Grupa IX - Przyjaciele Kota Filemona

  • Informacje grupowe

     

     

    Panie pracujące w naszej grupie:

    Wychowawczynie – p. Anitka i p. Marysia

    Pomoc nauczyciela – p. Jola

    J. angielski – p. Klaudia

    Rytmika – p. Ewa

    Religia – s. Regina

    Co słychać w naszej grupie:

    09.03/2020– Uroczystość z okazji Dnia Kobiet
    12.03/2020 (czwartek) odbędzie się zebranie grupowe. Zapraszamy na godz.15:00   ODWOŁANE!!!
    13.03/2020– Wyjście do kina na film „Naprzód”   ODWOŁANE!!!
    20.03/2020– Powitanie wiosny kolorem zielonym
    LUTY:
    10.02- 21.02/2020– Ferie zimowe
    28.02/2020– Koncert muzyczny
    STYCZEŃ:
    18.01/2020 – „Mały Art”-  „Dzień Babci i Dzień Dziadka” w MOK-u o  godz.  11.00

    14.01/2020 –
    Koncert Muzyczny  pt. „Roztańczona Lampa Aladyna”
    23.01/2020 –  Bal Karnawałowy
    GRUDZIEŃ:
    04.12/2019 – Uroczystość z okazji Dnia Górnika
    06.12/2019„6 grudnia – jak dobrze wiecie, Święty Mikołaj chodzi po świecie. Dźwiga swój worek niezmordowanie i każde dziecko prezent dostanie” 
    11.12/2019- Warsztaty z Robotyki – TechForKids
    12.12/2019- Rekolekcje
    LISTOPAD:
    08.11/2019- Udział w akcji MEN ” Szkoła do hymnu”- wspólne odśpiewanie hymnu o godz. 11:11
    07.11/2019 – Uroczysta Akademia z okazji Dnia Niepodległości
    15.11/2019 –  Iluzjonista –  Czary Mary „Magic Show”
    18.11/2019 – IV Gala Festiwalu Sztuki Własnej „Zatoka Twórczości”
    pod patronatem Prezydenta Miasta Głogowa Rafaela Rokaszewicza
    w Miejskim Ośrodku Kultury w Głogowie – wyróżnienie dla Ady.K
    Dnia 19.11/2019 – wtorek – zapraszamy Rodziców na zebranie, na godz. 15:30
    20.11/2019 –  Koncert Muzyczny, pt.„Witajcie w Naszej Bajce”
    25.11/2019 – Międzynarodowy Dzień Pluszowego Misia
    25.11/2019 –  „Wierszyki łamiące języki”- przedszkolny konkurs logopedyczny
    PAŹDZIERNIK:
    10.10/2019-Dolnośląski Festiwal Nauki 2019 – zajęcia w SP-11
    11.10/2019– Koncert muzyczny pt.O księżniczce Wiolince
    i czarodzieju Sol–fa–mi–lu”
    14.10/2019– Dzień Edukacji Narodowej
    15.10/2019– Spotkanie z uczniami Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Jana Pawła II w Głogowie
    21.10.2019 – Teatrzyk, pt. „Tygrysek Pietrek”
    WRZESIEŃ: 
    02.09/2019- Witamy w przedszkolu
    05.09/2019- Zebranie ogólne i grupowe
    17.09/2019- Teatrzyk pt. „Bajki rozmaite”
    19.09/2019- Wizyta w bibliotece – wystawa prac uczniów z Zespołu Placówek Szkolno – Wychowawczych w Głogowie pt. „Magiczny Głogów”
    20.09/2019- Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka
    20.09/2019- Akcja Sprzątanie Świata- „Nie śmiecimy- sprzątamy- zmieniamy”
    23.09/2019- Powitanie JESIENI kolorem czerwonym
    24.09/2019-”Projekt Weteran”- wizyta komandosów z Iraku i Afganistanu 
    30.09/2019– Dzień Chłopaka
  • Uczymy się i bawimy

    MAJ       

        25.05- 29.05/2020  Moi rodzice 

    Piątek  29.05/2020

    1. Podawanie rymów do słów: mama, tata np.:

    Mama – rama, gama, tama, dama, lama…

    Tata – wata, data, chata, łata, mata…

    2. Zrób Mamie albo Tacie masażyk

    https://www.youtube.com/watch?v=lD8nMY3tdW4&fbclid=IwAR0C_ClhUdCUau8nNRUrSLL89DamBgVAH4cE5a9NxrntfbO5m_AQbEvtmoY

     3. Czy wiesz co to jest drzewo genealogiczne? – to sposób przedstawiania powiązań pomiędzy daną osobą i jej przodkami.

    Spróbuj dokończyć zdania:

    – Mama mojej mamy lub mojego taty to…( Babcia )

    – Tata mojej mamy lub mojego taty to…(dziadek)

    – Mama mojej babci lub mojego dziadka to…(prababcia)

    – Tata mojej babci lub mojego dziadka to…(pradziadek)

    – Siostra mojej mamy lub mojego taty to…(ciocia)

    – Brat mojej mamy lub mojego taty to…(wujek)

    – Córka mojej cioci lub mojego wujka jest moją…(kuzynką)

    – Syn mojej cioci lub mojego wujka jest moim…(kuzynem)

     Zachęcamy Was Kochani do stworzenia drzewa genealogicznego swojej rodziny. Mamy nadzieję, że Wasi Rodzice chętnie Wam pomogą. 😊    Przykładowe drzewo genealogiczne      (BystreDziecko.pl)

     4. Podsyłamy Wam jeszcze trzy gry interaktywne o rodzinie, dzięki nim poćwiczycie pamięć i spostrzegawczość

    https://view.genial.ly/5ebe4a974a81770d9df4d3f7

    https://view.genial.ly/5ebc0c53e87b0e0d25609230

    https://view.genial.ly/5ec2e7d02106c10d16831990

     5. I jeszcze jedna propozycja dla Was – wybierzcie się z Rodzicami na spacer. Udajcie się w Wasze ulubione miejsce i zróbcie selfie pod tytułem: „Tu i teraz – tylko dla siebie”.

     Pozdrawiamy i życzymy miłego weekendu.  😊😊

     Czwartek  28.05/2020

    1. Wywiad z Mamą/ Tatą” – pobaw się w dziennikarza. Przeprowadź wywiad z jednym z Rodziców. Zapytaj o: ulubiony kolor, potrawę, piosenkę, pracę.

    2. Czy Twoja Mama/Twój Tata bywają czasami zmęczeni? Pomyśl, czy dzieci powinny pomagać Rodzicom w domu?- pomoże Ci w tym obrazek poniżej, opowiedz co robią dzieci.

    Zobacz obraz źródłowy

    Spróbuj zrobić „coś” za Mamę/Tatę, albo pomóż rodzicom  w codziennych czynnościach.

    3. Zapraszamy do rodzinnej zabawy, która z pewnością przyniesie duuużo radości!

     https://www.facebook.com/watch/?v=281832622864468

    Ps.: pochwalcie  się Waszymi rysunkami! 

    4. Piosenka „ Mama i Tata.” – zamknij oczy, posłuchaj piosenki i przypomnij sobie wygląd swoich rodziców.

    https://www.youtube.com/watch?v=vSHRfxT2-B4

    5. Portrety naszych rodziców – zajęcia plastyczne

    Na białej  kartce papieru, ułożonej poziomo narysuj  lub namaluj farbami portrety Mamy i Taty.

