Grupa I - Przyjaciele Krasnoludków

  • Informacje grupowe

    Dzień dobry!!! Jesteśmy „Przyjaciele Krasnoludków”. Nasza grupa to 22 uśmiechniętych dzieciaków. Nasze panie wychowawczynie, to pani Dorota i pani Klaudia. Codziennie, w wielu rzeczach pomaga nam pani Ania, a o pełne brzuszki i czystość na sali dba pani Ewa.

    Ważne wydarzenia w naszej grupie:

     

    UWAGA RODZICE !!!

    „ Od 6 maja rusza Przedszkole tylko dla dzieci rodziców pracujących. Proszę o zgłoszenie się  do pani dyrektor lub wicedyrektor do jutra 30.04.2020 do godziny 15:00 tylko tych, którzy nie są w stanie zapewnić dzieciom opieki,  bo w grupach będzie mogło być tylko po 10 dzieci.”

     

    ZAPISY DZIECI DO PRZEDSZKOLI NA MIESIĄCE WAKACYJNE (LIPIEC I SIERPIEŃ)  BĘDĄ PROWADZONE WE WSZYSTKICH PLACÓWKACH W DNIACH 11-22.05.2020R. NA KAŻDY MIESIĄC  ODDZIELNIE  – szczegóły na stronie www przedszkola w aktualnościach

     

     

     

     

    WRZESIEŃ

    05.09.2019 – Zebranie z rodzicami.17.09.2019 – Teatrzyk „Rozmaite bajki”.
    23.09.2019 – Powitanie Jesieni – ubieramy się w kolor czerwony.
    24.09.2019 – Dzień Pieczonego Ziemniaka.
    30.09.2019 – Dzień Chłopaka.

    PAŹDZIERNIK

    14.10.2019 – Dzień Edukacji Narodowej.
    21.10.2019 – Teatrzyk.

    LISTOPAD

    07.11.2019 –  Akademia z okazji Odzyskania Niepodległości przez Polskę.
    08.11.2019 – Wspólne śpiewanie Hymnu Polski o godz.11.11 przez dzieci i wszystkich pracowników przedszkola.
    25.11.2019 – Dzień Pluszowego Misia (dzieci mogą przynieść swojego ulubionego misia).

    GRUDZIEŃ

    04.12.2019 – Dzień Górnika.
    06.12.2019 – odwiedziny Mikołaja w przedszkolu.
    17.12.2019 – spotkanie bożonarodzeniowe w naszej grupie, godz. 15.

    STYCZEŃ

    18.01.2020 – występy w MOK-u z okazji Dnia Babci i Dziadka. Zapraszamy o godz. 11.
    23.01.2020 – Bal karnawałowy w przedszkolu. Prosimy o przebranie dzieci w stroje karnawałowe 🙂

    LUTY

    21.02.2020- Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego.

    MARZEC

    09.03.2020- Dzień Kobiet w przedszkolu.

    Trwają zapisy do przedszkola również dzieci urodzonych w 2018 roku pomiędzy 1 stycznia a 1 marca 2018 roku. Zapraszamy

     

     

     

  • Uczymy się i bawimy

     

    ////////////////////////////////////////////////////////////

     

    Religia:

    24.06.2020 r.

    T.: Z Panem Bogiem odpoczywamy na wakacjach.

    Na wakacjach odpoczywamy z świadomością, że mój Anioł Stróż zawsze jest z nami, ale mamy Go zaprosić do towarzyszenia nam w każdej chwili życia. Pamiętamy zawsze o uczestniczeniu niedzielnej Eucharystii, o codziennej rozmowie z Panem Bogiem – modlitwie. Z Bogiem w sercu radość zawsze jest silniejsza i umacnia nas w dobrym. Życzę Rodzicom i dzieciom błogosławiony – szczęśliwych wakacji – s. Regina.

    17.06.2020 r.

    T.: Pan Jezus kocha nas całym Swoim Sercem.

    Na zakończenie Oktawy Bożego Ciała jest Uroczystość Najświętszego Serca Pana Jezusa. Dziękujemy Panu Jezusowi, że nas kocha, za nas życie oddał, pozwolił otworzyć Swoje Serce, aby każdy z nas mógł w tym Sercu czuć się kochanym. Stąd w czerwcu są nabożeństwa do Serca Pana Jezusa. W każdej rodzinie powinien być obraz, figurka Serca P. Jezusa, jako wzór i siła i moc do miłości rodzinnej. Dzieci znają piosenkę:

     „Sercem kocham Jezusa/ 2x                                                                                                                                                                               zawsze będę Go kochał,                                                                                                                                                                                   On pierwszy ukochał mnie.

    10.06.2020 r.

    T.: Pan Jezus przechodzi przez nasze osiedla.

    Kochani Rodzice: Już przed nami czwarte co do wielkości święto w ciągu roku – Uroczystość Bożego Ciała. Jakże inaczej w tym roku obchodzone, ale niech nie będzie to zapomniane, pominięte i zlekceważone. Starajmy się z dziećmi przeżyć je uroczyście na miarę możliwości, przystrójmy w domu obraz, krzyż. Link, który podaję niżej, zobaczmy wspólnie z dziećmi i wyjaśnić dzieciom, że w tym roku nie ma tak uroczyście z powodu pandemii na zewnątrz, ale w domu, w kościele mamy wyrazić wdzięczność Jezusowi za Jego obecność. Zapraszamy starsze dziewczynki do sypania kwiatów w swoich parafiach, tak jak zostało to ogłoszone przez ks. Proboszczów, na konkretne godziny Mszy Św. z procesjami.  

    Link: Procesja Bożego Ciała w Krakowie A D 2019 – / myślę, że trzeba trochę przesunąć, aby dzieci mogły zobaczyć istotę procesji: dzieci sypiące kwiaty, chłopcy dzwoniący dzwoneczkami, kapłana niosącego Najświętszy sakrament pod baldachimem. W 26 minucie jest błogosławieństwo Najświętszym Sakramentem, a pod koniec rynek krakowski i różne stroje historyczne oraz uroczy krakowski rynek z sukiennicami i kościołem Mariackim.

    03.06.2020 r.

    T.: Pan Bóg nam błogosławi.

    Kochani Rodzice: Każdy Rodzic pragnie największego dobra dla swojego dziecka. Nie ma większego dobra niż to, które może dać Bóg. Dlatego korzystajmy z tych darów, które dał nam Bóg, aby się z nimi dzielić. To błogosławieństwo, którego możecie udzielać swoim dzieciom przy różnych okazjach, jak już pisałam we wcześniejszej katechezie. Błogosławimy w Imię Trójcy Świętej tej Miłości, którą jednoczy się Bóg i pragnie, abyśmy nią się dzielili i żyli. Błogosławiony to szczęśliwy, a więc pragniemy szczęścia dla swoich dzieci, znakiem krzyża obdzielamy nasze pociechy, aby Pan Jezus miał je w Swoim Sercu. Poszukajcie filmik i oglądnijcie razem z dziećmi, myślę, że wiele da Wam do myślenia.

