Grupa X - Przyjaciele Misia Uszatka

no images were found

no images were found

no images were found

  • Informacje grupowe

    Witamy w grupie „Przyjaciele Misia Uszatka”

    Panie pracujące w naszej grupie:

    Wychowawczynie –  Ewa Wechman, Klaudia Aleksandrowicz

    J. angielski Klaudia Aleksandrowicz

    Pomoc nauczycielaAlicja Lewicka

    Religias. Regina

     

    CZERWIEC

    TEMATYKI CYKLICZNE:

    1. Dzieci z różnych stron świata.

    2. Na naszym podwórku.

    3. Nadszedł czas wakacji.

     

    MAJ

    TEMATYKI CYKLICZNE:

    1.Polska- mój dom.

    2.Muzyka jest wszędzie.

    3.Łąka i jej mieszkańcy.

    4.Święto rodziców.

     

    KWIECIEŃ

    TEMATYKI CYKLICZNE:

    1.Wielkanoc.

    2.Wiosna na wsi.

    3.Dbamy o Ziemię.

    4.W świecie teatru.

     

    MARZEC

    WAŻNE WYDARZENIA:

    10.03.2020- Teatrzyk pt. Na wiosennej łące”, koszt 4zł- odwołany

    13.03.2020- Wycieczka do kina na film animowany „Na przód”, koszt pokrywa Rada Rodziców-odwołana

    25.03.2020- Koncert muzyczny pt. „Calineczka i król elfów”, koszt 4zł- odwołany

    TEMATYKI CYKLICZNE:

    1.W świecie zwierząt.

    2.Zwierzęta sprzed milionów lat.

    3.Marcowa pogoda.

    4.Nadeszła wiosna.

     

    LUTY

    WAŻNE WYDARZENIA:

    07.02.2020- Planetarium

    28.02.2020- Teatr Współczesny Kraków pt. „W krainie Króla Lwa”, koszt 16 zł

    28.02.2020- Teatrzyk pt. „Żeglarze i piraci na morzu pełnym dzięków”

    TEMATYKI CYKLICZNE:

    1.Tak mija nam czas.

    2. Dni aktywności (okres ferii zimowych).

    3.Dni aktywności (okres ferii zimowych).

    4.Czy jesteśmy sami w kosmosie.

     

    STYCZEŃ

    WAŻNE WYDARZENIA:

    14.01.2020- Teatrzyk pt. ” Roztańczona lampa Aladyna „, koszt 4 zł

    14.01.2020- Przedstawienie pt. „Gdy Boże Narodzenie się zbliżało…”

    18.-01.2020- Mały Art z okazji Dnia Babci i Dziadka

    23.01.2020- Bal karnawałowy

    29/30.01.2020- Warsztaty zoologiczne, koszt 5 zł

    TEMATYKI CYKLICZNE:

    1. W świecie baśni.

    2. Pamiętajmy o zwierzętach.

    3. Babcia i Dziadek.

    4.Zabawy na śniegu.

     

    GRUDZIEŃ

    WAŻNE WYDARZENIA:

    04.12.2019 – Dzień Górnika

    06.12.2019– Mikołajki

    11.12.2019– Tech For Kids- zajęcia z robotyki i programowania

    12.12. 2019– Rekolekcje

    13.12.2019– Warsztaty mydlarskie- cena: 15 zł

    19.12.2019– Spotkanie świąteczne, godz.15.30

    TEMATYKI CYKLICZNE:

    1.Co robimy w wolnym czasie?

    2.To już zima.

    3.Święta tuż,tuż.

     

    LISTOPAD

    WAŻNE WYDARZENIA:

    19.11. Zebranie grupowe-godz. 15.30

    07.11. Akademia z okazji Święta Niepodległości 11 Listopada – proszę ubrać dziecko w strój galowy

    15.11. Magik. Koszt 6zł

     

    TEMATYKI CYKLICZNE:

    1. Polska mój dom

    2. Domy i domki

    3. Pada deszcz

    4. Zdrowie naszym skarbem

     

    PAŹDZIERNIK

    WAŻNE WYDARZENIA:

    10.10. Zajęcia w SP11 z j angielskiego „W krainie baśni”

    11.10. Koncert muzyczny. Koszt 4 zł

    14.10. Dzień Edukacji Narodowej. Prosimy ubrać dziecko w strój galowy

    21.10. Teatrzyk „Tygrysek Pietrek”. Koszt 4 zł

     

    TEMATYKI CYKLICZNE:

    1. Jesienią w sadzie

    2. Warzywa znane i lubiane

    3. Moja rodzina

    4. Zwierzęta domowe

    5. Jesienne eksperymenty

     

    WRZESIEŃ

    WAŻNE WYDARZENIA:

    05.09. Zebranie ogólne i grupowe – godz. 16 na filii PP19

    17.09. Teatrzyk – koszt. 4zł

    20.09. Akcja „Sprzątanie  świata”

    23.09. Powitanie jesieni kolorem czerwonym. Prosimy o akcent ubioru w kolorze czerwonym

    TEMATYKI CYKLICZNE:

    1. W przedszkolu.

    2. Od ziarenka do bochenka.

    3. Moja droga do przedszkola.

    4. Nadeszła jesień.

     

     

  • Czego się uczymy?

     

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

     

    26.06.2020

    Zadanie.

    Poproś rodzica aby  pokazał ci na mapie miejsce gdzie spędzisz wakacje. Spróbuj przeczytać tekst znajdujący się poniżej

    (Książka str.95).

                                                                 

     

    Drodzy Rodzice!

    Dziś wielką wdzięczność czujemy,

    i z całego serca Wam dziękujemy.

    Za Waszą cierpliwość i starania,

    w czasach zdalnego nauczania.

    Za trud, za pracę, za poświęcenie.

    Wspólne odrabianie lekcji, za Wasze zmęczenie.

    Pragniemy Wam podziękować.

    Że mogliśmy razem dla dobra dzieci pracować.

    Za to, że można zawsze na Was polegać

    i o najlepszą edukacje zabiegać.

     

                jeszcze raz: DZIĘKUJEMY !!!

      Ewa Wechman, Klaudia Aleksandrowicz

     

     

    25.06.2020

    Zadanie

    Spróbuj przeczytać tekst. Opowiedz, co się wydarzyło w ciągu roku szkolnego (Książka str.93-94).

       

    Powodzenia 🙂

    24.06.2020

    Zadanie 1.

    Obejrzyj obrazek i powiedz,co na nim nie pasuje (Książka str.92).

    Zadanie 2.

    Spróbuj przeczytać tekst (Książka str.92).

    Powodzenia 🙂

    23.06.2020

    Zadanie1.

    Przeczytaj wyrazy umieszczone pod obrazkiem. Wskaż na obrazku osoby do których pasują (Książka str.90).

    Zadanie 2.

    Spróbuj wykonać łódkę z papieru. Z pewnością ci się uda !(Książka str.91)

    Powodzenia 🙂

    22.06.2020

    Zadanie 1.

    Narysuj z czym kojarzą ci się wakacje. Możesz narysować dowolną ilość obrazków („Czytam, piszę, liczę” str. 94).

    Zadanie 2.

    Narysuj szlaczki („Czytam, piszę, liczę” str. 95).

    Zadanie 3.

    Uzupełnij zdania wyrazami znajdującymi się w naklejkach ( „Czytam, piszę, liczę” str. 96).

    Powodzenia 🙂

    19.06.2020

    Zadanie 1.

    Pociąg z literkami wyjechał ze stacji. Spójrz na strzałki i spróbuj wskazać dokąd jedzie. Napisz wybrane przez siebie litery pisane („Kolorowy Start”, część 4, str. 92-93).

           

    Zadanie 2.

    Przeczytaj tekst, a przypomnisz sobie czego  uczyliśmy się w przedszkolu („Kolorowy Start”, część 4, str. 94).

    Powodzenia 🙂

    18.06.2020

    Zadanie 1.

    Dokończ rysunki według wzoru („Kolorowy Start”, część 4, str. 89).

    Zadanie 2.

