Grupa V - Przyjaciele Misia Puchatka

  • WITAMY PO WAKACJACH W GRUPIE „PRZYJACIELE MISIA PUCHATKA”

     

    Znalezione obrazy dla zapytania KUBUS PUCHATEK

    NAUCZYCIELE: ANNA CYBULSKA-SOWA, MONIKA LESIŃSKA

    POMOC N-ELA: DARIA KOPROWSKA

    J. ANGIELSKI: ANNA CYBULSKA-SOWA

     

                                                            ZOSTAŃ MISTRZEM SEGREGACJI

    W związku z kończącą się w dniu 31 maja 2020 edycją konkursu Zostań Mistrzem Segregacji 2019/2020 informuję:

    – surowce do PSZOK można przekazywać przez cały rok kalendarzowy, z tym że po 31 maja zaliczane będą one na poczet przyszłego roku szkolnego (2020-2021)

    – rozstrzygnięcie konkursu – nagrody  dla laureatów konkursu (w sytuacji  gdyby nie odbyła się uroczysta gala wręczenia) zostaną przekazane  do koordynatorów wyznaczonych przez poszczególne placówki.

                               

    Informacje grupowe

  • >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    Religia:

    Drodzy Rodzice: Bardzo proszę opowiedzieć dzieciom o tym wydarzeniu: Pan Jezus po Swoim Zmartwychwstaniu ukazywał się uczniom i wielu innym osobom prze 40 dni. Nauczał, spotykał się z wieloma ludźmi, a przez to sprawiał im wiele radości i szczęścia. Odchodząc z ziemi, pobłogosławił apostołów i tych, którzy z Nim byli na Górze Oliwnej. Dlatego ważne jest, aby rodzice często błogosławili swoje dzieci: gdy wychodzą z domu do przedszkola, czy szkoły, przed snem, rano na powitanie i w czasie ważnych wydarzeń uroczyście. Proszę odszukać dzieciom krótki filmik dla dzieci: Ewangelia dla dzieci, VII niedziela wielkanocna, Wniebowstąpienie Pańskie, rok C

    Dzieci pokolorują ilustrację przedstawiającą wstąpienia Pana Jezusa do nieba i jak nam błogosławi.

    13.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Najpiękniejszy miesiąc maj poświęcony jest Maryi naszej Matce i Królowej, śpiewamy pieśni, litanię i modlimy się. Maryja uczy nas jak pogłębiać wiarę, kochać Boga, szanować drugiego człowieka, pomagać bliźnim. Te wartości staramy się przekazywać naszym pociechom przez przykład własnego życia, ale i słowem. Dla nas wszystkim, takim wzorem jest Maryja w Jej codziennym i też trudnym życiu. W wierszu, który podaję, dotyczy każdego i w wszędzie, nie tylko konkretnej miejscowości, że pragniemy być kochani i powinniśmy kochać miłością szczerą. Postarajcie się Państwo nauczyć dzieci ten wiersz, ponieważ ma głęboką treść.

    Matka Pięknej Miłości

    Autor: Lidia Szymanowska
    Włocławek, 10 września 2005 r.

    Piękna Miłość Matko nasza,
    Masz dla ludzi prostych.
    Którą lud Twój wciąż wyprasza,
    W Sanktuarium Twym, w Bydgoszczy.

    Tej Miłości bardzo pięknej,
    Nam, Polakom wszystkim trzeba.
    Dobrej, mądrej, miłej, wdzięcznej,
    Trzeba nam, jak deszczu z nieba.

    Dobra Matko tej Miłości,
    Uproś nam u Syna Twego,
    Byśmy w prawdzie – dobrzy, prości,
    Miłość mieli dla bliźniego.

    LOGOPEDIA
    Zapraszam dzieci i rodziców do wspólnej pracy i zabawy nad kształtowaniem poprawnej wymowy dziecka – nauczyciel, logopeda Regina B. Pod nagłówkiem LOGOPEDIA będę zamieszczała zabawy i ćwiczenia logopedyczne. .Miłej i efektywnej zabawy

    „Poszukiwanie wiosny” – gimnastyka buzi i języka – o języczku, który wybrał się na poszukiwanie wiosny.

