Grupa II - Przyjaciele Wróbelka Elemelka

  • Informacje grupowe

    Witamy w przedszkolu w grupie Wróbelka Elemelka !!!

    Zobacz obraz źródłowy
     
     
     
     

    Nauczyciele prowadzący grupę-pani:
    Ewa,  Alina
    O porządek na sali i nasze pełne brzuszki dba
    pani Marzenka
    Opiekuje się nami pani Karolina
    Język angielski – pani Ania
    Religia – siostra Regina

    Obraz znaleziony dla: dzieci w przedszkolu rysunek

     

     

     

     

     


         ZAPRASZAMY NA ZEBRANIE ORGANIZACYJNE,

    KTÓRE ODBĘDZIE SIĘ 05.09. (PONIEDZIAŁEK)

    O GODZINIE 16 NA PLACU PRZEDSZKOLNYM.

    Liczymy na Państwa obecność:)

    *******************************************************

    TRZYLATEK NA PROGU PRZEDSZKOLA
    CZYLI  JAK UŁATWIĆ DZIECKU ADAPTACJĘ W PRZEDSZKOLU?

     *Oswojenie się z przedszkolem, zmianą opiekuna, nowymi zasadami, współżycie z innymi, będzie dla trzylatka trudne, dlatego potrzebuje on trochę czasu i aktywnej pomocy ze strony rodziców;

     *Nauczyciele i Panie pracujące w grupie będą pierwszymi ważnymi, obcymi –tylko na początku – osobami w życiu trzylatka, dlatego w kontaktach z nimi istotna jest otwartość rodziców, dobra komunikacja oraz danie czasu na zapoznanie się z dziećmi;

     *Pobyt w przedszkolu będzie dla trzylatka świetną okazją do poznania nowych zabaw i zabawek, ale trzeba pamiętać, że będą to dla niego zajęcia pochłaniające moc energii podobnie jak praca dorosłych;

     *Nastawienie trzylatka do przedszkola zależy w dużym stopniu od postawy rodziców, warto o tym pamiętać, komentując przedszkolne zdarzenia, zachowanie dziecka czy nauczycieli;

     * Starajcie się Państwo dużo rozmawiać z dzieckiem, namawiajcie malucha, by jasno mówił, o co mu chodzi. Wy dziecko rozumiecie, znacie bardzo dobrze, wiecie, czego chce, ale Pani w przedszkolu nie zna jeszcze waszego dziecka tak dobrze jak Wy.

     * Jeśli chodzi o ubieranie, to nie pomagajcie dziecku za bardzo jeśli nie jest to konieczne. Pozwólcie dziecku, kiedy tylko macie więcej czasu, ubierać się samodzielnie! Podpowiadajcie właściwą kolejność zakładanych rzeczy, ubierajcie się razem z dzieckiem przed lustrem. Przejrzyjcie też garderobę dziecka, czy nie za dużo tu sprzączek, guzików, sznurowadeł?

     *Ułatwicie dziecku funkcjonowanie, jeśli zaopatrzycie je w luźne spodnie lub spódniczkę na gumce, kurtkę i bluzę na suwak, buty zapinane na rzepy – nie wiązane!

    *Mają to być również rzeczy, które mogą się w przedszkolu pobrudzić (na placu zabaw, przy posiłkach, podczas malowania), których nie będzie Państwu tak bardzo szkoda.

    * Starajcie się nie przeciągać pożegnań! Przekażcie malucha Pani dyżurującej w szatni, pożegnajcie się i szybko odejdźcie.

    Na koniec, prośba do  Państwa- Rodziców:    Zaufajcie Nam  🙂     Wiemy, że powierzają Nam Państwo swój najcenniejszy skarb. Będziemy się o niego troszczyć!

    Mamusiu, Tatusiu!  Właśnie zostałem przedszkolakiem. Co to oznacza? Kochani Rodzice, już Wam wyjaśniam!

    – potrzebuję wygodnych ubranek: takich, w których będzie mi wygodnie w zabawach oraz które sam ściągnę i ubiorę po spaniu lub toalecie

    – poproszę też o zestawy zapasowych ubranek (i bielizny), czekających w szafeczce. Wiecie – czasem pędzel z farbą nie trafi w kartkę, a zupa udekoruje bluzkę, czasem zgubię drogę do toalety lub zapomnę o niej świetnie się bawiąc

    – lubię podpisane ubranka i buciki – gdy zapomnę co do mnie należy, pani pomoże mi odnaleźć moje zguby

    – przydadzą mi się wygodne kapcie: ze sztywną podeszwą, w dobrym rozmiarze, wygodne i chroniące przed wywrotką – wiecie, czasem lubię pobiegać z kolegami, a w zbyt luźnych kapciach łatwo o wywrotkę!

    – przydadzą mi się chusteczki – suche, w końcu jestem eleganckim przedszkolakiem i muszę dbać o swój nosek!

    – miło być punktualnym: jestem jeszcze malutki i nie lubię się spieszyć. Wyjdźmy z domu wcześniej, tak, żebyśmy się nie spóźnili. Tyle zabaw czeka na mnie w przedszkolu!

    – nie martwcie się: jestem niewątpliwie, niesamowicie dzielnym brzdącem, ale może przytrafić się tak, że kilka łez popłynie mi z oczu przy pożegnaniu.

    Powodzenia i wytrwałości!

  • Uczymy się i bawimy

     

     

    TEMATYKI CYKLICZNE 

     

    WRZESIEŃ 

    1. W przedszkolu
    2. Nasze przedszkole 
    3. Jestem bezpieczny 
    4. Pomocna dłoń 

     

    PIOSENKA 

    Pięć paluszków rączka ma – piosenka
     
    Pięć paluszków rączka ma
    Jedna zrobi pa, pa, pa
    Druga zrobi pa, pa, pa
     
    Nóżka tupie tup, tup, tup
    Nóżka tupie tup, tup, tup
     
    Jeden skok i drugi skok
    Teraz na dół hop, hop, hop
     

     ZABAWA PALUSZKOWA 

     

    Ten pierwszy to dziadziuś,

    A przy nim babunia.

    Największy to tatuś,

    A przy nim mamunia

    A to ja dziecinka mała

    I oto moja rodzinka cała.

     

    ” Maszeruje mała Ania”

    1. Maszeruje mała Ania

    razem z rodzicami,

    głośno śpiewa im piosenkę

    z wiatrem i z ptakami.

    Ref.: La, la, la, śpiewaj też,

             la, la, la, jeśli chcesz.

    1. Opowiada o przedszkolu

    i o miłej pani,

    o zabawkach i o swojej

    przyjaciółce Hani.

     

     

    ” Wesoła zabawa”

    1. Jak przyjemnie i wesoło,

    gdy maluchy idą w koło,

    nóżka lewa, nóżka prawa,

    jaka miła to zabawa.

    Ref.:  Hop, hop, tra, la, la. Tańczę, gdy muzyka gra.

    1. Przyszła pora na klaskanie,

    aż się dziwią wszystkie panie,

    rączka lewa, rączka prawa,

    jaka miła to zabawa.

    Ref.: Hop, hop…

    1. Teraz pięknie się kłaniamy,

    naszą panią pozdrawiamy,

    rączka lewa, rączka prawa,

    jaka miła to zabawa.

    Ref.: Hop, hop…