nie piją wody
    pyszczkiem. A jak to robią, czy wiecie? (Woda przecieka przez ich skórę).

    27.05.2020 r. Środa

    1. Zapoznanie z monetami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł i banknotem o nominale 10 zł. (Proszę rodziców o pokazanie dzieciom monet oraz banknotów)
     Proszę zapoznać dzieci z wyrazami: bankier, banknoty, bankomat.
    −− Kim jest bankier? Czym się zajmuje?
    −− Do czego służy bankomat?
    −− Co to są banknoty? Co to jest bank?
    −− Czy jest potrzebny? Dlaczego?
    −− Kto pracuje w banku?
    −− Co powinni umieć ludzie pracujący w banku?

    2. Słuchanie piosenki Konik polny (sł. Z. Holska-Albekier, muz. F. Rybicki) – osłuchanie się z piosenką i próba zaśpiewania i zwrotki oraz refrenu. 

    Ja, zielony mały konik

    po zielonej łące gonię.

    Hop, hop, hop, hop,

    hop, hop, hop!

    To ja, konik, ćwiczę skoki,

    hen, wysoko, pod obłoki.

    Hop, hop, hop, hop,

    hop, hop hop!

    Hopla-hop! Hopla-hop!

    Hopla, hopla, hopla-hop!

    Polny konik, mały grajek

    dziś zielony koncert daje.

    Cyk, cyk, cyk, cyk,

    cyk, cyk, cyk, cyk…

    Stroi skrzypki, gra cichutko,

    w trawie dzwoni dźwięczną nutką.

    Cyk, cyk, cyk, cyk,

    cyk, cyk, cyk, cyk.

    Hopla-hop! Hopla-hop!

    Hopla, hopla, hopla-hop!

    26.05.2020 r. Wtorek

    1. Zabawa Zielona żabka.
    Dzieci klaszczą jeden raz po zakończeniu każdego wersu. Potem klaszczą wtedy, kiedy usłyszą
    słowa określające kolor zielony.

    Zielona żabka, chociaż jeszcze mała, swój zielony płaszczyk z szafy wyjmowała. W zielonym płaszczyku do wody wskoczyła, a zielona woda przed boćkiem ją skryła.

    2. Nasze żabki – malowanie farbami plakatowymi.

    • Dzieci malują swoje żabki na kartonie.
    • Oglądają powstałe prace, porównują wygląd żabek, ich wielkość; nadają im żabie imiona.
    • Po wyschnięciu wycinają je; przyklejają do pudełek po zapałkach, aby stały.

    25.05.2020 r. Poniedziałek

    1. Opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi – Spacerkiem po łące.
    Dzieci ilustrują ruchem i głosem opowiadanie.
    Był piękny wiosenny dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer na pobliską łąkę. (Dzieci maszerują parami w różnych kierunkach). Słońce mocno świeciło, a wiatr rozdmuchiwał nasiona mniszka lekarskiego i innych roślin. (Dzieci chodzą na czworakach i dmuchają na rośliny). Nagle dzieci usłyszały pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami, szukając najpiękniejszych, aby zebrać z nich nektar. (Dzieci latają jak pszczółki, machając rękami – skrzydełkami). Wesoło bzyczały, nawołując się nawzajem. (Naśladują bzyczenie pszczół: bzz, bzz, bzz). Na listkach koniczyny siedziały koniki polne, poruszając śmiesznie łapkami, z których strząsały resztki porannej rosy. (Dzieci siedzą, poruszają w dowolny sposób kończynami). Cykały cichutko. (Naśladują dźwięk: cyt, cyt, cyt). Nagle, zupełnie nie wiadomo skąd, pojawiły się żaby. (Dzieci naśladują skakanie żabek). Kumkały głośno, jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. (Naśladują kumkanie: kum, kum, kum). Miały rację, że były takie zdenerwowane, bo na łące pojawiła się para bocianów; chodziły, wysoko unosząc nogi, z szeroko rozłożonymi skrzydłami, i rozglądały się na boki, co chwilę przystawały i pochylały się do przodu, szukając czegoś w trawie. (Naśladują chód bociana). Ponieważ niczego
    nie mogły znaleźć, klekotały ze złością. (Naśladują głos bocianów – kle, kle, kle). Wysoko nad łąką krążył skowronek, śpiewając wiosenną piosenkę. (Naśladują głos skowronka – dzyń, dzyń, dzyń). Odpowiadał mu wróbel, który przysiadł zmęczony na pobliskim drzewie. Poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. (Naśladują głos wróbla – ćwir, ćwir, ćwir). Czekały one niedaleko w gniazdku, piszcząc: pi, pi, pi… aby jak najszybciej przyniósł im coś do jedzenia.
    Dzieci już miały wracać do przedszkola, kiedy zobaczyły ślimaka, który wolno sunął po trawie. Kiedy tylko napotkał na jakąś przeszkodę, szybko chował się do swojego domku, który niósł na grzbiecie. Dopiero po chwili wystawiał głowę i rozglądał się dookoła. (Dzieci naśladują zachowanie ślimaka). Nad łąką latały kolorowe motylki, co pewien czas siadały na kwiatkach. (Dzieci naśladują ruchem latające motylki). Przyglądała im się z zaciekawieniem wrona siedząca na
    pobliskiej wierzbie i głośno kracząca z zachwytu: krrrra, krrra… Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami i gałązkami drzew, szumiąc wesołe piosenki: szszsz… szszsz… szszuuu… Dzieci były zadowolone ze spaceru. Wróciły pełne wrażeń do przedszkola, gdzie czekał już na nie pyszny podwieczorek. (Maszerują parami).