    Przeczytaj tekst. Czy pamiętasz nazwy pór roku i miesięcy? („Kolorowy Start”, część 4, str. 90).

     

    Zadanie 3.

    Odszukaj dla chłopca odpowiednich butów na wycieczkę („Kolorowy Start”, część 4, str. 91).

    Powodzenia 🙂

     

    17.06.2020

    Zadanie 1.

    Policz patyczki w każdym wzorze. Ułóż własny wzór i przerysuj go w wyznaczone miejsce. Jeśli nie masz patyczków, użyj dowolnych kredek w dowolnych kolorach („Kolorowy Start”, część 4, str. 85)

    Zadanie 2.

    Spróbuj przeczytać tekst. W ramce poniżej narysuj miejsce, w którym chciałbyś/chciałabyś spędzić wakacje („Kolorowy Start”, część 4, str.86).

    Zadanie 3.

    Obejrzyj obrazki i opowiedz rodzicowi o swoich spostrzeżeniach na temat wakacyjnych rad („Kolorowy Start„, część 4, str.87).

    Zadanie 4.

    Połącz odpowiednie  wyrazy ze zdjęciami przedmiotów. Rysuj po śladach rysunku („Kolorowy Start”, część 4, str. 88).

    Powodzenia 🙂

    16.06.2020

    Zadanie 1.

    Przygotuj cztery kredki: zieloną, niebieską, żółtą i czerwoną. Odczytaj  nazwy miast. Połącz na rysunku mapy odpowiednim kolorem według podanego opisu („Kolorowy Start”, część 4, str. 82).

    Zadanie 2.

    Przeczytaj tekst, połącz go z opisem. Rysuj po śladzie („Kolorowy Start”, część 4, str.83).

    Zadanie 3.

    W pierwszej i drugiej kropce policz i połącz wyniki z działaniami. W trzeciej połącz liczby w pary tak, aby wynik dodawania ( „+”) wyniósł 10 („Kolorowy Start”, cześć 4, str.84).

    Powodzenia 🙂

    15.06.2020

    Zadanie 1.

    Dopasuj dzieci wykonujące różne ćwiczenia gimnastyczne z postaciami wykonującymi to samo ćwiczenie („Kolory Start”, część 4, str. 79).

    Zadanie 2.

    Pokoloruj rysunek według Twojego pomysłu, a następnie przeczytaj tekst który znajduje się poniżej („Kolorowy Start”, część 4, str.80)

    Zadanie 3.

    Dokończ rysunek według wzoru, pokoloruj go. Rysuj po śladach bez odrywania kredki od kartki („Kolorowy Start”, część 4, str. 81).

    Powodzenia 🙂

     

    RELIGIA

    24.06.2020 r.

    T.: Z Panem Bogiem odpoczywamy na wakacjach.

    Na wakacjach odpoczywamy z świadomością, że mój Anioł Stróż zawsze jest z nami, ale mamy Go zaprosić do towarzyszenia nam w każdej chwili życia. Pamiętamy zawsze  o uczestniczeniu niedzielnej Eucharystii, o codziennej rozmowie z Panem Bogiem – modlitwie. Z Bogiem w sercu radość zawsze jest silniejsza i umacnia nas w dobrym. Życzę Rodzicom i dzieciom błogosławiony – szczęśliwych wakacji – s. Regina.

    17.06.2020 r. 

    T.: Pan Jezus kocha nas całym Swoim Sercem.

    Na zakończenie Oktawy Bożego Ciała jest Uroczystość Najświętszego Serca Pana Jezusa. Dziękujemy Panu Jezusowi, że nas kocha, za nas życie oddał, pozwolił otworzyć Swoje Serce, aby każdy z nas mógł w tym Sercu czuć się kochanym. Stąd w czerwcu są nabożeństwa do Serca Pana Jezusa. W każdej rodzinie powinien być obraz, figurka Serca P. Jezusa, jako wzór i siła i moc do miłości rodzinnej. Dzieci znają piosenkę:

    „Sercem kocham Jezusa/ 2x                                                                                                                                                      zawsze będę Go kochał,                                                                                                                                                              On pierwszy ukochał mnie.

    10.06.2020 r. 

    T.: Pan Jezus przechodzi przez nasze osiedla.

    Kochani Rodzice: Już przed nami czwarte co do wielkości święto w ciągu roku – Uroczystość Bożego Ciała. Jakże inaczej w tym roku obchodzone, ale niech nie będzie to zapomniane, pominięte i zlekceważone. Starajmy się z dziećmi przeżyć je uroczyście na miarę możliwości, przystrójmy w domu obraz, krzyż. Link, który podaję niżej, zobaczmy wspólnie z dziećmi                i wyjaśnić dzieciom, że w tym roku nie ma tak uroczyście z powodu pandemii na zewnątrz,            ale w domu, w kościele mamy wyrazić wdzięczność Jezusowi za Jego obecność. Zapraszamy starsze dziewczynki do sypania kwiatów w swoich parafiach, tak jak zostało to ogłoszone przez ks. Proboszczów, na konkretne godziny Mszy Św. z procesjami. Zapraszamy dziewczynki z kwiatuszkami w koszyczkach.

    Link: Procesja Bożego Ciała w Krakowie A D 2019 – / myślę, że trzeba trochę przesunąć, aby dzieci mogły zobaczyć istotę procesji: dzieci sypiące kwiaty, chłopcy dzwoniący dzwoneczkami, kapłana niosącego Najświętszy sakrament pod baldachimem. W 26 minucie jest błogosławieństwo Najświętszym Sakramentem, a pod koniec rynek krakowski i różne stroje historyczne oraz uroczy krakowski rynek z sukiennicami i kościołem Mariackim.

    TEMATYKA CYKLICZNA:  „Na naszym podwórku.”

    10.06.2020 r.

    Zadanie 1.

    Zagraj w grę edukacyjną online. Wskaż, które zabawki leżą „POD” – „NAD” ; ” NA LEWO” NA PRAWO”.

    Prawa, lewa

    Nad, pod

    Zadanie 2.

    Zachęcam do wysłuchania wybranego przez Ciebie audiobooka.

    Audiobooki

    Zadanie 3.

    Wykonaj karty pracy („Kolorowy Start”, część 4, str.76,77,78).

    Brak opisu.

    Brak opisu.

    Brak opisu.

    POWODZENIA!

    09.06.2020 r.

    Zadanie 1.

    Zagraj w grę edukacyjną online. Dodawanie zwierząt w zakresie 10.

    https://www.matzoo.pl/klasa1/dodawanie-zwierzatek-w-zakresie-10_1_210

    Zadanie 2.

    Kinezjologia edukacyjna. RUCHY NAPRZEMIENNE: Efektem prowadzenia tych ćwiczeń jest: poprawa pisania, czytania i rozumienia, wzmocnienie oddechu, wzrost energii.

    1.Krzyżowanie wyprostowanych ramion przed klatka piersiowa tak, aby na zmianę wyżej była ręka lewa potem prawa.

    2.Dotykanie lewą dłonią prawego łokcia i odwrotnie

    3.Dotykanie lewą dłonią prawego ucha i odwrotnie.

    4.Dotykanie lewą dłonią prawego kolana i odwrotnie.

    Zadanie 3.

    Wykonaj karty pracy („Kolorowy Start”, część 4, str.73,74,75).

    Brak opisu.

    Brak opisu.

    Brak opisu.

    Zadanie 4.

    Wykonaj polecenia z książki KOLOROWY START ( s 89)

    Brak opisu.

    POWODZENIA!

    08.06.2020 r.

    Zadanie 1.

    Ćwiczenia ruchowe z rodzicami.

    Zabawa „Witamy się różnymi częściami ciała”

    Spaceruj po pokoju lub wykonuj ruchy do dowolnej muzyki, na sygnał lub przerwę przywitaj się z rodzicem różnymi częściami np. uszami, kolanami, stopami, plecami, brzuchami, czołami, nosami, policzkami, pupami.

    „Rób to co ja” –  stań naprzeciwko rodzica i naprzemiennie naśladujcie swoje ruchy i gesty.

