Grupa VI - Przyjaciele Bolka i Lolka

  • Informacje grupowe

    Witamy serdecznie rodziców i dzieci po wakacjach. Jesteśmy już rok starsi i mamy nowych przyjaciół naszej sali. Są nimi: Bolek i Lolek. Jesteśmy w tym samym składzie co w tamtym roku, żadna nowa koleżanka ani kolega do nas nie doszli.

    Panie pracujące w naszej grupie: pani Agata, Edyta, Ania, Klaudia- prowadzi język angielski s. Regina – prowadzi religię

    O porządek na sali i nasze brzuszki dba pani Edyta.

    A teraz troszkę opowiemy o naszych nowych przyjaciołach.

    Bolek i Lolek korzystają z życia – to fakt. Swoimi przygodami bawią też innych, przede wszystkim najmłodszych, ale i starsi z sentymentem patrzą na ich dokonania.

    Na ekranie zaistnieli w 1963 roku (wtedy wyświetlono pierwszy odcinek ich przygód), w odpowiedzi na zapotrzebowanie Telewizji Polskiej na bajkę o dwóch chłopcach przeżywających przygody znane z książek dla dzieci i młodzieży.

    Niektórzy do dziś borykają się z problemami rozróżnienia bohaterów, w związku z tym podpowiadamy…Bolek jest wyższy i szczuplejszy, nosi czerwone szorty i żółtą bluzę, a Lolek to ten niższy i tęższy, zazwyczaj ubrany w zbyt obszerne fioletowe spodnie na szelkach i biały podkoszulek. 

    MARZEC

    09.03.2020 Występy z okazji Dnia Kobiet przygotowane przez grupę 3 i 4

    06.03.2020 Dzień kobiet obchodzony w naszej grupie

     

    LUTY

    10.02.2020- do 23.02.2020 Ferie zimowe

     

    STYCZEŃ

    14.01.2020 Koncert Muzyczny

    18.01.2020 Występy w Moku  w ramach Małego Arta z okazji Dnia Babci i Dziadka

    23.01.2020 Bal karnawałowy w przedszkolu (Czwartek)

    Serdecznie prosimy aby każde dziecko w ten dzień miało zapewniony strój na bal.

    Z góry dziękujemy!!!

     

    GRUDZIEŃ

    04.12.2019 Uroczysta akademia z okazji Dnia Górnika

    Serdecznie zapraszamy tatusiów oraz dziadków którzy wykonują ten zawód o przybycie dnia 04.12 o godz. 9.30.

    06.12.2019 Odwiedził nas Mikołaj

    13.12.2019 Warsztaty mydlarskie

     

     

     

    LISTOPAD

    07.11.2019 Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego w PP nr 9 pt” Polska moja Ojczyzna”

    Uroczysta Akademia z okazji Dnia Odzyskania przez Polskę Niepodległości

    08.11.2019 Śpiewanie hymnu o 11.11

    22.11.2019 Wycieczka do planetarium w Zielonej Górze

    28.11.2019 Wycieczka do Zanamu w Polkowicach

    29.11.2019 Odwiedziła nas czarodziejka, która przeniosła nas w magiczny czas wróżb z okazji Andrzejek

    PAŹDZIERNIK

    01.10.2019 Robimy samodzielnie sałatkę owocową, pyszną , smaczną , no i zdrową

    10.10.2019 Udział Liliany z naszej grupy w II Powiatowym Konkursie Wiersza logopedycznego organizowanego w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Nauki

    11.10.2019 Koncert muzyczny pt „O księżniczce Wiolince i czarodzieju Sol-fa -mi-lu”.

    14.10.2019 Uroczysta Akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej

    21.10.2019 teatrzyk ” Tygrysek Pietrek”

    25.10.2019 wzięcie udziału w akcji „Pierwszy krok turystyczny”

    28.10.2019 wyjście na cmentarz

    WRZESIEŃ

    05.09.2019 Zebranie z rodzicami o godz.15.30

    17.09.2019 Teatrzyk ” Rozmaite bajki”

    19.09.2019 Mama Klaudii czytała dzieciom bajki w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” za co bardzo dziękujemy oraz spotkanie z panią z apteki(mamą Klaudii) i wykonywanie wspólnie maści

    20.09.2019 Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka i Sprzątanie Świata

    23.09.2019 Powitanie jesieni kolorem czerwonym

    24.09.2019 Dzień pieczonego ziemniaka i spotkanie z weteranami

    27.09.2019 Dzień Chłopaka

     

     

     

  • Uczymy się i bawimy

    Bardzo proszę o zgłoszenie do 21.05.2020 do godziny 11:00 (czwartek), potrzeby opieki nad dzieckiem w przedszkolu i zapewnienia posiłków od dnia 25.05.2020      (od poniedziałku). 

     

    Drodzy Rodzice

    Od 6 maja otwieramy przedszkole. Mam gorącą prośbę do Was byście w miarę możliwości zapewnili opiekę dzieciom w domach.  Lepiej byłoby gdybyście Wy nas informowali telefonicznie – czy potrzebujecie opieki nad dzieckiem. Ponieważ grupa dzieci będzie mogła liczyć ich tylko 10 – przyjmiemy tylko dzieci rodziców pracujących (potrzebne będzie zaświadczenie z zakładu pracy).

     

    Proszę o zgłoszenie się  do pani dyrektor  lub pani wicedyrektor do jutra 30.04.2020 do godziny 15:00 tylko tych, którzy nie są w stanie zapewnić dzieciom opieki  bo w grupach będzie mogło być tylko po 10 dzieci.

     

    ZAPISY DZIECI DO PRZEDSZKOLI NA MIESIĄCE WAKACYJNE (LIPIEC I SIERPIEŃ)  BĘDĄ PROWADZONE WE WSZYSTKICH PLACÓWKACH W DNIACH 11-22.05.2020R. NA KAŻDY MIESIĄC  ODDZIELNIE  – szczegóły na stronie www przedszkola w aktualnościach.

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    Temat tygodnia: Łąka i jej mieszkańcy

    Język angielski

    Kochani, obejrzyjcie filmik, a poznacie etapy rozwoju motyla.

    29.05.2020 r. Piątek

    1. Rozmowa na temat mrówek.
    – Gdzie mieszkają mrówki?
    – Kto rządzi w mrowisku?
    – Z czego słyną mrówki?
    Mrówki żyją w koloniach i każdy osobnik wykonuje ściśle określone funkcje. Założycielką kolonii jest samica – królowa. W koloni jest więcej samców niż samic. Samce właściwie poza adorowaniem królowej podczas rójki nie robią nic. Żyją bardzo krótko. Najliczniejszą grupę stanowią robotnice. Wykonują one wszelkie prace: zbie0rają i dostarczają do mrowiska pożywienie; budują i sprzątają mrowisko; bronią go przed intruzami; opiekują się potomstwem. Robotnice żyją od 4 do 7 lat i ich obowiązki zmieniają się wraz z wiekiem. Młode pracują w gnieździe, a starsze – poza nim. Zajęciem królowej jest wybieranie miejsca na gniazdo i składanie jaj. Królowe są karmione i czyszczone przez robotnice. Mrówki pobierają pokarm pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Są związane z mszycami. Jest to typowe współżycie, gdyż obie strony odnoszą z tego korzyści (mrówki zlizują rosę miodową wydalaną przez mszyce, w zamian opiekują się nimi).