    Pozdrawiamy 😊😊

    Środa 27.05/2020

    1. Zabawy językowe:

    a) kończenie zdań rozpoczętych przez Rodzica:

    −Moi rodzice są kochani, bo…

    −Pomagam rodzicom w…

    −Lubię być w domu, bo…

    −Z tatą najchętniej robię…

    −Z mamą najchętniej robię….

    b) układanie zdań o rodzicach:

    • dzieci układają zdania o mamie, tacie lub o obojgu rodzicach. Rodzic zapisuje wybrane zdania na kartce. Następnie dzieci liczą słowa w tych  zdaniach i podają ich liczbę np.: Mama to mój największy skarb. (5)       Mamo, tato kocham was. (4)

    2. Wierszyk gimnastyczny

    3. Nauka rymowanki dla mamy i jej wersji dla taty – dzieci powtarzają tekst rymowanki fragmentami za Rodzicem.

    Mamo, mamo-

    Co Ci dam?

    To serduszko, które mam.

    A w serduszku miłość jest.

    Mamo, mamo- Kocham Cię!

    Tato, tato-

    Co Ci dam?

    To serduszko, które mam.

    A w serduszku miłość jest.

    Tato, tato- Kocham Cię!

    4. Posłuchaj razem z Tatą piosenki – przytul się do Taty i powiedz „Dziękuję…”

    – piosenka dla Taty   https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs

    5. Prezent dla Taty

    Wykorzystaj poniższą  propozycję lub samodzielnie wykonaj laurkę dla Taty

    Wtorek 26.05/2020

    Dziś obchodzimy święto wszystkich Mam.

    Obraz znaleziony dla: kwiaty dla mamy

    1. Na początek mama Muminek zaprasza Was do gimnastyki buzi i języka

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=558477194813387&set=pcb.558477428146697

    2. Posłuchaj wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Mama i tata”

    Mama i Tata to świat nasz cały,

    ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

    to dobre, czułe, pomocne ręce

    i kochające najmocniej serce.

    To są wyprawy do kraju baśni,

    wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

    loty huśtawką, prawie do słońca

    oraz cierpliwość co nie ma końca.

    Kochana Mamo, Kochany Tato

    dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

    że nas kochacie, że o nas dbacie

    i wszystkie psoty nam wybaczacie

    2. Rozmowa na temat wiersza.

    −Kim dla dzieci jest mama i tata?

    −Za co dzieci dziękują rodzicom?

    3. Moja mama jest / Mój tata jest – określenia przymiotnikowe

    Na środku kartki narysuj serce, pokoloruj je na czerwono, a w sercu napisz – Moja mama jest…..np., dobra, kochana, cierpliwa itp ; druga kartka – Mój tata jest… np., duży, silny, kochany…Dzieci kończą zdania – poszukiwanie jak największej liczby określeń przymiotnikowych – zapisywanie tych określeń wokół serca z napisem i wspólne odczytywanie napisów (zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w określeniach mamy i taty).

    4. Posłuchaj razem z Mamą pięknej piosenki – przytul się do Mamy i powiedz „Dziękuję…”

    – piosenka dla Mamy   https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

    5. Prezent dla Mamy 

    Wykorzystaj poniższą propozycję lub samodzielnie wykonaj laurkę dla Mamy.

    Pozdrawiamy 😊😊

    JĘZYK ANGIELSKI  26.05.2020r.

    Zadanie 1.

    W tym tygodniu zapoznamy się ze słownictwem dotyczącym rodziny.

    family – rodzina

    mother/mummy – mama

    father/daddy – tata

    brother – brat

    sister- siostra

    baby –  dziecko

    uncle – wujek

    aunt – ciocia

    grandmother/grandma- babcia

    grandfather/granpa – dziadek

    (Poprzez „Tłumacz Google” możesz sprawdzić poprawną wymowę wyrazów.)

    Zadanie 2.

    Dopasuj nazwy członków rodziny do ich zdjęć. Naciśnij na wyraz a następnie na pasujący do niego obrazek.

    https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/family

    Zadanie 3.

    Odpowiedz na pytanie wskazując odpowiedni obrazek. Where is… (Gdzie jest… )

    Zadanie 4.

    “Simon says” – zabawa ruchowa.

     Stań na podłodze, poproś osobę dorosłą o podawanie poleceń. Wykonaj tylko polecenie wtedy gdy osoba dorosła powie SIMON SAYS (Sajmon ses)  (jeżeli nie wypowie „Simon says” nie możesz wykonać polecenia)

    Simon says stand up, (stój prosto)

    Saymon says sit down, (usiądź)

    Simon says jump three times,(podskocz trzy razy)

    Simon says clap your hands, (klaszcz w dłonie)

    Simon says stamp your feet. (tup nogami)

    Poniedziałek    25.05/2020

    Kochane Dzieci, drodzy Rodzice!

    Przed nami kolejny tydzień pracy w domu… chyba już same straciłyśmy  rachubę, który to… Pogoda za oknem coraz ładniejsza, a i temat tego tygodnia jest piękny. W tym roku nie będzie mogło odbyć się nasze przedszkolne święto rodziny, możecie więc w zamian cały ten tydzień uczynić wielkim świętem Waszej Rodziny, a My będziemy podsyłać Wam ciekawe pomysły i propozycje zadań – My dla Was, Wy dla Mamy i Taty.

    1. Zagadka:

    Razem mieszkamy: ja, mama, tata.

    Mam młodszą siostrę, starszego brata…

    Każdy pamięta o urodzinach,

    bo taka właśnie jest ma… (rodzina)

     26 maja jest Dzień Mamy, a 23 czerwca Dzień Taty

    2.  Oglądanie wspólnie z Rodzicami ich zdjęć – proszę pooglądajcie z dzieckiem rodzinne zdjęcia, porozmawiajcie o tym do kogo dzieci są podobne, opowiedzcie dziecku jakąś ciekawą, albo zabawną rodzinną historię. Warto przy tej okazji zwrócić też uwagę czy dziecko zna imiona członków rodziny, czy wie kto wchodzi w skład jego najbliższej rodziny.

    3. Ilustrowana bajka dla dzieci „Jak MAMA I TATA się poznali i się w sobie zakochali” file:///C:/Users/Rodzice/Downloads/ILUSTROWANA%20BAJKA%20O%20RODZICACH.pdf

    4. Teraz czas na zajęcia ruchowe- liczymy do dziesięciu i doskonalimy koordynację ruchową    https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

    5. Karta pracy- pokoloruj według kodu

    Pozdrawiamy 😊😊

     

    18.05 – 22.05/2020  Na wiosennej łące

    Piątek  22.05/2020

    1. Myszki-szyszki” – tworzenie rymów – odniesienie się do wiedzy dzieci o lesie i o tym, że las znajduje się w bliskim sąsiedztwie łąki.