    2. Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr XXIV (metodą W. Sherborne). Zestaw ten obowiązuje do końca tygodnia.
    Wyczucie własnego ciała
    • Dzieci poruszają rękami, nogami, palcami, wykonując – na przemian – ruchy dynamiczne
    i powolne.
    • Sprawdzają, do jakich okolic ciała mogą dostać piętą, łokciem, palcami nóg, kolanem, głową.
    • Dotykają jedną częścią ciała do drugiej, np. łokieć wita się z piętą, czoło wita się z kolanem,
    duży palec u nogi wita się z nosem, pięta wita się z kolanem drugiej nogi…
    • Poruszają się w różny sposób: chód energiczny, ciężki, lekki, koci, ruchy delikatne, dynamiczne…
    • Przy nagraniu tanecznej muzyki tańczą same ręce dzieci, same nogi, tańczy głowa, na koniec
    – całe ciało.
    • Przy nagraniu muzyki dzieci tańczą swobodnie, indywidualnie. Gdy muzyka cichnie – zatrzymują
    się w bezruchu i jedna część ciała musi dotykać drugiej, np. łokieć dotyka uda.
    Wyczucie ciężaru ciała
    • Dzieci naśladują przenoszenie ciężkiego przedmiotu z miejsca na miejsce, w czasie krótkich
    przerw rozluźniają ciało.
    • Dzieci naśladują podglądanie gniazda os. Najpierw podkradają się wolno i ostrożnie, a gdy
    osy je napadły, uciekają szybko, opędzając się od nich rękami, tarzając się po ziemi.
    Wyczucie przestrzeni
    • Dzieci w dowolnej pozycji sięgają jak najdalej rękami, nogami, głową.
    • Dzieci podążają wzrokiem za ręką zwiniętą w pięść. Pięść jest ruchoma – jeżeli wskazuje
    w górę, dzieci podskakują, jeżeli w dół – wykonują przysiad.
    Rozwijanie wyczucia płynności ruchów i ciężaru ciała w przestrzeni i w czasie
    • Dzieci naśladują popisy łyżwiarzy lub baletnic, kończąc je ukłonem.
    • Dzieci swobodnie tańczą przy nagraniu tanecznej muzyki. Podczas przerwy w grze zatrzymują
    się w bezruchu.
    Adaptacja ruchów własnych do ruchów partnera
    • Dzieci w parach tańczą przy nagraniu tanecznej muzyki – jedno dziecko tańczy nisko, w przysiadzie,
    a drugie wysoko – na palcach.
    • Dzieci tańczą przy nagraniu muzyki tanecznej, a podczas przerwy w grze dotykają dowolnej
    części ciała swojego sąsiada i zostają w bezruchu, aż muzyka pobudzi je znów do tańca.

    22.05.2020 (Piątek)

    Dzień dobry!

    1.Dzisiaj rozpoczniemy dzień od wiersza dla mamy i taty.

                           „Moja mamusia”

    Chcę wam powiedzieć, bo o tym nie wiecie,
    że moja mamusia najpiękniejsza w świecie.
    Jest taka miła, kochana ogromnie
    i wciąż śmieje się do mnie.
    Chociaż w dzień wciąż pracuje
    to wieczorem ucałuje
    rankiem wiąże mi wstążeczki
    nocą pierze sukieneczki.
    Bo mamusia ukochana
    wciąż się trudzi tak od rana
    i to wszystko dla swych dzieci
    Niech jej za to słonko świeci.