    2. Rozwiązywanie zagadek.

    Skaczą po łące,pływają w wodzie, żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie. (żaby)

    Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka)

    Rośnie nad wodą ten mały kwiat, niebieskim oczkiem patrzy na świat i szepcze skromnie: nie zapomnij o mnie. (niezapominajka)

    Na zielonej łące rosną ich tysiące, w swej nazwie „sto” mają. jak się nazywają? (stokrotki)

    Czy znacie takiego konika , który pięknie w trawie cyka? (konik polny)

    Krążę nad łąką, ile mam sił, i zbieram z kwiatów złocisty pył. (pszczoła)

    Pracowite małe, budują wspaniałe kopczyki, pałace. Szanujmy ich pracę. (mrówki)

    Ten piękny owad odwiedza kwiateczki, ma skrzydła tęczowe, niekiedy w kropeczki. (motyl)

    Ma dwa różki choć nie bodzie, mieszka w trawie albo w wodzie. Domek swój, jak sami wiecie, nosi zawsze na swym grzbiecie. (ślimak)

    Czerwone ma nogi, biało-czarne piórka, do wody przed nim żaby dają nurka. (bocian)

    3. Na podsumowanie tygodnia, proszę aby dzieci wraz z rodzicami, wykonali wspólnie pracę plastyczną.

    Zaproponowanie wykonania łąki, której twórcami będą dzieci wraz z rodzicami i rodzeństwem.
    •  rysowanie wybranych roślin i zwierząt na papierze rysunkowym pastelami olejnymi; wycinanie powstałych elementów; przyklejanie na pasie zielonej bibuły; tworzenie kompozycji według własnych pomysłów.
    • Oglądanie powstałej pracy; zwrócenie uwagi na znajdujące się na niej rośliny i zwierzęta.
    • Zaprezentowanie prac, proszę wysłać na emiala do Pań z grupy.

    28.05.2020 r. Czwartek

    1. Ćwiczenia artykulacyjne na podstawie wiersza M. Dynowskiej Żaby.
    Dzieci naśladują odgłosy w odpowiednich miejscach. (pogrubiona czcionka)
    Zebrał się żabek tłum: rade, rade, rade, kum, kum, kum! Czy jest? Kto? Czy jest pan? Jaki pan? Pan bocian?Och! Jest, jest!Rade, rade, rad ! Kopę żab od poranka zjadł. Kum, kum, kum,ach, ach, ach! Kumie mój,co za strach.

    2. Słuchanie ciekawostek na temat żab.
    Nie wszystkie żaby są zielone. Niektóre są różnokolorowe z czerwonymi, brązowymi, a nawet
    niebieskimi plamkami.
    Żaby nie lubią przebywać zbyt długo na słońcu, bo wysusza ich skórę. Nigdy nie piją wody
    pyszczkiem. A jak to robią, czy wiecie? (Woda przecieka przez ich skórę).

    27.05.2020 r. Środa

    1. Zapoznanie z monetami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł i banknotem o nominale 10 zł. (Proszę rodziców o pokazanie dzieciom monet oraz banknotów)
     Proszę zapoznać dzieci z wyrazami: bankier, banknoty, bankomat.
    −− Kim jest bankier? Czym się zajmuje?
    −− Do czego służy bankomat?
    −− Co to są banknoty? Co to jest bank?
    −− Czy jest potrzebny? Dlaczego?
    −− Kto pracuje w banku?
    −− Co powinni umieć ludzie pracujący w banku?

    2. Słuchanie piosenki Konik polny (sł. Z. Holska-Albekier, muz. F. Rybicki) – osłuchanie się z piosenką i próba zaśpiewania i zwrotki oraz refrenu. 

    Ja, zielony mały konik

    po zielonej łące gonię.

    Hop, hop, hop, hop,

    hop, hop, hop!

    To ja, konik, ćwiczę skoki,

    hen, wysoko, pod obłoki.

    Hop, hop, hop, hop,

    hop, hop hop!

    Hopla-hop! Hopla-hop!

    Hopla, hopla, hopla-hop!

    Polny konik, mały grajek

    dziś zielony koncert daje.

    Cyk, cyk, cyk, cyk,

    cyk, cyk, cyk, cyk…

    Stroi skrzypki, gra cichutko,

    w trawie dzwoni dźwięczną nutką.

    Cyk, cyk, cyk, cyk,

    cyk, cyk, cyk, cyk.

    Hopla-hop! Hopla-hop!

    Hopla, hopla, hopla-hop!

    26.05.2020 r. Wtorek

    1. Zabawa Zielona żabka.
    Dzieci klaszczą jeden raz po zakończeniu każdego wersu. Potem klaszczą wtedy, kiedy usłyszą
    słowa określające kolor zielony.

    Zielona żabka, chociaż jeszcze mała, swój zielony płaszczyk z szafy wyjmowała. W zielonym płaszczyku do wody wskoczyła, a zielona woda przed boćkiem ją skryła.

    2. Nasze żabki – malowanie farbami plakatowymi.

    • Dzieci malują swoje żabki na kartonie.
    • Oglądają powstałe prace, porównują wygląd żabek, ich wielkość; nadają im żabie imiona.
    • Po wyschnięciu wycinają je; przyklejają do pudełek po zapałkach, aby stały.