    Rodzic  rozpoczyna zdanie a dzieci je kończą:

    • W norce są myszki – w lesie są ….(szyszki)
    • W oknie są szyby – w lesie są ….(grzyby)
    • W domu są schody – w lesie są ….(jagody)
    • Kasia ma ładne zęby – w lesie rosną….(dęby)
    • Tu jest skórka – w lesie skacze ….(wiewiórka)
    • Po rzece pływają łabędzie – w lesie są….(żołędzie)
    • Tu są badyle – w lesie są ….(motyle)
    • Na tarasie stoi ława – w lesie rośnie ….(trawa)
    • Na łące pasie się krowa – w lesie jest ….(sowa)
    • W kuchni stoi lodówka – w lesie jest ….(mrówka)
    • Na stole stoją misy – w lesie biegają ….(lisy)
    • Obok przedszkola jest lodowisko – w lesie….(mrowisko)

     2. Zapraszamy na garść ciekawostek o robaczkach – choć małe to kryją w sobie tysiące tajemnic! Koniecznie pokażcie je swoim dzieciom i zapytajcie, która podobała im się najbardziej! Co Was najmocniej zaskoczyło albo zainteresowało?

     https://www.facebook.com/photo/?fbid=117680559917664&set=pcb.117680843250969

     3. W pasiece czyli jak powstaje miód

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=111118293933424&set=pcb.111119533933300

     4. Karta pracy – Pszczoła

    Pozdrawiamy  😊😊

    Czwartek  21.05/2020

    1. Poniżej film dla Was „Majowa łąka i jej mieszkańcy”

    https://www.youtube.com/watch?v=jFIm5X7xS-U

     2. Zagadki o mieszkańcach łąki:

     W czerwonych butach po łące chodzę
    Czasem przystanę na jednej nodze
    Łypnę okiem, przekrzywię głowę 
    Czy już śniadanie dla mnie gotowe? (bocian)

     Tu cytrynek, tam paź królowej
    Wszędzie piękne, kolorowe 
    Lekko unoszą się nad łąką 
    Gdy tylko zaświeci słonko (motyl)

     Skaczą po łące, pływają w wodzie.
    Z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie. (żaba) 

     W kropki mam spódnicę,
    chętnie zjadam mszyce. (biedronka) 

     Że jest w ogródku łatwo zgadniecie,

    Skrył się, lecz widać kopczyki ziemi. (kret)

     Ma żółte i czarne paseczki,
    lata nad łąką i głośno bzyczy
    kiedy grzeje słonko. (pszczoła) 

     Nie liść – a na łące i zielony
    Nie zegar – a cyka jak szalony.
    Nie w stajni skacze wolny.
    Już wiem! – to …. (konik polny)

     3. Rozwiązywanie zadań matematycznych (pomoce: klocki)- mogą dzieci również liczyć w pamięci, ale ważne żeby zapisały działanie matematyczne.

    • Razem za słonkiem wędrowały po niebie 3 małe chmurki ale wkrótce dołączyły do nich jeszcze 2. Ile chmurek wędrowało po niebie?
    • Wysoko na niebie fruwały 4 skowronki. Razem ze skowronkami wesoło śpiewały 4 słowiki. Ile ptaszków śpiewało na cześć wiosny ?   
    • Nad łąką zaroiło się od barwnych motylków. 6 motyli fruwało nad wodą a 3 przysiadły na kwiatach. Ile razem motyli witało wiosnę ?
    • Wspólnie z motylkami tańczyło na łące 8 biedronek. 2 z nich odfrunęły. Ile biedronek zostało na łące?         
    • Na łące zakwitło 5 kwiatów żółtych i 5 niebieskich. Ile to razem?       
    • Na powitanie wiosny 9 żabek śpiewało w chórze, ale 3 z nich szybko się zmęczyły i wskoczyły do stawu. Ile żab teraz śpiewa w chórze?         
    • Głośne kumkanie żab zwabiło na łąkę 3 bociany, a potem przyleciały jeszcze 4. Ile bocianów chodziło po łące?   

    Pozdrawiamy  😊😊

    Środa  20.05/2020

    1. Utrwalenie wiadomości – odpowiedz na pytania:

    – Przypomnij proszę jaką mamy teraz porę roku

    – Podziel  słowo „ wiosna” na sylaby i głoski.

    – Kiedy zaczyna się wiosna?

    – Po jakiej porze roku przychodzi?

    -Jaka pora roku nastąpi po wiośnie?

    – Jaki miesiąc teraz mamy?

    – Jaki miesiąc był wcześniej?

    – Jaki miesiąc będzie następny?

    2. Wiosenne gry i łamigłówki dla najmłodszych

    https://www.youtube.com/watch?v=T53SX7H_bgk

    3. Czas na piosenkę „Bal na łące”nauczcie się piosenki (poprzez wielokrotne powtarzanie, kształtujemy u dzieci prawidłową wymowę oraz nauka piosenki pełni również funkcję najprostszego ćwiczenia pamięciowego)

    https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

     Kiedy świeci słoneczko
    to na łące nad rzeczką
    świerszcze stroją skrzypeczki
    do wiosennej poleczki.

    Dylu,dylu już grają
    grube bąki śpiewają,
    myszki tańczą poleczkę
    sapią przy tym troszeczkę.

    A trzy małe biedronki nie chcą tańczyć tej polki
    i czekają na walca, aby tańczyć na palcach.

     4. Zabawa taneczna do piosenki Wiosenny bal:

     Ruch: W czasie melodii zwrotki  trzymamy się za ręce tańcząc w kółeczku; w trakcie refrenu, podczas dwóch pierwszych wersów uderzamy dłońmi o uda, dwóch ostatnich klaszczemy w swoje dłonie i znowu kółeczko.

    5. Karta pracy

    Pozdrawiamy  😊😊

    JĘZYK ANGIELSKI

    20.05.2020

     ” Toys” – zabawki

    W tym tygodniu zapoznamy się ze słownictwem dotyczącym zabawek.

    Zadanie 1

    toys- zabawki

    ball – piłka

    blocks – klocki

    doll – lalka

    puzzles – puzzle

    teddy bear – pluszowy miś

    car – auto

    train – pociąg

    scooter – hulajnoga

    (Poprzez „Tłumacz Google” możesz sprawdzić poprawną wymowę wyrazów.)  🙂

    Zadanie 2

    Obejrzyj obrazki, spróbuj nazywać przedmioty na obrazkach po angielsku.

     

    Zadanie 3

    Mystery box

    Poproś rodzica o umieszczenie w pudełku/woreczku zabawek, które wystąpiły w dzisiejszych zajęciach. Twoim zadaniem będzie włożenie do niego tylko ręki wylosowanie jednej zabawki i nazwanie jej po angielsku. Zabawę możesz kontynuować do wyciągnięcia wszystkich zabawek z worka.

    Zadanie 4

    Wskaż w piosence zabawki koloru:

    Czerwonego – red

    Różowego – pink

    Żółtego – yellow

    Fioletowego – purple

    Zielonego – green

    Niebieskiego – blue

    https://www.youtube.com/watch?v=q6PX-4TiPjU

    Wtorek  19.05/2020 

     1. Usiądź wygodnie i posłuchaj opowiadania H. Bechlerowej „ O żabkach w czerwonych czapkach”

     https://www.youtube.com/watch?v=uXfxfNpIKZU

     2. Teraz spróbuj odpowiedzieć na pytania ( staraj się odpowiadać pełnym zdaniem)😊 

    – O czym było opowiadanie?
    – Jak miały na imię żabki występujące w opowiadaniu?
    – Dlaczego chciały zmienić swoje stroje?
    – Kogo żabki zaprosiły na zabawę?

    – Kogo nie zaprosiły?
    – Kto ostrzegał żabki?
    – Co żabkom podobało się najbardziej na zabawie?
    – Jakie stroje uszyły żabki?
    – Czy to był dobry pomysł?
    – Dlaczego kolor zielony jest odpowiedni dla żabek?

    –  Jak zakończyłaby się bajka gdyby nie rada starej żaby.