    „Masażyk” – rodzic siada za dzieckiem w siadzie skrzyżnym i powtarza rymowankę oraz wykonuje ruchy na plecach, po kilku powtórzeniach następuje zamiana ról.

    „Pajączek”

    Mały pajączek na fontannę wszedł, przyszedł duży deszczyk i pajączek spadł. (kroczymy palcami od dołu pleców ku górze naśladujemy paluszkami spadający deszcz oraz spadanie pająka)

    Wyszło słoneczko wysuszyło deszcz (rysujemy koło i „osuszamy całe plecy”)

    Mały pajączek na fontannę wszedł (ponownie kroczymy palcami od dołu pleców ku górze.)

     

    Zadanie 2.

    Wykonaj kolorowy witraż na okno.

    Zadanie 3.

    Wykonaj karty pracy („Kolorowy Start”, część 4, str.70,71,72).

    Zadanie 4.

    Wykonaj polecenia z książki KOLOROWY START ( s 88)

    POWODZENIA!

    TEMATYKA CYKLICZNA: ” Dzieci z różnych stron świata”

    05.06.2020

    Zadanie 1.

    Obejrzyj swoje odbicie w lustrze. Postaraj się podać jak najwięcej szczegółów dotyczących  Twojego wyglądu (czy jesteś wysoki/ka czy niski/ka, jaki masz kolor i długość włosów, jaki masz kolor oczu, w co jesteś ubrany/na itd.). Opowiedz rodzicowi co lubisz a czego nie lubisz robić.

    Zadanie 2.

    Spróbuj przeczytać tekst. Połącz imiona dzieci z ich opisem. Policz zdania w tekście i wyrazy w trzecim zdaniu. Policz sylaby w wyrazach : Olek, Kasia, Rafał, Majka, Oskar. Co zauważyłeś/łaś? („Kolorowy Start”, część 4, str. 69).

    Zadanie 3.

    Wykonaj działania. Połącz zapisy działań z wynikami („Czytam, piszę, liczę” str.93). Obliczenia możesz wykonać w pamięci, na palcach bądź klockach.

    Powodzenia 🙂

    04.06.2020

    Zadanie 1.

    Ułóż puzzle i poproś rodzica o przeczytanie życzeń dla Ciebie.

    https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/243893-

    Zadanie 2.

    Wykonaj karty pracy („Kolorowy Start”, część 4, str.66,67,68). W zadaniu na str.67, w drugiej kropce policz zdania i wyrazy w każdym zdaniu.

                

    Zadanie 3.

    Rozwiąż zagadki słowne:

    Mierzy minuty, godziny,

    z nim się nigdy nie spóźnimy.

    Kiedy coś w nim się zepsuje,

    zegarmistrz go zreperuje.

     

    Gdy go długo nie ma – wszyscy narzekają,

    a gdy wreszcie przychodzi – szybko pod parasol się chowają.

     
    Gdy coś źle narysowałeś,
    i znów narysować chciałeś,
    ona ci w tym pomagała
    i „złe” linie usuwała.

     

    Dwa kółeczka, ostrza dwa,

    wytną cuda raz i dwa.

    Powodzenia 🙂

    JĘZYK ANGIELSKI 03.06.2020r.

    Zadanie 1.

    W tym tygodniu zapoznamy się ze słownictwem dotyczącym warzyw oraz przypomnimy sobie kolory.

    tomato – pomidor

    pepper – papryka

    potato – ziemniak

    carrot – marchewka

    onion – cebula

    corn – kukurydza

    cucumber – ogórek

    lettuce – sałata

    peas – fasolka

    Zadanie 2.

    Dopasuj kolor do warzyw oraz warzywa do kolorów.

    red- tomato, pepper

    orange- carrot

    yellow- onion, corn

    brown- potato

    green- cucumber, lettuce, peas

    red-

    orange-

    yellow-

    brown-

    green-

    tomato, pepper-

    carrot-

    onion, corn-

    potato-

    cucumber, lettuce, peas-

    KOLOROWANKA DO WYBORU 

    Kolorowanki edukacyjne do nauki języka angielskiegoKolorowanki edukacyjne do nauki języka angielskiegoKolorowanki edukacyjne do nauki języka angielskiegoKolorowanki edukacyjne do nauki języka angielskiego

    Czas na piosenke “I see something blue” (Super Simple Songs) –znajdź przedmioty w domu o podanym kolorze w piosence oraz na zdjeciu z piosenki.

    GOOD LUCK!

     

    03.06.2020

    Zadanie 1.

    Zapraszam Cię do wysłuchania piosenki o kontynentach a następnie do wykonania karty pracy („Kolorowy Start”, część 4, str.63).

    https://youtu.be/yN8JOuitKks

     Jeśli to możliwe skorzystaj z globusa lub atlasu świata.

    Zadanie 2.

    Dokończ rysować według wzoru. Rysuj po śladach postaci („Kolorowy Start”, część 4, str. 64,65).

         

    Zadanie 3.

    Posłuchaj piosenki pt. ” Prawa Dziecka”.

    https://youtu.be/Mudintn3BM4

    Pamiętaj, że oprócz praw masz również obowiązki. Jeśli to możliwe, wydrukuj tablicę demonstracyjną i powieś ją w widocznym dla Ciebie miejscu. Codziennie zaznaczaj ołówkiem wykonane czynności. Pod koniec tygodnia zobaczysz co robisz  częściej a co rzadziej.

    Powodzenia 🙂

     

    02.06.2020

    Zadanie 1.

    Zachęcam Cię do zabawy przy piosence pt. ” Czarodzieje uśmiechu- Kolorowe dzieci” Majki Jeżowskiej.

    https://youtu.be/BF6Du9J_nKI

    Zadanie 2.

    Wykonaj zadania z kart pracy ( „Kolorowy Start”, część 4, str. 60-62).

              

    Zadanie 3.

    Zapraszam Cię do zabawy  rozwijającej spostrzegawczość. Znajdź pingwina najszybciej jak to tylko możliwe.

    https://www.gry.pl/gra/znajdz-pingwina

    Miłej zabawy 🙂

     

    01.06.2020

    Witajcie !

    Dzisiaj jest bardzo ważny dzień: 1 czerwca czyli Międzynarodowy Dzień Dziecka.

    Z tej okazji życzymy Wam, Kochani zawsze uśmiechniętej buzi, wesołej zabawy, ciekawych bajek czytanych na dobranoc i spełnienia najskrytszych marzeń … Przesyłamy mnóstwo słodkich całusów.

    Wasze Panie

    Zadanie 1.

    Obejrzyj  historyjkę pt. „Urodziny Maćka, czyli krótka historia o tolerancji”.

    (Tolerancja oznacza poszanowanie cudzych uczuć, upodobań, poglądów, koloru skóry, wyglądu itd. )

     Spróbuj odpowiedzieć na pytanie :Jakich rad udzielała starsza siostra Maćkowi?

    https://youtu.be/DL1Au8gOs9M

    Zadanie 2.

    Wykonaj karty pracy w podręczniku  na str. 84-86. W zadaniu na str.85 druga kropka jest dla chętnych.

     

               

    Zadanie 3.

    Zachęcam Cię do wykonania prezentu (zakładki do książki) dla wybranego  kolegi/koleżanki z grupy. Powstałą zakładkę możesz wręczyć na zakończenie roku szkolnego (Podręcznik str.87).

    Powodzenia 🙂

    TEMATYKA CYKLICZNA „Święto rodziców”

    25.05.2020

    W tym tygodniu tematem zajęć będzie „Rodzina”,  a w szczególności opowiadać będziemy o mamie i tacie. 26 maja obchodzimy Dzień Mamy. Poproście rodziców o pokazanie Wam albumów rodzinnych. Pooglądajcie je wspólnie z rodzicami. Porozmawiajcie na temat ciekawych miejsc i wydarzeń z życia rodziny.

        

     

    Zadanie 1.