    25.05.2020 r. Poniedziałek

    1. Opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi – Spacerkiem po łące.
    Dzieci ilustrują ruchem i głosem opowiadanie.
    Był piękny wiosenny dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer na pobliską łąkę. (Dzieci maszerują parami w różnych kierunkach). Słońce mocno świeciło, a wiatr rozdmuchiwał nasiona mniszka lekarskiego i innych roślin. (Dzieci chodzą na czworakach i dmuchają na rośliny). Nagle dzieci usłyszały pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami, szukając najpiękniejszych, aby zebrać z nich nektar. (Dzieci latają jak pszczółki, machając rękami – skrzydełkami). Wesoło bzyczały, nawołując się nawzajem. (Naśladują bzyczenie pszczół: bzz, bzz, bzz). Na listkach koniczyny siedziały koniki polne, poruszając śmiesznie łapkami, z których strząsały resztki porannej rosy. (Dzieci siedzą, poruszają w dowolny sposób kończynami). Cykały cichutko. (Naśladują dźwięk: cyt, cyt, cyt). Nagle, zupełnie nie wiadomo skąd, pojawiły się żaby. (Dzieci naśladują skakanie żabek). Kumkały głośno, jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. (Naśladują kumkanie: kum, kum, kum). Miały rację, że były takie zdenerwowane, bo na łące pojawiła się para bocianów; chodziły, wysoko unosząc nogi, z szeroko rozłożonymi skrzydłami, i rozglądały się na boki, co chwilę przystawały i pochylały się do przodu, szukając czegoś w trawie. (Naśladują chód bociana). Ponieważ niczego
    nie mogły znaleźć, klekotały ze złością. (Naśladują głos bocianów – kle, kle, kle). Wysoko nad łąką krążył skowronek, śpiewając wiosenną piosenkę. (Naśladują głos skowronka – dzyń, dzyń, dzyń). Odpowiadał mu wróbel, który przysiadł zmęczony na pobliskim drzewie. Poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. (Naśladują głos wróbla – ćwir, ćwir, ćwir). Czekały one niedaleko w gniazdku, piszcząc: pi, pi, pi… aby jak najszybciej przyniósł im coś do jedzenia.
    Dzieci już miały wracać do przedszkola, kiedy zobaczyły ślimaka, który wolno sunął po trawie. Kiedy tylko napotkał na jakąś przeszkodę, szybko chował się do swojego domku, który niósł na grzbiecie. Dopiero po chwili wystawiał głowę i rozglądał się dookoła. (Dzieci naśladują zachowanie ślimaka). Nad łąką latały kolorowe motylki, co pewien czas siadały na kwiatkach. (Dzieci naśladują ruchem latające motylki). Przyglądała im się z zaciekawieniem wrona siedząca na
    pobliskiej wierzbie i głośno kracząca z zachwytu: krrrra, krrra… Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami i gałązkami drzew, szumiąc wesołe piosenki: szszsz… szszsz… szszuuu… Dzieci były zadowolone ze spaceru. Wróciły pełne wrażeń do przedszkola, gdzie czekał już na nie pyszny podwieczorek. (Maszerują parami).

    2. Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr XXIV (metodą W. Sherborne). Zestaw ten obowiązuje do końca tygodnia.
    Wyczucie własnego ciała
    • Dzieci poruszają rękami, nogami, palcami, wykonując – na przemian – ruchy dynamiczne
    i powolne.
    • Sprawdzają, do jakich okolic ciała mogą dostać piętą, łokciem, palcami nóg, kolanem, głową.
    • Dotykają jedną częścią ciała do drugiej, np. łokieć wita się z piętą, czoło wita się z kolanem,
    duży palec u nogi wita się z nosem, pięta wita się z kolanem drugiej nogi…
    • Poruszają się w różny sposób: chód energiczny, ciężki, lekki, koci, ruchy delikatne, dynamiczne…
    • Przy nagraniu tanecznej muzyki tańczą same ręce dzieci, same nogi, tańczy głowa, na koniec
    – całe ciało.
    • Przy nagraniu muzyki dzieci tańczą swobodnie, indywidualnie. Gdy muzyka cichnie – zatrzymują
    się w bezruchu i jedna część ciała musi dotykać drugiej, np. łokieć dotyka uda.
    Wyczucie ciężaru ciała
    • Dzieci naśladują przenoszenie ciężkiego przedmiotu z miejsca na miejsce, w czasie krótkich
    przerw rozluźniają ciało.
    • Dzieci naśladują podglądanie gniazda os. Najpierw podkradają się wolno i ostrożnie, a gdy
    osy je napadły, uciekają szybko, opędzając się od nich rękami, tarzając się po ziemi.
    Wyczucie przestrzeni
    • Dzieci w dowolnej pozycji sięgają jak najdalej rękami, nogami, głową.
    • Dzieci podążają wzrokiem za ręką zwiniętą w pięść. Pięść jest ruchoma – jeżeli wskazuje
    w górę, dzieci podskakują, jeżeli w dół – wykonują przysiad.
    Rozwijanie wyczucia płynności ruchów i ciężaru ciała w przestrzeni i w czasie
    • Dzieci naśladują popisy łyżwiarzy lub baletnic, kończąc je ukłonem.
    • Dzieci swobodnie tańczą przy nagraniu tanecznej muzyki. Podczas przerwy w grze zatrzymują
    się w bezruchu.
    Adaptacja ruchów własnych do ruchów partnera
    • Dzieci w parach tańczą przy nagraniu tanecznej muzyki – jedno dziecko tańczy nisko, w przysiadzie,
    a drugie wysoko – na palcach.
    • Dzieci tańczą przy nagraniu muzyki tanecznej, a podczas przerwy w grze dotykają dowolnej
    części ciała swojego sąsiada i zostają w bezruchu, aż muzyka pobudzi je znów do tańca.

    22.05.2020 (Piątek)

    Dzień dobry!

    1.Dzisiaj rozpoczniemy dzień od wiersza dla mamy i taty.

                           „Moja mamusia”

    Chcę wam powiedzieć, bo o tym nie wiecie,
    że moja mamusia najpiękniejsza w świecie.
    Jest taka miła, kochana ogromnie
    i wciąż śmieje się do mnie.
    Chociaż w dzień wciąż pracuje
    to wieczorem ucałuje
    rankiem wiąże mi wstążeczki
    nocą pierze sukieneczki.
    Bo mamusia ukochana
    wciąż się trudzi tak od rana
    i to wszystko dla swych dzieci
    Niech jej za to słonko świeci.

     

    „Kocham go”

    T. Kubiak

    Kocham mojego tatę
    Chodzę z ojcem na spacer
    Wtedy jest tyle słońca
    Wtedy nigdy nie płaczę.

    Idziemy z tatą do parku
    Albo idziemy nad Wisłę,
    Bawimy się w chowanego,
    W zielone gramy – listkiem.

    Lubię, kiedy mój tatuś
    Wraca z pracy do domu
    Ja zawsze mojemu tacie
    Mogę powiedzieć pomóż …

    Gdy się zepsuje latawiec,
    Wrotki, samochód lub rower
    Mój tatuś rower naprawi
    I dalej – ruszaj drogę

    To tatuś mi opowiada
    O gwiazdach i ptakach w obłokach
    Dlatego mojego tatę
    tak bardzo, bardzo kocham.

    Proszę o odpowiedzenie na pytania:

    a)Proszę powiedzcie  co mama robi w wierszu?

    b)Proszę powiedzcie co tata robi w wierszu?

    c) Zastanów się i powiedz za co najbardziej kochasz swoją mamusie?

    d) Zastanów się i powiedz za co najbardziej kochasz swojego tatusia?

    2. Praca plastyczna „Portret Mamy i Taty” – proszę  o namalowanie farbami, kredkami pastelowymi itp. portretu swoich rodziców na kartce A4. Proszę o wręczenie tych rysunków waszym rodzicom w prezencie. Na pewno zrobicie im miłą niespodziankę.