    Wiosna zbliżała się wielkimi krokami. Za oknem słychać było śpiew ptaków
    (naśladujemy głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny.
    Jechał na koniu (kląskamy, uderzając językiem o podniebienie).
    Na łące zobaczył bociany (mówimy: kle, kle, kle).
    Zatrzymał swojego konia na leśnej polanie (mówimy: prr).
    Zsiadł z konia i rozejrzał się wokoło (oblizujemy wargi ruchem okrężnym).
    Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonujemy krótki wdech nosem,
    chwilę zatrzymujemy powietrze i długo wydychamy ustami).
    Było ciepło i przyjemnie (uśmiechamy się).
    Na skraju polany zakwitły już wiosenne kwiaty: pierwiosnki i sasanki.
    Pachniało wiosną (oddychamy głęboko, wdychając powietrze nosem,
    wydychając ustami). Języczek pochylił się i powąchał kwiaty
    (wdychamy powietrze nosem) i kichnął (mówimy apsik!).
    W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla
    zaspanego jeża (ziewamy, przeciskając język między złączonymi zębami).
    Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu
    (kląskamy, uderzając językiem o podniebienie).

     

    //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    JĘZYK ANGIELSKI

    Kochani obejrzyjcie film o bardzo głodnej gąsienicy, a poznacie etapy rozwoju motyla

    ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    TEMATYKA W MAJU

    1.MUZYKA JEST WSZĘDZIE

    2.POLSKA-MÓJ DOM

    3.ŁĄKA I JEJ MIESZKAŃCY

    4.ŚWIĘTO RODZICÓW

    ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    28.05 CZWARTEK

    Posłuchajcie wiersza :

    Kiedyś mama mi mówiła,
    Że w rodzinie drzemie siła.
    Warto o tym się przekonać,
    By życiowe trudności pokonać.
    Jaka moja jest rodzina?
    Całkiem zgrana to drużyna.
    Każdy ma jakiegoś fioła,
    Zakręcony jest jak pszczoła.
    Nikt na miejscu nie usiedzi
    Czemu dziwią się sąsiedzi.
    Rower, rolki albo góry,
    Nam nie straszny dzień ponury.
    Scrabble, statki
    -rechot wielki
    Może będą jeszcze bierki?
    Mama z nosem w książce siedzi
    Tato nad sudoku się biedzi.
    Ja też swoje sprawy mam
    Chętnie na komputerze gram.
    Często wspólnie gotujemy
    Kuchnie świata poznajemy.
    Kiedy w domu pachnie chlebem
    To wznosimy się pod niebem.
    Choć zdarzają się i spory
    Nikt do złości nie jest skory.
    W końcu bardzo się kochamy
    Chętnie z sobą czas spędzamy.
     
    Posłuchajcie : Bajka terapeutyczna,,Brat i siostra ”-bajka o pomaganiu innym i szacunku dla starszych:

    Za górami, za lasami, za siedmioma rzekami na dużej polanie pełnej polnych kwiatów stała mała chatka, a w niej mieszkało rodzeństwo Zosia i Jaś. Zosia i Jaś mieszkali sami, ponieważ niedawno zmarła im mama, która jako jedyna opiekowała się nimi i dbała o nich… Rodzeństwo było bardzo pracowite, zbierali jagody i grzyby oraz leśne zioła, a w zamian za to na targu otrzymywali chleb i masło. Zosia sprzątała, gotowała i utrzymywała dom w czystości, a Jaś dbał, by zawsze było w czym napalić w piecu.

    Pewnego dnia, kiedy jak zawsze Zosia zbierała zioła w lesie, ujrzała małą sarenkę, która wyraźnie cierpiała. Zosia podeszła do niej, okazując swym głosem sarence, że chce jej pomóc. Sarenka miała skaleczoną nóżkę, a więc Zosia przyniosła ją do domu i zaopatrzyła jak umiała najlepiej ranę. Nakarmiła zwierzątko i opiekowała się nim tak długo, aż powróciło do zdrowia. Zosia rozumiała, że musi pozwolić sarence odejść, by mogła żyć na wolności. I tak mijały dzień za dniem.

    Pewnego dnia do ich drzwi zapukał staruszek, prosząc o strawę i odpoczynek. Zosia zaprosiła staruszka do domu i ugościła wszystkim, co miała najlepszego. Pamiętała o tym, co powtarzała jej zawsze mama, że zawsze należy dzielić się tym, co się ma. Staruszek posilił się, ale niestety był bardzo słaby na dalszą podróż i Jaś zaproponował mu, aby pozostał tak długo, aż odzyska siłę, by dalej ruszyć w drogę. Zosia zbierała jagody, a z zebranych ziół sporządzała cudowny napar dający siłę staruszkowi. Staruszek był bardzo wdzięczny i podarował Zosi gliniany kubeczek, a Jasiowi gliniany talerzyk i odszedł, dziękując za wszystko. Kubeczek był na pozór zwykły brązowy z małym uszkiem, podobnie jak niewielki talerzyk. Pewnego dnia nastała długa sroga zima, spadł śnieg, który utrudniał wyjście z domu. Nawet zwierzęta z trudem mogły znaleźć coś do zjedzenia.