    Film: O Trójcy Świętej z dziećmi w Kuchni – przez żołądek do wiary 🙂

    27.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice:

    T.: Pan Bóg posyła nam Ducha Świętego.

    Zbliżamy się do ważnych wydarzeń dla naszego życia duchowego – Zesłania Ducha Świętego. Gdy kreślimy na sobie znak Krzyża Świętego, to wzywamy Ducha Świętego, w modlitwie Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu, … w pieśniach i w piosenkach religijnych podobnie. Podaję dla wielu dzieci znaną piosenkę, a które nie znają podaję najpierw link filmu, a drugi z piosenką do obejrzenia. Warto z tego skorzystać, aby poprawnie tłumaczyć dzieciom prawdy Boże w codziennym życiu.

    Film: Czy wy wiecie, że jesteście świątynią Ducha Świętego?

     

    20.05.2020 r. 

    Drodzy Rodzice: Bardzo proszę opowiedzieć dzieciom o tym wydarzeniu: Pan Jezus po Swoim Zmartwychwstaniu ukazywał się uczniom i wielu innym osobom prze 40 dni. Nauczał, spotykał się z wieloma ludźmi, a przez to sprawiał im wiele radości i szczęścia. Odchodząc z ziemi, pobłogosławił apostołów i tych, którzy z Nim byli na Górze Oliwnej. Dlatego ważne jest, aby rodzice często błogosławili swoje dzieci: gdy wychodzą z domu do przedszkola, czy szkoły, przed snem, rano na powitanie i w czasie ważnych wydarzeń uroczyście. Proszę odszukać dzieciom krótki filmik dla dzieci: Ewangelia dla dzieci, VII niedziela wielkanocna, Wniebowstąpienie Pańskie, rok C

     13.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Najpiękniejszy miesiąc maj poświęcony jest Maryi naszej Matce i Królowej, śpiewamy pieśni, litanię i modlimy się. Maryja uczy nas jak pogłębiać wiarę, kochać Boga, szanować drugiego człowieka, pomagać bliźnim. Te wartości staramy się przekazywać naszym pociechom przez przykład własnego życia, ale i słowem. Dla nas wszystkim, takim wzorem jest Maryja w Jej codziennym i też trudnym życiu. W wezwaniu, który podaję, dotyczy każdego i w wszędzie. Postarajcie się Państwo nauczyć dzieci to wezwanie, ponieważ ma głęboką treść.

    „Maryjo Królowo Polski, módl się za nami”.

     

     JĘZYK ANGIELSKI

    Kochani obejrzyjcie filmik, narysujcie Wasze wymarzone wakacje.

    CZERWIEC

    30.06.2020 Wtorek

    Zabawa muzyczna do piosenki „Razem z latem” – nauka i śpiew piosenki, połączone z rytmicznym klaskaniem refrenu piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=AHwM17Zw5Gw

    Razem z latem

    Chodzi złote lato
    W kapeluszu z kwiatów.
    W rękach ma latawiec,
    Biega z nim po trawie.

    Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja,

    Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.

    Czasem dla ochłody
    Lato zjada lody.
    Zjada je powoli,
    Gardło go nie boli.

    Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja,

    Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.

     Zabawa językowa – wysłuchanie wiersza „ Wakacyjne marzenia” i rozmowa inspirowana jego treścią.

    „Wakacyjne marzenia” (Dorota Kluska)
    Gdy wakacje się zbliżają szybkim krokiem,
    ja już marzę o podróżach, jak przed rokiem!
    Lecz tym razem mam pomysłów dwa tysiące,
    jak najlepiej spędzić całe dwa miesiące .
    Na początku chcę się wznieść balonem
    I popatrzeć w każdą świata stronę.
    Ruszę w kosmos!
    Stamtąd wezmę jedną gwiazdkę
    I napiszę o niej piękną opowiastkę.
    Potem do łodzi podwodnej wsiądę sobie.
    W oceanie z wielorybem zdjęcie zrobię!
    A na koniec moja mama, ja i tata
    na rowerach przejedziemy kawał świata!

    Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania:

    – O czym marzy osoba z wiersza?

    – Jakie ma plany na wakacje?

     – Czym chce podróżować?

    – Który pomysł wam się najbardziej podoba?

     Zabawa konstrukcyjna – „Wieża z papierowych kubeczków” Potrzebne materiały: papierowe kubeczki Zadaniem dziecka jest zbudowanie jak najwyższej wieży.

    29.06.2020 Poniedziałek

     Posłuchajcie wiersza J. Kaczorowskiej pt: „Podwórko”.

     Na naszym podwórku
    wspaniała zabawa.
    Jest ławka, huśtawka
    I zielona trawa.

    Jest piasek, łopatka               
    i wiele foremek,
    są piłki, skakanki,
    czerwony rowerek.

    Tutaj się bawimy,
    zapraszamy gości,
    bo wspólna zabawa
    to mnóstwo radości.

    Odpowiedzcie na pytania:

    –        Co znajduje się na podwórku?

    –        Co robimy na podwórku?

     Spróbujcie naśladować podwórkowe zabawy, np. jazdę na rowerze, budowanie z piasku, bieganie, skakanie na skakance…

     Zestaw ćwiczeń ruchowych: potrzebna nam będzie Twoja ulubiona poduszeczka i szarfa lub tasiemka czy wstążka.

    Ćwiczenia dużych grup mięśniowych- Poduszeczka jest- poduszeczki nie ma.                          

    Na hasło: Poduszeczka jest- dziecko podnosi poduszkę do góry trzymając ją oburącz.            

    Na hasło: Poduszeczki nie ma- wykonuje przysiad podparty i przykrywa poduszkę dłońmi.

    Zabawa na czworakach. Dziecko chodzi na czworakach dookoła  poduszki.

    Ćwiczenia mięśni brzucha. Dziecko, w leżeniu tyłem , wkłada poduszkę między stopy, a następnie podnosi je za głowę i podaje do rąk. Siada i powtarza ćwiczenie kilkakrotnie.

    Rzuty- na sygnał np. hop, lub klaśnięcie w dłonie. Dziecko rzuca poduszką w wyznaczone przez rodzica miejsce.  Rzuty powtarza na zmianę: prawa ręką i lewą ręką.