    Miłej zabawy!

    21.05.2020(Czwartek)

    Dzień dobry!

    1.Dzisiaj rozpoczniemy dzień od kontynuacji nauki piosenki. Proszę o naukę 2 zwrotki piosenki i o zaśpiewanie jej Waszej mamie w dniu jej święta 26.05 i tatusiowi z okazji jego święta 23.06. Na pewno bardzo się ucieszą Wasi rodzice i zrobicie im bardzo miłą niespodziankę.

    2.A najpiękniejsze chwilę
    są kiedy mnie tulicie
    dajecie mi buziaki
    idziemy tak przez życie
    co mogę dla Was zrobić?
    jak mogę się odwdzięczyć?
    jesteście w moim sercu
    będziecie w mej pamięci

    2.Ćwiczenia logopedyczne. Proszę połączyć kwiatek z odpowiednim listkiem i wymawiać sylaby, które są tam napisane.

    Kwiatki na Dzień Matki - głoski szumiące - logopestka.pl

    Proszę o zakręcenie ruletką i wykonanie ćwiczenia które zostało wylosowane.

    Poniżej link do strony:https://wordwall.net/pl/resource/995123/gimnastyka-buzi-i-j%C4%99zyka

    Miłej zabawy!

     

     

    20.05.2020(środa)

    Dzień dobry!

    Dzisiaj rozpoczniemy od zabaw matematycznych.                                                                                                                         

    1.„Rodzinny obiad” – zabawa matematyczna według metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej.Dziecko dostaje trzy kółka z papieru i dziesięć liczmanów. Kółka są talerzami mamy, taty i dziecka i każda z tych osób dostaje na talerz po trzy pierożki. Dzieci mają rozwiązać zagadkę ile było wszystkich pierożków. Następnie mama oddaje jeden pierożek tacie. Czy pierożków jest nadal tyle samo? Kto ma najwięcej, kto najmniej? Potem dziecko może wymyśleć własne zadania z treścią.                                                

    „Obowiązki poszczególnych członków rodziny” Segregowanie czynności: pranie, prasowanie, robienie zakupów, gotowanie obiadów, prowadzenie samochodu, odkurzanie, trzepanie dywanów, wyrzucanie śmieci, spacer z psem, ścieranie kurzu, zmywanie naczyń, robienie drobnych napraw w domu, czytanie dziecku książek. Proszę o  zastanowienie się i napisanie na kartkach czynności jakie wykonują mama, tata, i dzieci w domu (proszę Was rodzice o pomoc w zapisaniu czynności na kartkach). Następnie proszę przeliczyć przyporządkowane czynności i porównać ich liczebność.Udzielić odpowiedzi na pytanie : „Kto z domowników ma najwięcej obowiązków, dzieci czy rodzice?”   

    2. Proszę Was o wspólną zabawę  z rodzicami przy piosence „Gumi miś” Poniżej link do strony , na której podane są ruchy do piosenki :https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4     

    Miłej zabawy!                                                                                            

     

    19.05..2020(Wtorek)

    Dzień dobry!

    1.Dzisiaj rozpoczniemy dzień od  piosenki ZoZi ” Dziękuję Mamo! dziękuję Tato”.  Proszę o naukę pierwszej zwrotki piosenki i refrenu. Poniżej link do strony:                                           https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

    1.Uczyliście mnie chodzić, uczyliście mnie mówić,
    jak się zachowywać
    jak zwracać się do ludzi.
    Ja mogę na Was liczyć,
    wiem że mi pomożecie
    najlepszych mam rodziców
    na całym wielkim świecie.
    Ref:
    Dziękuje mamo, dziękuje tato
    za każdą zimę, za każde lato
    dziękuje mamo, dziękuje tato
    za to że macie dla mnie czas
    bardzo kocham Was!

    2. A teraz kolej na  prezenty dla rodziców „Kruche ciasteczka maślane”Proszę Was o upieczenie wspólnie z rodzicami albo starszym rodzeństwem ciasteczek dla rodziców. Poniżej link do strony: https://www.youtube.com/watch?v=asqpmSm_Sow

    Miłej zabawy!

    18.05.2020(Poniedziałek)

    Dzień dobry!

    1.Dzisiaj rozpoczniemy dzień od zabaw ruchowych. A że w tym tygodniu rozmawiamy o Mamie i Tacie więc proponuję zestaw zabaw wspólnie z mamą i tatą.

    1. Rzucanie piłeczek do kosza.
    Pojedynek miedzy rodzicem a dzieckiem (trzy rzuty dla każdej osoby.
     
    2. Koniki
    Rodzic wykonuje klęk podparty i bierze dziecko na barana i wozi je po domu

    3. Odklejanie od podłogi
    Rodzic leży przyklejony do podłogi, dziecko stara się go oderwać – zmiana ról.

    4.Wyścig żółwi

    Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieci lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Na mecie ustawia się dziecko w pozycji na czworaka (zaproście rodziców do zabawy). Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznazcamy   miejsce dokąd żółw dotarł. Dzieci lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

    5.Przeprawa przez rzekę

    Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny level do przejścia w grze.

    6.Butelkowy slalom

    Zaczynacie od rozstawienia dwóch butelek po pokoju. Dziecko ma chwilę na przyjrzenie się i zapamiętanie gdzie stoją, po czym zawiązujecie mu oczy. Zadanie polega na przejściu w taki sposób, aby nie przewrócić żadnej z butelek. Gdy uda mu się przejść poziom, dokładacie kolejną przeszkodę i tak do momentu, aż skończą Wam się w domu plastikowe butelki.

    7.Tor przeszkód

    Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych.

    8.Mały ninja

    Mały ninja, człowiek pająk, nazywajcie to jak chcecie. Jedno wiem na pewno – dzieci będą tą zabawą zachwycone! Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor.Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.

    9.Poszukiwacze skarbu

    Nic tak nie motywuje, jak rozwiązywanie zadań i zagadek, by dotrzeć do okrytego tajemnicą skarbu. Możecie narysować normalnie lub eksperymentalnie  mapę, dodać kilka zadań specjalnych, typu: zrób 10 przysiadów, zakręć się 3 razy, podskocz 7 razy do góry itp. lub pochować kilka kartek z podpowiedziami takimi jak „sprawdź pod łóżkiem”, „szukaj za kanapą”, „zajrzyj do lodówki” itp. by dziecko nareszcie odnalazło skarb! A co będzie poszukiwaną nagrodą zależy już tylko od Was!

    10.Balonowy tenis

    Gra w piłkę w domu nie jest do końca bezpieczna , dlatego w domu gramy balonem. A zamiast rakietek używamy papierowych talerzy przyklejonych do drewnianych łyżek! W ten sposób rozgrywamy punktowane mecze!