     3. Praca plastyczna – narysuj ilustrację do dowolnego fragmentu z bajki.

    Pozdrawiamy  😊😊

    Dzień dobry Rodzice i Kochane Przedszkolaki 😊 

    Poniedziałek  18.05/2020

    1. Posłuchaj uważnie wiersza „Letnia łąka” A. Moskala i odpowiedz na pytania

    Lato jak lato – gorące, siedziałem sobie na łące,
    a w gęstwinie trawy tak się miały sprawy:

    Pogrążony w zadumie ślimak po liściu sunie,
    od myślenia blady, czy nie za szybko aby?

    Za ślimakiem gąsienica jego domem się zachwyca,
    i rzecze tak: – za trzy godziny wpadnę do ciebie w odwiedziny.
    Spod ziemi wyjrzała dżdżownica. – U mnie w domu zimnica.
    Wyszłam na chwilą, niech słońce wygrzeje me oba końce.

    Obok wtoczył na górkę żuczek swoją kulkę,
    przetarł łapką czoło i poszedł dalej wesoło.

    Opodal człapie stonoga, cała zmartwiona nieboga.
    – Oj, oj, koniec mój bliski, mam sześćdziesiąt trzy odciski.

    Spotkała ją mrówka z workiem. – Eee, zagoi się przed wtorkiem.
    Za to idą ciężkie czasy. Rób jak ja, zapasy.

    Na to pająk ze swej sieci: – będzie dobrze, słońce świeci.
    Póki dobry mróz nie chwyci, z twojej biedy, mrówko nici.

    Zeskoczył z liścia konik polny. – Jak kto wieczór ma dziś wolny,
    koncert gram na wrzosie zaraz o pierwszej rosie.

    Za nim sfrunęła biedronka i przez łzy coś chrząka,
    przestępując ze stopy na stopę. – Zgubiłam w lesie jedna kropę.

    Naraz za ucho ciągnie mnie mama. – Szukam łobuza już od rana.
    A ja jej na to: – już wiem prawie, co tak zawzięcie piszczy w trawie.

    Pytania do wiersza:

    – Kto był blady od myślenia?

    – Który owad robi zapasy na ciężkie czasy?

    – Kto miał w domu zimnicę?

    – Jaki owad zgubił kropkę w lesie?

    – Kto chciał odwiedzić ślimaka?

    – Jaki owad siedzi w sieci?

    – Kto miał sześćdziesiąt trzy odciski?

    2. „Mieszkańcy łąki”- obejrzyj obrazki , a dowiesz się kogo możemy spotkać na łące

    file:///C:/Users/Rodzice/Downloads/Obrazki.%20Mieszka%C5%84cy%20%C5%82%C4%85ki.pdf

    3. Kolejne zadanie dla Was – podzielcie na głoski  podane poniżej wyrazy , a następnie wybierzcie dwa i spróbujcie ułożyć  z nimi zdanie: biedronka, konik polny, żaba, motyl, ważka, osa, żuk.

    4. Karta pracy – wykonaj zadanie z karty, następnie przepisz wyrazy  PSZCZOŁA, MRÓWKA – policz głoski i litery w tych wyrazach.             Pamiętacie?! 😊  sz, cz to jedna głoska, ale dwie litery.

    Pozdrawiamy  😊😊

    Piątek  15.05/2020

    1. Nadstawcie, proszę, uszu (gest dotykania uszu), uspokójcie usta (gest dotykania ust) i posłuchajcie:

    Czym dla dzieci jest hałas?

    Odpowiedzcie teraz na pytania:– Co to jest hałas?, – Czy to jest kulturalne zachowanie, gdy mówimy bardzo głośno w publicznych miejscach? Dlaczego?, – Czy hałas jest przyjemny dla naszych uszu? – A Co jest przyjemne dla naszych uszu?

     2. „Ilustrujemy muzykę ruchem” – zabawa muzyczno-ruchowa do utworu P. Czajkowskiego Walc kwiatów. Można dać dziecku po jednej białej wstążce lub pasku białej bibuły. Dzieci podczas słuchania utworu poruszają się po pokoju, ilustrując ruchem i gestem dźwięki muzyki.

    https://www.youtube.com/watch?v=eikD0FLBCsc

     3.Zabawa muzyczno – ruchowa

     4. Posłuchajcie wiersza z nutką humoru pt. „Orkiestra”

     W orkiestrze dętej – wrzawa, Bo w tubie gotowała się kawa.
    Gotowała się kawa dla rogu, Bulgocząc w teatrze od progu.

    Dla trąbki to skandal nie lada: „W tubie gotująca się kawa?
    To się w mej gamie nie mieści. Co za okropne to wieści!”.

    Krzyknęły razem klarnety: „To jest już koniec – niestety!
    W tubie gotująca się kawa? To dla nas poważna jest sprawa”.

    Przeraziły się mocno również puzony: „Myśmy nie znały tuby z tej strony”.
    Bo dla puzonów kawa w tubie Prowadzi orkiestrę prosto ku zgubie.

    Saksofony wszystkich uspokajały, Bo z kawą w tubie jeszcze nie grały.
    Ale jak trzeba, zagrają z kawą. Może to będzie świetną zabawą?

    Róg się dowiedział o kawie w tubie I poddał orkiestrę nowej dziś próbie.
    Zadał pytanie: „Czy ktoś widział kawę?” I zamknął tym samym całą tę sprawę.

     5. Poniżej zobaczcie, jak pięknie orkiestra gra poloneza (którego uczyliśmy się i tańczyliśmy w przedszkolu kilka miesięcy temu. Zwróćcie uwagę na ilość osób grających w orkiestrze oraz osobę dyrygenta, który prowadzi całą orkiestrę).

    Miłego dnia Kochani  😊    Pozdrawiamy  😊😊

    https://www.youtube.com/watch?v=j8WfYKWGU88

    A ta orkiestra jest dla Waszych Wspaniałych Rodziców  Obraz znaleziony dla: ikony serc do skopiowania
    https://www.youtube.com/watch?v=7NSXXttiwHw

    6. Dla  chętnych-  Kolorowa burza w słoiku, czyli eksperyment łatwy, efektowny i przyjemny. Do jego wykonania potrzebujemy: – słoik wypełniony w 2/3 wodą, – 4 łyżki oleju, – barwniki spożywcze w płynie, a z dodatków: miskę i widelec do mieszania.

     Instrukcja: do miski wlejcie olej i po kilka kropli kolorowych barwników. Spróbujcie je rozmieszać widelcem. Nie udało się? Nie szkodzi. Kolorową mieszankę przelejcie do słoika z wodą i obserwujcie efekt. Olej wypływa na powierzchnie, a z barwnikami dzieje się coś niezwykłego. Kolorowe nitki powoli spływają z oleju do wody, przy czym układają się w ciekawe wzory, ten widok można porównać do fajerwerków. Jesteście ciekawi o co chodzi?  Olej ma mniejszą gęstość niż woda i dlatego pozostaje na powierzchni. A co z kolorowymi kropelkami? Są cięższe od oleju dlatego opadają, a kiedy toną zaczynają rozpuszczać się w wodzie, co daje niesamowity efekt!

    eksperymenty w domu

    Czwartek  14.05/2020

    1. Zagadki

    Okrągły, brzuchaty, wśród zabawek leży.
    Zależy mu na tym, żeby go uderzyć. (bębenek)

    – Duża albo mała,
    Jak u słonia zwie się.
    Gdy zaczynasz w nią dmuchać
    Melodia się niesie. (trąbka)

    Zrobione są z drewna
    Cztery struny mają
    Gdy pociągniesz po nich smyczkiem
    To pięknie zagrają. (skrzypce)

    – Ma trzy grube nogi
    Mnóstwo zębów białych
    Gdy mistrz przy nim siądzie
    Koncert da wspaniały. (fortepian)