    Obejrzyj film na komputerze.

    https://www.youtube.com/watch?v=7Zh-4tJw_rA

    Porozmawiaj z rodzicami: „Czy łatwo jest być mamą i tatą?” „Dlaczego rodzice są tak ważni w życiu dziecka?”

    Zadanie 2.

    Z pomocą osoby dorosłej przeczytaj a następnie spróbuj nauczyć się wierszyka „na pamięć”.

    „Najważniejsza jest rodzina”

    Zawsze wszystko się udaje
    Cztery ręce, to nie dwie
    Razem z tatą pomagamy
    Kiedy mama czegoś chce.
    Pomagamy sobie wszyscy
    Bo od tego jest rodzina
    Od niej uczysz się wszystkiego
    Tak się życie twe zaczyna.

    Zadanie 3.

    Wykonaj polecenia z książki KOLOROWY START ( s 80,81)

     

    Powodzenia!

    JĘZYK ANGIELSKI  26.05.2020r.

    Zadanie 1.

    W tym tygodniu zapoznamy się ze słownictwem dotyczącym rodziny.

    family – rodzina

    mother/mummy – mama

    father/daddy – tata

    brother – brat

    sister- siostra

    baby –  dziecko

    uncle – wujek

    aunt – ciocia

    grandmother/grandma- babcia

    grandfather/granpa – dziadek

    (Poprzez „Tłumacz Google” możesz sprawdzić poprawną wymowę wyrazów.)

    Zadanie 2.

    Dopasuj nazwy członków rodziny do ich zdjęć. Naciśnij na wyraz a następnie na pasujący do niego obrazek.

    https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/family

    Zadanie 3.

    Odpowiedz na pytanie wskazując odpowiedni obrazek. Where is… (Gdzie jest… )

    Zadanie 4.

    “Simon says” – zabawa ruchowa.

     Stań na podłodze, poproś osobę dorosłą o podawanie poleceń. Wykonaj tylko polecenie wtedy gdy osoba dorosła powie SIMON SAYS (Sajmon ses)  (jeżeli nie wypowie „Simon says” nie możesz wykonać polecenia)

    Simon says stand up, (stój prosto)

    Saymon says sit down, (usiądź)

    Simon says jump three times,(podskocz trzy razy)

    Simon says clap your hands, (klaszcz w dłonie)

    Simon says stamp your feet. (tup nogami)

     

    26.05.2020

    Zadanie 1.

    Dziś obchodzimy Dzień Mamy. Stwórz dla mamy najpiękniejszą laurkę.  Do wykonania laurki wykorzystaj różne materiały. Wręcz ją mamie oraz złóż piękne życzenia. Powiedz jej jak bardzo jest dla Ciebie ważna.

    Możesz skorzystać z filmu i stworzyć dla mamy kwiatka. https://www.youtube.com/watch?v=_dwU501DY5M

    Zadanie 2.

    Zabawy na świeżym powietrzu z wykorzystaniem piłki „W co się bawić?” –  ćwiczenie chwytu i rzutu oburącz.

    „Gra w kolory” (znana też jako “Kolanko’) –jedna osoba rzuca piłkę do pozostałych uczestników zabawy, za każdym razem wymawiając nazwę jakiegoś koloru. Uczestnicy łapią, a następnie odrzucają piłkę. Jeśli jej nie złapią lub złapią, gdy prowadzący powie czarny–klękają na jedno kolano. Jeśli w następnej turze złapią –mogą wstać, jeśli nie –klękają na drugie kolano.

    Rzucanie do celu. Znajdź przedmioty do rzucania, mogą być to np.: kulki z gazet, piłeczki, woreczki wypełnione grochem, małe maskotki, … Ustaw pudełko lub kosz i rzucaj do celu. Za każdym razem możesz ustawiać pudełko coraz dalej od siebie. Możesz też zorganizować z domownikami zawody –wtedy potrzebne będą dwa pojemniki. Podzielcie przedmioty do rzucania i niech każdy rzuca do swojego pojemnika. Wygrywa ta osoba, która trafi do celu najwięcej razy.

    Zadanie 3.

    Wykonaj polecenia z książki KOLOROWY START ( s. 83)

    Zadanie 4.

    Wykonaj kartę pracy („Kolorowy Start” część 4, str.50,51,52)

    Zadanie 5. (Dla chętnych)

    W tym szczególnym dniu przygotujcie tort z przepisu z książki KOLOROWY START (s.82)

    Powodzenia!

     

    27.05.2020

    Zadanie 1.

    Posłuchaj piosenki na komputerze. Odpowiedz na pytanie.

    https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

    1. Czego nauczyli Cie rodzice?
    2. Za co możesz podziękować rodzicom?
    3. Kiedy spędzasz najpiękniejsze chwile z rodzicami?
    4. Jak Ty możesz odwdzięczyć się rodzicom?

    Zadanie 2.

    Stwórz wspólni z rodzicami drzewo genealogiczne. Swoich najbliższych można poznawać na różne sposoby. Jednym z nich jest tworzenie drzewa genealogicznego, na którym umieszczamy zdjęcia lub rysunki wraz z imieniem i nazwiskiem członków naszej rodziny. Może okazać się świetnym wstępem do poznania historii rodziny.

    Do jego wykonania potrzebny będzie duży arkusz sztywniejszego papieru (dobrze sprawdzi się brystol) i, oczywiście, zdjęcia (lub ich kserokopie, które można pokolorować). Przyklejamy fotografie od dołu (zaczynając od dzieci – najmłodszego pokolenia), podpisujemy (bądź pozwalamy dziecku się podpisać) imieniem nazwiskiem i datą urodzenia. Następnie umieszczamy na drzewku kolejne osoby. Jeśli aktualnie brak zdjęć poszczególnych członków rodziny, te osoby dorysowujemy. Pracę wspólnie ozdabiamy. Ukończone drzewko możemy oprawić i zostawić jako rodzinną pamiątkę.

    Zadanie 3.

    Wykonaj kartę pracy („Kolorowy Start” część 4, str.53,54,55)

    Powodzenia!

    28.05.2020

    Zadanie 1.

    Utrwal pojęcia związane z nazwami członków rodziny.

    MAMA, TATA, BABCIA, DZIADEK, CIOCIA, WUJEK, SYN, CÓRKA, KUZYN, KUZYNKA, WNUCZEK, WNUCZKA

    Zadanie 2.

    Przeczytaj wyrazy. Zaznacz: samogłoski na czerwono, spółgłoski na niebiesko.

    Zadanie 3.

    Zabawa ruchowa – bawimy się w naśladowanie czynności charakterystycznych dla danego członka rodziny np.: mama zmywa naczynia, tata trzepie dywan, babcia robi na drutach, brat czyta książkę itp.

    Zadanie 4.

    Wykonaj kartę pracy („Kolorowy Start” część 4, str.56,57,58)

    Powodzenia!

    29.05.2020

     Zadanie 1.

    Narysuj portret wybranego członka rodziny. Użyj do tego farb.

    Zadanie 2.

    Ułóż puzzle online.

    https://www.logopestka.pl/puzzle-online-rodzina/

    Zadanie 3.

    Wykonaj kartę pracy („Kolorowy Start” część 4, str.59)

    Zadanie 4.

    Wykonaj karty pracy ( „Czytam, piszę, liczę” str. 90,91 ).

    Powodzenia!

     

    TEMATYKA CYKLICZNA: ” Łąka i jej mieszkańcy”

    22.05.2020

    Zadanie 1.

    Sprawdź swoją wiedzę na temat mieszkańców łąki i rozwiąż quiz.

    https://czasdzieci.pl/quizy/quiz,883efe-na_lace_zwierzeta,p,koniec.html#quiz

    Zadanie 2.

    Zapoznaj się z wyglądem monet i banknotów („Kolorowy Start” część 4, str.48). Poproś rodzica czy mógłby pokazać Ci jak wyglądają na żywo.

    Zadanie 3.

    Spróbuj wykonać samodzielnie monety. Podłóż pod białą kartkę papieru wybraną monetę, pokoloruj ołówkiem  wierzch kartki i wytnij jej kształt. To samo możesz zrobić z drugą stroną. Następnie sklejasz powstałe połówki i gotowe. Z pewnością Ci się uda.