    11.Skocz do mety!

    W gry planszowe można grać nie tylko przy planszy! Wystarczy kostka do gry, dwa sznurki na podłodze oznaczające start, metę i możemy zaczynać. Ustawiamy zawodników przy pierwszej linii. Każdy z nich rzuca kostką i skacze tyle razy ile oczek wyrzucił. Powtarzamy to aż ktoś przekroczy linię mety! Prawda, że proste? A jakie zajmujące!

    2. Rysowane wierszyki „Kwiatek” . Proszę rysować według wskazówek. Poniżej link do strony:https://www.youtube.com/watch?v=q1DFZOEADA4

    Miłej zabawy!

     

    Religia:

    27.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice:

    T.: Pan Bóg posyła nam Ducha Świętego.

    Zbliżamy się do ważnych wydarzeń dla naszego życia duchowego – Zesłania Ducha Świętego. Gdy kreślimy na sobie znak Krzyża Świętego, to wzywamy Ducha Świętego, w modlitwie Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu, … w pieśniach i w piosenkach religijnych podobnie. Podaję dla wielu dzieci znaną piosenkę, a które nie znają podaję najpierw link filmu, a drugi z piosenką do obejrzenia. Warto z tego skorzystać, aby poprawnie tłumaczyć dzieciom prawdy Boże w codziennym życiu.

    Film: Czy wy wiecie, że jesteście świątynią Ducha Świętego?

    „Czy wy wiecie że jesteście świątynią” – Piosenki dla dzieci bajubaju.tv youtube

    Czy wy wiecie, że jesteście świątynią?
    Czy wy wiecie, że jesteście świątynią?
    Czy wy wiecie, że jesteście świątynią?
    Świątynią, w której mieszka Święty Duch.
    Ref.
    Pełni mocy, wdzięczności i chwały.
    Pełni mocy, wdzięczności i chwały.
    Pełni mocy, wdzięczności i chwały.
    Świątynią, w której mieszka Święty Duch.

    Tak, my wiemy, że jesteśmy świątynią.
    Tak, my wiemy, że jesteśmy świątynią.
    Tak, my wiemy, że jesteśmy świątynią.
    Świątynią, w której mieszka Święty Duch. Ref.

    20.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Bardzo proszę opowiedzieć dzieciom o tym wydarzeniu: Pan Jezus po Swoim Zmartwychwstaniu ukazywał się uczniom i wielu innym osobom prze 40 dni. Nauczał, spotykał się z wieloma ludźmi, a przez to sprawiał im wiele radości i szczęścia. Odchodząc z ziemi, pobłogosławił apostołów i tych, którzy z Nim byli na Górze Oliwnej. Dlatego ważne jest, aby rodzice często błogosławili swoje dzieci: gdy wychodzą z domu do przedszkola, czy szkoły, przed snem, rano na powitanie i w czasie ważnych wydarzeń uroczyście. Proszę odszukać dzieciom krótki filmik dla dzieci: Ewangelia dla dzieci, VII niedziela wielkanocna, Wniebowstąpienie Pańskie, rok C

    Dzieci pokolorują ilustrację przedstawiającą wstąpienia Pana Jezusa do nieba i jak nam błogosławi.

     13.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Najpiękniejszy miesiąc maj poświęcony jest Maryi naszej Matce i Królowej, śpiewamy pieśni, litanię i modlimy się. Maryja uczy nas jak pogłębiać wiarę, kochać Boga, szanować drugiego człowieka, pomagać bliźnim. Te wartości staramy się przekazywać naszym pociechom przez przykład własnego życia, ale i słowem. Dla nas wszystkim, takim wzorem jest Maryja w Jej codziennym i też trudnym życiu. W wezwaniu, który podaję, dotyczy każdego i w wszędzie. Postarajcie się Państwo nauczyć dzieci to wezwanie, ponieważ ma głęboką treść i pieśń majową.

    „Maryjo Królowo Polski, módl się za nami”.

    1. Chwalcie łąki umajone,
      Góry, doliny zielone.
      Chwalcie, cieniste gaiki,
      Źródła i kręte strumyki!
    2. Co igra z morza falami,
      W powietrzu buja skrzydłami,
      Chwalcie z nami Panią Świata,
      Jej dłoń nasza wieniec splata.

    15.05.2020 r. Piątek

    1. Zabawy z wykorzystaniem wiersza K. Datkun-Czerniak Deszczowy koncert.

    Kiedy deszcz pada i pada, a ja w domu jestem sama, to słyszę koncert deszczowy. Kropla kroplę goni i o szybę dzwoni: plum, plum, pla. W rynnie woda gra: szu, szu, sza. O parapet stukają kropelki, bo deszcz pada niewielki. Grają krople wesoło – na liściach też, wszędzie tam, gdzie pada deszcz!

    • Rytmizowanie wybranych fragmentów wiersza; powtarzanie ich w różnym tempie i z różnym natężeniem głosu.
    • Tworzenie własnych melodii na sylabach: plum, plum, pla, szu, szu, sza.
    • Tworzenie akompaniamentu do wiersza z wykorzystaniem woreczków foliowych, celofanu,
    folii aluminiowej i gazet – według pomysłów dzieci.

    2. Wykonanie pracy plastycznej „Jestem muzykiem”.
    Proszę aby  dzieci namalowały siebie jako muzyka grającego na wybranym instrumencie.
    • Samodzielne działania dzieci; zwrócenie uwagi na poszczególne elementy postaci ludzkiej.
    • Oglądanie powstałej pracy; odgadywanie przez rodziców, kogo one przedstawiają i na jakich instrumentach
    dzieci grają.

    14.05.2020 r. Czwartek

    1. Zabawa matematyczna – W sklepie muzycznym.

    – Rozpoznawanie i nazywanie ich; przeliczanie wszystkich instrumentów;
    liczenie instrumentów danego rodzaju.

    Instrumenty muzyczne zestaw - Grafika wektorowa royalty-free (Instrument muzyczny)

    – Zabawa „Kupujemy instrumenty”.
    Rodzic przedstawia dzieciom zadania z treścią; dziecko dokonuje obliczeń na palcach,
    a potem na liczmanach; podaje wyniki swoich obliczeń. Np.:

    W sklepie muzycznym na półce leżało dziewięć grzechotek. Dziadek kupił dwie grzechotki dla
    swoich wnuków. Ile grzechotek zostało na półce w sklepie?
    Do sklepu muzycznego przywieziono osiem trąbek. Cztery trąbki schowano do magazynu,
    a resztę wyłożono na wystawie. Ile trąbek wyłożono na wystawie?

    2. Zabawa Zimno – ciepło. (Zabawa dla całej rodziny)
     Dziecko szuka schowanego przedmiotu, pozostali członkowie rodziny pomagają, klaszcząc. Wzrastające
    natężenie dźwięku oznacza zbliżanie się do ukrytego przedmiotu, a malejące natężenie
    – oddalanie się od niego.