    Zabawa bieżna Koniki. Dziecko biega po pokoju i wymachuje  nad głową  szarfą, naśladując poganianie koników. Biega w różnych kierunkach, w zmiennym  tempie.

    Ćwiczenie zwinnościowe –  Przejście przez szarfę. Dziecko układa szarfę na podłodze tworząc kółeczko, następnie wchodzi w nie i przeciąga się przez szarfę od dołu w górę i odwrotnie.

    Podskoki. Dziecko układa szarfę na podłodze, wskakuje do środka i wyskakuje na zewnątrz  na dwóch nogach.  

    Ćwiczenia stóp. Dziecko chwyta szarfę palcami prawej stopy i podnosi do góry, powtarza ćwiczenie lewą stopą.

    Marsz po pokoju z szarfą trzymaną oburącz przed sobą.

    26.06.2020 Piątek

     Jakiej zabawki brakuje?- zabawa dydaktyczna. Dziecko siedzi na dywanie, na środku znajduje się 4-5 zabawek. Dziecko odwraca się, w tym czasie rodzic zabiera jedna zabawkę. Dziecko mówi, jakiej zabawki brakuje.

     Rysujemy figury geometryczne- zabawa ruchowa. Dziecko porusza się do dowolnej muzyki, na przerwę w muzyce zatrzymuje się, rodzic mówi nazwę i wielkość znanych dzieciom figur geometrycznych, np. małe koło, a dziecko rysuje je w powietrzu.

    Właściwości mydła- zabawa badawcza.

     Dziecko ogląda różne rodzaje mydła ( mydło w kostce i w płynie, płatki mydlane).

     Następnie określa: mydło w płynie jest lepkie, w kostce jest twarde, płatki to małe

     kawałki mydła.

     Wykonanie doświadczeń.

      Wybór mydła do puszczania baniek. Rozpuszczanie mydła w wodzie. Sprawdzenie,

      czy mydła jest wystarczająco, aby można było puszczać bańki mydlane- próby.

    25.06.2020 Czwartek

    Ćwicząc ciała nie zapominajcie o buzi i języku
    1.Stań z mamusią/tatusiem przed lustrem i wykonajcie ćwiczenie logopedyczne:
    • Język jedzie do lasu na koniku – dziecko naśladuje kląskanie językiem z jednoczesnym poruszaniem wargami (ściągnięcie warg i ich rozciągnięcie).
    • W lesie język rozejrzał się dookoła – dziecko wykonuje ruch oblizywania warg, najpierw w prawą, a potem w lewą stronę.
    • Zobaczył małe fioletowe kwiatuszki i je powąchał – dziecko wykonuje wdech nosem i wydech ustami.
    • Spojrzał w górę, skąd dobiegało pukanie dzięcioła – dziecko uderza czubkiem języka za górnymi zębami.
    • Spojrzał w dół – dziecko wyciąga język na brodę – zobaczył czerwonego muchomora z białymi kropkami i zaczął je liczyć – dziecko dotyka językiem każdego zęba
    2. Rozwiąż zagadki dźwiękowe https://www.youtube.com/watch?v=eVPhhfQ9Xuc

    24.06.2020 Środa

    1.Tęsknię za słoneczkiem… Postanowiłam „przynieść go” nieco do domu:
    Wykonaj słoneczko wybraną techniką plastyczną

    2.Wysłuchaj piosenki  „ Słoneczko późno dzisiaj wstało”. Spróbuj nauczyć się refrenu

    https://youtu.be/ic2Bjr7xsC0?t=16
    3. Pobaw się z mamusią/tatusiem w zabawę „Słońce świeci deszczyk pada.” Na hasło rodzica „słońce świeci” – poruszaj się po pokoju w dowolnie wybrany sposób, ciesząc się, iż świeci słońce. Na hasło: „pada deszcz”- zatrzymaj się w bezruchu, tworząc ramionkami daszek nad głową

    23.06.2020 Wtorek

    Dziś Dzień Taty!
    1. Złóż tatusiowi życzenia – najpiękniej jak potrafisz. Zaśpiewaj mu „Sto lat!” lub jego ulubioną piosenkę. Popatrz mu prosto w oczy i powiedz jak bardzo go kochasz.
    2. „T jak tata” Połóżcie się razem na ziemi i ułóżcie ze swoich ciał literkę
    3. Sprawdźcie czy tatuś posiada : „super moc naśladowania głosów”. Poproś, aby tatuś wymówił twoje imię jak: wielki dinozaur/mrówka/kosmita. Zamieńcie się rolami i wymów słowo „tata” w podobny sposób

    22.06.2020 Poniedziałek

    „Porusz umysł i ciało”! To hasło nadchodzącego tygodnia 🙂 Nawet na wakacjach bowiem warto ćwiczyć umiejętności, które nabywaliście w przedszkolu 🙂
    1. Jeśli posiadasz w domku figurki – spróbuj odrysować ich cienie https://www.youtube.com/watch….
    Ta zabawa wspaniale ćwiczy rączki i oczy!
    2. Poproś mamusię/tatusia o przeczytanie wiersza B. Szelągowskiej „Mój przyjaciel” Opowiedz o przyjacielu Olka. Powiedz, jaki jest twój przyjaciel/twoja przyjaciółka https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-b-kp-cz5.pdf
    3. Stań naprzeciwko rodzica, złapie Cię za rączki. Będzie kierował nimi tak, aby narysować w powietrzu wybrany przez Ciebie kształt np. serduszko/domek/obłoczek

    19.06.2020 Piątek

    1. Na stronie http://www.clubmamy.pl/index.php… znajdziesz bogaty zbiór kolorowanek nt. bezpiecznych wakacji. Jeśli masz ochotę/możliwość wybierz jedną z nich i pokoloruj.
      2. Zorganizujcie rodzinną gimnastykę/gry ruchowe na świeżym powietrzu
      3. Połącz przedmioty z odpowiednimi miejscami zdjęć (Karta pracy Wydawnictwa MAC: „Odkrywam siebie” ) https://flipbooki.mac.pl/…/os-bbplus-kp-4/mobile/index.html…

    18.06.2020 Czwartek

    Bezpieczne wakacje !
    1. Wysłuchaj wiersz: „Nie wolno” J. Koczanowskiej http://koczanowska.com/nie-wolno/ Czy zawsze zachowujesz się tak w stosunku do nieznajomych?
    2. Obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug Opowiedz mamusi/tatusiowi co zapamiętałaś/eś.
    3. Zapraszam Was do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie 🙂 https://www.ai360.pl/panoramy/680

     