    Długi, siedem dziurek ma,
    kiedy w niego dmuchniesz ładne dźwięki gra. (flet

    2. Posłuchaj piosenki i naśladuj grę na wybranych instrumentach.

    https://www.youtube.com/watch?v=llfg3T-0zUE

    3. Informacja dla dzieci – Kim był Fryderyk Chopin?

    Fryderyk Chopin był polskim kompozytorem i pianistą. Urodził się ponad 200 lat temu w Polsce (Żelazowa Wola), a zmarł około 170 lat temu we Francji, w Paryżu. Już w wieku 7 lat wydał swój pierwszy utwór i zaczął koncertować w domach bogatych ludzi. Często w jego utworach pojawiają się elementy muzyki ludowej. Jako pianista był samoukiem. Ukończył studia w wieku 19 lat. Był muzycznym geniuszem. Gdy miał 20 lat, wyjechał do Francji. Do Polski już nie powrócił. Często koncertował, uczył gry na pianinie i pisał nowe utwory. Komponował walce, nokturny, mazurki, etiudy, sonaty, polonezy, ronda…

    Pomnik Fryderyka Chopina znajdujący się w Łazienkach Królewskich to jeden z najbardziej znanych warszawskich monumentów. Jego reprodukcja znalazła się na wielu kartach pocztowych, znaczkach i w kalendarzach. Od 1959 roku w letnie niedziele przy pomniku mają miejsce koncerty chopinowskie. W otoczeniu obelisku ustawiono liczne ławki, z których mogą korzystać przybyli do parku melomani.

    Ilustracja

    4. Dzielenie nazw utworów skomponowanych przez F. Chopina na głoski np., walc, polonez, mazurek, sonata, nokturn (przepisz wyraz i podziel go na głoski- samogłoski i spółgłoski).

    5. Malujemy nastrój utworu muzycznego Fryderyka Chopina – łączenie ekspresji muzycznej z plastyczną

    –Kochani przygotujcie farby i pędzel, zastanówcie się, jaki kolor kojarzy wam się z tą muzyką, czy linie, które obrazowałyby ten utwór, byłyby łagodne czy ostre itp. (Dzieci słuchają utworu i malują muzykę).    https://www.youtube.com/watch?v=a0hFZPvanMs

    Pozdrawiamy !!!  😊😊

    RELIGIA

    27.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice:

    T.: Pan Bóg posyła nam Ducha Świętego.

    Zbliżamy się do ważnych wydarzeń dla naszego życia duchowego – Zesłania Ducha Świętego. Gdy kreślimy na sobie znak Krzyża Świętego, to wzywamy Ducha Świętego, w modlitwie Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu, … w pieśniach i w piosenkach religijnych podobnie. Podaję dla wielu dzieci znaną piosenkę, a które nie znają podaję najpierw link filmu, a drugi z piosenką do obejrzenia. Warto z tego skorzystać, aby poprawnie tłumaczyć dzieciom prawdy Boże w codziennym życiu.

    Film: Czy wy wiecie, że jesteście świątynią Ducha Świętego?

    „Czy wy wiecie że jesteście świątynią” – Piosenki dla dzieci bajubaju.tv youtube

    Czy wy wiecie, że jesteście świątynią?
    Czy wy wiecie, że jesteście świątynią?
    Czy wy wiecie, że jesteście świątynią?
    Świątynią, w której mieszka Święty Duch.
    Ref.
    Pełni mocy, wdzięczności i chwały.
    Pełni mocy, wdzięczności i chwały.
    Pełni mocy, wdzięczności i chwały.
    Świątynią, w której mieszka Święty Duch.

    Tak, my wiemy, że jesteśmy świątynią.
    Tak, my wiemy, że jesteśmy świątynią.
    Tak, my wiemy, że jesteśmy świątynią.
    Świątynią, w której mieszka Święty Duch. Ref.

    20.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Bardzo proszę opowiedzieć dzieciom o tym wydarzeniu: Pan Jezus po Swoim Zmartwychwstaniu ukazywał się uczniom i wielu innym osobom prze 40 dni. Nauczał, spotykał się z wieloma ludźmi, a przez to sprawiał im wiele radości i szczęścia. Odchodząc z ziemi, pobłogosławił apostołów i tych, którzy z Nim byli na Górze Oliwnej. Dlatego ważne jest, aby rodzice często błogosławili swoje dzieci: gdy wychodzą z domu do przedszkola, czy szkoły, przed snem, rano na powitanie i w czasie ważnych wydarzeń uroczyście. Proszę odszukać dzieciom krótki filmik dla dzieci: Ewangelia dla dzieci, VII niedziela wielkanocna, Wniebowstąpienie Pańskie, rok C

    Dzieci pokolorują ilustrację przedstawiającą wstąpienia Pana Jezusa do nieba i jak nam błogosławi.

    13.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Najpiękniejszy miesiąc maj poświęcony jest Maryi naszej Matce i Królowej, śpiewamy pieśni, litanię i modlimy się. Maryja uczy nas jak pogłębiać wiarę, kochać Boga, szanować drugiego człowieka, pomagać bliźnim. Te wartości staramy się przekazywać naszym pociechom przez przykład własnego życia, ale i słowem. Dla nas wszystkim, takim wzorem jest Maryja w Jej codziennym i też trudnym życiu. W wierszu, który podaję, dotyczy każdego i w wszędzie, nie tylko konkretnej miejscowości, że pragniemy być kochani i powinniśmy kochać miłością szczerą. Postarajcie się Państwo nauczyć dzieci ten wiersz, ponieważ ma głęboką treść.

    Matka Pięknej Miłości

    Autor: Lidia Szymanowska
    Włocławek, 10 września 2005 r.

    Piękna Miłość Matko nasza,
    Masz dla ludzi prostych.
    Którą lud Twój wciąż wyprasza,
    W Sanktuarium Twym, w Bydgoszczy.

    Tej Miłości bardzo pięknej,
    Nam, Polakom wszystkim trzeba.
    Dobrej, mądrej, miłej, wdzięcznej,
    Trzeba nam, jak deszczu z nieba.

    Dobra Matko tej Miłości,
    Uproś nam u Syna Twego,
    Byśmy w prawdzie – dobrzy, prości,
    Miłość mieli dla bliźniego.

    11.05- 15.05.2020 Muzyka wokół nas

    Środa  13.05/2020

    1. Propozycja dla dzieciaków „bystrzaków” z dobrym refleksem… czyli dla Was 😊

     Czy potrafisz „zastygnąć w bezruchu” – jak posąg, gdy usłyszysz „STOP”? Zapraszamy do zabawy „Muzyczne STOP”.
    https://www.youtube.com/watch?v=dqk_IongIzI

    2. Obejrzyj filmik, a dowiesz się kilku ciekawych informacji na temat instrumentów.                               https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

    3. „Nasze uszy słyszą świat” – nauczcie się piosenki 😊

    https://www.bing.com/videos/search?q=Nasze+uszy+s%c5%82ysz%c4%85+%c5%9bwiat&&view=detail&mid=67834C47857F5AAAE27367834C47857F5AAAE273&&FORM

     1. Każdy z nas ma dwoje oczu, które widzą wszystko (widzą wszystko)
    Błękit nieba, biały domek, zieleń traw i listków (traw i listków)

    Ref: Uszy słyszą ptaków śpiew, dzwonki deszczu, granie drzew
    A nad stawem chóry żab, nasze uszy słyszą świat

    2. Każdy z nas ma jeden nosek, do wąchania kwiatków (do wąchania)
    Czasem także do kichania, lecz, na szczęście, rzadko (do kichania)

    Ref: Uszy słyszą ptaków śpiew…


    4. Zabawa „Rytmy” – rozwija umiejętność skupiania uwagi na prawidłowościach i korzystania z nich w różnych sytuacjach; „rytmy” potrzebne są przy nabywaniu umiejętności  liczenia  i rozumienia sensu mierzenia.