    13.05.2020 r. Środa

    1. Zabawy folią – Folia i wydawane przez nią dźwięki.
    • Jaka jest folia? – rozmowa na temat właściwości folii; jej wykorzystywania – np. do okrycia
    mebli, podłogi podczas malowania.
    • Z czym kojarzy się folia? –  biorą folię do rąk i próbują nią poruszać – mówią, z czym im się kojarzy (powierzchnia wody). Poruszają folią w górę i w dół, wolno i szybko – obserwują, jakie fale powstają i jaki dźwięk
    wydaje folia. Rodzic wrzuca na folię małe, miękkie piłeczki lub balony – dzieci tak
    poruszają folią, aby one nie spadły. Tworzą jak największe fale.
    • Inscenizujemy wiersz – dzieci siadają wokół folii; rodzic mówi wiersz „Niedokończona bajka”,
    a dzieci zastanawiają się, w jaki sposób mogłyby go zainscenizować z wykorzystaniem folii.
    Przy powtarzaniu przez rodzica kolejnych wersów wiersza dzieci podają swoje propozycje
    jego interpretacji z wykorzystaniem folii, realizują swoje pomysły.
    Na zakończenie samodzielnie wymyślają, co mogłoby się jeszcze zdarzyć w tej bajce, i ilustrują
    swoje opowiadanie z wykorzystaniem folii.

    Wielkie morze, wielkie góry, przymknij oczy – widzisz chmury. Wiatr się zrywa, dmucha lekko, coraz szybciej, bardzo prędko. Coś szeleści, coś furkocze, jakby jakieś zianie smocze… Tam szeleści, tu podskoczy –ktoś spod ziemi wnet wyskoczy. A zza krzaków widać oczy: duże oczy, wielkie oczy. Kto tu na swym koniu bieży? W lśniącej zbroi? To królewicz po księżniczkę w ciemność jedzie, jego serce go tu wiedzie. A zza krzaków widać oczy: duże oczy, wielkie oczy. Coraz głośniej, coraz szumniej, coraz ciemniej, coraz smutniej… Wiatr się zrywa, dmucha lekko, coraz szybciej, bardzo prędko… Skąd te oczy? Skąd królewicz i królewna? Pomyśl sam – a bajka będzie piękna!

    12.05.2020 r. Wtorek

    1. Słuchanie piosenki Skaczące nutki (sł. Dorota Gellner, muz. B. Kolago).

    I. Do przedszkola wpadły nutki.
    Wszystkie miały czarne butki,
    czarne szelki i czapeczki,
    i skakały jak piłeczki.

    Ref.: Ta wysoko,
    tamta nisko,
    ta z plecakiem,
    ta z walizką.
    Roztańczone
    nutki trzy:
    do, re, mi,
    nutki trzy.

    II. Poprosiły o mieszkanie
    w dużym, czarnym fortepianie
    i biegały, i skakały
    po klawiszach czarno-białych.
    Ref.: Ta wysoko…
    III. Nawet na leżakowaniu
    przeszkadzały dzieciom w spaniu
    i skakały po kocykach
    w czarnych szelkach i bucikach.
    Ref.: Ta wysoko…

    Rozmowa na temat piosenki.
    −− Jak nazywały się nutki?
    −− Ile ich było?
    −− Co robiły?

    2. Grające kapsle – wykonanie instrumentu do gry.

    Wykonanie pracy plastycznej.
    Proszę zwrócić uwagę, że kapsle wsypane do woreczka przy potrząsaniu poruszają
    się i wydają dźwięki. Samodzielne działania dzieci: oklejanie sześciu kapsli drobnymi elementami wyciętymi
    z kolorowej folii samoprzylepnej (wcześniej w każdym kapslu nauczyciel wywiercił otworek,
    przez który dzieci przeciągną papierowe sznureczki); rolowanie paska bibuły tak, by powstał
    sznureczek; przełożenie powstałego sznureczka przez otworki kapsli; zawiązanie (kapsle muszą
    swobodnie poruszać się przy potrząsaniu za sznureczek).
    Oglądanie powstałych grzechotek; słuchanie wydobywanych z nich dźwięków. (Jeżeli ktoś nie posiada kapsli można wykorzystać groch itp.)

    11.05.2020 r. Poniedziałek

    1. Zestaw ćwiczeń porannych

    Zabawa orientacyjno – porządkowa Szukam przyjaciela.

    • Ćwiczenie tułowia – Podaj mi ręce.
    Dzieci dobierają się parami i stają tyłem do siebie w rozkroku, w niewielkiej odległości od
    siebie. Wykonują skłon w przód i podają ręce partnerowi przez okienko utworzone przez
    rozkrok; następnie prostują się i klaszczą nad głową cztery razy.
    • Podskoki – Kolano do łokcia.
    Dzieci w podskokach dotykają prawym kolanem lewego łokcia i odwrotnie – lewym kolanem
    prawego łokcia; ćwiczenie wykonują najpierw wolno, a potem – coraz szybciej.
    • Zabawa uspokajająca – Marsz z klaskaniem.
    Dzieci maszerują po obwodzie koła, licząc do czterech, następnie przykucają i cztery razy
    klaszczą, a potem ponownie maszerują.

    2.Zabawy „Dźwięki” wydawane przez papier.
    Proszę rodziców aby ułożył przed dzieckiem różnego rodzaju papier: gazety, celofan, karton, tekturę falistą,
    bibułę. Dziecko wydobywa z nich dźwięki w wymyślony przez siebie sposób – przez pocieranie,
    darcie, zgniatanie, skrobanie paznokciem, uderzanie dłonią, uderzanie o różne części ciała itp.

    3. Proszę Was rodzice o wydrukowanie kart pracy  i przekazanie ich swoim pociechom.

    11-15.05 JĘZYK ANGIELSKI

    Kochani obejrzyjcie film, a poznacie nazwy dzikich zwierząt, narysujcie jedno z nich. Miłej zabawy!

    08.05.2020( Piątek)

    Dzień dobry! Dzisiaj podsumowanie tygodniowej tematyki!

    1. Więc na początek „Krzyżówka o Polsce”. Proszę Was rodzice o wsparcie w trudniejszych dla dzieci pytaniach. Poniżej umieszczam link: https://www.youtube.com/watch?v=sHMwwh6zeCk
    2. Prosze Was rodzice o przeczytanie dzieciom ” Quizu o Polsce”.

      A)Które miasto jest stolicą Polski?                                                                                                                

      a)      Kraków

      b)     Lizbona

      c)      Warszawa

      B) Flaga Polski jest:                                                                                                                                            

      a)      Biało – czerwona

      b)     Czerwono – biała

      c)      Czerwono – niebieska

      C)Jaką nazwę nosi Hymn Polski?                                                                                                                 

      a)      Pieśń Wolności

      b)     Mazurek Dąbrowskiego

      c)      Polska, nasza Polska!