    W spiżarni Jasia i Zosi kończyły się zapasy, nawet drzewa zaczęło powoli ubywać. Śnieg i mróz nie pozwalały nawet na zbieranie drzewa w lesie na rozpałkę. Zosia i Jaś usiedli zmartwieni, bo w ich domku zrobiło się chłodno, a głód też dawał znać o sobie. Zosia rozpłakała się, a w wtedy Jaś przytulił ją mocno, pocieszając jednocześnie, że na pewno znajdzie jakieś rozwiązanie.

    Kiedy tak siedzieli przytuleni do siebie, coś zastukało do okienka. Jaś podszedł do okna i ujrzał sarenkę, której Zosia kiedyś opatrzyła ranę. Znajoma sarenka tym razem nie była sama, przybiegła wraz z całym stadem saren, a każda z nich w pyszczku trzymała gałązkę suchego drzewa. Jaś podziękował sarence i połamał gałązki, rozpalając nimi w piecu. Kiedy tak siedzieli, ogrzewając się przy piecu, pomyśleli, że teraz dobrze byłoby zjeść chociaż kawałeczek chleba i napić się mleka. Niestety, w domku nie było już nic do jedzenia, nawet suszone jagody się skończyły. Nagle na stole poruszył się stojący tam gliniany talerzyk i leciutko zakołysał się gliniany kubeczek, wydając przy tym magiczny odgłos. Zosia podbiegła do stołu i nie mogła uwierzyć własnym oczom. Kubeczek był pełny mleka, a na talerzyku leżał świeżutki chlebek. Zosia i Jaś podzielili się mlekiem i chlebem i zrozumieli, że staruszek nie był zwykłym starszym człowiekiem.

    Nastało znowu lato, a polana znowu pokryła się zieloną trawą i pachnącymi stokrotkami. Zosia i Jaś żyli długo i szczęśliwie, dalej pomagając każdemu, kogo spotkali na swojej drodze. Bo kto daje dobroć i miłość drugiemu, to otrzymuje jeszcze więcej dobroci i serdeczności od drugiego człowieka. Dobroć i szacunek popłaca, a zło i brak szacunku dla starszych ludzi świadczy o naszym złym wychowaniu.

    27.05 ŚRODA

    Kochani wykonajcie plakat ,, Moja rodzina ” – jak wygląda Wasza rodzina ?

    Wykonaj karty pracy :

    26.05 WTOREK

    Kochani dziś Dzień Mamy – życzymy wszystkiego co najlepsze dla Wszystkich Mam !!!!! 🙂

    Drogie dzieci wykonajcie laurkę dla mamy :

    Nauczcie się na pamięć wierszyka :

    Choć serduszko moje małe,
    Tobie dziś oddaje całe.
    byś na zawsze pamiętała
    I podziękę moją znała.
    Za to wszystko coś zrobiła,
    Za to żeś mnie urodziła,
    I że byłaś mą ostoją,
    Za to żeś jest matką moją.
    Ślę życzenia a nie kwiatki
    Oraz miłość na Dzień Matki.

    25.05 PONIEDZIAŁEK

    Kochani posłuchajcie piosenki i zaśpiewajcie na Dzień Mamy 🙂

    Narysuj treści zawarte w wierszu 🙂 Powodzenia 🙂

    22.05 PIĄTEK

    Posłuchajcie piosenki , potańczcie wesoło :))

    Karta pracy ,, Na łące ”

    21.05 CZWARTEK

    Przyjrzyjcie się zdjęciu, powiedzcie rodzicom, gdzie mieszkają poniższe zwierzęta.

    BLOG EDUKACYJNY DLA DZIECI: MIESZKAŃCY LASU / ŁĄKI / POLA ...

    Wykonajcie kartę pracy:1 dorysuj tyle kropek ile ma biedronka  z lewej strony; 2 narysuj tyle kropek, aby każda biedronka miała ich tyle samo.

    Mieszkańcy Łąki - karty pracy dla dzieci do druku za darmo ...

    20.05 ŚRODA

    Posłuchajcie opowiadania pośpiewajcie piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

     

    19.05 WTOREK

    Moi drodzy, obejrzyjcie przemianę gąsienicy w motyla

    https://youtu.be/eFExd7ICSGE?t=134

    Spróbujcie nazwać, na podstawie obrazka i obejrzanego filmu, etapy rozwoju motyla.

    Magnetyczny cykl rozwoju - motyl

    18.05 PONIEDZIAŁEK

    Kochani, posłuchajcie wiersza i odpowiedzcie na pytania 🙂

    Na podstawie wiersza namalujcie łąkę:)

    Miły jest poranek na zielonej łące,
    gdy w kropelkach rosy kąpią się zające.
    Mrówki zaczynają biegi pośród trawy,
    a biedronka żuczka prosi do zabawy.
    Do słonka wesoło mrugają stokrotki,
    
    bąk leci do bąka na wiosenne plotki.
    W berka fruwanego bawią się motyle…
    
    Zatrzymaj ten obraz, choć na jedną chwilę.
    Co się dzieje na wiosennej łące o poranku? Jakie zwierzęta można tam spotkać? Co one robią?
    