    „Rytm z klocków” – Wy i Rodzic macie po 10–12 klocków w trzech kolorach – Mama układa rytm 3–4-elementowy, a Ty odtwarzasz ten rytm (np. czerwony, czerwony, zielony, niebieski I OD POCZĄTKU , czerwony, czerwony, zielony, niebieski I OD POCZĄTKU tak samo 😊  w jednym rzędzie. TERAZ ZMIANA  🙂 i tak po 2 lub 3 razy.

    5. Karta pracy- ozdób nutki tak, żeby każda była inna.

    Zobacz obraz źródłowy

    Pozdrawiamy !!!  😊😊

     Wtorek  12.05/2020

    1. „Dźwięki wysokie i niskie” czy potrafisz je rozpoznać?

     Zapraszamy Was na zajęcia z rytmiki, na której jednym z zadań będzie rozpoznać wcześniej wspomniane  dźwięki .

    https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

    2. Teraz zabawa, której bardzo szybko się nauczycie i mamy nadzieję, że na długo zostanie w waszej pamięci.

    https://www.facebook.com/watch/?v=2688971268001106

    3. Jaki to instrument?”

    Przygotujcie, proszę, swoje uszy do słuchania. Za chwilę usłyszycie nagranie dźwięków kilku instrumentów. Waszym zadaniem jest odgadnąć, jaki instrument słyszycie. (jeśli dzieci mają trudność ze znalezieniem odpowiedzi, rodzic może je naprowadzać poprzez opisywanie wyglądu instrumentów.

    https://www.youtube.com/watch?v=6y0LGu724lY

    4.Zadanie –  dorysuj brakującą połowę instrumentu i pięknie go pokoloruj

    Brak dostępnego opisu zdjęcia.

    Pozdrawiamy serdecznie  😊😊

    Dzień dobry Rodzice i Kochane Przedszkolaki 😊 W tym  tygodniu zapraszamy Was do krainy muzyki.

    JĘZYK ANGIELSKI

    12.05.2020

    ” Body parts – części ciała

    W tym tygodniu zapoznamy się ze słownictwem dotyczącym części ciała.

    Zadanie 1

     body-ciało

    head – głowa

    hair – włosy

    eye – oko

    ear –ucho

    nose – nos

    mouth – usta

    shoulder – ramiona

    hand – dłoń

    finger – palce u rąk

    leg – noga

    knee – kolano

    foot – stopa

    toe – palce u stóp

    (Poprzez „Tłumacz Google” możesz sprawdzić poprawną wymowę wyrazów.)

     

    Zadanie 2

     Utrwalenie słownictwa.

    Poproś osobę dorosła o powtarzanie zdania „Touch your…” dobierając za każdym razem inną część ciała. Twoim zadaniem będzie spróbowanie wskazania każdej z nich.

     

    Zadanie 3

     Zagraj w grę online w celu utrwalenia wiadomości. Kliknij nazwę części ciała, która zostanie wypowiedziana.

    https://elt.oup.com/student/treetopsfunzone/level1/maze/tfz_level1_maze06?cc=pl&selLanguage=pl

     

    Zadanie 4

     Czas na piosenkę!

    Posłuchaj piosenkę. Ilustruj słowa piosenki za pomocą ruchu.

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=34&v=rZHNtZFzgzo&feature=emb_logo

    GOOD LUCK!

    Poniedziałek  11.05.2020

    1. Na dobry początek dnia proponujemy Wam dwie zabawy muzyczno- ruchowe

    „A ram sam sam”
    https://www.youtube.com/watch?v=k7AsdUIXR4s

    oraz

    – „Na muzyce w przedszkolu”. Posłuchajcie utworu i spróbujcie wykonać wszystkie zadania  🙂
    https://www.youtube.com/watch?v=tluFKwo42EM

    Poranną rozgrzewkę  mamy już za sobą, a więc czas na kilka zadań:

    2. Pakiet muzyczny – obejrzyj plansze edukacyjne z grafikami przedstawiającymi podstawowe i mniej lub bardziej znane Wam instrumenty, elementy związane z orkiestrą i zapisem nutowym. Przeczytaj nazwy instrumentów i nazwy nut.

    http://swiatprzedszkolanki.pl/wp-content/uploads/2020/05/Muzyka.pdf

    3. Zadanie – zabawa dydaktyczna „Nutki na pięciolinii”.

    Przygotuj 6 nakrętek od butelek (mogą być też guziki). Umieszczaj nakrętki (guziki) na pięciolinii według instrukcji zamieszczonej w wierszu czytanym przez rodzica.

    „Skaczące nutki” A. Bober

    Pierwsza nutka, na pierwszej linii się ustawiła.
    Druga nutka, na drugą linię wskoczyła.
    Trzecia nutka, na trzeciej linii usiadła,
    Czwarta nutka, na czwartą linie się wkradła.
    Piąta nutka, na piąta linię się wspięła,
    A szósta nutka nad liniami zasnęła.

    4. Karta pracy „ Klucz wiolinowy i nutki –  ćwiczenia grafomotoryczne- rysowanie po śladzie.

    Pozdrawiamy serdecznie  😊😊

    04.05- 08.05/2020  Polska moja ojczyzna. Głogów moje miasto.

    Piątek  08.05.2020

    1. Obejrzyj  miasto- Głogów z lotu ptaka

    https://youtu.be/MTvhzFZeFAg

    2. To jest herb naszego miasta

    POL Głogów COA.svg

    3. Informacja dla dzieci:

    Herb Głogowa wyobraża tarczę dzieloną w krzyż prosty na cztery pola, z małą centralną tarczą, na której pośrodku widnieje złoty inicjał „G” na czerwonym tle.

    Pierwsze pole tarczy jest niebieskie i przedstawia Madonnę w koronie trzymającą berło i Dzieciątko  stojąc na srebrnym półksiężycu. Całość w aureoli promienistej koloru złotego.

    W drugim polu znajduje się na złotym tle śląski czarny orzeł bez korony, z rozpostartymi skrzydłami. W poprzek na piersi orła widnieje srebrny półksiężyc  na nim krzyż

    Trzecie pole czerwone, na nim czarny łeb bawołu zwrócony do przodu.

    Czwarte pole niebieskie, na nim kruk siedzący na złotej gałęzi z trzema sękami. Kruk skierowany do wewnątrz.

    4. Zabawa słownikowa – dokończ po mnie. Dzieci kończą zdania rozpoczęte przez Rodzica:

    a) Miejscowość, w której mieszkam, to…

    b) Mieszkam w… przy ulicy…

    c) Lubię swoją miejscowość, bo…

    d) Moje przedszkole znajduje się w… przy ulicy…

    5. Zadanie- narysuj jedno ze swoich ulubionych miejsc w Głogowie wykorzystaj do pracy kredki, mazaki.

    6. Zadanie dla chętnych

    7. Samopompujący się balon – doświadczenie chemiczne

    Jak nadmuchać balon bez użycia ust i pompki? Czy to możliwe? Okazuje  się to bardzo proste!