      D)Polskie godło to:
      a)bocian
      b)skowronek
      c)biały orzeł na czerwonym tle                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      E)Miasto, w którym mieszkamy to:
      a)Wrocław
      b)Głogów
      c)Poznań

             F) Mieszkańcy naszego kraju to:
               a)Polacy
               b)Rosjanie
               c)Amerykanie

    3. A teraz troszkę ruchu. Proszę was dzieci teraz o dowolny taniec przy piosence”Kocham cię Polsko” Ponizej link do strony:https://www.youtube.com/watch?v=rtPrKm0Rfx8

    4. A teraz proszę o to abyscie rodzice wydrukowali kartę pracy, napewno wszystkie dzieci  wiedzą : Co to jest? Proszę Was o pokolorowanie wg kodu.

    5.Na koniec proszę Was  dzieci o obejrzenie legendy ” O smoku wawelskim”. Poniżej adres strony:https://www.youtube.com/watch?v=7Q_ejE0QTtg

    Miłej zabawy i weekendu!

    07.05.2020( czwartek)

    Dzień dobry ! Witam wszystkich!

    1.Dzisiaj rozpoczniemy dzień od kontynuacji nauki piosenki „Jestem Polakiem”. Proszę o naukę kolejnych 2 zwrotek piosenki. Tekst poniżej:

    3.Teraz to już Warszawa
    To ważna sprawa
    Bo tu stolica Polski jest
    Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
    I wiele innych, pięknych miejsc

    Jesteśmy Polką i Polakiem
    Dziewczynką fajną i chłopakiem
    Kochamy Polskę z całych sił
    Chcemy byś również kochał ją i ty
    I ty

    4.Toruń z daleka pachnie
    Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas
    Podróż skończymy w Gdański
    Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat

    Jesteśmy Polką i Polakiem
    Dziewczynką fajną i chłopakiem
    Kochamy Polskę z całych sił
    Chcemy byś również kochał ją i ty
    I ty
    /2x

    2.Proszę Was dzieci o wysłuchanie przeczytanego przez rodziców wiersza „Wiślana Syrenka” Tadeusz Kubiak.

    Odpowiedzenie na pytanie : O kim był ten wiersz?

                                                   Jak wyglądała syrenka?

                                                   Gdzie mieszkała?

    „Wiślana Syrenka” Tadeusz Kubiak

    Wypłynęła z Wisły
    Srebrzysta Syrenka
    Miała ogon rybi
    Ta dziwna panienka.

    Nagle zobaczyła
    Dom u brzegu Wisły.
    – Tutaj będę właśnie mieszkać –
    Powiedziała wszystkim.

    – Będę was broniła
    Tym wiślanym mieczem.
    Niech w spokoju rybak łowi,
    Piekarz chleby piecze.

    I tak zamieszkała
    Syrenka w Warszawie.
    Wczoraj w parku ją widziałem,
    jak tańczyła z pawiem.

    3. Proszę was rodzice  o to abyście wydrukowali Waszym pociechom karty pracy.

    Polska - moja ojczyzna: literatura do zajęć, piosenki, zabawy ...

    4. Logopedyczna karta pracy- prosze was dzieci o pokolorowanie na odpowiednie kolory, oraz wymawianie napisanych sylab.

    Podobny obraz

    Miłej zabawy! Do usłyszenia jutro!

    RELIGIA:

    06.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Rozpoczął się maj – miesiąc poświęcony Maryi. W tym roku szczególnie mamy za co dziękować Bożej Matce, ale i prosić, ponieważ Ona jako nasza Pośredniczka może nam wszystko wyprosić u Pana Boga. „Gromadzimy się” na Nabożeństwa majowych, czasami w kościele, ale zawsze w domu mamy możliwość przez Internet na naszej stronie parafialnej o godz. 18.00. Niech dzieci widzą wiarę i modlących się z nimi rodziców, która jest podstawą stabilności w trudnych chwilach życia.

    Bardzo proszę, jeśli to możliwe wydrukować lub naszkicować dziecku przydrożna kapliczkę, wokół niej modlące się dzieci, wkoło kwiatki i niech pokolorują. Niech to będzie wyrazem naszej miłości do Maryi, która się wstawia do Boga za nami.

    Środa 06.05.2020

    Dzień dobry!

    1.Dzisiaj rozpoczniemy od kontynuacji  poniedziałkowego zestawu ćwiczeń.

    2. Zabawy matematyczne:

    Zabawa matematyczna – „Wrzuć klocki” – zadaniem dzieci jest zebranie z dywanu odpowiedniej liczby klocków i wrzucenie ich do pojemnika  zgodnie z instrukcjami podawanymi lub pokazywanymi przez rodzica.

    Zabawa matematyczna „Niezwykłe budowle”
    • stworzenie budowli z klocków /różnego koloru, wielkości/ .Prezentacja budowli
    • przeliczanie klocków, z których zrobiono budowle
    • tworzenie zbiorów wg podanej cechy: koloru

    Wtorek 05.05.2020

    Dzień dobry! 

    1. Dzisiaj rozpoczniemy dzień  od piosenki ” Jestem Polakiem”. Proszę o naukę dwóch zwrotek piosenki i refrenu. Poniżej link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM                                                                   ref. Jesteśmy Polką i Polakiem
      Dziewczynką fajną i chłopakiem
      Kochamy Polskę z całych sił
      Chcemy byś również kochał ją i ty
      I ty

      1.Ciuchcia na dworcu czeka
      Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
      Ciuchcia pomknie daleko
      I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas

             ref. Jesteśmy Polką i Polakiem
              Dziewczynką fajną i chłopakiem
              Kochamy Polskę z całych sił
              Chcemy byś również kochał ją i ty
              I ty

            2.  Pierwsze jest Zakopane
              Miejsce wspaniała
              Gdzie góry i górale są
              Kraków to miasto stare
              W nim piękny Wawel
              Obok Wawelu mieszkał smok

    2. Kolej na pracę plastyczną „Flaga Polski”. Proszę was dzieci abyście białą  kartkę A4 złożyli na pół( mając ją pionowo przed sobą) nastepnie prosze was abyście pośrodku złożonej kartki narysowali kreskę. góra zostaje biała,dół prosze wykleić porwanym czerwonym papierem na kawałki. Teraz proszę Was rodzice o pomoc w zamontowaniu patyczka, moze byc od szaszłyków albo inny. Wiem że wszystkie prace bedą piękne.