     1.Jaki nastrój towarzyszy tym wiosennym zabawom? Jak myślisz, z czego on wynika?
     2.Wyobraź sobie łąkę przedstawioną w wierszu. Jak możesz „zatrzymać” ten obraz?
     3.Na podstawie wiersza namaluj obraz „Majowa łąka”

    15.05 PIĄTEK

    Kochani przyjrzyjcie się symbolom narodowym – na pewno umiecie powiedzieć jak się nazywają.

    POLSKIE SYMBOLE NARODOWE - Ułóż Puzzle Online za darmo na Puzzle ...

    Wykonajcie kartę pracy

    Polska - darmowe karty pracy dla przedszkolaków | Karty pracy ...

    Obejrzyjcie „Legendę o Smoku Wawelskim”

    14.05 CZWARTEK

    Kochani dziś podskoki czyli rozgrzewka przy wysokich i niskich dźwiękach 🙂

    https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

    Posłuchajcie ,,Legenda o złotej kaczce ”

     

    13.05 ŚRODA

    Kochani dzisiaj poćwiczcie, następnie wykonajcie dom np. z papieru (możesz użyć materiałów dostępnych w domu). Powodzenia!

    Obraz może zawierać: w budynku

    12.05 WTOREK

    Kochani przeczytajcie wspólnie z rodzicami ilustrowany wiersz :

    Mój Głogów – praca plastyczna . Przygotujcie farby i stwórzcie plakat na temat Głogowa. Namalujcie wszystko co kojarzy Wam się z Naszym miastem 🙂

     

     

     

     

     

     

    11.05 PONIEDZIAŁEK

    Moi drodzy, posłuchajcie wiersza. Powiedzcie rodzicom, czym wg Was jest DOM.

    Dom
    (K. Datkun – Czerniak)

    Dom to rodzina.
    Dobre mamy ręce,
    co przytulą, pomogą się ubrać szybko.
     To tato, który poczyta bajkę na dobranoc,
    i nazwie mnie złotą rybką.
     Babcia i jej słodkości,
     serniki, makowce – pyszności!
    Dziadek, który ma dla mnie czas
     i mocno kocha wszystkich nas.
     I moje rodzeństwo kochane.
    Nigdzie stąd nie wyjadę.
    Na zawsze w domu zostanę

    Spróbujcie sami przeczytać (lub poproście rodziców) sylaby napisane na domkach i dopasować do nich kotki o tych samych sylabach. Powodzenia!

    Pliki do pobrania - Moje Dzieci Kreatywnie

    8.04 PIĄTEK

    Kochani, posłuchajcie opowiadania, jeśli usłyszycie nazwę instrumentu zagrajcie na dowolnym, wykonanym przez siebie instrumencie.

    Pewnego dnia dzwonki dowiedziały się o istnieniu ulicy dźwięków i postanowiły się tam wybrać. Ponieważ nie mogły znaleźć tej ulicy, poszły do trójkąta, żeby zachęcić go do wspólnych poszukiwań. Dzwonki trójkąt razem wyruszyły na poszukiwania. Ledwo jednak uszły kilka kroków, spotkały tamburyn, który także chciał dojść na ulicę dźwięków. Przyłączył się do nich. Wyruszyły wspólnie: dzwonki, trójkąt, tamburyn. Wkrótce spotkały grzechotkę. Gdy usłyszała, gdzie się wybierają, natychmiast zapragnęła z nimi pójść. Dzwonki trójkąt, tamburyn i grzechotka razem wyruszyły na poszukiwanie ulicy dźwięków. Krótko potem wyszły im naprzeciw drewienka, które także chciały iść tam, gdzie udają się inne instrumenty, więc przyłączyły się do nich i maszerowały razem z nimi. Teraz dzwonki, trójkąt, tamburyn, grzechotka i drewienka szły gęsiego i wspólnie muzykowały. Usłyszał to bębenek i tak  szybko, jak tylko potrafił, pobiegł do nich i stanął w rządku. Teraz dzwonki, trójkąt, tamburyn, grzechotka, drewienka i bębenek, cicho dzwoniąc, szły jedno za drugim i wciąż poszukiwały ulicy dźwięków. Jednak choć bardzo się starały, nie mogły jej znaleźć! Wyczerpane zatrzymały się, ciężko oddychając. Dzwonki, trójkąt, tamburyn, grzechotka, drewienka bębenek wydawały przy tym ciche tony i nagle zrozumiały, gdzie jest ulica dźwięków! Dokładnie tutaj, gdzie stały, tu była ulica dźwięków. Dzwonki, trójkąt, tamburyn, grzechotka, drewienka bębenek spojrzały na siebie i wspólnie stworzyły cudowną melodię. Po chwili dzwonki, trójkąt, tamburyn, grzechotka, drewienka bębenek wyruszyły w drogę powrotną do domu, gdyż znalazły już ulicę dźwięków. Po długim marszu bębenek pożegnał się, a dzwonki, trójkąt, tamburyn, grzechotka i drewienka poszły dalej. Trochę później pożegnały się drewienka, a dzwonki, trójkąt, tamburyn i grzechotka poszły dalej.  Za chwilę także grzechotka była już w domu. Teraz szły tylko dzwonki, trójkąt, tamburyn. Po kilku krokach dotarły do domu, w którym mieszkał tamburyn. Teraz podróżowały już tylko dzwonki trójkąt. Gdy trójkąt także dotarł do swojego domu, dzwonki same pobiegły do siebie tak szybko, jak tylko potrafiły, aby móc wreszcie odpocząć. Teraz dookoła jest cicho jak makiem zasiał, a na ulicy dźwięków nic nie słychać.