    Żeby zrobić samopompujący się balon  potrzebujemy:

    -ocet – ok 3/4 szklanki
    -soda oczyszczona – 2 łyżeczki
    -balonik
    -butelka
    -lejek
    -łyżeczka 

    Do  butelki wlewamy ocet,  a do balonika, przy użyciu lejka wsypujemy sodę oczyszczaną. Ostrożnie nakładamy balon na butelkę z octem, uważając by soda nie wsypała się do środka zanim balon nie zostanie dobrze nałożony na butelkę. Teraz trzymamy  balon zamocowany na butelce, przechylamy tak by soda wsypała się do octu.
    Balon zaczyna się sam pompować.
    Porozmawiajcie z dzieckiem dlaczego tak się dzieje – ponieważ w butelce w wyniku połączenia się sody z octem zachodzi reakcja chemiczna – bąbelkowanie i pienienie się –  powstaje gaz, który wypełnia  balonik.

    doświadczenie chemiczne samopompujący się balon

     Pozdrawiamy serdecznie  😊😊

    Czwartek  07.05/2020

    Znam swój kraj

    1.Symbole narodowe Polski

    Każde państwo – i duże, i małe, jak zapewne wiecie,
    ma trzy symbole dobrze znane w świecie.
    My, Polacy nasze symbole bardzo dobrze znamy,
    i teraz po kolei je wszystkie wymieniamy.
    Hymn państwowy, godło Polski i ojczysta flaga –
    na nich skupia się w tym wierszu nasza cała uwaga.

    2. „Mazurek Dąbrowskiego”- przypomnienie słów pierwszej zwrotki i refrenu hymnu Polski.
    Zaśpiewajcie pierwszą zwrotkę i refren – pamiętajcie o odpowiednim zachowaniu podczas śpiewania: postawie wyrażająca  szacunek, zachowanie powagi i spokoju.

    Jeszcze Polska nie zginęła,
    Kiedy my żyjemy.
    Co nam obca przemoc wzięła,
    Szablą odbierzemy.

     Marsz, marsz Dąbrowski,
    Z ziemi włoskiej do Polski.
    Za twoim przewodem
    Złączym się z narodem.

    3. Utrwalenie wiadomości o Polsce:

    a) rozwiązywanie zagadek

    – Na czerwonej tarczy, widnieje biały orzeł w koronie.

    Kto tego symbolu nie zna, niech ze wstydu zaraz spłonie.     (godło)

    Powiewa ona, gdy wiatr się zerwie
    A na niej biel jest i czerwień.      
    (flaga)

    Herbem tego miasta, jest piękna syrenka

    która miecz i tarczę dzierży w swoich rękach.

    Od imienia syrenki i rybaka Warsa je nazwano,

    I stolicą państwa  polskiego mianowano.

    Przez nie rzeka Wisła przepływa,

    Zatem jak stolica Polski się nazywa?     (Warszawa)

    – Ta szeroka rzeka płynie,

     po polskiej krainie.

    Niczym błękitny, ostry nóż,

     przecina Polskę wzdłuż.

    Pędzi od gór wysokich, przez Kraków i stolicę

    W niej rybak Wars ujrzał swą ulubienicę.    (Wisła)

    – Zwie się Mazurek Dąbrowskiego

    Pieśnią jest państwa polskiego

    Polski trzecim jest symbolem.   (hymn)

    To miejsce w którym mieszkamy, to nasza ojczyzna

    To nasze państwo, każdy to przyzna.

    Pod biało-czerwonymi barwami się skrywa,

    Jak nasz piękny kraj się nazywa?    (Polska)

    b) wysłuchanie ciekawostek o Polsce, o których opowie Wam Pola

    http://swiatprzedszkolanki.pl/wp-content/uploads/2020/04/M%C3%B3j-kraj.-Polska-Informator.pdf

    4. Zadanie – karta pracy

    Pozdrawiamy serdecznie  😊😊

    Środa 06.05/2020

    1. Obejrzyj film i zobacz jaka nasza Polska jest piękna !

    https://www.youtube.com/watch?v=7rPyLiSwak8

    2. Zaznacz na mapie Polski : Morze Bałtyckie, stolicę, rzekę Wisłę, Odrę, swoje miasto i pokoloruj kontur Polski na odpowiednie kolory.

    3. Posłuchaj piosenki „Jestem Polakiem”    https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

    4. Rozmowa na temat piosenki: o jakich miastach w Polsce śpiewają dzieci w piosence. Postaraj się je wyszukać wspólnie z Rodzicem na mapie.

    5. Naucz się piosenkę – pokazywankę :  https://www.youtube.com/watch?v=8hSKMnW2CaY

    Pozdrawiamy 😊😊

    JĘZYK ANGIELSKI

    05.05.2020r.

    Vehicle” – pojazd

    W tym tygodniu zapoznamy się ze słownictwem dotyczącym pojazdów.

    Zadanie 1.

    bus – autobus (bas)

    plane – samolot (plejn)

    car- samochód (kar)

    bike- rower (bajk)

    ship – statek (szip)

    boat – łódka (bołt)

    train – pociąg (trejn)

    truck – ciężarówka (trak)

     

    Zadanie 2.

    W celu utrwalenia słownictwa poproś osobę dorosłą o wymówienie  nazw pojazdów w języku angielskim. Twoim zadaniem będzie pokazanie danego pojazdu za pomocą gestu.

    • „car” – masz dłonie wysunięte do przodu i ułożone jak na kierownicy.
    • „plane” – ręce rozkładasz w bok i tworzysz w ten sposób skrzydła
    • „bike” – kładziesz się na plecach, unosisz nogi i naśladujesz pedałowanie
    • „boat” – siadasz po turecku, naśladujesz wiosłowanie oburącz raz po prawej, raz po lewej stronie
    • „train” – ręce zginasz w łokciach i naśladujesz jadący pociąg

    Zadanie 3.

    Posłuchaj piosenkę. Ilustruj słowa piosenki za pomocą ruchu.

    https://www.youtube.com/watch?v=yWirdnSDsV4

    GOOD LUCK!

    Wtorek  05.05/2020

    Warszawa stolica Polski

    1. „Wars i Sawa” – Słuchanie opowiadania na podstawie legendy W. Chotomskiej

    Dawno temu, kiedy nasz kraj pokrywała nieprzebyta puszcza, w samym jej sercu nad Wisłą żył młody rybak o imieniu Wars. Pewnego dnia gdy szedł nad rzekę by zarzucić sieci usłyszał piosenkę:
    Siedem Fal mnie strzeże i siedem błyskawic. Kto się ich nie lęka, niech się tutaj zjawi.
    Piosenkę śpiewała dziewczyna, która głos miała tak piękny i dźwięczny, że Wars nie zawahał się ani chwili.
    – Niczego się nie boję! – zawołał. Wskoczył do swej łodzi i popłynął. Jednak ledwie odbił od brzegu rozpętała się straszliwa burza.
    – Roztrzaskamy ci wiosła! – syczały błyskawice.
    – Porwę twoje sieci na strzępy ! – ryczał wicher.
    – Zatopimy łódź! – groziły fale.
    Ale Wars płynął tak szybko, że ani wicher, ani fale, ani błyskawice nie mogły go dogonić. Kiedy był już na samym środku rzeki, wśród wzburzonych fal ujrzał dziwną postać: półrybę – półdziewczynę. Była to syrena. Zdziwił się Wars. Podpłynął bliżej. Wyciągnął rękę. Syrena podała mu tarczę i miecz i powiedziała:
    – Mam na imię Sawa. Teraz ty broń mnie, rzeki i miasta. A potem było jak w bajce żyli długo i szczęśliwie dzielny Wars i piękna Sawa a zgoda syreny na małżeństwo z człowiekiem sprawiła, że rybi ogon zamienił się w nogi.
    Legenda ta głosi, że byli tam kiedyś dzielny Wars i piękna Sawa a na ich pamiątkę i od ich imion powstała nazwa miasta… Warszawa.
    2. Rozmowa z dziećmi na temat legendy o Warsie i Sawie.
    – Jak miał na imię rybak, który mieszkał w puszczy nad rzeką Wisłą?
    – Co sprawiło, że wsiadł on do swej łodzi i popłyną Wisłą?
    – Kogo Wars ujrzał wśród wzburzonych fal?
    – Jak miała na imię syrena, którą ujrzał Wars?
    – Jakie przedmioty dostał Wars od Sawy?
    – Jak nazywa się miasto, które znajduje się w miejscu, gdzie spotkali się Wars i Sawa?