     

    „Kocham go”

    T. Kubiak

    Kocham mojego tatę
    Chodzę z ojcem na spacer
    Wtedy jest tyle słońca
    Wtedy nigdy nie płaczę.

    Idziemy z tatą do parku
    Albo idziemy nad Wisłę,
    Bawimy się w chowanego,
    W zielone gramy – listkiem.

    Lubię, kiedy mój tatuś
    Wraca z pracy do domu
    Ja zawsze mojemu tacie
    Mogę powiedzieć pomóż …

    Gdy się zepsuje latawiec,
    Wrotki, samochód lub rower
    Mój tatuś rower naprawi
    I dalej – ruszaj drogę

    To tatuś mi opowiada
    O gwiazdach i ptakach w obłokach
    Dlatego mojego tatę
    tak bardzo, bardzo kocham.

    Proszę o odpowiedzenie na pytania:

    a)Proszę powiedzcie  co mama robi w wierszu?

    b)Proszę powiedzcie co tata robi w wierszu?

    c) Zastanów się i powiedz za co najbardziej kochasz swoją mamusie?

    d) Zastanów się i powiedz za co najbardziej kochasz swojego tatusia?

    2. Praca plastyczna „Portret Mamy i Taty” – proszę  o namalowanie farbami, kredkami pastelowymi itp. portretu swoich rodziców na kartce A4. Proszę o wręczenie tych rysunków waszym rodzicom w prezencie. Na pewno zrobicie im miłą niespodziankę.

    Miłej zabawy!

    21.05.2020(Czwartek)

    Dzień dobry!

    1.Dzisiaj rozpoczniemy dzień od kontynuacji nauki piosenki. Proszę o naukę 2 zwrotki piosenki i o zaśpiewanie jej Waszej mamie w dniu jej święta 26.05 i tatusiowi z okazji jego święta 23.06. Na pewno bardzo się ucieszą Wasi rodzice i zrobicie im bardzo miłą niespodziankę.

    2.A najpiękniejsze chwilę
    są kiedy mnie tulicie
    dajecie mi buziaki
    idziemy tak przez życie
    co mogę dla Was zrobić?
    jak mogę się odwdzięczyć?
    jesteście w moim sercu
    będziecie w mej pamięci

    2.Ćwiczenia logopedyczne. Proszę połączyć kwiatek z odpowiednim listkiem i wymawiać sylaby, które są tam napisane.

    Kwiatki na Dzień Matki - głoski szumiące - logopestka.pl

    Proszę o zakręcenie ruletką i wykonanie ćwiczenia które zostało wylosowane.

    Poniżej link do strony:https://wordwall.net/pl/resource/995123/gimnastyka-buzi-i-j%C4%99zyka

    Miłej zabawy!

     

     

    20.05.2020(środa)

    Dzień dobry!

    Dzisiaj rozpoczniemy od zabaw matematycznych.                                                                                                                         

    1.„Rodzinny obiad” – zabawa matematyczna według metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej.Dziecko dostaje trzy kółka z papieru i dziesięć liczmanów. Kółka są talerzami mamy, taty i dziecka i każda z tych osób dostaje na talerz po trzy pierożki. Dzieci mają rozwiązać zagadkę ile było wszystkich pierożków. Następnie mama oddaje jeden pierożek tacie. Czy pierożków jest nadal tyle samo? Kto ma najwięcej, kto najmniej? Potem dziecko może wymyśleć własne zadania z treścią.                                                

    „Obowiązki poszczególnych członków rodziny” Segregowanie czynności: pranie, prasowanie, robienie zakupów, gotowanie obiadów, prowadzenie samochodu, odkurzanie, trzepanie dywanów, wyrzucanie śmieci, spacer z psem, ścieranie kurzu, zmywanie naczyń, robienie drobnych napraw w domu, czytanie dziecku książek. Proszę o  zastanowienie się i napisanie na kartkach czynności jakie wykonują mama, tata, i dzieci w domu (proszę Was rodzice o pomoc w zapisaniu czynności na kartkach). Następnie proszę przeliczyć przyporządkowane czynności i porównać ich liczebność.Udzielić odpowiedzi na pytanie : „Kto z domowników ma najwięcej obowiązków, dzieci czy rodzice?”   