    Obejrzyjcie filmik, a poznacie instrumenty perkusyjne.

    7.04 CZWARTEK

    Wykonajcie kartę pracy, a dowiecie się jaki instrument ukrywa się na obrazku.

    Jesienna muzyka - Przedszkouczek.pl

    Wykonaj kartę pracy

    Nauka pisania cyferek dla dzieci od 0 do 10 - Bystre Dziecko

    6.04 ŚRODA

    Moi drodzy, obejrzyjcie filmik. Spróbujcie zagrać z rodzicami na instrumentach, które wykonaliście wczoraj lub użyjcie do tego innych przedmiotów np. szklanek, łyżek. Wy też możecie tworzyć muzykę!

    5.05 WTOREK

    Kochani, potańczcie wesoło przy piosence :

    Wytnijcie z kolorowego papieru listki , płatki kwiatków i przygotujcie koszyk . Pobawcie się w  ,, Dmuchanie na płatki kwiatów,zdmuchiwanie ich do koszyka ”. Policzcie ile wam się udało !! Powodzenia :))

    Kochani wykonajcie swoje grzechotki według własnego pomysłu. Mogą być to plastikowe butelki ,zakręcane pojemniki do przechowywania jedzenia .Wrzucicie ryż , fasole,makaron  koraliki, kolorowe spinacze, kaszę pęczak.Wykonajcie kolorowe ozdoby na swoich instrumentach . Powodzenia

    DSC_0161

    4.04 PONIEDZIAŁEK

    Kochani, ponieważ nie możemy wybrać się osobiście do szkoły muzycznej zapraszam was do szkoły on-line, obejrzyjcie filmik, a poznacie kilka instrumentów. Być może macie w domu instrumenty, na których możecie zagrać lub poproście rodziców o zagranie. Wykonajcie kartę pracy.

    Jesienna muzyka - Przedszkouczek.pl

     
     

     

      

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     
     

     

     

     

     

     

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    Religia:

    27.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice:

    T.: Pan Bóg posyła nam Ducha Świętego.

    Zbliżamy się do ważnych wydarzeń dla naszego życia duchowego – Zesłania Ducha Świętego. Gdy kreślimy na sobie znak Krzyża Świętego, to wzywamy Ducha Świętego, w modlitwie Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu, … w pieśniach i w piosenkach religijnych podobnie. Podaję dla wielu dzieci znaną piosenkę, a które nie znają podaję najpierw link filmu, a drugi z piosenką do obejrzenia. Warto z tego skorzystać, aby poprawnie tłumaczyć dzieciom prawdy Boże w codziennym życiu.

    Film: Czy wy wiecie, że jesteście świątynią Ducha Świętego?

     

    „Czy wy wiecie że jesteście świątynią” – Piosenki dla dzieci bajubaju.tv youtube

    Czy wy wiecie, że jesteście świątynią?
    Czy wy wiecie, że jesteście świątynią?
    Czy wy wiecie, że jesteście świątynią?
    Świątynią, w której mieszka Święty Duch.
    Ref.
    Pełni mocy, wdzięczności i chwały.
    Pełni mocy, wdzięczności i chwały.
    Pełni mocy, wdzięczności i chwały.
    Świątynią, w której mieszka Święty Duch.

    Tak, my wiemy, że jesteśmy świątynią.
    Tak, my wiemy, że jesteśmy świątynią.
    Tak, my wiemy, że jesteśmy świątynią.
    Świątynią, w której mieszka Święty Duch. Ref.