    Przyjrzyj się ile mieści się złotówek lub dwuzłotówek w jednej pięciozłotówce. Ile pięciozłotówek mieści się w banknocie dziesięciozłotowym, itd. Spróbuj pobawić się tymi monetami, zachęcam Cię do zabawy w sklep.

    Wykonaj kartę pracy („Kolorowy Start” część 4, str. 49)

    Powodzenia 🙂

    21.05.2020

    Zadanie 1.

    Przyjrzyj się obrazkom („Kolorowy Start z plusem” str.78,79)a dowiesz się w jaki sposób zwierzęta przystosowują swój wygląd do środowiska i z jakich roślin powstają herbatki, tabletki, napary i kremy.

      

    Zadanie 2.

    Zapraszam Cię do obejrzenia bajki edukacyjnej pt. „Pszczoła miodna” a dowiesz się wielu ciekawostek na temat tych owadów.

    https://youtu.be/osAR2QTZfs8

    Zadanie 3.

    Wykonaj karty pracy ( „Kolorowy star część 4, str.46,47)

       

    Zadanie 4.

    Zakręć ruletką i wykonaj dodawanie w zakresie 10.

    https://wordwall.net/pl/resource/1168031

    Powodzenia 🙂

    20.05.2020

    Zadanie 1.

    Zakręć kołem fortuny  i wykonaj  ćwiczenia gimnastyczne. Miłej zabawy 🙂

    https://wordwall.net/pl/resource/1345358

    Zadanie 2.

    Zabawa logopedyczna.

    Poproś rodzica o przeczytanie wiersza „Żabka i bocian”. Powtarzaj kolejne wersy wierszyka. Postaraj się o wyraźną, spójną mowę. Wydobywaj z siebie wszystkie głoski (tak  jak robiliśmy to na zajęciach).

    „Żaba i bocian”

    Skacze żabka koło stawu

    bocian wolno idzie

    żabka skacze dla zabawy

    czy ją bocian widzi?

     

    Żabko- skoczko wesolutka

    Pomyśl o bocianie

    Choć są piękne jego piórka

    Zje Cię na śniadanie.

     

    Żabko szybko: hop! do wody

    bezpiecznie wskoczyła.

    Bocian niezadowolony

    Zjeść musiał warzywa!

    Zadanie 3.

    Wykonaj karty pracy („Kolorowy Start” część 4, str.44,45)

     

    Zadanie 4.

    Zapraszam Cię do zabawy przy piosence „Bąki z łąki”.

    https://youtu.be/eOOfjYBIyak

    Powodzenia 🙂

    JĘZYK ANGIELSKI

    20.05.2020

     ” Toys” – zabawki

    W tym tygodniu zapoznamy się ze słownictwem dotyczącym zabawek.

    Zadanie 1

    toys- zabawki

    ball – piłka

    blocks – klocki

    doll – lalka

    puzzles – puzzle

    teddy bear – pluszowy miś

    car – auto

    train – pociąg

    scooter – hulajnoga

    (Poprzez „Tłumacz Google” możesz sprawdzić poprawną wymowę wyrazów.)  🙂

    Zadanie 2

    Obejrzyj obrazki, spróbuj nazywać przedmioty na obrazkach po angielsku.

     

    Zadanie 3

    Mystery box

    Poproś rodzica o umieszczenie w pudełku/woreczku zabawek, które wystąpiły w dzisiejszych zajęciach. Twoim zadaniem będzie włożenie do niego tylko ręki wylosowanie jednej zabawki i nazwanie jej po angielsku. Zabawę możesz kontynuować do wyciągnięcia wszystkich zabawek z worka.

    Zadanie 4

    Wskaż w piosence zabawki koloru:

    Czerwonego – red

    Różowego – pink

    Żółtego – yellow

    Fioletowego – purple

    Zielonego – green

    Niebieskiego – blue

    https://www.youtube.com/watch?v=q6PX-4TiPjU

    19.05.2020

    Zadanie 1.

    Obejrzyj jak gąsienica przeobraża się w pięknego motyla

    https://youtu.be/ocWgSgMGxOc

    a następnie wykonaj kartę pracy („Kolorowy Start z plusem” str. 77).

    Zadanie 2.

    Gąsienica z papieru. Potrzebne  Ci będą do tego :

    -kartka papieru,

    -nożyczki,

    -słomka,

    -pisak

    https://youtu.be/NnA49Es1yco

    Możesz zorganizować wyścigi gąsienic. Zaproponuj zabawę domownikom. Miłej zabawy 🙂

    Zadanie 3.

    Wykonaj karty pracy („Kolorowy Start” część 4, str. 42,43 )

     

    Zadanie 4.

    Ułóż puzzle samodzielnie lub z pomocą dorosłego.

    https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/krajobrazy/161445-dzieci-%C5%82%C4%85ka-zwierz%C4%99ta

    Powodzenia 🙂

     

    18.05.2020

    Zadanie 1.

    Zapraszam Cię do obejrzenia bajki pt. „Wędrówki Skrzata Borówki- odcinek 3- „Łąka”. Skrzat Borówka i skrzat Koniczynka opowiedzą Ci mnóstwo ciekawostek na temat łąki i jej mieszkańców. Zapoznasz się również z nowymi wyrazami i ich znaczeniami: kamuflaż, kwiatostan i ekosystem. Spróbuj je zapamiętać. 🙂

    https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4

    Zadanie 2.

    Poproś rodzica o przeczytanie wiersza I. Salach pt. „Łąka” ( jeśli potrafisz przeczytaj samodzielnie ). Oszukaj na obrazku zwierzęta o których mowa w wierszu ( „Kolorowy Start z plusem” str. 76).

    Zadanie 3.

    Wykonaj karty pracy  ( „Kolorowy Start” część 4, str.  40,41).

       

    Zadanie 4.

    Wykonaj karty pracy ( „Czytam, piszę, liczę” str. 88,89 ).

        

    Powodzenia 🙂

    TEMATYKA CYKLICZNA  „W ŚWIECIE MUZYKI”

    15.05.2020

    Zadanie 1.

    Na pewno wszyscy znacie tą piosenkę. Posłuchajcie jej teraz w innej wersji. Wykonywanej w filharmonii.

    Zadanie 2

    Połącz linią instrument z jego podpisem. Pokoloruj instrumenty. 

    Zadanie 3

    Policz instrumenty.

    Zadanie 4

    Przeczytaj tekst.

    POWODZENIA 🙂

     

    14.05.2020

    Zadanie 1

    Obejrzyj film na komputerze. Na początek zajęć rozgrzewka rytmiczna.

    https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

    Zadanie 2

    Spróbuj nazwać muzyków grających na instrumentach poniżej.  Jeżeli nie znasz ich nazw, przeczytaj je pod obrazkami i spróbuj jeszcze raz.

    FORTEPIAN

     

     

    WIOLONCZELA

     

    FLET

     

    GITARA

     

    SAKSOFON

     

    Fortepian- pianista

    Wiolonczela – wiolonczelista

    Flet –flecista

    Gitara – gitarzysta

    Saksofon –saksofonista

    Zadanie 3

    Obrysuj swoje stopy na kartce papieru. Wytnij je i pokoloruj: na zielono – rysunek prawej stopy, na niebiesko – lewej.

    Poruszaj się po pokoju, na sygnał osoby dorosłej „Lewa” – „Prawa” połóż odpowiedni ą sylwetę na podłodze i stań na niej właściwą stopą (stań jednonóż).

    Zadanie 4

    Wytnij poszczególne obrazki. Następnie poproś osobę dorosłą o przeczytanie tekstu. Twoim zadaniem będzie przyklejenie obrazków we właściwym miejscu na kartce. Możesz także samodzielnie narysować obrazek.

    Dom znajduje się na środku obrazka (kartki). Nad domem świeci słońce. Część słońca jest za chmurą. Po prawej stronie domu rośnie drzewo. Nad drzewem leci ptak. Pod drzewem leży jabłko. Jabłko leży po prawej stronie domu, między domem a drzewem. Z lewej strony domu rośnie kwiatek. Na kwiatku siedzi motyl.