    17.06.2020 Środa

    Wakacje! Już niedługo wakacje!
    1. Na wakacje możemy się wybrać rożnymi środkami transportu. Obejrzyj krótką bajeczkę na ten temat. https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg
    2. Spróbuj samodzielnie lub przy pomocy mamusi/tatusia wykonać samolot z papieru https://www.youtube.com/watch?v=mvHPce3viWs
    3. Rozwiąż wakacyjne karty pracy https://przedszkolankowo.pl/…/WAKACYJNE-KARTY-PRACY-zestaw-…

    16.06.2020 Wtorek

    Proponuję świetną zabawę – może wybierzecie coś dla siebie
    1. Eksperymenty z wodą: https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dIYts
    2. Eksperymenty różne: https://www.youtube.com/watch?v=x7knRHgHt-s
    3. Eksperyment rodzinny: Sprawdź ile buziaków wywoła uśmiech mamy/taty

    15.06.2020 Poniedziałek

    Zabawy i zabawki 🙂 Lubimy je, prawda? 🙂
    1. Pluszowe zabawki są niezwykle milutkie i mięciutkie. Masz ulubionego pluszaka? Jak ma na imię? Dziś spróbuj wykonać mięciutką zabawkę z wykorzystaniem….poduszki 🙂
    2. Oglądnij filmik: ” Jak z biegiem lat zmieniały się zabawki” https://www.youtube.com/watch?v=e-Nz5eNQ1ps . Skąd wzięła się nazwa klocków Lego? Ile lat ma pluszowy miś? Po oglądnięciu filmu na pewno będziesz już to wiedział!
    3. Pamiętaj, aby zawsze po zakończonej zabawie posprzątać. Posłuchaj wiersza: „Zabawki Antosia” Beaty Boruckiej. Jakie zabawki wymieniono w wierszu? https://madrababcia.pl/wiersz-zabawki-antosia/

    10.06.2020 Środa

     Bezpieczna podróż – swobodne wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń.
    Stop- zabaw ruchowa.
     Co to za dźwięk?- zagadki słuchowe.
    Dziecko słucha nagrania i mówi, co to za dźwięk, wskazuje pojazd, który jest z nim
    związany.
    – Szum morza,
    – Jazda samochodem,
    – pisk opon,
    – Sygnał jadącej karetki,
    – Sygnał dochodzący ze statku,
    – Jadący pociąg, itp.
     Czym podróżujemy?- rozwiązywanie zagadek słownych.
    Wciąż nim podróżuje: cztery koła ma-
    Prosta to zagadka. Kto odpowiedź zna? / samochód/

    Pędzi tak szybko, że aż chwytam się za głowę
    – czy zgadniecie, jakie to auto? /wyścigowe/

    Mama, siostra, nawet tata,
    Na wakacje wciąż nim lata. /samolot/

    Wagon za wagonem wciąż jedzie po szynach.
    Kto z was mi powie, jaka to maszyna? / pociąg/

    Trzykołowy jest mały, dwukołowy duży,
    – gdy jest ładna pogoda, to do jazdy służy.

     Głośno – cicho- zabawa ruchowa. / Dziecko porusza się po pokoju zgodnie z poleceniem rodzica: cicho- idzie na paluszkach, głośno- idzie tupiąc.

    09.06.2020 Wtorek

    Pojazdy poruszające się w powietrzu- wypowiedzi dziecka na podstawie ilustracji.
     Stop- zabawa ruchowa.
    Samolot- przestrzenna praca plastyczna. Dziecko siada do stolika, przy którym przygotowane są rolki po papierze toaletowym, po dwa paski papieru o różnej długości, wyciętego z bloku technicznego i klej w sztyfcie. Rodzic pokazuje dziecku sposób wykonania, przykleja do rolki paski papieru tak, aby utworzyły samolot. Po czym dziecko przykleja skrzydła samolotu. Dekorowanie samolotu wg własnego pomysłu. Mycie rąk.

     Samoloty- zabawa ruchowa. Dziecko wykonuje polecenia rodzica:
    – Samolot startuje- dziecko kuca z rękoma podniesionymi do boków, powoli wstaje,
    – Samolot leci – dziecko biega po pokoju,
    – Samolot ląduje – dziecko powoli kuca.

    08.06,2020 Poniedziałek

     Pociąg – ćwiczenia ortofoniczne podczas zabawy lokomotywą, wydawanie odgłosów: ciuch, ciuch, uuu, itp.
     Stop- zabawa ruchowa. Dziecko maszeruje po pokoju w różnych kierunkach, na hasło: stop, zatrzymuje się w dowolnej pozycji.
     Pojazdy lądowe- zabawa dydaktyczna./ Dziecko siedzi na dywanie, a przed nim są zabawki różnych pojazdów: samochodów, pociągów, itp. /
    Co to za pojazd? – nazywanie pojazdów, wyjaśnienie jego przeznaczenia.
    O jakim pojeździe mówię?- rozwiązywanie zagadek słownych.
    Rodzic opisuje wybrany pojazd ( kolor, przeznaczenie, itp.?), zadaniem dziecka jest
    wskazać, o którym pojeździe mówi rodzic.
    Pojazdy – klasyfikowanie pojazdów wg jednej określonej cechy.
    Na dywanie położone są dwa koła hula-hop. Dziecko układa samochody wg jednej
    cechy:
    – duże- małe
    – osobowe- ciężarowe
    – poruszające się po drogach- po torach, itp

    Czym podróżujemy?- nazywanie pojazdów, wypowiedzi dziecka, jakimi środkami
    transportu już podróżowało.
    Garaże – zabawy konstrukcyjne, budowanie z klocków plastikowych.

    05.06.2020 Piątek

    1. Ułóż obrazki http://scholaris.pl/resources/run/id/104924
    2. Wykonaj prosty eksperyment z tańczącymi skrawkami papieru: http://scholaris.pl/zasob/112925…
    3. Ruch jest niezwykle ważny dla rozwoju każdego dziecka! Zaplanuj z mamusią/tatusiem Waszą ulubioną aktywność fizyczną na świeżym powietrzu.
    Zadanie dla chętnych: spójrz w niebo i jeśli będą widoczne chmury zastanów się co przypomina Ci ich kształt. Poproś mamusię/tatusia, aby opowiedzieli Ci o swoich  pomysłach.