    20.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Bardzo proszę opowiedzieć dzieciom o tym wydarzeniu: Pan Jezus po Swoim Zmartwychwstaniu ukazywał się uczniom i wielu innym osobom prze 40 dni. Nauczał, spotykał się z wieloma ludźmi, a przez to sprawiał im wiele radości i szczęścia. Odchodząc z ziemi, pobłogosławił apostołów i tych, którzy z Nim byli na Górze Oliwnej. Dlatego ważne jest, aby rodzice często błogosławili swoje dzieci: gdy wychodzą z domu do przedszkola, czy szkoły, przed snem, rano na powitanie i w czasie ważnych wydarzeń uroczyście. Proszę odszukać dzieciom krótki filmik dla dzieci: Ewangelia dla dzieci, VII niedziela wielkanocna, Wniebowstąpienie Pańskie, rok C

    Dzieci pokolorują ilustrację przedstawiającą wstąpienia Pana Jezusa do nieba i jak nam błogosławi.

    13.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Najpiękniejszy miesiąc maj poświęcony jest Maryi naszej Matce i Królowej, śpiewamy pieśni, litanię i modlimy się. Maryja uczy nas jak pogłębiać wiarę, kochać Boga, szanować drugiego człowieka, pomagać bliźnim. Te wartości staramy się przekazywać naszym pociechom przez przykład własnego życia, ale i słowem. Dla nas wszystkim, takim wzorem jest Maryja w Jej codziennym i też trudnym życiu. W wierszu, który podaję, dotyczy każdego i w wszędzie, nie tylko konkretnej miejscowości, że pragniemy być kochani i powinniśmy kochać miłością szczerą. Postarajcie się Państwo nauczyć dzieci ten wiersz, ponieważ ma głęboką treść.

    Matka Pięknej Miłości

    Autor: Lidia Szymanowska
    Włocławek, 10 września 2005 r.

    Piękna Miłość Matko nasza,
    Masz dla ludzi prostych.
    Którą lud Twój wciąż wyprasza,
    W Sanktuarium Twym, w Bydgoszczy.

    Tej Miłości bardzo pięknej,
    Nam, Polakom wszystkim trzeba.
    Dobrej, mądrej, miłej, wdzięcznej,
    Trzeba nam, jak deszczu z nieba.

    Dobra Matko tej Miłości,
    Uproś nam u Syna Twego,
    Byśmy w prawdzie – dobrzy, prości,
    Miłość mieli dla bliźniego.

    LOGOPEDIA
    Zapraszam dzieci i rodziców do wspólnej pracy i zabawy nad kształtowaniem poprawnej wymowy dziecka – nauczyciel, logopeda Regina B. Pod nagłówkiem LOGOPEDIA będę zamieszczała zabawy i ćwiczenia logopedyczne. .Miłej i efektywnej zabawy

    „Poszukiwanie wiosny” – gimnastyka buzi i języka – o języczku, który wybrał się na poszukiwanie wiosny.

    Wiosna zbliżała się wielkimi krokami. Za oknem słychać było śpiew ptaków
    (naśladujemy głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny.
    Jechał na koniu (kląskamy, uderzając językiem o podniebienie).
    Na łące zobaczył bociany (mówimy: kle, kle, kle).
    Zatrzymał swojego konia na leśnej polanie (mówimy: prr).
    Zsiadł z konia i rozejrzał się wokoło (oblizujemy wargi ruchem okrężnym).
    Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonujemy krótki wdech nosem,
    chwilę zatrzymujemy powietrze i długo wydychamy ustami).
    Było ciepło i przyjemnie (uśmiechamy się).
    Na skraju polany zakwitły już wiosenne kwiaty: pierwiosnki i sasanki.
    Pachniało wiosną (oddychamy głęboko, wdychając powietrze nosem,
    wydychając ustami). Języczek pochylił się i powąchał kwiaty
    (wdychamy powietrze nosem) i kichnął (mówimy apsik!).
    W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla
    zaspanego jeża (ziewamy, przeciskając język między złączonymi zębami).
    Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu
    (kląskamy, uderzając językiem o podniebienie).

     

    //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    JĘZYK ANGIELSKI

    Kochani obejrzyjcie film o bardzo głodnej gąsienicy, a poznacie etapy rozwoju motyla

    ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    TEMATYKA W MAJU

    1.MUZYKA JEST WSZĘDZIE

    2.POLSKA-MÓJ DOM

    3.ŁĄKA I JEJ MIESZKAŃCY

    4.ŚWIĘTO RODZICÓW

    ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    25.05 PONIEDZIAŁEK

    Kochani posłuchajcie piosenki i zaśpiewajcie na Dzień Mamy 🙂

    Narysuj treści zawarte w wierszu 🙂 Powodzenia 🙂

    22.05 PIĄTEK

    Posłuchajcie piosenki , potańczcie wesoło :))

    Karta pracy ,, Na łące ”

    21.05 CZWARTEK

    Przyjrzyjcie się zdjęciu, powiedzcie rodzicom, gdzie mieszkają poniższe zwierzęta.