    Następnie dorosły zadaje dziecku pytania dotyczące położenia poszczególnych elementów w przestrzeni (np. Gdzie jest motyl? Gdzie rośnie drzewo? itd.)

    POWODZENIA

    RELIGIA

                                                                                                         03.06.2020 r.

    Drodzy Rodzice:

    T.: Pan Bóg nam błogosławi.

    Kochani Rodzice: Każdy Rodzic pragnie największego dobra dla swojego dziecka. Nie ma większego dobra niż to, które może dać Bóg. Dlatego korzystajmy z tych darów, które dał nam Bóg, aby się z nimi dzielić. To błogosławieństwo, którego możecie udzielać swoim dzieciom przy różnych okazjach, jak już pisałam we wcześniejszej katechezie. Błogosławimy w Imię Trójcy Świętej tej Miłości, którą jednoczy się Bóg i pragnie, abyśmy nią się dzielili i żyli. Błogosławiony to szczęśliwy, a więc pragniemy szczęścia dla swoich dzieci, znakiem krzyża obdzielamy nasze pociechy, aby Pan Jezus miał je w Swoim Sercu. Poszukajcie filmik i oglądnijcie razem z dziećmi, myślę, że wiele da Wam do myślenia.

    Film: O Trójcy Świętej z dziećmi w Kuchni – przez żołądek do wiary 🙂

                                                                                                        27.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice:

    T.: Pan Bóg posyła nam Ducha Świętego.

    Zbliżamy się do ważnych wydarzeń dla naszego życia duchowego – Zesłania Ducha Świętego. Gdy kreślimy na sobie znak Krzyża Świętego, to wzywamy Ducha Świętego, w modlitwie Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu, … w pieśniach i w piosenkach religijnych podobnie. Podaję dla wielu dzieci znaną piosenkę, a które nie znają podaję najpierw link filmu, a drugi z piosenką do obejrzenia. Warto z tego skorzystać, aby poprawnie tłumaczyć dzieciom prawdy Boże w codziennym życiu.

    Film: Czy wy wiecie, że jesteście świątynią Ducha Świętego?

    „Czy wy wiecie że jesteście świątynią” – Piosenki dla dzieci bajubaju.tv youtube

    Czy wy wiecie, że jesteście świątynią?
    Czy wy wiecie, że jesteście świątynią?
    Czy wy wiecie, że jesteście świątynią?
    Świątynią, w której mieszka Święty Duch.
    Ref.
    Pełni mocy, wdzięczności i chwały.
    Pełni mocy, wdzięczności i chwały.
    Pełni mocy, wdzięczności i chwały.
    Świątynią, w której mieszka Święty Duch.

    Tak, my wiemy, że jesteśmy świątynią.
    Tak, my wiemy, że jesteśmy świątynią.
    Tak, my wiemy, że jesteśmy świątynią.
    Świątynią, w której mieszka Święty Duch. Ref.

                                                                                                        20.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Bardzo proszę opowiedzieć dzieciom o tym wydarzeniu: Pan Jezus po Swoim Zmartwychwstaniu ukazywał się uczniom i wielu innym osobom prze 40 dni. Nauczał, spotykał się z wieloma ludźmi, a przez to sprawiał im wiele radości i szczęścia. Odchodząc z ziemi, pobłogosławił apostołów i tych, którzy z Nim byli na Górze Oliwnej. Dlatego ważne jest, aby rodzice często błogosławili swoje dzieci: gdy wychodzą z domu do przedszkola, czy szkoły, przed snem, rano na powitanie i w czasie ważnych wydarzeń uroczyście. Proszę odszukać dzieciom krótki filmik dla dzieci: Ewangelia dla dzieci, VII niedziela wielkanocna, Wniebowstąpienie Pańskie, rok C

    Dzieci pokolorują ilustrację przedstawiającą wstąpienia Pana Jezusa do nieba i jak nam błogosławi.

    13.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Najpiękniejszy miesiąc maj poświęcony jest Maryi naszej Matce i Królowej, śpiewamy pieśni, litanię i modlimy się. Maryja uczy nas jak pogłębiać wiarę, kochać Boga, szanować drugiego człowieka, pomagać bliźnim. Te wartości staramy się przekazywać naszym pociechom przez przykład własnego życia, ale i słowem. Dla nas wszystkim, takim wzorem jest Maryja w Jej codziennym i też trudnym życiu. W wierszu, który podaję, dotyczy każdego i w wszędzie, nie tylko konkretnej miejscowości, że pragniemy być kochani i powinniśmy kochać miłością szczerą. Postarajcie się Państwo nauczyć dzieci ten wiersz, ponieważ ma głęboką treść.

    Matka Pięknej Miłości

    Autor: Lidia Szymanowska
    Włocławek, 10 września 2005 r.

    Piękna Miłość Matko nasza,
    Masz dla ludzi prostych.
    Którą lud Twój wciąż wyprasza,
    W Sanktuarium Twym, w Bydgoszczy.

    Tej Miłości bardzo pięknej,
    Nam, Polakom wszystkim trzeba.
    Dobrej, mądrej, miłej, wdzięcznej,
    Trzeba nam, jak deszczu z nieba.

    Dobra Matko tej Miłości,
    Uproś nam u Syna Twego,
    Byśmy w prawdzie – dobrzy, prości,
    Miłość mieli dla bliźniego.

    13.05.2020

    Zadanie 1

    GIMNASTYKA

    Podczas dzisiejszych zajęć potrzebny Ci będzie plastikowy lub papierowy kubeczek.

    Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – „Wędrujący kubeczek”

    Przekładaj kubeczek z ręki do ręki: z przodu,  z tyłu, pod kolanem, nad głową – w pozycji stojącej i w ruchu.

    Ćwiczenia tułowia – „Rzuć i podnieś”

    Stań w małym rozkroku. Połóż kubeczek na głowie. Wykonaj skłon głową w celu upuszczenia kubeczka na podłogę. Następnie wykonaj skłon tułowia z jednoczesnym podniesieniem kubeczka i umieszczenia go ponownie na głowie (podczas skłonu muszą być proste).

    Ćwiczenia mięśni grzbietu – „Turlamy kubeczek”

    Usiądź w siadzie prostym, trzymaj kubeczek oburącz na wyprostowanych nogach. Turlaj kubeczek po nogach jak najdalej w kierunku stóp i z powrotem, mając nogi proste w kolanach.

    Ćwiczenia mięśni grzbietu i brzucha – „Niezwykłe spotkanie”

    W leżeniu tyłem, kubeczek trzymaj w rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie podnieś ręce i nogi i dąż do spotkania rąk z kubeczkiem ze stopami. Następnie wróć do pozycji wyjściowej.

    Ćwiczenia oddechowe – „Do góry i na dół”

    W leżeniu tyłem,  połóż kubeczek na brzuchu. Przy wdechu – obserwuj wznoszenie się kubeczka; przy wydechu obserwuj jego opadanie.

    Ćwiczenia równowagi – „Jesteśmy uważni”

    W pozycji stojącej, umieść kubeczek na głowie (do góry dnem). Wykonaj trzy kroki marszu, potem powolny przysiad i wróć do pozycji wyjściowej tak, aby kubeczek nie spadł.

    Zadanie 2

    Wykonaj instrument. Użyj do tego butelki, puszki. Do środka możesz wsypać fasolę lub groch. Ozdób instrument według własnego pomysłu. Użyj do tego kolorowych kartek lub bibuły.

    https://www.youtube.com/watch?v=bpcYsyYDUZk

    Zadanie 3

    Wykonaj karty pracy („Kolorowy Start”, część 4,s 29 )

    POWODZENIA 🙂

    JĘZYK ANGIELSKI

    12.05.2020

    ” Body parts – części ciała

     

    W tym tygodniu zapoznamy się ze słownictwem dotyczącym części ciała.