    2. Proszę Was o wspólną zabawę  z rodzicami przy piosence „Gumi miś” Poniżej link do strony , na której podane są ruchy do piosenki :https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4     

    Miłej zabawy!                                                                                            

     

    19.05..2020(Wtorek)

    Dzień dobry!

    1.Dzisiaj rozpoczniemy dzień od  piosenki ZoZi ” Dziękuję Mamo! dziękuję Tato”.  Proszę o naukę pierwszej zwrotki piosenki i refrenu. Poniżej link do strony:                                           https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

    1.Uczyliście mnie chodzić, uczyliście mnie mówić,
    jak się zachowywać
    jak zwracać się do ludzi.
    Ja mogę na Was liczyć,
    wiem że mi pomożecie
    najlepszych mam rodziców
    na całym wielkim świecie.
    Ref:
    Dziękuje mamo, dziękuje tato
    za każdą zimę, za każde lato
    dziękuje mamo, dziękuje tato
    za to że macie dla mnie czas
    bardzo kocham Was!

    2. A teraz kolej na  prezenty dla rodziców „Kruche ciasteczka maślane”Proszę Was o upieczenie wspólnie z rodzicami albo starszym rodzeństwem ciasteczek dla rodziców. Poniżej link do strony: https://www.youtube.com/watch?v=asqpmSm_Sow

    Miłej zabawy!

    18.05.2020(Poniedziałek)

    Dzień dobry!

    1.Dzisiaj rozpoczniemy dzień od zabaw ruchowych. A że w tym tygodniu rozmawiamy o Mamie i Tacie więc proponuję zestaw zabaw wspólnie z mamą i tatą.

    1. Rzucanie piłeczek do kosza.
    Pojedynek miedzy rodzicem a dzieckiem (trzy rzuty dla każdej osoby.
     
    2. Koniki
    Rodzic wykonuje klęk podparty i bierze dziecko na barana i wozi je po domu

    3. Odklejanie od podłogi
    Rodzic leży przyklejony do podłogi, dziecko stara się go oderwać – zmiana ról.

    4.Wyścig żółwi

    Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieci lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Na mecie ustawia się dziecko w pozycji na czworaka (zaproście rodziców do zabawy). Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznazcamy   miejsce dokąd żółw dotarł. Dzieci lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

    5.Przeprawa przez rzekę

    Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny level do przejścia w grze.

    6.Butelkowy slalom

    Zaczynacie od rozstawienia dwóch butelek po pokoju. Dziecko ma chwilę na przyjrzenie się i zapamiętanie gdzie stoją, po czym zawiązujecie mu oczy. Zadanie polega na przejściu w taki sposób, aby nie przewrócić żadnej z butelek. Gdy uda mu się przejść poziom, dokładacie kolejną przeszkodę i tak do momentu, aż skończą Wam się w domu plastikowe butelki.

    7.Tor przeszkód

    Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych.

    8.Mały ninja

    Mały ninja, człowiek pająk, nazywajcie to jak chcecie. Jedno wiem na pewno – dzieci będą tą zabawą zachwycone! Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor.Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.

    9.Poszukiwacze skarbu

    Nic tak nie motywuje, jak rozwiązywanie zadań i zagadek, by dotrzeć do okrytego tajemnicą skarbu. Możecie narysować normalnie lub eksperymentalnie  mapę, dodać kilka zadań specjalnych, typu: zrób 10 przysiadów, zakręć się 3 razy, podskocz 7 razy do góry itp. lub pochować kilka kartek z podpowiedziami takimi jak „sprawdź pod łóżkiem”, „szukaj za kanapą”, „zajrzyj do lodówki” itp. by dziecko nareszcie odnalazło skarb! A co będzie poszukiwaną nagrodą zależy już tylko od Was!

    10.Balonowy tenis

    Gra w piłkę w domu nie jest do końca bezpieczna , dlatego w domu gramy balonem. A zamiast rakietek używamy papierowych talerzy przyklejonych do drewnianych łyżek! W ten sposób rozgrywamy punktowane mecze!

    11.Skocz do mety!

    W gry planszowe można grać nie tylko przy planszy! Wystarczy kostka do gry, dwa sznurki na podłodze oznaczające start, metę i możemy zaczynać. Ustawiamy zawodników przy pierwszej linii. Każdy z nich rzuca kostką i skacze tyle razy ile oczek wyrzucił. Powtarzamy to aż ktoś przekroczy linię mety! Prawda, że proste? A jakie zajmujące!