    04.06.2020 Czwartek

    Każde z Was jest wyjątkowe!
    1. Na pewno masz talent! Ładnie śpiewasz, super układasz klocki, rysujesz, tańczysz lub masz inny z miliona dziecięcych talentów. To Twój skarb. Zrób to dzisiaj najlepiej jak potrafisz!
    2. Zatańcz z Majką Jeżowską https://www.youtube.com/watch…
    3. Dzieci na całym świecie uwielbiają zabawy! Wybierzcie zabawę w którą bawią się dzieci z innego kraju https://www.globalna.edu.pl/gry_ze_swiata/

    03.06.2020 Środa

    Kochani jestem!
    1. Zapraszam do obejrzenia filmiku: „Dzieci z różnych stron światahttps://www.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20 Spróbuj zapamiętaj jak najwięcej wiadomości i opowiedz mamusi/tatusiowi to, co zapamiętałeś.
    2. Dzieci różnią się wyglądem tj.kolorem włosów, oczu czy skóry/wzrostem. Nie oznacza to, że są lepsze czy gorsze – po prostu są inne. Obejrzyj zdjęcie na stronie 75 https://flipbooki.mac.pl/…/os-aaplus-tab…/mobile/index.html… i opisz wygląd dzieci. Powiedz co Ci się w nich podoba.
    3. „Co zmieniło miejsce?”. Mamusia ustawi przed Tobą kilka przedmiotów. Przyglądnij się im, a następnie zamknij oczy. Mama zmieni ich kolejność (najpierw 2 rzeczy, później można więcej). Otwórz oczka i powiedz, co zmieniło miejsce. (podobna, łatwiejsza zabawa – „Czego brakuje?”).

    02.06.2020 Wtorek

    Kochane dzieci! Mam nadzieję, że „Dzień Dziecka” był pełen radości i zabawy! Mój był 🙂 Zdradzę Wam sekret – ja też jestem dzieckiem, tylko „nieco” większym od Was.
    Zadania na wtorek:
    1) Jak wytłumaczysz różnicę między dzieckiem a dorosłym? Jak myślisz – kim być lepiej? Dlaczego? Zapytaj mamusię/tatusia o pamiątki z okresu kiedy byłaś/eś dzidziusiem. Pooglądajcie je razem.
    2) Wysłuchaj wierszyka Danuty Wawiłow „A jak będę dorosła”. http://scholaris.pl/resources/run/id/104893
    3) Narysuj siebie jako dorosłą osobę. Niech mamusia/tatuś napisze datę na rysunku i schowajcie go do na pamiątkę. Za parę lat oglądniecie go razem i przywołacie miłe wspomnienia.

    01.06.2020 Poniedziałek

     

    29.05.2020 Piątek

    Zadania na piątek .
    1. Sprzątanie po sobie to bardzo ważna umiejętność. Posłuchajcie wierszyka o porządkach w domu i przedszkolu.

    O zabawki zawsze dbamy
    po zabawie posprzątamy.
    Już samochód na wirażu:
    pędzi prędko do garażu.
    Lalki siedzą równo w rzędzie:
    bałaganu dziś nie będzie!
    Klocki ułożymy w kątku.
    Krzyś pilnuje dziś porządku.
    Każdy przedszkolaczek wie
    po zabawie sprząta się.

    Posprzątaj swój pokoik/miejsce do zabawy najpiękniej jak potrafisz.
    2. Dyżurni w przedszkolu często pomagają paniom przy posiłkach np. rozkładają sztućce. Poćwiczcie w domku nakrywanie do stołu. Ciekawą filmik na ten temat znajdziecie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=OWsTnxpxxH4
    3. Czas na muzyczną gimnastykę! Poćwiczcie z piosenką https://www.youtube.com/watch…

    28.05.2020 Czwartek

    Zadania na czwartek
    1. Czy pamiętasz imiona dzieci z Twojej przedszkolnej grupy? Spróbuj wymienić ich jak najwięcej. Narysuj portret swojej ulubionej koleżanki/ulubionego kolegi.
    2. W przedszkolu jest mnóstwo kącików zainteresowań. Na parapecie w Twoim pokoiku/wybranym pokoju stwórzcie kącik plastyczny.
    3. Pobawcie się z mama/tatą do piosenki „A ram sam sam” https://www.youtube.com/watch?v=k7AsdUIXR4s

    27.05.2020 Środa

    Kolejny dzień domowego przedszkola  Pracujecie znakomicie 
    1. W przedszkolu często bawimy się w zabawy matematyczne. Poproś mamusię/tatusia o przeczytanie wiersza Danuty Wawiłow: „Bajka nowa prostokątna i kwadratowa” http://maja-literatura.blogspot.com/…/bajka-nowa-prostokatn…

    Pobawcie się w wyszukiwanie w domku przedmiotów w kształcie kwadratów i prostokątów.
    2. Pamiętacie przedszkolne dni? Jest czas na zabawę, naukę, gimnastykę. Można śmiać się do woli, śpiewać, ale czasem trzeba być cichutko, żeby nawzajem sobie nie przeszkadzać np. gdy pani mówi coś ważnego. Zbudujcie ciszę z piosenką wydawnictwa „Bliżej Przedszkola”
    https://www.youtube.com/watch?v=q6fqaaZG1ug

    3.Poćwiczymy słuch! Mamusia/tatuś schowa głośno tykający budzik w pokoju (jeśli nie macie w domku budzika, może to być telefon komórkowy z włączonym dźwiękiem np. https://www.youtube.com/watch?v=jDMeD83isak

    Waszym zadaniem jest odnalezienie budzika/telefonu. Możecie zamienić się rolami i mamusia będzie szukać schowany przez Was „tykający” przedmiot.

    26.05.2020 Wtorek

     Dzień Mamy! Postaraj się, aby cały był wypełniony niespodziankami, całuskami, przytuliskami i uśmiechami.
    Jeśli potrafisz: przygotuj z tatusiem śniadanko dla mamy, wyczaruj dla mamusi domowy salon piękności i zrób jej piękna fryzurkę, namaluj laurkę.
    Powiedz Mamusi za co ją kochasz, a na dobranoc opowiedz jej piękną bajkę. Nie zapomnij o najsłodszych całuskach.

    25.05.2020 Poniedziałek

    Dzieci to eksperci od przedszkolnych spraw 😉 Ten tydzień poświecimy na zagadnienia…przedszkolne 🙂 Witamy w domowym przedszkolu, gdzie mamusia/tatuś może poczuć się jak dziecko!
    1. W przedszkolu życie biegnie według rytmu zwanego: ramowym rozkładem dnia. Zaplanuj dzisiejszy dzień tak jak w przedszkolu. Poproś mamusię/tatusia o rozpisanie go na kartce. Zaplanuj czas na: posiłki, zabawę, mycie rączek, gimnastykę.
    2.Niespodzianka! W dzisiejszym przedszkolu to mamusia/tatuś będzie dzieckiem 😊 Przeprowadź z rodzicem zajęcia  pokaż jak prawidłowo myc rączki.
    3. Naucz Rodziców zwrotki piosenki, którą pamiętasz z przedszkola.