     

    Zadanie 1

     body-ciało

    head – głowa

    hair – włosy

    eye – oko

    ear –ucho

    nose – nos

    mouth – usta

    shoulder – ramiona

    hand – dłoń

    finger – palce u rąk

    leg – noga

    knee – kolano

    foot – stopa

    toe – palce u stóp

    (Poprzez „Tłumacz Google” możesz sprawdzić poprawną wymowę wyrazów.)

     

    Zadanie 2

     Utrwalenie słownictwa.

    Poproś osobę dorosła o powtarzanie zdania „Touch your…” dobierając za każdym razem inną część ciała. Twoim zadaniem będzie spróbowanie wskazania każdej z nich.

     

    Zadanie 3

     Zagraj w grę online w celu utrwalenia wiadomości. Kliknij nazwę części ciała, która zostanie wypowiedziana.

    https://elt.oup.com/student/treetopsfunzone/level1/maze/tfz_level1_maze06?cc=pl&selLanguage=pl

     

    Zadanie 4

     Czas na piosenkę!

    Posłuchaj piosenkę. Ilustruj słowa piosenki za pomocą ruchu.

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=34&v=rZHNtZFzgzo&feature=emb_logo

    GOOD LUCK!

    12.05.2020

    Zadanie 1

    Na dzisiejszych zajęciach przybliżę Wam sylwetkę najsłynniejszego polskiego kompozytora Fryderyka Chopina. Poproście rodziców o odczytanie opowiadania. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące opowiadania.

    FRYDERYK CHOPIN

    J Waszczuk „ O Fryderyku Chopinie”

    Mama, odbierając Karola z przedszkola, powiedziała:
    – Muszę zaprowadzić cię do dziadka Romana, ponieważ mam do załatwienia jeszcze mnóstwo spraw.
    Dziadek przywitał chłopca pyszną szarlotką i sokiem. Z daleka dobiegała cicha muzyka.
    – Ładna ta muzyka – powiedział Karol – co to jest?
    – A to muzyka Fryderyka Chopina, wielkiego kompozytora – odpowiedział dziadek. – To najsławniejszy polski kompozytor w naszej historii, znany na całym świecie. Urodził się w Polsce w Żelazowej Woli. Ma takie dziwne nazwisko, ponieważ jego tata był Francuzem. Chopin był geniuszem, na fortepianie nauczył się grać sam.
    – Bez niczyjej pomocy? – zdziwił się Karol.
    – Tak, a gdy miał sześć lat, potrafił zagrać każdą usłyszaną melodię – dodał dziadek.
    – Co działo się dalej? – dopytywał chłopiec.
    – W wieku dwudziestu lat Fryderyk Chopin wyjechał do Francji, do Paryża. Tam zrobił błyskawiczną karierę. Był znanym i cenionym kompozytorem. Zarabiał na życie, dając lekcje gry na fortepianie bardzo bogatym ludziom. Od młodych lat chorował na gruźlicę. Umarł w młodym wieku, ale zdążył napisać wiele pięknych utworów – opowiadał dziadek Zbyszek.
    – A może teraz, dziadku, posłuchamy twojego ulubionego utworu skomponowanego przez
    Chopina? – poprosił Karol.
    Dziadek z wnuczkiem usiedli wygodnie na kanapie i wsłuchiwali się w magiczne dźwięki Poloneza As-dur.

    1. Na jakim instrumencie grał Fryderyk Chopin?
    2. Czy Fryderyk Chopin samodzielnie nauczył się grać?

    Dom Urodzenia Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli

    Pomnik Fryderyka Chopina

    Fortepian Fryderyka Chopina           

      

    Zadanie 2

    Teraz Ty usiądź wygodnie na kanapie i wsłuchaj się w magiczne dźwięki Poloneza As-dur. Podczas słuchania utworu możesz również pobawić się w „malowanie muzyki”. Na białej kartce namaluj obraz, który oddaje uczucia, jakie towarzyszą Ci podczas słuchania.

    Porozmawiaj z rodzicami na temat utworu. Jakie wzbudził w Tobie emocje? Czy Ci się podobał? Był wesoły czy smutny?

    https://www.youtube.com/watch?v=Zs8YPiZL0CY

    Możesz także zapoznać się z innymi utworami Fryderyka Chopina.

    Zadanie 3

    Wykonaj karty pracy („Kolorowy Start”, część 4,s 26,27,28. )

     

     

     

    11.05.2020

    Zadanie 1

    Poproś osobę dorosłą o odczytanie rymowanki. Twoim zadaniem będzie naśladowanie  określonych ruchów.

    Ręce dwie nogi dwie do roboty palą się. ( dwa klaśnięcia w dłonie, dwa razy przytupnięcie)

    Biegną szybko, podskakują w górze wietrzyk naśladują.

    Zadanie 2

    Poproś osobę dorosłą o przeczytanie opowiadania. Odpowiedz jakie instrumenty zostały wymienione w opowiadaniu. Sprawdź na obrazkach poniżej jak one wyglądają. Jeżeli masz możliwość posłuchaj na komputerze jakie dźwięki wydają.

    Drodzy koledzy mieliśmy kiedyś w naszym przedszkolu magiczne instrumenty: talerze, tamburyn, dzwonki chromatyczne, kastaniety, marakasy, trójkąt, drewienka. Bardzo lubiliśmy na nich grać. Sprawiało nam to wiele radości. Lecz niestety nie dbaliśmy o nie uderzaliśmy w nie bardzo mocno, chcąc uzyskać jak najgłośniejsze dźwięki. Okazało się że nasze instrumenty nie czuły się z nami dobrze, taka gra była dla nich bolesna. Pewnego wieczora gdy nikogo nie było w przedszkolu instrumenty namówiły się wspólnie że przestaną dla nas grać za to że tak źle je traktujemy. Bardzo byliśmy smutni kiedy pani wyjęła z szafy instrumenty byśmy mogli na nich zagrać lecz okazało się że nie możemy wydobyć z nich żadnej muzyki. Zaczęliśmy się zastanawiać co zrobić by instrumenty grały? I wtedy nasza koleżanka Dominika zaczęła delikatnie uderzać w trójkąt z którego wydostały się piękne dźwięki, okazało się że nasze instrumenty lubiły, gdy grano na nich delikatnie, lekko. Wydawały wtedy prześliczne, czyste dźwięki. Od tej pory gramy muzykę tak jak należy i dzięki temu staliśmy się małymi prawdziwymi muzykami. Życzymy Wam tego samego. Pozdrawiamy serdecznie koledzy z przedszkola.

    KASTANIETY

    DZWONKI CHROMATYCZNE

    TAMBURYN

    MARAKASY

    TRÓJKĄT

    DREWIENKA

    TALERZE

     

    Zadanie 3

    Wykonaj polecenia z książki KOLOROWY START ( s 74, 75)

     

    Zadanie 4

    Wykonaj karty pracy („Kolorowy Start”, część 4,s. 24,25)

     

     

     

                                                                   TEMATYKA CYKLICZNA: „POLSKA- MÓJ DOM”

     

    08.05.2020

    Dzisiaj postaram  się wytłumaczyć Ci co to jest Unia Europejska. W tym celu zapraszam Cię do wysłuchania piosenki

    pt. „Wspólna Europa”.

    https://youtu.be/5VVAotBHuiM

    -Unia Europejska – to sojusz ( można powiedzieć przyjaźń) 27 państw (kiedyś 28),w tym Polski. Wszystkie te państwa pomagają sobie nawzajem, np. w sprawach handlu (czyli sprzedaży i kupna), bezpieczeństwa obywateli (czyli mieszkańców tych państw), itd. Najfajniejsze jest to, że członkowie tej Unii mogą podróżować po jej terenie bez żadnych przeszkód.

    -Unia Europejska ma  swoją flagę:

    i swój hymn:

    https://youtu.be/uNy4CSPx4D8

    -Państwa w Unii Europejskiej posługują się swoim językiem ojczystym np. My Polacy mówimy w języku Polskim

     

    Zadania dla Ciebie:

    Zadanie 1.