    2. Rysowane wierszyki „Kwiatek” . Proszę rysować według wskazówek. Poniżej link do strony:https://www.youtube.com/watch?v=q1DFZOEADA4

    Miłej zabawy!

     

    Religia:

    17.06.2020 r.

    T.: Pan Jezus kocha nas całym Swoim Sercem.

    Na zakończenie Oktawy Bożego Ciała jest Uroczystość Najświętszego Serca Pana Jezusa. Dziękujemy Panu Jezusowi, że nas kocha, za nas życie oddał, pozwolił otworzyć Swoje Serce, aby każdy z nas mógł w tym Sercu czuć się kochanym. Stąd w czerwcu są nabożeństwa do Serca Pana Jezusa. W każdej rodzinie powinien być obraz, figurka Serca P. Jezusa, jako wzór i siła i moc do miłości rodzinnej. Dzieci znają piosenkę:

     „Sercem kocham Jezusa/ 2x                                                                                                                                                                             zawsze będę Go kochał,                                                                                                                                                                             On pierwszy ukochał mnie.

    10.06.2020 r.

    T.: Pan Jezus przechodzi przez nasze osiedla.

    Kochani Rodzice: Już przed nami czwarte co do wielkości święto w ciągu roku – Uroczystość Bożego Ciała. Jakże inaczej w tym roku obchodzone, ale niech nie będzie to zapomniane, pominięte i zlekceważone. Starajmy się z dziećmi przeżyć je uroczyście na miarę możliwości, przystrójmy w domu obraz, krzyż. Link, który podaję niżej, zobaczmy wspólnie z dziećmi                i wyjaśnić dzieciom, że w tym roku nie ma tak uroczyście z powodu pandemii na zewnątrz,            ale w domu, w kościele mamy wyrazić wdzięczność Jezusowi za Jego obecność. Zapraszamy starsze dziewczynki do sypania kwiatów w swoich parafiach, tak jak zostało to ogłoszone przez ks. Proboszczów, na konkretne godziny Mszy Św. z procesjami. Zapraszamy dziewczynki z kwiatuszkami w koszyczkach.

    Link: Procesja Bożego Ciała w Krakowie A D 2019 – / myślę, że trzeba trochę przesunąć, aby dzieci mogły zobaczyć istotę procesji: dzieci sypiące kwiaty, chłopcy dzwoniący dzwoneczkami, kapłana niosącego Najświętszy sakrament pod baldachimem. W 26 minucie jest błogosławieństwo Najświętszym Sakramentem, a pod koniec rynek krakowski i różne stroje historyczne oraz uroczy krakowski rynek z sukiennicami i kościołem Mariackim.

    03.06.2020 r. 

    Drodzy Rodzice:

    T.: Pan Bóg nam błogosławi.

    Kochani Rodzice: Każdy Rodzic pragnie największego dobra dla swojego dziecka. Nie ma większego dobra niż to, które może dać Bóg. Dlatego korzystajmy z tych darów, które dał nam Bóg, aby się z nimi dzielić. To błogosławieństwo, którego możecie udzielać swoim dzieciom przy różnych okazjach, jak już pisałam we wcześniejszej katechezie. Błogosławimy w Imię Trójcy Świętej tej Miłości, którą jednoczy się Bóg i pragnie, abyśmy nią się dzielili i żyli. Błogosławiony to szczęśliwy, a więc pragniemy szczęścia dla swoich dzieci, znakiem krzyża obdzielamy nasze pociechy, aby Pan Jezus miał je w Swoim Sercu. Poszukajcie filmik i oglądnijcie razem z dziećmi, myślę, że wiele da Wam do myślenia.

    Film: O Trójcy Świętej z dziećmi w Kuchni – przez żołądek do wiary 🙂

    27.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice:

    T.: Pan Bóg posyła nam Ducha Świętego.

    Zbliżamy się do ważnych wydarzeń dla naszego życia duchowego – Zesłania Ducha Świętego. Gdy kreślimy na sobie znak Krzyża Świętego, to wzywamy Ducha Świętego, w modlitwie Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu, … w pieśniach i w piosenkach religijnych podobnie. Podaję dla wielu dzieci znaną piosenkę, a które nie znają podaję najpierw link filmu, a drugi z piosenką do obejrzenia. Warto z tego skorzystać, aby poprawnie tłumaczyć dzieciom prawdy Boże w codziennym życiu.