    BLOG EDUKACYJNY DLA DZIECI: MIESZKAŃCY LASU / ŁĄKI / POLA ...

    Wykonajcie kartę pracy:1 dorysuj tyle kropek ile ma biedronka  z lewej strony; 2 narysuj tyle kropek, aby każda biedronka miała ich tyle samo.

    Mieszkańcy Łąki - karty pracy dla dzieci do druku za darmo ...

    20.05 ŚRODA

    Posłuchajcie opowiadania pośpiewajcie piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

     

    19.05 WTOREK

    Moi drodzy, obejrzyjcie przemianę gąsienicy w motyla

    https://youtu.be/eFExd7ICSGE?t=134

    Spróbujcie nazwać, na podstawie obrazka i obejrzanego filmu, etapy rozwoju motyla.

    Magnetyczny cykl rozwoju - motyl

    18.05 PONIEDZIAŁEK

    Kochani, posłuchajcie wiersza i odpowiedzcie na pytania 🙂

    Na podstawie wiersza namalujcie łąkę:)

    Miły jest poranek na zielonej łące,
    gdy w kropelkach rosy kąpią się zające.
    Mrówki zaczynają biegi pośród trawy,
    a biedronka żuczka prosi do zabawy.
    Do słonka wesoło mrugają stokrotki,
    
    bąk leci do bąka na wiosenne plotki.
    W berka fruwanego bawią się motyle…
    
    Zatrzymaj ten obraz, choć na jedną chwilę.
    Co się dzieje na wiosennej łące o poranku? Jakie zwierzęta można tam spotkać? Co one robią?
    
     1.Jaki nastrój towarzyszy tym wiosennym zabawom? Jak myślisz, z czego on wynika?
     2.Wyobraź sobie łąkę przedstawioną w wierszu. Jak możesz „zatrzymać” ten obraz?
     3.Na podstawie wiersza namaluj obraz „Majowa łąka”

    15.05 PIĄTEK

    Kochani przyjrzyjcie się symbolom narodowym – na pewno umiecie powiedzieć jak się nazywają.

    POLSKIE SYMBOLE NARODOWE - Ułóż Puzzle Online za darmo na Puzzle ...

    Wykonajcie kartę pracy

    Polska - darmowe karty pracy dla przedszkolaków | Karty pracy ...

    Obejrzyjcie „Legendę o Smoku Wawelskim”

    14.05 CZWARTEK

    Kochani dziś podskoki czyli rozgrzewka przy wysokich i niskich dźwiękach 🙂

    https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

    Posłuchajcie ,,Legenda o złotej kaczce ”

     

    13.05 ŚRODA

    Kochani dzisiaj poćwiczcie, następnie wykonajcie dom np. z papieru (możesz użyć materiałów dostępnych w domu). Powodzenia!

    Obraz może zawierać: w budynku

    12.05 WTOREK

    Kochani przeczytajcie wspólnie z rodzicami ilustrowany wiersz :

    Mój Głogów – praca plastyczna . Przygotujcie farby i stwórzcie plakat na temat Głogowa. Namalujcie wszystko co kojarzy Wam się z Naszym miastem 🙂

     

     

     

     

     

     

    11.05 PONIEDZIAŁEK

    Moi drodzy, posłuchajcie wiersza. Powiedzcie rodzicom, czym wg Was jest DOM.

    Dom
    (K. Datkun – Czerniak)

    Dom to rodzina.
    Dobre mamy ręce,
    co przytulą, pomogą się ubrać szybko.
     To tato, który poczyta bajkę na dobranoc,
    i nazwie mnie złotą rybką.
     Babcia i jej słodkości,
     serniki, makowce – pyszności!
    Dziadek, który ma dla mnie czas
     i mocno kocha wszystkich nas.
     I moje rodzeństwo kochane.
    Nigdzie stąd nie wyjadę.
    Na zawsze w domu zostanę

    Spróbujcie sami przeczytać (lub poproście rodziców) sylaby napisane na domkach i dopasować do nich kotki o tych samych sylabach. Powodzenia!

    Pliki do pobrania - Moje Dzieci Kreatywnie

    8.04 PIĄTEK

    Kochani, posłuchajcie opowiadania, jeśli usłyszycie nazwę instrumentu zagrajcie na dowolnym, wykonanym przez siebie instrumencie.