    Wysłuchaj i spróbuj powtórzyć, jak witają się ludzie w innych  państwach Unii Europejskiej:

     – w języku francuskim:

    https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=comment+prononcer+Bonjour&stick=H4sIAAAAAAAAAOMIfcRoyS3w8sc9YSmDSWtOXmPU4uINKMrPK81LzkwsyczPExLmYglJLcoV4pbi5GJ3ys_Lyi8tsmJRYkor4lnEKpmcn5ubmleiUADUk5-XnFqkAFUCAHwglKRaAAAA&pron_lang=fr&pron_country=PL&sa=X&ved=2ahUKEwjHiKz-7p_pAhUFqYsKHQffCMUQ9tEEMAB6BAgBEBA&biw=1536&bih=750

    – w języku niemieckim:

    https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=1536&bih=750&ei=1wKzXrK2F-z4qwH9jonQBg&q=cze%C5%9B%C4%87+w+j%C4%99zyku+niemieckim&oq=cze%C5%9B%C4%87+w+j%C4%99zyku&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQARgAMgcIABBGEP8BMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyBggAEBYQHjoECAAQQzoFCAAQgwFQ9cMYWMyCGWDK6hpoAHAAeAOAAboBiAGdIJIBBTI0LjE3mAEAoAEBqgEHZ3dzLXdperABAA&sclient=psy-ab

     -w języku włoskim:

    https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=1536&bih=750&ei=kASzXqGtBObErgS57L6wDw&q=cze%C5%9B%C4%87+w+j%C4%99zyku+w%C5%82oskim&oq=cze%C5%9B%C4%87+w+j%C4%99zyku+w%C5%82oskim&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQAzIHCAAQRhD_AToECAAQRzoGCAAQFhAeOgIIAFDFswpY6NMKYITpCmgAcAJ4AIABpgGIAdsOkgEENy4xMJgBAKABAaoBB2d3cy13aXo&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwihtf3C8Z_pAhVmoosKHTm2D_YQ4dUDCAs&uact=5

    Zadanie 2.

    Wykonaj karty pracy („Kolorowy Start”, część 4,str. 38,39)

        

    Zadanie 3.

    Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o Unii Europejskiej zapraszam na film edukacyjny dla dzieci.

    https://youtu.be/jXIgRJXt1Q4

    Powodzenia 🙂

    07.05.2020

    Zadanie 1.

    Wysłuchaj piosenki pt. „Miasto Warszawa i Profesor Szymon”. Zwróć uwagę jak wygląda Warszawska Syrenka- pół kobieta półryba, herb oraz jeden z symboli Warszawy. Spróbuj zapamiętać jakie ciekawe miejsca możemy zwiedzić w Warszawie.

    https://youtu.be/cL1ak9-ctGY

    Zadanie 2.

    Wykonaj Kartę pracy (” Kolorowy Star”, część 4, str. 35):

    – dokończ rysować Syrenkę Warszawską, pokoloruj rysunek

    – przeczytaj zdania ( jeśli są dla za trudne-poproś rodziców), zaznacz czy są prawdziwe czy fałszywe

    Zadanie 3.

    Wykonaj karty pracy („Kolorowy Start”, część 4, str. 34,35)

    – pokoloruj tyle kwadratów, ile wskazują liczby

    -wstaw odpowiedni znak matematyczny: „<„, „>”, „=”

         

    – policz elementy na obrazkach, dodaj je, zapisz działanie, odczytaj wynik- film edukacyjny będzie dla Ciebie pomocą 🙂

    https://youtu.be/M0tf3kTUnIg

     

    Powodzenia 🙂

    06.05.2020

    Zadanie 1.

    Obejrzyj  miasto- Głogów z lotu ptaka a następnie wykonaj kartę pracy ( „Kolorowy Start”, część 4, str. 30 ).

    https://youtu.be/MTvhzFZeFAg

    Zadanie 2.

    Wykonaj pierwsze zadanie ( Kolorowy Start, część 4, str.31). Przypomnij sobie jak wygląda herb Głogowa. Wykonaj zadanie drugie.

       

    Zadanie 3.

    Skreśl litery, które tworzą nazwy poszczególnych obrazków. Z pozostałych liter (po przekątnej) odczytaj hasło.

    Powodzenia 🙂

    RELIGIA:

    06.05.2020 r.

    Drodzy Rodzice: Rozpoczął się maj – miesiąc poświęcony Maryi. W tym roku szczególnie mamy za co dziękować Bożej Matce, ale i prosić, ponieważ Ona jako nasza Pośredniczka może nam wszystko wyprosić u Pana Boga. „Gromadzimy się” na Nabożeństwa majowych, czasami w kościele, ale zawsze w domu mamy możliwość przez Internet na naszej stronie parafialnej o godz. 18.00. Niech dzieci widzą wiarę i modlących się z nimi rodziców, która jest podstawą stabilności w trudnych chwilach życia.

    Bardzo proszę, jeśli to możliwe wydrukować lub naszkicować dziecku przydrożna kapliczkę, wokół niej modlące się dzieci, wkoło kwiatki i niech pokolorują. Niech to będzie wyrazem naszej miłości do Maryi, która się wstawia do Boga za nami.

    JĘZYK ANGIELSKI

    05.05.2020r.

    Vehicle” – pojazd

    W tym tygodniu zapoznamy się ze słownictwem dotyczącym pojazdów.

    Zadanie 1.

    bus – autobus (bas)

    plane – samolot (plejn)

    car- samochód (kar)

    bike- rower (bajk)

    ship – statek (szip)

    boat – łódka (bołt)

    train – pociąg (trejn)

    truck – ciężarówka (trak)

     

    Zadanie 2.

    W celu utrwalenia słownictwa poproś osobę dorosłą o wymówienie  nazw pojazdów w języku angielskim. Twoim zadaniem będzie pokazanie danego pojazdu za pomocą gestu.

    • „car” – masz dłonie wysunięte do przodu i ułożone jak na kierownicy.
    • „plane” – ręce rozkładasz w bok i tworzysz w ten sposób skrzydła
    • „bike” – kładziesz się na plecach, unosisz nogi i naśladujesz pedałowanie
    • „boat” – siadasz po turecku, naśladujesz wiosłowanie oburącz raz po prawej, raz po lewej stronie
    • „train” – ręce zginasz w łokciach i naśladujesz jadący pociąg

    Zadanie 3.

    Posłuchaj piosenkę. Ilustruj słowa piosenki za pomocą ruchu.

    https://www.youtube.com/watch?v=yWirdnSDsV4

    05.05.2020

    Zadanie 1.

    Obejrzyj baśń pt. „Gniazdo białego orła” na podstawie legendy  O Lechu, Czechu i Rusie a dowiesz się jak mogła powstać Polska.

    https://youtu.be/yMWBZkLlaa0

    Zadanie 2.

    Wykonaj karty pracy („Kolorowy Strat”, część 4, str.32,33,34).

             

    Zadanie 3.

    Ułóż z puzzli obrazki symboli narodowych Polski

    https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/231518-flaga-polski

    https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/231516-god%C5%82o-polski

    Miłej zabawy 🙂

    04.05.2020

    Zadanie 1.

    Zapoznaj się z filmem edukacyjnym „POLSKA- Moja ojczyzna” 

    a) przypomnisz sobie: Co to są symbole narodowe? Jak nazywa się stolica Polski?  Jak nazywa się najdłuższa rzeka w Polsce?

    b) dowiesz się: Gdzie leży Polska i z jakimi krajami sąsiaduje? Ile w Polsce mamy województw? Jaka jest waluta w Polsce? Co można zwiedzić w naszym kraju?

    c) rozwiąż quiz znajdujący się na końcu filmu  🙂 

    https://youtu.be/Xv7DNwMDoAM

    Zadanie 2.

    Wykonaj karty pracy („ Czytam, Piszę, Liczę” str. 85,86,87)

              

    Zadanie 3.

    Rozwiąż rebusy. Jeśli masz ochotę spróbuj ułożyć własny rebus- hasłem  może być: POLSKA 🙂

              Miłej zabawy  🙂