    Film: Czy wy wiecie, że jesteście świątynią Ducha Świętego?

    „Czy wy wiecie że jesteście świątynią” – Piosenki dla dzieci bajubaju.tv youtube

    Czy wy wiecie, że jesteście świątynią?
    Czy wy wiecie, że jesteście świątynią?
    Czy wy wiecie, że jesteście świątynią?
    Świątynią, w której mieszka Święty Duch.
    Ref.
    Pełni mocy, wdzięczności i chwały.
    Pełni mocy, wdzięczności i chwały.
    Pełni mocy, wdzięczności i chwały.
    Świątynią, w której mieszka Święty Duch.

    Tak, my wiemy, że jesteśmy świątynią.
    Tak, my wiemy, że jesteśmy świątynią.
    Tak, my wiemy, że jesteśmy świątynią.
    Świątynią, w której mieszka Święty Duch. Ref.

    20.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Bardzo proszę opowiedzieć dzieciom o tym wydarzeniu: Pan Jezus po Swoim Zmartwychwstaniu ukazywał się uczniom i wielu innym osobom prze 40 dni. Nauczał, spotykał się z wieloma ludźmi, a przez to sprawiał im wiele radości i szczęścia. Odchodząc z ziemi, pobłogosławił apostołów i tych, którzy z Nim byli na Górze Oliwnej. Dlatego ważne jest, aby rodzice często błogosławili swoje dzieci: gdy wychodzą z domu do przedszkola, czy szkoły, przed snem, rano na powitanie i w czasie ważnych wydarzeń uroczyście. Proszę odszukać dzieciom krótki filmik dla dzieci: Ewangelia dla dzieci, VII niedziela wielkanocna, Wniebowstąpienie Pańskie, rok C

    Dzieci pokolorują ilustrację przedstawiającą wstąpienia Pana Jezusa do nieba i jak nam błogosławi.

     13.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Najpiękniejszy miesiąc maj poświęcony jest Maryi naszej Matce i Królowej, śpiewamy pieśni, litanię i modlimy się. Maryja uczy nas jak pogłębiać wiarę, kochać Boga, szanować drugiego człowieka, pomagać bliźnim. Te wartości staramy się przekazywać naszym pociechom przez przykład własnego życia, ale i słowem. Dla nas wszystkim, takim wzorem jest Maryja w Jej codziennym i też trudnym życiu. W wezwaniu, który podaję, dotyczy każdego i w wszędzie. Postarajcie się Państwo nauczyć dzieci to wezwanie, ponieważ ma głęboką treść i pieśń majową.

    „Maryjo Królowo Polski, módl się za nami”.

    1. Chwalcie łąki umajone,
      Góry, doliny zielone.
      Chwalcie, cieniste gaiki,
      Źródła i kręte strumyki!
    2. Co igra z morza falami,
      W powietrzu buja skrzydłami,
      Chwalcie z nami Panią Świata,
      Jej dłoń nasza wieniec splata.

    Tematyka na maj

    1. Polska – mój dom

    2.Muzyka jest wszędzie.

    3.Święto rodziców

    4.Łąka i jej mieszkańcy.

    Kwiecień

    1.Wielkanocne zwyczaje

    2.Akademia dobrych manier

    3. Dbamy o Ziemię

    4. cd Dbamy o Ziemię

    Marzec

    1.Wiosna zaraz tu przybędzie

    2.Wszyscy pijemy wodę

    3. Wiosna wiosenka zapukała do okienka

    4. Gospodarstwo

    5. cd. Gospodarstwo

    Luty

    1Zwierzęta zimą

    2 i 3 Zimowe zabawy – ferie

    4.Zwierzeta egzotyczne

    Styczeń

    1.W krainie baśni

    2.Zimowe potrzeby ptaków

    3.Rodzice rodziców

    4.Jak mija czas

    Grudzień

    1.Ważne święta na początku grudnia

    2.Nadchodzą święta

    3.Święta Bożego Narodzenia

    4. Witamy Nowy Rok

    Listopad

    1.Domy i domki

    2. Urządzenia elektryczne

    3. Listopadowa pogoda- szaruga jesienna.

    4. Czary mary-czyli co to sa przesądy.

    Październik

    1.Jesień w sadzie

    2.Jesień na działce

    3.Domowi ulubieńcy

    4. Nasze rodziny

    Wrzesień

    1i2 przedszkole drugi dom

    3. Uliczne sygnały

    4.Jesień w lesie