    3. Informacje dla dzieci:

    4. Słuchanie legendy „Warszawska Syrenka” – Nad rzeką Wisłą znajdowała się osada rybacka. Mieszkali tam Wars i Sawa. Wars był rybakiem, który łowił ryby w Wiśle. Sawa zajmowała się domem. W Wiśle, obok osady, mieszkała mała Syrenka. Bawiła się blisko brzegu ze swoją przyjaciółką rybką. Znana była flisakom spławiającym drewno Wisłą. Zawsze witali ją radośnie. Pewnego dnia Syrenka postanowiła popłynąć z flisakami do dalekiego morza. Pożegnała Warsa i Sawę i udała się w podróż z flisakami. Gdy z rybką dopłynęły do morza, okazało się, że rybka nie może żyć w słonej, morskiej wodzie. Zrozpaczona Syrenka usiadła na skale i zaczęła płakać. Zobaczyły ją córki króla Bałtyku. Zaprowadziły Syrenkę do swojego ojca, który przerażał swoim wyglądem, swoją postawą królewską. Król wysłuchał Syrenki i postanowił, że jego słudzy – bałwany morskie – doprowadzą ją do Wisły. Dał jej też tarczę i miecz, żeby nim strzegła miasta, które powstanie z osady rybackiej, gdzie mieszkali Wars i Sawa. Syrenka wróciła do swojej osady. I tak, jak przepowiedział król Bałtyk – z osady powstało piękne, duże miasto, nazwane na cześć założycieli osady Warszawą. Na cześć Syrenki warszawiacy wystawili jej pomnik nad Wisłą i umieścili jej podobiznę w herbie Warszawy.

    5. Historyjka obrazkowa Warszawska Syrenka – samodzielne opowiadanie legendy przez dzieci

     

    6. Zadanie

    Obraz znaleziony dla: warszawska syrenka karta pracy

    Pozdrawiamy 😊😊

    Dzień dobry Rodzice i Kochane Przedszkolaki przed nami kolejny tydzień wspólnej nauki. Mamy dla Was propozycje nowych  zabaw i zadań do wykonania. Pozdrawiamy Was serdecznie i zapraszamy do pracy 😊

    Poniedziałek     04.05/2020  

    Orzeł  biały

    1.  „Znak”- zagadka na podstawie fragmentu wiersza M. Łaszczuk.

    Czy wiesz, jaki to znak:
    w czerwonym polu biały ptak?(godło)

    2. Rozmowa kierowana – odpowiedz na pytania: – Jak nazywa się kraj w którym mieszkamy?, − Kim jesteśmy? , − Jakie są symbole narodowe Polski?, − Gdzie leży Polska?

    Zobacz obraz źródłowy

    3. Nauka rymowanki : Jest taki znak bliski Polakom – w czerwonym polu orzeł biały. Ten znak to nasze godło, pamiętaj o tym – Polaku mały.

    4. Słuchanie opowiadania  „O Lechu i białym orle”.

    Strudzona była drużyna Lecha. Ile to już dni wędrówki mieli poza sobą? Ile wykarczowanych drzew? Ile przebytych brodów rzecznych? Ile zwierzyny padło pod strzałami z  łuków i ostrzami oszczepów? Ile ognisk rozpalono po drodze? Któż to zliczy? Szli tak, by znaleźć miejsce na założenie grodu, by znaleźć ziemię, na którą sprowadzą żony i dzieci, aby osiąść tu na zawsze. Odpoczywali właśnie po kolejnym męczącym dniu wędrówki. Część wojów legła w cieniu rozłożystych dębów, część poiła strudzone konie, część przygotowywała jadło na wieczerzę. Od rozpalonych ognisk szedł zapach dymu i pieczonego mięsiwa. Lech stał na skraju puszczy, wodził wzrokiem po rozciągającej się przed nim równinie i  zamyślił się głęboko. Może wspominał braci: Czecha i Rusa, z którymi rozstał się niedawno? Oni również poszli szukać sposobnego miejsca na osiedlenie. A może wracał myślami do ziemi, z której wyszli, w której pozostawili swoich współplemieńców? A może rozważał, czy by nie osiąść właśnie tu, na tej równinie na skraju puszczy? Przecież puszcza w zwierzynę bogata, ziemia zda się urodzaj zapowiadać, a jeziora rybę wszelką obiecują. Ale ziemi, na której mają rodzić się ich dzieci i wnuki, nie wybiera się pochopnie. To jest ziemia na zawsze. Może więc są ziemie piękniejsze, bogatsze, bezpieczniejsze? Myślał być może nad tym Lech, wodząc wzrokiem po równinie i bezchmurnym niebie. Nagle ptak nieznany pojawił się nad jego głową. Połyskiwał bielą szeroko rozpostartych skrzydeł. Potem zatoczył łuk nad wiekowym dębem, rosnącym na skraju puszczy, na niewielkim wzgórzu. Lech, zaciekawiony ptakiem i jego dziwnym lotem, zbliżył się do drzewa i ujrzał w nim gniazdo wielkie i wychylające się z niego główki białych piskląt. Otwarte dziobki prosiły o pokarm. Białopióry ptak przysiadł na skraju gniazda i troskliwie je karmił. Ożywił się nagle Lech, rozchmurzyło się jego czoło i gromkim głosem wojów do siebie przywołał. A gdy przy nim stanęli, powiedział: – Tu zostaniemy. Tu będzie nasze gniazdo. A ten biały ptak, karmiący pisklęta – naszym znakiem. A gród, który zbudujemy, Gnieznem nazwiemy. Ucieszyli się wojowie, że zakończyła się ich uciążliwa wędrówka, że miejsca swego doszli i głośnym „hura!” postanowienie Lecha poparli. I w ten sposób biały orzeł stał się ptakiem królewskim na ziemi Lecha, i tak doszło do powstania pierwszego grodu, później Gnieznem zwanego.

    5. Rozmowa na temat opowiadania − Czego szukał Lech ze swoją drużyną? − Czy miejsce, w którym przystanęli, spodobało mu się? − Co robił orzeł, którego dojrzał Lech? − Czy Lech zdecydował się osiąść w tym miejscu? − Jak nazwał gród, który tam zbudował? − Co było jego znakiem?

    6. Aktywność ruchowa….

    7. Karta pracy- pokoloruj według kodu

    Pozdrawiamy 😊😊

    Tematyka Kwiecień

    1. Zwierzęta na wsi

    2. Już wkrótce Wielkanoc

    3. Dbamy o Ziemię

    4. W świecie teatru

    Tematyka Marzec

    3. Wokół marcowej pogody

    4. Wiosna w błękitnej sukience