    Pewnego dnia dzwonki dowiedziały się o istnieniu ulicy dźwięków i postanowiły się tam wybrać. Ponieważ nie mogły znaleźć tej ulicy, poszły do trójkąta, żeby zachęcić go do wspólnych poszukiwań. Dzwonki trójkąt razem wyruszyły na poszukiwania. Ledwo jednak uszły kilka kroków, spotkały tamburyn, który także chciał dojść na ulicę dźwięków. Przyłączył się do nich. Wyruszyły wspólnie: dzwonki, trójkąt, tamburyn. Wkrótce spotkały grzechotkę. Gdy usłyszała, gdzie się wybierają, natychmiast zapragnęła z nimi pójść. Dzwonki trójkąt, tamburyn i grzechotka razem wyruszyły na poszukiwanie ulicy dźwięków. Krótko potem wyszły im naprzeciw drewienka, które także chciały iść tam, gdzie udają się inne instrumenty, więc przyłączyły się do nich i maszerowały razem z nimi. Teraz dzwonki, trójkąt, tamburyn, grzechotka i drewienka szły gęsiego i wspólnie muzykowały. Usłyszał to bębenek i tak  szybko, jak tylko potrafił, pobiegł do nich i stanął w rządku. Teraz dzwonki, trójkąt, tamburyn, grzechotka, drewienka i bębenek, cicho dzwoniąc, szły jedno za drugim i wciąż poszukiwały ulicy dźwięków. Jednak choć bardzo się starały, nie mogły jej znaleźć! Wyczerpane zatrzymały się, ciężko oddychając. Dzwonki, trójkąt, tamburyn, grzechotka, drewienka bębenek wydawały przy tym ciche tony i nagle zrozumiały, gdzie jest ulica dźwięków! Dokładnie tutaj, gdzie stały, tu była ulica dźwięków. Dzwonki, trójkąt, tamburyn, grzechotka, drewienka bębenek spojrzały na siebie i wspólnie stworzyły cudowną melodię. Po chwili dzwonki, trójkąt, tamburyn, grzechotka, drewienka bębenek wyruszyły w drogę powrotną do domu, gdyż znalazły już ulicę dźwięków. Po długim marszu bębenek pożegnał się, a dzwonki, trójkąt, tamburyn, grzechotka i drewienka poszły dalej. Trochę później pożegnały się drewienka, a dzwonki, trójkąt, tamburyn i grzechotka poszły dalej.  Za chwilę także grzechotka była już w domu. Teraz szły tylko dzwonki, trójkąt, tamburyn. Po kilku krokach dotarły do domu, w którym mieszkał tamburyn. Teraz podróżowały już tylko dzwonki trójkąt. Gdy trójkąt także dotarł do swojego domu, dzwonki same pobiegły do siebie tak szybko, jak tylko potrafiły, aby móc wreszcie odpocząć. Teraz dookoła jest cicho jak makiem zasiał, a na ulicy dźwięków nic nie słychać.

    Obejrzyjcie filmik, a poznacie instrumenty perkusyjne.

    7.04 CZWARTEK

    Wykonajcie kartę pracy, a dowiecie się jaki instrument ukrywa się na obrazku.

    Jesienna muzyka - Przedszkouczek.pl

    Wykonaj kartę pracy

    Nauka pisania cyferek dla dzieci od 0 do 10 - Bystre Dziecko

    6.04 ŚRODA

    Moi drodzy, obejrzyjcie filmik. Spróbujcie zagrać z rodzicami na instrumentach, które wykonaliście wczoraj lub użyjcie do tego innych przedmiotów np. szklanek, łyżek. Wy też możecie tworzyć muzykę!

    5.05 WTOREK

    Kochani, potańczcie wesoło przy piosence :

    Wytnijcie z kolorowego papieru listki , płatki kwiatków i przygotujcie koszyk . Pobawcie się w  ,, Dmuchanie na płatki kwiatów,zdmuchiwanie ich do koszyka ”. Policzcie ile wam się udało !! Powodzenia :))

    Kochani wykonajcie swoje grzechotki według własnego pomysłu. Mogą być to plastikowe butelki ,zakręcane pojemniki do przechowywania jedzenia .Wrzucicie ryż , fasole,makaron  koraliki, kolorowe spinacze, kaszę pęczak.Wykonajcie kolorowe ozdoby na swoich instrumentach . Powodzenia

    DSC_0161

    4.04 PONIEDZIAŁEK

    Kochani, ponieważ nie możemy wybrać się osobiście do szkoły muzycznej zapraszam was do szkoły on-line, obejrzyjcie filmik, a poznacie kilka instrumentów. Być może macie w domu instrumenty, na których możecie zagrać lub poproście rodziców o zagranie. Wykonajcie kartę pracy.

    Jesienna muzyka - Przedszkouczek.pl

     
     

     

      

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     
     

     

     

     

     

     

    Uczymy się i bawimy