    22.05.2020 Piątek

    Kochane rodzinki – czas na ostatnie zadania w tym tygodniu 
    1. Rozwiąż zagadki o rodzinie: http://zagadkidladzieci.net/…/Zagadki+dla+dzieci+o+cz%C5%82…

    1. Zrób mamusi/tatusiowi masażyk. Jak go wykonać – dowiesz się tutajhttps://www.youtube.com/watch?v=lD8nMY3tdW4
    2. Ćwiczenia z mamą/tatą
      Wybierzcie się w podróż z mamą/tatą:
      rowerami – dziecko i rodzic leży na dywanie na plecach i naśladują pedałowanie, – pociągiem – dziecko i rodzic ustawiają się w rzędzie, trzymając za ramiona osobę przed sobą i biegają po pokoju, – kajakami – dzieci i rodzice siadają jedno za drugim z ugiętymi nogami i wykonują ramionami ruch wiosłowania, – samolotem – dzieci i rodzice rozkładają wyprostowane ręce w bok i biegają po pokoju, – balonem – dzieci i rodzice ustawiają się w kole, podają sobie ręce, stają na palcach i przykucają.
      Źródłohttps://flipbooki.mac.pl/…/metodyka/olek_i_ada_met_3-4_late…

    21.05.2020 Czwartek

    Gotowi na kolejne zadania?
    1. Wywiad z mamą/ tatą”.
    Pobawcie się w dziennikarzy przeprowadzających wywiad z ważną osobą – waszym rodzicem. Zapytajcie o: ulubiony kolor, potrawę, piosenkę oraz największe marzenie.
    2. Posłuchajcie razem z mamusią/tatusiem pięknej piosenki, przytuleni do siebie 
    ZoZi – Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!
    https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

    Dziękuję mamo, dziękuję tato, Za każdą zimę, za każde lato Dziękuję mamo, dziękuję tato Za to, że macie dla mnie czas Bardzo kocham Was
    3. Już niedługo „Dzień matki”. Znajdź czas, aby przygotować dla mamusi laurkę

     

    20.05.2020 Środa

    1. Poproś rodzica o przygotowanie przedmiotów należących do mamusi/tatusia. Posegreguj je wg tego do kogo należą, koloru, wielkości i innych wybranych cech.
    2. Posłuchaj wiersza B. Szelągowskiej: „Jesteśmy razem!”
    Zakwitły maki w ogrodzie.
    Mamie je podaruję.
    A siostra zrobi laurkę –
    sama ją namaluje.
    Ja tacie umyję samochód
    i zrobię to razem z bratem.
    Sam raczej bym nie dał rady –
    obydwaj kochamy tatę!
    Każdy zna takie słowo,
    ważne dla córki, dla syna.
    Oznacza miłość, wspólnotę…
    Jakie to słowo? RODZINA!
    Odpowiedz na pytania:
    Co dziecko podaruje mamie? − Co dzieci zrobią dla taty? − Co to jest rodzina? − Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?
    Źródło: https://flipbooki.mac.pl/…/metodyka/olek_i_ada_met_3-4_late… s.103
    3. Wybierzcie się na rodzinny spacer. Proszę Was, abyście spacerując udali się w Wasze ulubione miejsce i zrobili selfie pod tytułem: „Tu i teraz – tylko dla siebie”. Obserwujcie czy na spacerze spotkacie inne rodziny. Po czym można poznać, że mijana grupa osób to właśnie rodzina?

    19.05.2020 Wtorek

    1. Zabawa z imionami. Poproś rodzica, aby napisał na osobnych karteczkach imiona: mamy, taty, babci, dziadka, cioci , wujka itd. Pobawcie się w zgadywanie. Wylosuj karteczkę, mamusia/tatuś przeczyta imię, a ty odpowiedz do kogo należy np. Danusia – babcia

    2. Zagadki pantomimiczne. Co robi mama? Co robi tata?

    Rodzic pokazuje ruchem, gestem czynność wykonywana najczęściej przez mamę lub tatę. Dzoeco nazywają ja i powtarzają ruchy. Następnie dzieci naśladują je, nazywają  i powtarzają.

    3. Wykonanie gazetki rodzinnej.  Wybierzcie parę zdjęć członków rodziny , spróbujcie nakleić je na kartkę papieru, tak aby powstał portret rodzinny.

    18.05.2020 Poniedziałek

    Kochani! W tym tygodniu porozmawiamy o rodzinie Rodzina to skarb!
    1. Obejrzyj filmik: „Moja rodzina” Przedszkole Profesora Szymona https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY
    2. Spróbujcie razem z rodzicami stworzyć drzewo genealogiczne. Rodzicom polecam ciekawy artykuł na stronie https://www.edziecko.pl/…/7,79361,22061157,drzewo-genealogi…
    3. Mamusia/tatuś też kiedyś byli mali. Spróbujcie na fotografiach „mamusi/tatusia dzidziusia” odnaleźć podobieństwa z waszym wyglądem. Może macie podobny nosek, oczka albo uśmiech? Stańcie razem przez lustrem i zobaczcie jaką jesteście piękną rodziną!

    15.05.2020 Piątek

    Piątkowe zadanka już lądują u nas.
    1. Poproś mamusię/tatusia. Opowiedz o majowej łące.
    https://flipbooki.mac.pl/przeds…/oa_ks_56/mobile/index.html…

    https://flipbooki.mac.pl/przeds…/oa_ks_56/mobile/index.html…

    2. Jeśli to możliwe – zerwijcie kwiatuszki i trawy z łąki/ogrodu i zasuszcie je. Będzie to wyjątkowa pamiątka nauki z mamusią/tatusiem w domku. Roślinki ułóżcie pojedynczo pomiędzy gazetami czy czasopismami, a na całą powierzchnię połóżcie ciężkie książki.
    3. Ćwicz z panią Anią Kołodziej, koordynatorką projektu „Sprintem do maratonu” Bliżej Przedszkola https://www.youtube.com

    14.05.2020 Czwartek

    Posłuchajcie co przygotowałam na dzisiaj:
    1. Oceń, czy wypowiedziane przez mamusię/tatusia zdania są zgodne z prawdą czy nie. Klaśnij w rączki, jeśli zdanie jest prawdziwe. Przykłady: …ryby pływają w stawie, …żaba urodziła kotka, …żaby skaczą po trawie, …ślimaki to ogromne zwierzaki, …dzięcioł stuka w korę drzewa i robaki z niej wybiera, …maki to kolorowe ptaki, …kiedy świeci słońce, jest ciepło na łące (Źródło zabawy: https://flipbooki.mac.pl/…/kolorowy_start_pieciolatek_met_c…).
    2. Razem z mamusią/tatusiem wykonaj stempel z ziemniaka o kształcie kwiatuszka. Podpowiedź jak zrobić stempel znajdziecie tutaj https://www.youtube.com/watch?v=yy_MJAE3bto Z jego użyciem przygotujcie kartoniki do liczenia. Pobawcie się w ich przeliczanie.