    3. Ćwiczenia logopedyczne

    „Języczek wędrowniczek”
    Dziecko ma przed sobą lusterko. Opowiadamy historyjkę (bajeczkę) i
    pokazujemy ruchy języka – a dziecko naśladuje nas.
    Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie
    językiem – naśladowanie konia). Na łące zatrzymał konia (prr). Następnie
    rozejrzał się dookoła (język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i dolną).
    Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy ustnej). Przeszedł las wzdłuż
    (język przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz
    (przesuwamy językiem za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy przedarł się
    przez gęstwinę krzewów i drzew (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby).
    Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę
    i w dół (język przesuwamy z jednego kooca ust do drugiego – od ucha do ucha,
    potem sięgamy nim nosa i brody – dwiczenie powtórzyd kilka razy). Wsiadł na
    konia i pojechał do domu (klaskanie językiem).

    4. Proszę żeby dzieci zapoznały się ze symbolami narodowymi.

    Poniżej lin do strony:

    04.05.2020 r. Poniedziałek

    1. Słuchanie wiersza K. Datkun – Czerniak „Dom”

    Dom to rodzina. Dobre mamy ręce, co przytulą, pomogą się ubrać szybko. To tato, który poczyta bajkę na dobranoc, i nazwie mnie złota rybką. Babcia i jej słodkości, serniki, makowce – pyszności!Dziadek, który ma dla mnie czas, i mocno kocha wszystkich nas. I moje rodzeństwo kochane. Nigdzie stąd nie wyjadę. Na zawsze w domu zostanę.

    – Czym jest dom dla autorki wiersza?

    Określanie przez dzieci, co dla nich oznacza słowo dom. Proszę aby dzieci narysowały dom na środku karki i podały propozycje do hasła „dom” . Dom to … .  Gdy dzieci zwrócą uwagę, że dom to nie tylko budynek, w którym się mieszka, ale również – i przede wszystkim – rodzina i więzi, które je łączy, obok narysowanego domu rysują rodzinę.

    2. Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr XXIV (metodą W. Sherborne). (Zestaw na cały tydzień)

    Wyczucie własnego ciała

    • Dzieci poruszają rękami, nogami, palcami, wykonując – na przemian – ruchy dynamiczne i powolne.
    • Sprawdzają, do jakich okolic ciała mogą dostać piętą, łokciem, palcami nóg, kolanem, głową.
    • Dotykają jedną częścią ciała do drugiej, np. łokieć wita się z piętą, czoło wita się z kolanem, duży palec u nogi wita się z nosem, pięta wita się z kolanem drugiej nogi…
    • Poruszają się w różny sposób: chód energiczny, ciężki, lekki, koci, ruchy delikatne, dynamicz­ne…
    • Przy nagraniu tanecznej muzyki tańczą same ręce dzieci, same nogi, tańczy głowa, na koniec – całe ciało.
    • Przy nagraniu muzyki dzieci tańczą swobodnie, indywidualnie. Gdy muzyka cichnie – zatrzy­mują się w bezruchu i jedna część ciała musi dotykać drugiej, np. łokieć dotyka uda.

    Wyczucie ciężaru ciała

    • Dzieci naśladują przenoszenie ciężkiego przedmiotu z miejsca na miejsce, w czasie krótkich przerw rozluźniają ciało.
    • Dzieci naśladują podglądanie gniazda os. Najpierw podkradają się wolno i ostrożnie, a gdy osy je napadły, uciekają szybko, opędzając się od nich rękami, tarzając się po ziemi.

    Wyczucie przestrzeni

    • Dzieci w dowolnej pozycji sięgają jak najdalej rękami, nogami, głową.
    • Dzieci podążają wzrokiem za ręką zwiniętą w pięść. Pięść jest ruchoma – jeżeli wskazuje w górę, dzieci podskakują, jeżeli w dół – wykonują przysiad.

    Rozwijanie wyczucia płynności ruchów i ciężaru ciała w przestrzeni i w czasie

    • Dzieci naśladują popisy łyżwiarzy lub baletnic, kończąc je ukłonem.
    • Dzieci swobodnie tańczą przy nagraniu tanecznej muzyki. Podczas przerwy w grze zatrzymują się w bezruchu.

    3.Zabawa „Prawda czy fałsz” – na zdanie prawdziwe dziecko klaszcze, a na fałszywe tupie: was rodzice proszę o przeczytanie dzieciom:

    -mieszkamy w Polsce

    -nasza stolica to Warszawa

    -flaga Polski ma kolor biało- niebieski
    – przy śpiewaniu hymnu należy zachować powagę,

    – największa rzeka Polski to Wisła
    – godłem Polski jest lew z koroną,

    – naszą Ojczyzną jest Polska,

    – Polska leży w Afryce
    – stolicą polski jest Kraków;

    -Polska flaga ma kolor biało- czerwony

    – miasto w którym mieszkam  to Głogów

    – przedszkole do którego chodzę to Przedszkole Publiczne nr 19 w Głogowie „Bajka”

    -przy śpiewaniu hymnu można tańczyć

    -Syrenka Warszawska miała rogi

    -polskie godło to biały orzeł na czerwonym tle

    4. Proszę Was rodzice o wydrukowanie karty pracy”Polska” i przekazanie jej swoim pociechom, A Was drogie dzieci o przecięcie wzdłuż lini , i ułożenie puzlli, a następnie naklejenie ich na kartkę.Pokolorowanie mapy Polski kredkami.

    Święto Niepodległości w przedszkolu - GIGAPAKA PRZEDSZKOLAKA ...

    Miłej zabawy! Do usłyszenia jutro!

    Tematyka na maj

    1. Polska – mój dom

    2.Muzyka jest wszędzie.

    3.Święto rodziców

    4.Łąka i jej mieszkańcy.

    Kwiecień

    1.Wielkanocne zwyczaje

    2.Akademia dobrych manier

    3. Dbamy o Ziemię

    4. cd Dbamy o Ziemię

    Marzec

    1.Wiosna zaraz tu przybędzie

    2.Wszyscy pijemy wodę

    3. Wiosna wiosenka zapukała do okienka

    4. Gospodarstwo

    5. cd. Gospodarstwo

    Luty

    1Zwierzęta zimą

    2 i 3 Zimowe zabawy – ferie

    4.Zwierzeta egzotyczne

    Styczeń

    1.W krainie baśni

    2.Zimowe potrzeby ptaków

    3.Rodzice rodziców

    4.Jak mija czas

    Grudzień

    1.Ważne święta na początku grudnia

    2.Nadchodzą święta

    3.Święta Bożego Narodzenia

    4. Witamy Nowy Rok

    Listopad

    1.Domy i domki

    2. Urządzenia elektryczne

    3. Listopadowa pogoda- szaruga jesienna.

    4. Czary mary-czyli co to sa przesądy.

    Październik

    1.Jesień w sadzie

    2.Jesień na działce

    3.Domowi ulubieńcy

    4. Nasze rodziny

    Wrzesień

    1i2 przedszkole drugi dom

    3. Uliczne sygnały

    4.Jesień w lesie