    13.05.2020 Środa

    Czas porozmawiać o pszczółkach
    1. Znasz powiedzenie: „Pracowita jak pszczółka”? Co wiesz o tych pożytecznych owadach? Poszerz swoją wiedzę dzięki filmikom edukacyjnym: https://www.youtube.com/channel/UCTid3vMuAJTWaUh6HR3Xreg
    2. Miód jest słodki! Jeśli masz w domku słoik miodu przyjrzy się z bliska jaki jest miód : jaki ma kolor, smak, czy jest gęsty, a może lepki? Czy umiesz samodzielnie posmarować chlebek miodem? Spróbuj!
    3. Pobaw się z panem Sebastian Dusza – zabawa „Na łące”: https://www.youtube.com/watch?v=_MJUccU_vp4

    12.05.2020 Wtorek

    Dziś w moim miasteczku już nie jest tak cieplutko jak ostatnio, ale czekamy dalej na

    Zadanka na dziś:
    1. Posłuchaj opowiadania H. Bechlerowej: „O żabkach w czerwonych czapkach”. http://zanotowane.pl/…/o,zabkach,w,czerwonych,czapkach,teks…
    Odpowiedz na pytania: – Jak nazywały się żabki? Dlaczego postanowiły urządzić bal? – Kogo na niego zaprosiły? Jacy goście przyszli?

    Uwaga! Treść pytań należy dostosować do możliwości dziecka!


    2. Rozwiąż zagadki https://miastodzieci.pl/…/zagadki-dla-dzieci-o-zwierzetach…/. Spróbuj wymyślić własną zagadkę dla mamusi/ tatusia.
    3. Zatańcz jak żabka z piosenki „Żabie kroki”: https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

    11.05.2020 Poniedziałek

    W tym tygodniu będziemy podziwiać piękno majowej łąki
    1) Jeśli to możliwe wybierz się z mamusią/tatusiem na pobliską łąkę lub skwer. Zapamiętaj nazwy roślin, które udało Ci się zobaczyć. Może spotkasz małych mieszkańców łąki? Motylka, biedronkę, mrówkę?
    Nie martw się, jeśli nie możesz wyjść. Oglądnij piękne zdjęcie łąki na tablicy demonstracyjnej Wydawnictwa MAC – https://flipbooki.mac.pl/…/os-bbplus-tab…/mobile/index.html…
    2. Pobaw się do słów piosenki: „Bzycząca zabawa
    https://www.youtube.com/watch?v=zUgzWqgYPeE
    3. Wykonaj motylka z apaszki lub szalika mamusi, według własnego pomysłu

     

    08.05.2020 Piątek

    Dzisiejsze spotkanie  rozpoczniemy od nauka rymowanki . Myślę, że wszyscy w większości ją znacie.

    Ślimak, ślimak pokaż rogi, dam Ci sera na pierogi. Jak nie sera to kapusty, od kapusty będziesz tłusty”.

    Spróbujcie powtarzać rytmicznie i jednocześnie rysować paluszkiem muszlę ślimaka na dywanie. Powtórzcie kilka razy rymowankę raz wolno, szybko, głośno z radością a także ze smutkiem.

    A teraz zabawa ruchowa z elementem czworakowania „Spacer ślimaków”
    Dzieci „ślimaki” na czworakach poruszają się w różnych kierunkach. Na hasło „rozglądamy się” zatrzymują się, przechodzą do leżenia przodem, nogi pozostają na dywanie, unoszą się na dłoniach wyciągając jak najwyżej głowę, spoglądają w różne strony. Na hasło „ślimaki odpoczywają” kładą się na boku i odpoczywają.

    Teraz  popracują nasze rączki. Dziś będzie to praca plastyczna – lepienie ślimaka z plasteliny lub cięcie wąskich pasków z papieru technicznego, które prowadząca zwija, a następnie zszywa lub skleja. Dzieci na zakończenie dorysowują oczy. A więc do dzieła.

     

    07.05.2020 Czwartek

    Zabawa z wierszem T.Kubiaka „Na majowej łące”

    Raz mały konik polny

    zazdrościł wielkim konikom,

    że wielkie są i silne,

    i pędzą i w dal gonią.

    A on malutki w trawie,

    cóż że na łące w kwiatach,

    hops,hops, hops! podskakując

    niewiele poznał świata.

    Tak bardzo więc zazdrościł

    nasz mały polny konik,

    że zmienił się w rumaka

    i łąką zaczął gonić.

    I teraz zadanie do wykonania. Pokażcie np.

    konik polny – skacze, podskakuje, patrzy, gra

    koń – pędzi, gna, galopuje, rży.

    Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego.

    I jeszcze dziś poćwiczymy nasze języczki.

    • Nad kwiatami fruwają motyle – język wykonuje ruchy pionowe przy szeroko otworzonych ustach.
    • Dookoła kwiatów fruwają pszczoły – oblizywanie warg.
    • Muchy latają zygzakiem – język od kącika do kącika.
    • Biedronka ma kropki – „stawianie kropek” językiem na podniebieniu.
    • Ślimak wychodzi z muszli – język przeciska się między zębami.
    • Ślimak zsuwa się po listku – język „ślizga się” po podniebieniu.

    06.05.2020 Środa

    Ćwiczenia oddechowe.

    Potrzebny nam będzie kawałek – pasek papieru.

    Na łące wieje mały wiaterek – każde dziecko dmucha lekko na trzymany przed ustami pasek papieru. Teraz wiatr jest mocniejszy – dzieci dmuchają mocniej. (Wdech nosem – wydech ustami, długi, powolny). Wiatr się uspokoił. Możemy wąchać kwiaty (wdech nosem – wydech nosem).

    Praca plastyczna „Kolorowe motyle”:

    Drodzy rodzice przygotujcie dla dzieci kartkę papieru , farby i pędzel. Złóżcie kartkę na pół a następnie otwórzcie.na rysujcie na jednej połowie motyla. Poproście aby dzieci za pomocą farb pokolorowały motylka. Po nałożeniu farby, gdy farba jeszcze wilgotna złóżcie kartę z sobą aby namalowany odbił się na drugiej połowie.

    Zabawa „Prawda czy fałsz”

    Dzieci oceniają, czy wypowiedziane przez rodzica zdania są zgodne z prawdą czy nie jeśli tak, bija brawo, jeśli nie uderzają rękowa w podłogę.

    Prawda to czy plotka,

    … żaba urodziła kotka,

    … ślimaki to ogromne zwierzaki,

    … maki to kolorowe ptaki,

    … ryby pływają w stawie,

    … żaby skaczą po trawie,

    … dzięcioł stuka w korę drzewa i ziemniaki z niej wybiera,

    … kiedy świeci słońce, jest ciepło na łące.

    Religia:

     06.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Rozpoczął się maj – miesiąc poświęcony Maryi. W tym roku szczególnie mamy za co dziękować Bożej Matce, ale i prosić, ponieważ Ona jako nasza Pośredniczka może nam wszystko wyprosić u Pana Boga. „Gromadzimy się” na Nabożeństwa majowych, czasami w kościele, ale zawsze w domu mamy możliwość przez Internet na naszej stronie parafialnej o godz. 18.00. Niech dzieci widzą wiarę i modlących się z nimi rodziców, która jest podstawą stabilności w trudnych chwilach życia.

     Bardzo proszę wydrukować lub naszkicować dziecku krzyż lub przydrożna kapliczkę, wkoło kwiatki i niech pokolorują. Niech to będzie wyrazem naszej miłości do Maryi.

    05.05.2020  Wtorek

    Opowieść ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerkiem po łące”
    Jest piękny wiosenny dzień .Wybieramy  się dzisiaj  na spacer na pobliską łąkę ( dzieci maszerują w różnych kierunkach ).Słońce mocno świeci, a wiatr rozdmuchiwał nasiona roślin ( dzieci chodzą na czworakach i dmuchają na rośliny). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Nagle dzieci usłyszały pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami szukając najpiękniejszych aby zebrać z nich nektar( dzieci latają jak pszczółki, machając rękami- skrzydełkami), wesoło bzyczały nawołując się nawzajem.( naśladują bzyczenie pszczół: bzz, bzz). Na listkach kończyny siedziały koniki polne poruszając śmiesznie łapkami (dzieci siedzą poruszają w dowolny sposób kończynami), cykając cichutko( naśladują dźwięk: cyt, cyt). Nagle nie wiadomo  skąd pojawiły się żaby( dzieci naśladują skakanie żabek), kumkały głośno ( naśladują kumkanie: kum, kum, kum) jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. Miały rację, że były takie zdenerwowane bo na łące pojawiły się bociany, chodziły unosząc wysoko nogi ( naśladują chód bociana) rozglądając się na boki, co chwilę przystawały i pochylały się do przodu jakby czegoś szukały w trawie. Ponieważ niczego nie mogły znaleźć –złe klekotały( naśladują głos bociana: kle, kle). Wysoko nad łąką krążył skowronek śpiewając wiosenną piosenkę ( naśladują głos skowronka: dzyń, dzyń), odpowiadał mu wróbel ( naśladują głos wróbla: ćwir, ćwir), który poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. Czekały one niedaleko w gniazdku piszcząc: pi, pi, pi. Nad łąką latały kolorowe motyle, co pewien czas siadając na kwiatach ( dzieci naśladują ruch latających motylków). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami szumiąc wesołe piosenki szszszsz…..szszsz….szszuuu.
    Nagle zerwał się wiatr i na niebie ukazała się wielka czarna chmura. Chmura zazdrościła zwierzętom ich łąki i ich radości i postanowiła porwać mieszkańców łąki. Otoczyła ich wszystkich i zabrała ze sobą. Na łące zrobiło się cicho i smutno. Nie było już słychać brzęczenia pszczół, bzyczenie  komarów, nie słychać było kumkania żab ani odległego klekotania bociana. Zniknął kret, a także inne owady: biedronki i motyle, osy. Co prawda kwiaty nadal rosły, ale łąka była teraz pusta i smutna.

    Zabawa „ Prawda czy fałsz?”
    Dzieci dostają szyfonowe chustki. Rodzic wypowiada zdania. Jeżeli dzieci uznają, że zdanie jest prawdziwe, poruszają chustkami nad głową. Jeżeli sądzą, że nie jest prawdziwe – siedzą bez ruchu
    • Biedroneczki są w czarne kropeczki.
    • Dziób zielony bocian ma.
    • Żaba aż trzy głowy ma
    • Motyle mają kolorowe skrzydełka.
    • Konik polny w trawie gra.
    • Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle.
    • Wiosną na łące dzieci lepią bałwana.
    • Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie.
    • A żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra.

    Maj :

    1.Miasto w którym mieszkam

    2. Łąka i jej mieszkańcy.

    3.Moi rodzice

    //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    JĘZYK ANGIELSKI

    Kochani posłuchajcie piosenki, może dacie radę wymienić po angielsku niektóre zwierzęta. Powodzenia.

     

     Kwiecień:

    1. Wielkanoc tuż, tuż

    2.  Wielkanoc tuż, tuż

    3. Chrońmy przyrodę

    4. Wiosna na wsi

    Marzec:

    1.Praca Krawcowej.

    2.Wiosna tuż, tuż

    3.Wiosna idzie przez świat.

    4.Wiosna w ogródku

     

    LOGOPEDIA
    Zapraszam dzieci i rodziców do wspólnej pracy i zabawy nad kształtowaniem poprawnej wymowy dziecka – nauczyciel, logopeda Regina B. Pod nagłówkiem LOGOPEDIA będę zamieszczała zabawy i ćwiczenia logopedyczne. Miłej i efektywnej zabawy . Zabawy logopedyczne powinny dostarczać dziecku radość i kojarzyć się z miłym spędzaniem czasu. Ćwiczenia usprawniające wargi czy język i pomagające w rozwoju mowy wcale nie muszą być nudne!                                                                                                                           Zabawy logopedyczne na usprawnienie warg ;                                                                                                                          Ćwiczenie „buziaczki-śmieszaczki”
    Usiądźcie wygodnie naprzeciwko siebie i poprzesyłajcie sobie buziaczki (ściągajcie wargi w dzióbek) i uśmiechy (rozciągajcie wargi w szerokim uśśśśmmiechu). Powtórzcie tę zabawę kilka razy. Na pewno wprawi was w dobry nastój.
    Ćwiczenie „wesoły dźwig”
    Usiądźcie razem przy stole. Postaw przed dzieckiem talerzyk, na którym rozsypiesz kilka małych cukierków (lub kulek zbożowych). Zadaniem dziecka będzie chwytanie ich ustami i przenoszenie do twojej dłoni. Usta dziecka będą dźwigiem, a twoja dłoń budowlą.
    Ćwiczenie „zmęczony konik” Tę zabawę możesz przeprowadzić kilka razy w ciągu dnia. Pokaż dziecku, jak parska konik, a następnie poproś trzylatka o powtórzenie. Możecie parskać na zmianę.